xDenies schreef:In onze gemeente is het verplicht (tjsa wat niet, Barendrecht haat honden ofzo. Je schrikt je rot wat ik aan hondenbelasting betaal...) je moet zelf poepzakjes kopen en op sommige plekken mag je het laten liggen. Maar daar dans je haast tussen de drollen dus dat vind ik onzin. Die poepzuiger komt ook maar zelden.. Aangezien ik met mijn honden in het gras loop en niet continu en overal op de stoep, ruim ik het dus gewoon op.
Ik betaal nu een schappelijk bedrag aan hondenbelasting (45 voor de eerste hond per jaar, tweede iets meer, maar niet gek veel). Daar hebben we meerdere omheinde hondenveldjes voor, een omheind hondenparkje, hondentoiletten in elke wijk, prullenbakken bij elke groenstrook binnen de bebouwde kom... Heb hier niet te klagen.
Eerder woonde ik in de stad, en daar betaalde ik ruim 100, had ik dezelfde faciliteiten plus dat er om de week gestofzuigd werd op zowel de groenstroken als de veldjes.
Veel prullenbakken voorzien in die papieren/kartonnen opruimzakjes ook in beide gemeenten.
Dit stukje NL is best hondvriendelijk. De hoeveelheid honden is hier ook enorm. Bosrijk gebied ook natuurlijk, wat ook helpt.