Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:40

ik heb een ren tegen de achterkant van mijn huis aan

klien

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:44

Wij hebben een patio, dus 4 muren om een kleine binnentuin. Tot nu toe kan ze nog niet omhoog klimmen, maar als ze dat wel gaat proberen, zal er gaas langs de randen komen. Een kleine strook die naar beneden wijst zodat ze het dak niet op kan. Een soort halve boog zou dat worden, die oplossing zie je vaker bij mensen met katten :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:06

Ik word echt gillend gek hier ..... We hebben 2 katten en ik vertelde hier al eens dat 1 van de 2 vaak muizen mee neemt. Nu heb ik een belletje om gedaan, maar 't worden nu ook vogels en kikkers. >;)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:07

Xivura schreef:
Ik word echt gillend gek hier ..... We hebben 2 katten en ik vertelde hier al eens dat 1 van de 2 vaak muizen mee neemt. Nu heb ik een belletje om gedaan, maar 't worden nu ook vogels en kikkers. >;)

Goede jagers dus hahaha :Y)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:13

klien schreef:
Xivura schreef:

Goede jagers dus hahaha :Y)

En weer een merel binnen .... 3e dier van de ochtend.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:47

Xivura schreef:
En weer een merel binnen .... 3e dier van de ochtend.

Dat is geen jagen, dat is een waar slachtpartij -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:03

Laatste poging bij zooplus. Heb deze krabpaal gekozen vanwege de goede recenties... ben heel benieuwd.
Afbeelding

Word hopelijk morgen of vrijdag bezorgd. Heb wat vroegere diensten gekregen (02:45-10:45) dus ik zou dan gewoon op tijd thuis moeten zijn om het pakket te ontvangen. Die laatste krabpaal laat ik maar volgende week donderdag opgehaald worden. Dan is dat ook klaar.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:25

Ik dacht ff dat die tijden de bezorgtijden waren _O- vanaf 2:45 las ik, halleluja :')

Hoop voor je dat deze bestelling wel goed Is!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:51

zijn jullie katten ook zo in de rui?
ik heb voor Charlie een speciale borstel gehaald, maar de haren blijven ervanaf komen...
ik ben al zeker een dik kwartier ermee bezig maar de haren blijven komen... denk ik klaar te zijn, draai Charlie om... even later zit de andere kant weer vol met losse haren......
iemand nog tips of ideeën.. :-P

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:04

Het werkt echt: de furminator :j
Poes valt nog bijna niet uit, Turbo heeft nog puppy vacht dus ook nog niet :D

Mn paard daarintegen begint al flink los te laten :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:06

Hoi iedereen,

Mag ik hier mee praten? Ik heb twee britse korthaar kittens van 4 maanden oud. Gaat super goed, eten en drinken goed. Heb ze voor de eerste keer ontwormd en ontvlooid. Dat moest namelijk nadat ze een maand bij mij zijn. Ik heb hiervoor milbemax voor kleine katten en kittens gebruikt en advantage om te ontvlooien. Echter heeft 1 kitten nu in 1 keer bloed bij de ontlasting. Natuurlijk direct de dierenarts gebeld. Die gaf aan dat dit kan liggen aan de wormenkuur. Als het morgen nog zo is moet ik langs komen.

Hebben jullie dit wel eens gehad?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:25

Mijn kleine "kitten" is vandaag alweer 4 jaar geworden!
Ze werd bij mij geboren met maar een krappe 60 gram. Maar inmiddels een grote, mooie dame van 4,5 kg <3
Afbeelding

Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:41

Oooooh limoen <3 wat een lieffie

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:56

Limoen schreef:
Mijn kleine "kitten" is vandaag alweer 4 jaar geworden!
Ze werd bij mij geboren met maar een krappe 60 gram. Maar inmiddels een grote, mooie dame van 4,5 kg <3
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Echt een prachtige dame! Tijd vliegt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:35

LisaFaded schreef:
Hoi iedereen,

Mag ik hier mee praten? Ik heb twee britse korthaar kittens van 4 maanden oud. Gaat super goed, eten en drinken goed. Heb ze voor [ [url]Afbeelding[/url] ]de eerste keer ontwormd en ontvlooid. Dat moest namelijk nadat ze een maand bij mij zijn. Ik heb hiervoor milbemax voor kleine katten en kittens gebruikt en advantage om te ontvlooien. Echter heeft 1 kitten nu in 1 keer bloed bij de ontlasting. Natuurlijk direct de dierenarts gebeld. Die gaf aan dat dit kan liggen aan de wormenkuur. Als het morgen nog zo is moet ik langs komen.

Hebben jullie dit wel eens gehad?

Dit zijn de mijne trouwens:

Afbeelding

Afbeelding

Hier zijn ze nog heel klein nu zijn ze het dubbele zowat!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:49

silvericathy schreef:
zijn jullie katten ook zo in de rui?
ik heb voor Charlie een speciale borstel gehaald, maar de haren blijven ervanaf komen...
ik ben al zeker een dik kwartier ermee bezig maar de haren blijven komen... denk ik klaar te zijn, draai Charlie om... even later zit de andere kant weer vol met losse haren......
iemand nog tips of ideeën.. :-P

Zo min mogelijk borstelen.
Met borstelen zorg je juist dat de haren los blijven laten en heb je dus veel meer haarverlies dan wanneer je niet borstelt.
Ik borstel die 2 hier hooguit in de rui 1-2x, wat neerkomt op max 4x per jaar een borstel over ze heen.
Verder kan ik je een rubberen borstel, een opzetstuk voor je stofzuiger en een kleefroller aanbevelen voor je kleding, meubels en tapijt(en), maar ook voor de kattenkleedjes en mandjes.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:51

Hier zijn ze ook aardig in de rui, terwijl mijn katten (Bengalen) eigenlijk amper verharen. Ik borstel ze nooit, het enige wat ik wel eens doe is met een kledingroller ( :') vinden ze lekker) een paar keer over ze heen voor de losse haartjes. Zo komen er ook geen andere haren los maar blijven de losse haartjes lekker aan dat ding plakken. Plus twee blije knorrende poezen die er uitgebreid bij gaan liggen is altijd goed!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:07

Ik heb vanmorgen nog een rubberen borstel over die 2 hier gehaald, bij Poema was er weinig verschil merkbaar maar pluismuis Mowgli had ineens vlokken haar om zich heen liggen. :+

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:54

Ik hoop dat je vandaag meer geluk hebt met de krabpaal lifaya :D Het is wel een hele mooie!
Lief koppie heeft je "kitten" Limoen en nog van harte gefeliciteerd
Geen extreme verharingen van de kat bij ons, wel van de honden en het paard :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:06

Net een poes naar de DA gebracht voor sterilisatie. Geen kittens meer van haar, we heel jammer want ze was een makkelijke, goede moeder met prachtige kittens (waarvan een wereldkampioen en wonend in Italie)

maar ja aan alles komt een einde zullen we maar zeggen :(

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:08

Ik hoop dat ze snel weer op de been is Yom.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:13

Er was van de week iemand die vroeg over afrastering op een schutting :+
Ik dacht dat poeslief wel veilig zou zitten in onze patio, maar vannacht heb ik haar van het dak moeten halen.

Via de eigen gemaakte krabpaal is ze kennelijk op een legger van de zonwering kunnen komen en zo op het dak. Nu zijn het platte daken en allemaal geschakelde woningen, dus kon ze de hele buurt door via het dak. Ze meldde zich vanmorgen om 4 uur precies bij de slaapkamerdeur. Slimpie deze dakhaas hahaha.

Ik moet dus ook gaan beveiligen, want volgende keer springt ze misschien wel naar beneden en dan aan de wegkant.
Ze was in ieder geval heel moe en ging slapen heen op de veilige plek binnen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:52

Hopelijk deugt deze paal Lifaya!

Stoute poes Klien :=

Heb ander grit , wat een fijn spul <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:12

Hallo,

mag ik nog een poging doen om mee te praten? Met gelijk een vraagje?

Mensen ervaring met Iams?

We voeren nu Royal Canin Fit, maar las dat er in Iams meer vlees en minder granen zat.. Dus heb nu een proefzakje gekocht van 300 gram (doen we 2 voerbeurten mee, maar als ze het niet vreten dan zit je weer met 10 kg), kijken of ze het uberhaupt lusten. (kitten krijgt proefzakje van Iams Kittenvoer).

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:05

Ik gaf het vroeger aan mijn katten. Ze aten het graag, maar het was mij te duur destijds.