Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:20

Sinds ik op een opleiding met koningspoedels heb mogen werken vind ik ze helemaal fantastisch! Wie weet ooit. :))

Bij Ede is het kruipen inderdaad een dingetje, maar omdat ik het hele jaar nog nergens mee heb kunnen doen vond ik het tóch leuk om nog even mee te pakken :)) Wij gaan met Mandy&Odin in het team en nog een bokker met een waterrat, dus wie weet doet Odin gewoon gezellig mee. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:29

Haha ik vond Ede heel leuk, maar was voor ons ook de eerste keer!
Wat zijn jullie favorieten? Als het niet té ver is, kunnen we er wat meer gaan uitproberen volgend jaar haha.
& leuk als bokt-team, wij waren vorig jaar met Pien & Bonne *D
https://www.instagram.com/reel/C45qhjvC ... BiNWFlZA==

Haha Fortitude dit herken ik wel, wij kwamen bij een Iggy in de groep. Evi en Iggy is een lastig onderscheid _O-

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:47

@kim Dan heeft hij pech :') hij loopt inmiddels wel zelf door plassen en wat modder dus hij zal zijn prinsen gedrag opzij moeten zetten _O-
En ik hoop inderdaad dat de waterratten het goede voorbeeld geven en hij er dan maar gewoon achteraan gaat, maar we gaan het zien. Anders gaan we er gewoon omheen, ook geen probleem en gelukkig kan dat daar.

Sanne zo leuk!

In november gaan we ook nog de natte neuzen trail doen (9km walk). Weer heel wat anders maar waar hebben we ook zin in

Ik vind poedels ook echt heel leuk, vroeger woonde in de straat naast ons iemand die een hele roedel koningspoedels had. <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:07

Op cursus liep er ook een koningspoedel, die zweefde zo mooi in draf. Dan is Bonne maar een dribbelkontje. Wel met schattige billetjes.

Ik had heel graag mee willen doen met de dogsurvival a.s. zondag maar kom zaterdag later in de middag pas terug. Bonne dan nog ophalen, het was wel goed zo. En aangezien Evi en Sanne ook niet kunnen besloten om over te slaan.

LoveMandy, je mag en kan gerust iets overslaan als het niet wil. Bonne houdt wel van water maar echt zwemmen vindt hij nog spannend dus dat hebben wij overgeslagen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:08

Met Jipperd heb ik in Ede redelijk wat overgeslagen vanwege zijn grootte. _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:09

CupCakes_ schreef:
Met Jipperd heb ik in Ede redelijk wat overgeslagen vanwege zijn grootte. _O-

Evi heeft nog nooit zo veel voordeel gehad van d'r formaat als daar :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:38

Ik ga deze keer ook selectiever zijn, vorige keer heb ik nog geprobeerd zijn kont in een kratje te proppen maar... :')

We zijn ook bijna als laatste geloof ik, dus lekker rustig aan met zn drieën :))

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:07

Obi vindt in een kratje zitten dat getild/gesleept moet worden ook niet echt leuk. Maar wel gek op water dus dat was voor hem geen probleem. En die doorkruipdingen waren voor hem prima maar voor mij..

Zeewolde vond ik echt heel leuk, maar die doen helaas niet meer.
Dit jaar heb ik meegedaan met de monkey fun run (steenwijk), daarbij hadden ze voor het eerst een dogsurvival dus moest je echt zelf nadenken wat wel en niet geschikt is voor je hond.
Dogsurvival achterhoek ook heel leuk, kon ik helaas zelf niet dit jaar

Meer ken ik er eigenlijk niet. Ik hoop komend jaar samen met mijn vriend met beide honden te gaan, maar is even afhankelijk van hoe Jabba zich ontwikkeld. Hij wil niet meer samen met mij met Obi lopen want die is teveel op mij gericht en daar raakt hij gefrustreerd van. Ik hoop dat Jabba dan beetje op hem let en hij wel wil, maar ben bang dat Jabba teveel op Obi gericht gaat zijn :')

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:12

Oooh poedels <3 <3 <3
Ik vind het zeer ondergewaardeerde honden. Ze zijn inderdaad zo leuk en veelzijdig! Ik ken er meerdere, in verschillende formaten en ze zijn allemaal leuk. Onze trainster had een koningspoedel waar ze ook jacht mee deed. Fantastisch!

Ik heb 3 jaar geleden meegedaan met dog survival Ede. Niet met Vidar, die was te jong. Maar met een kleine Border Collie. Ik vond het nogal pittig (vooral het kruipen onder legervoertuigen door :') )en ook veel survival onderdelen niet zo hond vriendelijk of geschikt voor grotere honden. Daarom daarna nooit met Vidar meegedaan.
We doen wel mee met de canitrail evenementen, NNT Rosendael in november is inderdaad fantastisch en zeker een aanrader!

Misschien wel leuk om een update te geven over verlatingsangst training met Vidar. Hij kan nu 4,5 uur alleen zijn overdag. Langer zijn we eigenlijk nooit weg. Nooit gedacht dat hij het zo goed zou doen. Ik merk dat ik er zelf voornamelijk nog last van heb en soms wat krampachtig de camera blijf checken. Terwijl Vidar doet alsof hij nooit anders heeft gedaan _/-\o_

Hierbij nog even een gekke foto van vandaag. Gestolen Crocs van de baas zijn het beste :j
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:42

Bedankt voor alle lieve reacties!
Ik ben ook zo blij met hem! <3
Vanochtend was hij een ‘landshark’, maar hij was echt overprikkeld door alle nieuwe indrukken. Na een goede, diepe slaap en iets wat begint te lijken op een ritme, komt steeds meer zijn ware karakter naar boven.

Afbeelding

Dogsurvival had ik voor dit topic nog nooit van gehoord! Klinkt als een mooie uitdaging!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:00

Naw wat een schatje kaplaars!

Dogsurvival is leuk, doet mijn vriend ook met Maisie. Gewoon voor de fun :)).

Ik wil overigens voor een stretcher hondenbed gaan voor die twee van ons, maar loop tegen het Max gewicht aan haha. Hebben jullie toevallig tips? Samen zijn ze nu 50kg maar Ro zal nog wel wat groeien.

Ik zag zoiets wat wel tof was maar ik zie nergens gewicht staan. Bij de industrial dog beds die hier al eerder in het topic werden benoemd ook niet, dus die moet ik nog navragen, maar misschien heeft iemand hier de gouden tip :D

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... =1650722.1

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:00

Ik heb die van zooplus. Qua gewicht weet ik niet want Koda is nog maar 10 kilo haha. Maar m’n vriend is er ook wel eens met zn kont op gaan zitten voor ik zei dat hij dat niet moest doen haha. Koda vind hem in ieder geval heel fijn :)

Kaplaars, oh wat een knapperd is het! <3

Oooh wat super goed van Vidar! Echt heel erg fijn.

Koda blaft de laatste weken naar andere honden helaas. Heeft iemand tips of aanbeveling voor iemand die daar mee kan helpen? Het is ook niet altijd. Had de tip om met een andere hond te wandelen en dat voor het eerst gedaan. Dat hielp dénk ik wel een beetje. Als in de andere hond liep door en toen dacht hij oh oké dan loop ik ook door. Maar toen zaten we op het terras eventjes halverwege, er waren al 2 andere honden dichtbij langsgekomen waar hij niet naar blafte maar wel naartoe wilde. En toen liep er verderweg een hond langs waar hij ineens vol naar ging blaffen.
Op de puppycursus ging het trouwens wel beter (nu 2e keer). 1e keer bleef hij toen hij al die honden zag een poosje blaffen, daarna was het ook wel klaar voor de rest van de tijd. Nu was het 2 blafjes en was het al weer klaar.
Ik heb overigens niet het idee dat het uit angst is, hij wilt er graag naartoe en elke hond met wie hij van ons contact mag is z’n grootste vriend in zijn ogen haha.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:34

Oh wat fijn dat Vidar al zo lang alleen kan zijn. Het geeft zoveel meer vrijheden als je even gerust weg kan.
Heel knap dat jullie hebben doorgezet en hulp hebben gezocht.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:00

Pippa wat fijn dat het zo goed gaat nu!
Ik vond het nu ook wat beter op grote honden gericht, volgens mij paste Fitz van Leo nu ook op alles.

We hebben echt genoten, Odin had het heel snel door dus die ging aan echt gaf 200%. Aan het einde kon ik niet meer :') maar Odin wilde rustig nog verder rennen. Hij vond het vooral fantastisch om overal overheen te springen. Veel tunnels waren wat spannend, maar dat is natuurlijk helemaal prima. De sloot sprong hij zo in, had geen aanmoediging nodig _O- de tweede keer sloot dacht hij dat hij er meteen overheen kon springen, beter als vies worden.
Hij wilde het eerste water opzich wel in, maar de grond was wat glad dus toen hij weg gleed vertrouwde hij het niet meer en dacht hij de mazzel :') het grote ‘zwembad’ was uiteraard ook een no-go maar hij heeft de rest wel even aangemoedigd.

Afbeelding
Team ongeregeld _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard ga ik niet snel genoeg

Afbeelding
En even kijken of zijn vrienden wel goed aan het zwemmen zijn terwijl hij veilig op de kant staat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:10

Haha wat een leuke foto’s !
@reeltje: ja veel hebben een maximum van 40 kg zag ik :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:04

love_mandy schreef:
Ik vond het nu ook wat beter op grote honden gericht, volgens mij paste Fitz van Leo nu ook op alles.

We hebben echt genoten, Odin had het heel snel door dus die ging aan echt gaf 200%. Aan het einde kon ik niet meer :') maar Odin wilde rustig nog verder rennen. Hij vond het vooral fantastisch om overal overheen te springen. Veel tunnels waren wat spannend, maar dat is natuurlijk helemaal prima. De sloot sprong hij zo in, had geen aanmoediging nodig _O- de tweede keer sloot dacht hij dat hij er meteen overheen kon springen, beter als vies worden.
Hij wilde het eerste water opzich wel in, maar de grond was wat glad dus toen hij weg gleed vertrouwde hij het niet meer en dacht hij de mazzel :') het grote ‘zwembad’ was uiteraard ook een no-go maar hij heeft de rest wel even aangemoedigd.

[ Afbeelding ]
Team ongeregeld _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
En even kijken of zijn vrienden wel goed aan het zwemmen zijn terwijl hij veilig op de kant staat.

Het allerknapste kind. <3 Ik ben een trotste fokker!

Wij hebben ook alleen maar stretchers, maar die kilo's zijn over het algemeen ter suggestie. Een goede strecher kan wel wat hebben. Bij ons stapelen gerust meer honden op één stretcher maar ze zijn er nog nooit doorheen gezakt. De oudste stretchers zijn denk ik zo'n vier/vijf jaar oud. Ze zijn van Amazon. Voor de camper hebben we goedkope van Cranenbroek, die gaan doorhangen maar voor de camper ideaal want als ze stuk zijn gaan ze niet meer mee naar huis.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:14

Je fokt vooral uitmuntend vuilafstotende honden :j
Ik heb Odin letterlijk door dezelfde prutsloot als Fitz zien lopen en hij kwam er met witte poten uit. Wat is je geheim? :')

Odin deed het super knap gister! Fitz was ook echt een champ, hij heeft alles gedaan (behalve onder netten doorkruipen, dat vindt hij niet tof dus hoeft hij niet).
Ik vond het veel beter ingericht op ook grotere honden en een leuk afwisselend parcours, met ook lekker veel stukjes met smalle paadjes om te rennen, greppels en heuvels enz. En de klimelementen vonden we ook erg leuk!
Erg geslaagde dag al met al!

Ze hadden naast de kleine kratjes nu ook plateaus, daar wilde hij best zn dikke billen even op parkeren :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:21

Leo schreef:
Je fokt vooral uitmuntend vuilafstotende honden :j
Ik heb Odin letterlijk door dezelfde prutsloot als Fitz zien lopen en hij kwam er met witte poten uit. Wat is je geheim? :')

Odin deed het super knap gister! Fitz was ook echt een champ, hij heeft alles gedaan (behalve onder netten doorkruipen, dat vindt hij niet tof dus hoeft hij niet).
Ik vond het veel beter ingericht op ook grotere honden en een leuk afwisselend parcours, met ook lekker veel stukjes met smalle paadjes om te rennen, greppels en heuvels enz. En de klimelementen vonden we ook erg leuk!
Erg geslaagde dag al met al!

Ze hadden naast de kleine kratjes nu ook plateaus, daar wilde hij best zn dikke billen even op parkeren :))
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Odin op die laatste foto! _O- Hahahaha!

Het geheim zit hem in de korthaar, die worden niet vies. :oo Over het algemeen bij voorkeur helemaal niet, maar als ze dan ergens in liggen of rollen, dan valt het vuil er magisch vanaf. <<) Én, de moeder in kwestie wordt zéér zeker nooit vies, ze voed haar kinderen wel tot op zeker hoogte op. :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:28

Geen vanish door het voer van de moeder dus? :') De lab in ons gezelschap was wel zwart van tenen tot buik maar dat zullen de labgenen wel gewoon zijn _O-

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:31

Ja ik zei toch dat Odin wilde :') die ging gewoon als een gek. En dat kleine beetje modder dat hij van de sloot kreeg was er snel weer af ook _/-\o_
Fitz was ook echt knap met door al die tunnels gaan, ben benieuwd of Odin het volgende editie wel durft.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:34

Oh wat prachtig! Hoeveel kilometer was dit?
Odin lijkt meer te zijn van: loop door human!!
En Fitz is meer gezellig samen aan de gang.

Wat fijn trouwens dat Vidar nu wel alleen thuis kan blijven. Dat is volgens mij een van de hardnekkigste problemen om aan te pakken.

We hebben Rio zijn naam moeten veranderen. Onze herplaatser heet Nelo en de OO klank in Rio maakte hem onwijs in de war. En het hebben van een pup is al vermoeiend genoeg.
Dus Rio heet vanaf nu Doux (‘zacht’ in het Frans) uitgesproken als Doeks. Hij was toch nog niet echt aan zijn naam gewend, dus het kon nog.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:05

KimD schreef:
love_mandy schreef:

[ Afbeelding ]
Team ongeregeld _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het allerknapste kind. <3 Ik ben een trotste fokker!

Wij hebben ook alleen maar stretchers, maar die kilo's zijn over het algemeen ter suggestie. Een goede strecher kan wel wat hebben. Bij ons stapelen gerust meer honden op één stretcher maar ze zijn er nog nooit doorheen gezakt. De oudste stretchers zijn denk ik zo'n vier/vijf jaar oud. Ze zijn van Amazon. Voor de camper hebben we goedkope van Cranenbroek, die gaan doorhangen maar voor de camper ideaal want als ze stuk zijn gaan ze niet meer mee naar huis.

thanks!

Leuke foto's van Fitz!

Qua vuil, moet zeggen dat aussies flink vuil kunnen worden maar in de uren erna laat het vuil zich toch wel redelijk los haha :))

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:47

Pippa wat super van de verlatingsangst van Vidar! Knap hoe jullie samen opgebouwd hebben!

Superleuk love_mandy en leo! Hrerlijke fotos! Ik vind het echt jammer nu ik alle foto's en video's weer zag haha. Volgend jaar maar goed reserveren in de agenda.

Haha IMANDRA dat herken ik wel. Evi is altijd megasmerig, maar als ze opdroogt dan valt het er zo uit. Zo weer opgelost met de robotstofzuiger _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:59

Ik heb er één die met natte/modderige wandelingen onder de douche moet omdat je anders de vieze vegen overal hebt zitten en de modder tot in je bed hebt liggen.
En 1 die ongeveer net zo vies wordt maar tegen dat je thuis bent hooguit nog even een handdoek eroverheen hoeft te trekken.
Beide langhaar, alleen de schoonste heeft kort haar op de poten en snoet terwijl de baggerbig overal lang haar heeft.
Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:33

Wat dachten jullie van een lekkere stevige krul waar alle modder in blijft hangen? Combineer dat met honden die gek zijn op water (vooral vies water!) en je hebt de mijne 8)7 Maargoed de waterblazer doet wonderen en opgedroogd zand is ook wel weer uit te borstelen :D Maar het duurt een eeuwigheid voordat die krullen uit zichzelf drogen.

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad op de dogsurvival +:)+

@Reeltje hoe oud is Koda nu? Jabba heeft ook zo'n fase gehad dat hij blafte naar andere honden (en ook mensen). Maar daar lijkt hij gelukkig nu weer een beetje doorheen te zijn :o Met hem heb ik als hij ging blaffen de afstand tussen hem en de andere hond groter gemaakt totdat hij ver genoeg er vandaan was dat hij weer oké was en ik weer contact kon krijgen. Maar verschilt natuurlijk enorm per hond hoe en wat en waarom ze blaffen.