[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:08

Hier is die, moeilijk om overdag foto te nemen, je ziet alles in d weerspiegeling behalve hetgene je wil zienAfbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:11

Hebben jullie nog een ultieme tip tegen slakken???

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:21

x_Jeanine_x schreef:
Hebben jullie nog een ultieme tip tegen slakken???

Als je veel geduld hebt kan je ze vangen met een schijf komkommer of Helenaslakken erbij zetten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:23

Afbeelding

Dit heft manlief er net allemaal uitgewist!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:50

Oh die zou mijn vis best lusten! :') :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 00:16

Ik begreep dat asolene spixii (kleine gestreepte appelslak) ook wel plaagslakjes lusten maar vnl plantaardig voedsel eten, mocht ik toch met een overschot komen te zitten dan wil ik ze wel uitvangen voor je captain. :)
Geldt overigens ook voor het overschot aan baby-spixii, mochten ze zich gaan voortplanten.

Vandaag heb ik de bak naar de woonkamer verhuist, soort van verplicht vanuit mijn woonbegeleiding omdat de het zonde vond dat die bak in de slaapkamer stond ipv in de woonkamer.
Heb de boel behoorlijk moeten verbouwen maar het staat nu naar tevredenheid, als ik eraan denk maak ik morgen een foto. :)
Ze gaf ook aan dat ik wel exra budget kon krijgen voor rasbora galaxy, aangezien ik toch niet op vakantie ga oid dit jaar.
Visbestand wordt dus 10x corydoras pygmaeus, 10-15x rasboras galaxy, 11-22x vuurgarnaal en 2-5x asolene spixii. :))

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:02

Zo, dat zijn best wat slakjes!!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:19

Oh dat klinkt goed lor1! Lijkt me een mooi bestand. :D

Ik denk dat ik de meeste/alle bakken weg zal moeten gaan doen. Geboden op een huis waar we heel graag heen willen, maar een huis met losse gaskachels en dus geen idee hoe goed of slecht het daar warm te houden is. Gaat waarschijnlijk veeeeel te veel aan stroom kosten om de hele handel dan op temperatuur te houden. :P
Wil eigenlijk in elk geval de krabben houden, aangezien ik zowel die bak als de beestjes erg mooi vind en vampiertjes niet heel makkelijk te krijgen zijn... Kikkers weg zou ik ook wel heel jammer vinden, maar die kan ik altijd wel weer opnieuw mee beginnen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:55

Balen zeg Julius. -O-
Maar snap de overweging wel, zeker als je veel bakken hebt staan lopen de kosten nogal hoog op natuurlijk.
Wellicht dat je tzt als je beter beeld hebt een bak zonder mechaniek kunt indraaien?
Kost wel meer tijd (lees: maand of 4) voor de eerste vissen erin kunnen en je bent gebonden aan subtropisch maar ook daarin zijn leuke vissen te vinden. :)

Mijn bak in de huidige opstelling:
Afbeelding
Inmiddels zitten de deurtjes erop, maar schots en scheef dus daar laat ik mijn stiefvader even naar kijken wanneer die hier weer is. :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:59

Dat is dan inderdaad het overwegen waard! Gewoon weer een nieuwe uitdaging, dat is goed voor een mens. :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:14

Zou zonde zijn om je bakken weg te doen!

Ik heb inmiddels een bak waar de garnalen weer in kweken. Dus als iemand vuurgarnalen zoekt!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:15

Oh die ziet er mooi uit zeg! Lekker wild!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:32

Ik zoek een zooi vuurgarnalen tzt, stuk of 25-30 in totaal.
Maar weet niet of het ook met verzending gaat of puur ophalen en waar ik ze zou moeten ophalen dan, ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en wanneer het verder weg is kan ik ze net zo goed bij de LFS halen of bij aquafizz bestellen qua totaalkosten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:47

Dat zou jammer zijn Julius!

Ik krijg hier waarschijnlijk een koper voor de garnalen dinsdag..
Heb de groep nu al een jaar of 3,5 en vind het ook wel moeilijk..
Maar krijg hem niet goed draaiend, al langer niet..
Ben het een beetje zat aan het worden :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:50

lor1_1984 schreef:
Maar weet niet of het ook met verzending gaat of puur ophalen en waar ik ze zou moeten ophalen dan, ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en wanneer het verder weg is kan ik ze net zo goed bij de LFS halen of bij aquafizz bestellen qua totaalkosten.

Waar kom je vandaan. Ik moet in augustus richting Amsterdam. Misschien dat we dan ergens langs jullie kunnen rijden. Ik raad je trouwens aan om met 10 te beginnen. Dus stel dan die 10 van mij. Koop er dan gewoon 2 of 3 keer een stuk of 5 bij. Steeds bij een andere winkel is de voorkeur. Ze kweken echt als konijnen en zo haal je de inteelt er een beetje uit ;) Andeds heb je tzt doorzichtige garnalen met minder pootjes etc etc. Zo doe ik het ook.

Ik kom namelijk van Limburg, en ik merk dat hier niet heel veel limburgse bokkers zijn haha!

liesje: wat voor garnalen heb je? En wat is er mis met de bak? Misschien kan ik je helpen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:59

DiscoDipp schreef:
Zou zonde zijn om je bakken weg te doen!

Ik heb inmiddels een bak waar de garnalen weer in kweken. Dus als iemand vuurgarnalen zoekt!!

[ [url=m/7ltBwy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QLR462.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ls4u4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qLL8hd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer dat je niet in de regio woont! Wij hebben ze samen met vissen, dus ze worden telkens voor n deel opgegeten. Maar jonkies krijgen we nooit. Heb er 20 gekocht in totaal, nu nog maar 4 over. Die zijn te groot om opgegeten te worden hihi.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:06

DiscoDipp schreef:
lor1_1984 schreef:

Waar kom je vandaan. Ik moet in augustus richting Amsterdam. Misschien dat we dan ergens langs jullie kunnen rijden. Ik raad je trouwens aan om met 10 te beginnen. Dus stel dan die 10 van mij. Koop er dan gewoon 2 of 3 keer een stuk of 5 bij. Steeds bij een andere winkel is de voorkeur. Ze kweken echt als konijnen en zo haal je de inteelt er een beetje uit ;) Andeds heb je tzt doorzichtige garnalen met minder pootjes etc etc. Zo doe ik het ook.

Ik kom namelijk van Limburg, en ik merk dat hier niet heel veel limburgse bokkers zijn haha!

liesje: wat voor garnalen heb je? En wat is er mis met de bak? Misschien kan ik je helpen :)

Ik woon in Almelo, Amsterdam is de andere kant van NL vanaf mij gezien.
Dat wordt me wat te gortig qua reiskosten dan. :)
Zag wel net op MP dat er een kweker/particulier op 9 km afstand zit die vuurtjes aanbiedt dus als ik er daar wat vandaan haal, een groepje op aquafizz bestel en daarnaast een paar bij de LFS (A-kwaliteit begreep ik, wel stukkie duurder) koop heb ik al mooi gemengd bloed.
Dan kan ik altijd nog ruilen of bijkopen in de toekomst.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:17

Er gaat overigens een deel in mijn minivijver, dacht 10 daarin en 15-20 in de 70l bak, ik kan dus ook onderling uit de bakken wisselen tzt, zeker als ik bijv een groep van die op MP in de ene bak doe en die van aquafizz in de andere bak.
Als ik in in elke bak 1-2 van de LFS toevoeg na een half jaar ofzo en dan na verloop van tijd een paar omruil heb ik ook vers bloed in beide bakken. :)*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:41

Ik ontdekte vandaag poelslakjes en net een paar posthoornslakjes in mijn aquarium.
Voor nu mogen ze erin blijven maar als het teveel wordt mogen degenen die er belang bij hebben ze zo hebben. :)
Zal tegen die tijd ff een seintje geven, ik vang ze dan wel uit met komkommer oid en stop ze voor the time being in een jampot met een takje groen. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 03:49

Jaaaaaaaa ik!! :D :D :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:26

Ik ga er morgenochtend een zooi uitvangen voor iemand maar hou bewust een paar zelf dus er komt zeker weten meer aan aangezien ik al een paar keer 18+spelletjes heb gezien op de ruit. <<)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:51

Ik heb vuurgarnalen! *\o/*
Zag een advertentie waarbij stond 0km, en bieden, dus ik gereageerd met de vraag of hij er 12 voor €5,- wilde verkopen.
Nou dat wilde hij wel, maar ik moest nog pinnen dus ik gelijk gevraagd of hij evt kon wisselen en zo nee dat het ook best 24 garnaaltjes mochten zijn.
Uiteindelijk kwamen we uit op 30 garnalen voor een tientje en bij het ophalen bleken het er ong 40 te zijn. *D
Deel ervan was alleen zo klein dat de guppen (inmiddels 1 man en 4 dames in het aquarium) een feestmaal hadden.
Maar diegene had in 1 bak al een stuk of duizend jonge garnalen zitten en hij had een stuk of 3 bakken met nakweek en nog een bak waar volwassen garnalen, guppen en nakweek van beiden in zaten, stuk of 3000 garnalen bij elkaar als het niet meer was. :wow:
Normaal rekent hij ong €5,- voor 10 garnalen, ik heb dus ontzettend veel mazzel gehad.
Hij gaat wsl ook mazzel hebben als ik tzt jonge guppen heb,ik heb bewust mooie kleurrijke guppen gekocht in diverse kleuren en hij wil nog mooie kleurrijke dames hebben dus tegen de tijd dat ik mooie dames heb tussen de nakweek komt hij er een aantal ophalen. :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:48

Hoe doen jullie het nu met de warmte? Aquarium staat op m’n kamer maar helaas is de bak nu 28 graden... best hoog dus! Morgen ga ik een goede water verversing doen, dat zal wel wat vaker moeten nu of niet?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:50

Thermostaat uit en dagelijks een ww van 30% zodra de bak boven de 25c aangeeft.
Minivijver is lekker koel, maar die staat 90% vd tijd in de schaduw.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:51

PanamaD schreef:
Hoe doen jullie het nu met de warmte? Aquarium staat op m’n kamer maar helaas is de bak nu 28 graden... best hoog dus! Morgen ga ik een goede water verversing doen, dat zal wel wat vaker moeten nu of niet?

Hier krijgen we het ook niet op temperatuur... Binnen in ons huis is het 28,5 graad.... De bak helaas 31.

Sommige vissen overleven het helaas niet bij ons |( .

Ik probeer af en toe een emmer koud water erbij te doen, maar heb nu ook al 2x vissen met witte stip gehad hierdoor...