Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:09

Royal canin kost ons 50 eu voor een zak van 10kg, Iams is 35 voor 10 kg, dus dat scheelt voor ons eerder :).

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:18

Dat klopt, maar ik ben geen fan van die dure merken, waar je vaak meer betaald voor de naam dan dat het voer beter is dan elk ander. Dat geldt ook voor hondenvoer.
Er zijn verschillende merken die dezelfde kwaliteit voer geven en soms zelfs beter :) Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:21

Daarom zat ik rond te kijken, volgens mij betaal ik meer voor de naam Royal Canin dan voor wat er daadwerkelijk inzit, hoewel we wel een hele verbetering merken kwa ontlasting en geur vergeleken met whiskas en felix :).

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:36

Ik betaal 42,50 voor 2,5 kg : O

Duur maar ik merk wel verschil.. Ik voer nu orijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:37

Ook naar gekeken, maar dat wordt me wel iets te prijzig met 7 katten :p

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:49

Maar Orijen is niet een omhooggevallen merk wat iets meer kwaliteit levert dan supermarktvoer. Ik denk dat daar een heel verschil in zit. Dat is een heel hoogwaardige brok met een hoog percentage echt vlees.

Ook te duur voor mijn portemonnee hahaha

Mijn dierenarts zegt altijd dat er geen slecht voer is in Nederland, je moet het per dier bekijken waar ze het goed op doen. En dat geloof ik, mijn katten zijn allemaal erg oud geworden op een gemiddeld soort voer. En dat hoop ik nu weer natuurlijk.
Je moet je er zelf ook goed bij voelen, bij de keuze dan bedoel ik. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:56

Katten werden altijd oud op duur voer bij ouders , boer waar ik werk voert ze melk en oud brood. En dan vangen die nog wat muizen her en der

Ik voer perfect fit , in tegenstelling tot goedkope voer doen ze het er beter op. Vooral Rambo en rui duurt veel korter , al heb ik nu in home. Je hebt allemaal verschillende maar het nut nog niey van gevonden :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:06

De katten thuis werden fluitend 15 jaar of ouder op TomPoes, Whiskas en andere goedkope brokken en blikvoer.
Ik zeg ook altijd dat als je kat (of welk dier ook) het goed doet op een bepaald merk dat dat merk dan goed is voor dat dier.
Is niet iedereen het over eens maar das dan jammer voor ze.
Die van mij staan nu op Josera, doen ze het goed op dus waarom zou ik dan van voer veranderen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:24

Mijn opa zijn zwerfkat is nu ook al ruim 16 op eigen merk AH voer :+.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:08

zo als er een nestje komt heeft alles (al we uitgaan van 4 kittes :P ) een huisje! Is een beetje vroeg gezien ze nog niet dragend is maar het is fijn om in elk geval te weten dat ze allemaal binnen de familie blijven :D 2 gaan er dan naar mijn ouders, 1 wss naar mijn broertje als maatje voor hun 3 jarige poes en 1 naar zijn schoonmoeder :) . Dus dat is erg fijn :D
Eind deze maand even een afspraak maken voor testen, dan ben ik in elk geval wat dat betreft voorbereid :) Werpkist of iets voor het nest zal ik ook nog regelen.

Ik kijk nu al uit naar het nestje :') Zolang ze maar gezond zijn.

Krabpaal kan elk moment binnenkomen :=

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:22

Orijen is idd duur voer; mijn gedachte er achter was dat ik vond dat ze niet heel mooi in haar vacht zat en ik dat graag anders zag, verder denk ik dat ze zich wel goed voelde. Ze poept nu een stuk minder en eet ook minder; dus voor mijn gevoel betaal ik nieg meer als met prins of RC.

Zolang ik het kan betalen en het bevalt goed blijf ik dit ook voeren. Eventueel hadden ze nog een ander iets goedkoper voer met 70% vlees maar ook uit Alaska dus ook hoogwaardige kwaliteit.

Kat bij mam doet het jaren prima op Purina one en heeft sinds een jaar (ze is 10) een ander voer ivm stress klachten. Anders hd ze nog gewoon PO gekregen. Het is ieder voor zich waar niet echt goed of fout in zit denk ik.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:23

Beloven schreef:
Ook naar gekeken, maar dat wordt me wel iets te prijzig met 7 katten :p

Met 7 katten kan ik daar wel inkomen haha :-p

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:25

ik voer applaws en porta21. liefst volledig applaws maar heb te kleine brokken dus dit eten ze zonder te kauwrn en gaan dan kotsen en daarm gemixet me porta 21 dat grotere brokken heeft. beide graanvrij

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:35

Hou je er zelf geen een Renee?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:37

Limoen schreef:
Hou je er zelf geen een Renee?

Voor nu niet. Ik woon momenteel niet groot genoeg om 3 relatief grote katten te kunnen houden. Misschien dat als ik eenmaal naar iets groters verhuisd ben dat er een 3e bij komt maar dat zie ik tegen die tijd wel :P Ik zou het graag willen hoor maar ik vind het al heel leuk dat alles in de familie blijft dus dat ik alles gewoon kan blijven volgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:43

Dankjewel voor je mening, ik ga nog is zoeken hoe of wat, vergelijken, Iams is nu in de aanbieding bij zooplus dus dat zou mooi meegenomen zijn.

Ga even kijken naar Porta 21 en Applaws, iets helemala graanvrij heeft mijn voorkeur ook.

En fijn dat al je (eventueel toekomstige) kittens een huisje zo dichtbij hebben :)!

Edit: Porta 21 ziet er ook goed uit, en nog betaalbaar. Misschien om dat te mengen met Iams. Heeft iedere kat wat wils lijkt me.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:38

Ik vroeg laatst over de omheining. Er is nu iemand langs geweest die professioneel kattenomheiningen maakt. Even kijken wat daar de kosten van gaan worden.

Een andere vraag.
Loes heb ik nu iets meer dan een jaar. Zij is 2,5 jaar.
Ik gun haar graag een maatje. Wie heeft er tips? Zit te denken aan een gecastreerde kater van ongeveer de zelfde leeftijd. Maar misschien hebben jullie wel een beter idee?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:44

Applaws is echt een goed droogvoer. Hoog aandeel aan vlees :j

Zo de krabpaal is binnen en heb hem maar eff in elkaar gezet, wat een gevaarte := Gelukkig erg stevig! Ik ben dus eindelijk tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:55

Ja hoog aandeel vlees is erg fijn voor de beestjes. Bevalt de Porta 21 ook goed? Ik denk dat ik dan Porta 21 en Iams wil bestellen, eten ze die Porta 21 goed? Verkopen ze niet bij de Ranzijn dus niet een klein zakje kunnen halen zodat ze kunnen proeven.

Ben benieuwd naar je krabpaal? Foto's? Met poezels erin :)?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:20

De paal :p

Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:39

Woow mooie paal lifaya! Gelukkig deze in 1x goed :)

Aplaws heb ik het natvoer van, dushi vind het heerlijk!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:42

De katten van mijn ouders zijn ook al oud op Felix en whiskas, maar die van mij eten daar gewoon te veel van om vol te raken, en te snel waardoor het er vervolgens weer uitkomt

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:45

lifaya schreef:

[ [url=m/oaYbMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6C4PCm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie paal!
Ik was bij die soort heel bang dat ze aan die rieten dingen zouden gaan knagen, dat doen ze namelijk ook bij de poef van dat spul die ik thuis heb staan :+

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:53

Mooi! *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:55

xFioon schreef:
lifaya schreef:

[ [url=m/oaYbMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6C4PCm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie paal!
Ik was bij die soort heel bang dat ze aan die rieten dingen zouden gaan knagen, dat doen ze namelijk ook bij de poef van dat spul die ik thuis heb staan :+

Was ook de eerste reden waarom ik niet voor deze paal was gegaan. Maar toen dacht ik dat mochten ze het doen, tjah, niks aan te doen. Ze gaan er niet dood van anders hadden ze het niet gebruikt voor een krabpaal. Het is ook echt een topseller dus heel veel mensen hebben hem en hij word al jaren verkocht en voor zover ik heb gelezen is er dus nog niks gebeurd.