Ik ben vandaag weer naar de dierenarts geweest
Nibbit at heel erg moeilijk en we dachten eigenlijk dat we haar in moesten laten slapen. Ze lijkt er gelukkig bovenop te komen, ze heeft wel een tumor in haar kin maar deze zit niet in de weg en is maar klein. Ze had wat haakjes aan haar kiezen, deze zijn weg gevijld en waren dus hopelijk de rede waarom ze zo moeilijk at.
Maar dan
Diggy had een bult onder een van zijn tepels en blijkt ook kanker te hebben, net zoals Freddy. Het is een mega zeldzame vorm voor beren (melkklier) en de dierenarts en assistente (had een opvang) hebben het allebei buiten die van mij nog nooit gezien, laat staan 2. Waarschijnlijk heeft de beer waarmee Effie gedekt is toch wat geheime foutjes gehad want dit moet erfelijk zijn. Dit wist Effie en Nibbit's fokker ook absoluut niet, ze had de beer toen speciaal gekocht voor vers bloed dus zij zal er ook wel de dupe van zijn met haar jonkies..
Nu heb ik dus 3 cavia's met kanker, eentje met slechte longen, eentje met waarschijnlijk down, eentje met zwaar overgewicht en dan 2 die wel gezond zijn. Je kunt maar pech hebben 
Gelukkig is het voor nu dus als het goed is wel weer allemaal goed, als Nibbit nu gewoon gaat eten maar het zijn wel tijdbommetjes..