Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:54

Machie schreef:
Tot zaterdag dan :) ik loop daar met m'n hondje :)

Oh wat leuk, tot zaterdag! :))
Met welke hond? Volgens mij heb ik jouw hond wel eens op de foto gezet tijdens wedstrijden.

mirriejj schreef:
Pff het lukt gewoon echt niet meer om fatsoenlijk met hem te lopen.

Vanavond ook weer bijna staan janken op het veld, het is gewoon zo moeilijk om hem fatsoenlijk te handelen! Ik heb niet eens tijd om na te denken tijdens het lopen.
Maar ook ineens weer een flinke terug val met latjes tikken, doorrennen op de raakvlakken, eigen parcours nemen.

Ik sta echt op het punt om de handdoek in de ring te gooien.

Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat! :(

JustJoyce schreef:
Dames! Ik ben geslaagd met chef als nummer 1 van de groep! 144 van de 150 punten!

Wat goed, gefeliciteerd! :D

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:56

Met csiva, die kleine. Maar de andere 2 zijn ook mee. We lopen in de open klasse :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:13

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:58

Had hem gezien inderdaad mij te ver weg.

Mijn planning voor wedstrijden nog dit jaar:

Heb me net toch maar ingeschreven voor 13 September in Geldrop, B1 dan.
En had me al ingeschreven voor Purmerend 27 September, daar loop ik dan Open Klasse.
Daarna de Wintercompetitie.
Heb ik mooi wat wedstrijden nog om te oefenen voor volgend seizoen B1

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:11

Ik heb nog 2 wedstrijden op de planning.
- FHN 16 augustus in Norg
- en deze oefenwedstrijd 20 september(als de betaling gaat lukken, ging iets mis)

Verder heb ik nog niks op de planning. Wil eerst lekker verder trainen en er is ook eigenlijk nog niks in de buurt.
Als iemand nog goede oefeningen weet voor 65 cm springen. Het is nog al een verschil van 40 naar 65. We zijn er wel mee bezig op training maar daar is nu 2 weken vakantie. Misschien dat ik thuis nog kan oefenen. (Heb 4 hoogtesprongen)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:51

Vandaag was hier de wedstrijd. Een enorm leuke dag me prachtig weer en mooie prijzen! Helaas vond mijn hondje het niet zo interessant op eigen terrein, ze wilde de boel regelen want ja het is haar erf. Gambling rende ze recht op mijn vriend af, waar ze enorm dol op is. Toen ze terug kwam was de concentratie weg en wilde ze de boel wel even regelen. Wel 14e geworden. :') Vast parcours precies hetzelfde, ondanks dat mijn vriend nu niet op het terrein te vinden was. Disk dus. Jumping zat mijn vriend gewoon aan de rand van het parcours, hij moest immers balken leggen. Na de start ging ze even bij hem buurten maar toen kwam de concentratie terug en hebben we het rondje wel foutloos uitgelopen. Een 10e plek. Helaas was het dus toch een nadeel om op eigen terrein te lopen, maar ach ik heb een enorm leuke dag gehad! Ik heb ook foto's gemaakt, die komen als het goed is morgen wel op mijn site.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 07:17

Ik heb gisteren voor het eerst een onderlinge wedstrijd gelopen! Had verwacht dat die van mij meer met de honden en mensen bezig zou zijn maar dat was gelukkig niet het geval.
Spel zijn we 2 e geworden, vp disk en jumping 2e.
Dus op naar de volgende !

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:43

Goed bezig deflin!!

Vrijdag weer trainjng gehad. We zijn nu bezig met vooruit werken en weer de wip. Die blijft ze toch eng vinden.

Vandaag ben ik mee kijken naar een wedstrijd en mijn trainers zijn aan het pushen dat ik deze volgend jaar moet doen (is dicht in de buurt).

Ik ben alleen veel ste nerveus voor wedstrijden (ik ben nu al nerveus, en dan hoef ik niet eens te lopen).
Misschien ga ik wel eknd dit jaar een onderlinge lopen. Maar dan als debutant. Eerst maar eens daar mijn nerven onder controle houden

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:45

Ik ben lang niet hier geweest.
Heb het een beetje hectisch gehad.
Onverwachts het huis uit gegaan en dat ging allemaal zo snel dat dat mijn nogal opslokte.
Of in ieder geval mijn tijd ;-)

Met Mecx gaat het qua dogdance best wel goed.
Ze heeft een blessure gehad waardoor we ruim 2 maanden niks hebben kunnen doen.

In Mei hebben we op het animal event gedanst en in Juni hadden we een wedstrijd op eigen terrein.
Hier haalde Mecx haar eerste medaille en beker binnen :D

Afbeelding

En sinds begin maart hebben we er een nieuwe aanwinst bij.

Afbeelding

Onze Fenne!

Inmiddels is ze bijna 7 Maanden en heeft ze ook haar eerste stapjes in de dogdance training gezet.

Met haar wil ik er ook nog wel iets bij gaan doen.
waarschijnlijk toch wel behendigheid, maar even aanzien Hoe ze zich ontwikkeld.

Afbeelding

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:51

Hoi!
Ik kom hier niet meepraten want zo actief als jullie zijn ben ik nog lang niet :o
Maar ik wil wel graag een filmpje laten zien waarin mijn hondje bobby ik alles laten zien wat hij kan.
Hier de link!

https://youtu.be/OWnrRNRA8tc

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:34

__Lauraa, prachtig terrein waar jullie wonen zeg! Wedstrijd was ook top!
Csiva heeft fijn gelopen, 2e plek op spel, disk op vp en resultaat van de jumping weet ik niet....

Vandaag dagje RvB, VP 1 vlakfout en jumping 1 weigering. Ze doet t zo knap, maar zonde van de kleine foutjes :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:50

Iedereen weer lekker bezig geweest, leuk allemaal!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:17

Leuk allemaal!! Lekker bezig

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:09

Ik was ook ontzettend nerveus arabella, maar nadat ik zag dat het bij vele ook gewoon mis ging vond ik dat al minder erg om te falen :o gewoon doen dus :D

Oh silence wat is fenne een plaatje <3

Leuk Lisa, goed gedaan hoor !

Super machi !

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:34

@silence: wat is ze knap <3

@ machie: *\o/* wat fijn dat ze het zo goed doet. Die kleine foutjes komen ook nog wel.

Vandaag wel even wat gehoorzaamheid geoefend op het terrein (veel honden is veel afleiding en nog een kleine opdonder ernaast die telkens liet zien hoe goed ze kon zitten)
En stiekem even de band geoefend (ik zat ernaast ,buiten het veld,en heb haar er een paar keer doorheen laten springen. Ze springt small daar stond hij op, dus heel veel hoefde ze er niet voor te doen XD ) en de trainster is weer bezig geweest met vertrouwen winnen :p

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:59

Pff wil er iemand een moeilijke poedel hihihi.
Net weer brokken gekocht, nou eet hij helemaal geen brokken meer.
Laat het al een halve week staan.
Ga denk ik toch maar terug naar vlees.
Waarom doet hij dat nou niet voor ik steeds dingen koop hihi

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:03

Ow heeeel fijn Kaar!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:03

18 oktober hebben Chef en ik onze eerst Hooper wedstrijd.
Is een proefwedstrijd door Nadac Hoopers Nederland in Delft, toevallig ons eigen terrein :D
Super leuk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:37

Super leuk! Ben benieuwd

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:44

Ik heb een topic aangemaakt met foto's van Boco.
[BB-ITP] Boco

Vanmiddag gaan we nog even thuis trainen. Ben benieuwd hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:05

Al poos niet meer gereageerd. Maar mirriejj. Is het geen optie om een tijdelijke pauze te houden.

Even alleen maar leuke dingen doen en verder niks.

Dat heb ik paar weken terug ool gedaan. En nu gaan we als een speer.

Alleen sinds een week, zet meneer zichzelf hoger in de driften met pakwerk. Terwijl we dat voorlopig nog even laag wouden houden. Tot appèl daar ook goed bevestigd is. Dus het is nu beetje meer werken. Maar we komen er wel.

En nog een weekje en dan worden de pups geboren <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:32

love_western schreef:
Al poos niet meer gereageerd. Maar mirriejj. Is het geen optie om een tijdelijke pauze te houden.

Even alleen maar leuke dingen doen en verder niks.

Dat heb ik paar weken terug ool gedaan. En nu gaan we als een speer.

Alleen sinds een week, zet meneer zichzelf hoger in de driften met pakwerk. Terwijl we dat voorlopig nog even laag wouden houden. Tot appèl daar ook goed bevestigd is. Dus het is nu beetje meer werken. Maar we komen er wel.

En nog een weekje en dan worden de pups geboren <3

Gisteren heeft iemand anders met hem getraind en dat gaat de komende weken ook gebeuren!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 02:50

Hallo allemaal ik train ook een hond :wave:
Ik mijn eigen honden ook wel maar niet zo zeer want ze gaan wel tegen de oude kant aan. De tante van mijn moeder heeft een paar weken terug een hond van 2 uit het asiel gekocht. Een heel lief hondje genaamd lemon. Leuk he ze heeft limoen vertaald :')
Ze is echt heel lief en gehoorzaam en makkelijk om mee te werken. Ze leert dingen heel snel en Dat is nogal fijn. Ik ben nu op vakantie maar ik kom morgen weer naar huis en dan ga ik echt weer beginnen met haar. Ik ben commandos aan het leren omdat ze die alleen maar in het Chinees kan. Dus ze moet het opnieuw leren wat snel gaat. Ze kan al zit, af en pootje/high five. Ik ben haar nu blijf en kom aan het leren. Daarna ga ik verder met naast en voet. Met mijn eigen honden doe ik soms hersenwerk omdat we niet veel met ze wandelen. Dus dan maar op een andere manier bezig houden. Ze kunnen allebei zitten en een pootje geven maar dat vind ik genoeg want ze luisteren zo ook heel mooi :)
Iemand tips hoe ik het beste blijf en kom kan leren? Ik doe nu (omdat ik ook pas net ermee ben begonnen) dat ik haar laat zitten en dan loop ik een stukje weg, ik kijk haar niet meer aan en ik kijk wat in het rond en dan moet ze blijven zitten natuurlijk. Als ze dat goed heeft gedaan en ik vind dat ze moet komen dan klop ik op mijn knieën en dan rent ze blij naar me toe (en krijgt, dan wel steeds minder vaak, een beloning). Het gaat tot nu toe best goed :)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:10

Blijf hebben wij aangeleerd, door inderdaad weg te lopen. Maar dan niet naar je toe roepen maar terug lopen om een beloning te geven, dan wordt ze beloont voor het blijven, anders wordt ze beloont voor het hier komen :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:47

JustJoyce schreef:
Blijf hebben wij aangeleerd, door inderdaad weg te lopen. Maar dan niet naar je toe roepen maar terug lopen om een beloning te geven, dan wordt ze beloont voor het blijven, anders wordt ze beloont voor het hier komen :)

Klopt op die manier hebben wij het ook geleerd. Eerst maar een klein stukje weglopen en dat langzaam uitbreiden