Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:30

Evi84 schreef:
Welke landen vanaf augustus? Mijn puppy heeft er wel wat baat bij om de sfeer op te snuiven in de puppyklasse. :)

Mogelijk Hongarije szilvasvarat, ook nitra zou doorgaan. Maar zo ver neem ik geen pups mee, dat vind ik wat duur. Ookal heb ik ook een pup die het wat kon gebruiken. Die mag nog wat wachten. September mag ze jeugd in. Dus dan zoek ik dan wel wat voor haar

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:35

Dat is inderdaad wat ver voor een pup. Hier ook eentje van eind (24) november, dus die gaat ook vanaf september de jeugd in. Vermoedelijk wordt de eerste dan Luxemburg. (al is dat uiteraard ook niet ideaal om direct als 9 maander tegen honden van 1,5j te staan natuurlijk)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:32

Evi84 schreef:
Dat is inderdaad wat ver voor een pup. Hier ook eentje van eind (24) november, dus die gaat ook vanaf september de jeugd in. Vermoedelijk wordt de eerste dan Luxemburg. (al is dat uiteraard ook niet ideaal om direct als 9 maander tegen honden van 1,5j te staan natuurlijk)

Als je hond goed is maakt dat niets uit :D ik heb best of breed en best opposite sex gelopen met jeugdhonden, ook op 9 maand

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:36

Heb Dr vanmiddag maar even gedropt bij m'n schoonouders. Vanochtend totaal niet geslapen na d'r ochtend plas van 7 uur.... En toen had ik oud collega met 2,5 jarig kind op visite, dus erg druk geweest. En was gewoon op en ze kon d'r rust niet vinden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 18:39

Zoe_97 schreef:
Evi84 schreef:

Als je hond goed is maakt dat niets uit :D ik heb best of breed en best opposite sex gelopen met jeugdhonden, ook op 9 maand

Nee dat ben ik met je eens. in principe maakt t niks uit. niet voor niets dat die klasses zo groot zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:39

Ja hier ook geregeld verplicht rust hoor. Net als bij kinderen gewoon hartstikke belangrijk!

Rondjes wandelen hier worden wel steeds iets groter maar nog steeds rustig aan hoor!
Kan zijn hele leven nog km's maken!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:47

kiwiwitje schreef:
[

Er zijn altijd keurders die niet door de leeftijd kunnen kijken. Maar die zijn eerder zeldzaam. In Engeland doen pups ook mee voor het CC en het bos en Bob. Ik heb al een puppy reutje het RCC weten pakken op een show met 150 borders.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:01

We gaan er in ieder geval voor gaan. Hij heeft heden wel de kwaliteiten aan boord momenteel, maar ze veranderen nog zo immens veel deze maanden. Ik ga hem wel laten showen door iemand anders, want ik heb zelf nog nooit een show gelopen, laat staan ooit bij eentje aanwezig geweest of van dichtbij gezien. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 19:39

Zoe_97 schreef:
kiwiwitje schreef:
[

Er zijn altijd keurders die niet door de leeftijd kunnen kijken. Maar die zijn eerder zeldzaam. In Engeland doen pups ook mee voor het CC en het bos en Bob. Ik heb al een puppy reutje het RCC weten pakken op een show met 150 borders.

Tuurlijk. Maar de kunde per keurmeester verschilt ook enorm. En dan heb je nog hun persoonlijke voorkeur

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:16

x_Jeanine_x schreef:
Heb Dr vanmiddag maar even gedropt bij m'n schoonouders. Vanochtend totaal niet geslapen na d'r ochtend plas van 7 uur.... En toen had ik oud collega met 2,5 jarig kind op visite, dus erg druk geweest. En was gewoon op en ze kon d'r rust niet vinden.

Ja, pup en klein kindje is ook wat veel prikkels bij elkaar natuurlijk! Hopelijk heeft ze bij schoonouders wel haar rust kunnen pakken!

IMJ schreef:
Ja hier ook geregeld verplicht rust hoor. Net als bij kinderen gewoon hartstikke belangrijk!

Rondjes wandelen hier worden wel steeds iets groter maar nog steeds rustig aan hoor!
Kan zijn hele leven nog km's maken!

Groot gelijk inderdaad, kilometers maken komt wel. Ze kunnen best een paar uurtjes lekker scharrelen in de tuin of snuffelrondjes doen die wat langer zijn, maar écht wandelen en afstanden afleggen, dat kan nog lang genoeg! Snuffelen en scharrelen is óók vermoeiend, maar fysiek niet zo belastend :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:53

Ja precies!

We gaan bijv ook naar de speeltuin (Ja onze dochter wil ook wat natuurlijk) daar ligt hij dan gerust een uur te kijken en wat rond te snuffelen op zoek naar iets wat hij stuk kan maken :D en er ligt genoeg..Man man.. er staat een vuilnisbak maar het is blijkbaar teveel moeite om snoep/ijspapier er in te gooien dus gooi je het er een meter naast :roll: ik vind dat toch triest..

Ik ben geloof ik ook 1 van de weinigen die poep opruimt.. Ik sta zijn mini keutels tussen grote drollen van andere honden te rapen.
Ruimen jullie de poep op in de woonwijk?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:18

@imj jazeker, overal behalve in het bos en buitengebied waar het niet hoeft. Maar ik sta inderdaad ook de mini poepjes van Toobs tussen de enorme hopen van grote honden uit te vissen soms hoor, bizar!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 21:18

Ik loop niet in de woonwijk :D maar hier op t industrie ligt t vol met hondenschijt.. op de fietspaden. Net naast de groenstrook. Echt trap t dan daarop ofzo..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:26

Met mijn vorige hond reed ik ook meerdere keren per dag naar het buitengebied. En hij verstopte zich altijd in de bosjes bij het poepen :D .

Maar ja.. met deze loop ik toch nog vooral rond het huis en haal ik mijn dochter op van school. Dat is 3min lopen op slentertempo.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:29

Ik ruim stront overal op, ook in het buitengebied want ook daar komen hier heel erg veel wandelaars. Ik hoef hun stuk natuur niet onbegaanbaar te maken vind ik. En zeker nu gaat het ook vreselijk stinken door de warmte. Het is ook gewoon verplicht om het op te ruimen. De enige uitzondering is voor mij wanneer hij in het bos poept tussen de bomen, meters van het pad af. Maar ook als er dan een prullenbak in de buurt is ruim ik het op.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:35

Ja hoor, ik ruim ook alles op - behalve als ik er écht niet bij kan met die bosjespoepert van mij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:39

Ik hoef maar zelden poep op te ruimen tijdens het wandelen, we hebben ze geleerd thuis te poepen. Dat ruimt makkelijker op èn beter voor het milieu.

Ik denk dat ik me met wandelen misschien één a twee keer per week moet bukken.

Op onze trainingslocatie ruimen we uiteraard wel alles op, zou wat worden als daar iedereen alles liet liggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 21:51

Ik weiger t hier op te ruimen :o
Op t industrie ligt overal afval, poep van vrachtwagenchauffeurs etc en de gemeente doet er niks aan. Dus dan weiger ik ook mijn honden poep op te ruimen. De zeldzame keren dat mijn honden in de woonwijk poepen gaan ze meestal in de bosjes zitten.. maar ook in de woonwijk is t “ontwijk de drol” en ook hier is de gemeente er op aangesproken. Maar ja daar doen ze weinig mee. Alle bakken voor hondenpoep zijn zelfs weggehaald en de zakjes niet meer af te halen..

En dat honden in de natuur poepen vind ik niet zo erg. Alleen wel als t op plekken zijn waar mensen doorheen lopen oid net zoals straat, voetpad, fietspad of bospad oid.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:51

Simoonzel schreef:
Ik ruim stront overal op, ook in het buitengebied want ook daar komen hier heel erg veel wandelaars. Ik hoef hun stuk natuur niet onbegaanbaar te maken vind ik. En zeker nu gaat het ook vreselijk stinken door de warmte. Het is ook gewoon verplicht om het op te ruimen. De enige uitzondering is voor mij wanneer hij in het bos poept tussen de bomen, meters van het pad af. Maar ook als er dan een prullenbak in de buurt is ruim ik het op.

Iedere gemeente bepaalt zelf of het verplicht is of niet in de APV. In de bebouwde kom is het overal in NL verplicht denk ik zo. Maar in bos en polder over het algemeen niet hier in de regio. Moet wel zeggen dat die van ons het nooit op het pad doen, altijd tussen de struiken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:52

Verbetering begint bij jezelfals we in bos lopen ruim ik ook niet alles op. Is vaak tussen de bomen waar nooit mensen komen.

In de wijk ruim ik wel op

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 21:53

Skippy01 schreef:
Simoonzel schreef:

Iedere gemeente bepaalt zelf of het verplicht is of niet in de APV. In de bebouwde kom is het overal in NL verplicht denk ik zo. Maar in bos en polder over het algemeen niet hier in de regio. Moet wel zeggen dat die van ons het nooit op het pad doen, altijd tussen de struiken.

Ohja hier indd alleen binnen de bebouwde kom. Net als dat loslopen over t algemeen overal buiten de bebouwde kom mag, tenzij anders aangegeven. De naastgelegen gemeente is anders; overal aanlijnen en poep ruimen tenzij anders aangegeven. En mensen weten niet zo goed waar de gemeente grens stopt hier..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:58

In onze gemeente is het verplicht (tjsa wat niet, Barendrecht haat honden ofzo. Je schrikt je rot wat ik aan hondenbelasting betaal...) je moet zelf poepzakjes kopen en op sommige plekken mag je het laten liggen. Maar daar dans je haast tussen de drollen dus dat vind ik onzin. Die poepzuiger komt ook maar zelden.. Aangezien ik met mijn honden in het gras loop en niet continu en overal op de stoep, ruim ik het dus gewoon op. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:08

Ik ruim alleen op als ze het op de stoep doen of ergens waar het echt niet kan.
Verder is hier waar ik loop geen opruim plicht en er staan amper vuilnisbakken dus dan ga ik er ook niet mee rondlopen.

Blij dat hier de honden belasting(we betaalde echt flink ook) is afgeschaft want ze deden er net zo min aan met opruimen als nu.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:10

Ik ruim het ook op.
Tenzij ze echt midden in de bosjes is gaan zitten.

Hondje heeft lekker haar rust kunnen pakken bij mijn schoonouders en manlief heeft haar vanavond bewust ook even een goed uur in de bench laten liggen. Vanavond weer een heel zen hondje :D
Ook weer even een leer voor de volgende keer :o

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:17

KimD schreef:
Ik hoef maar zelden poep op te ruimen tijdens het wandelen, we hebben ze geleerd thuis te poepen. Dat ruimt makkelijker op èn beter voor het milieu.

Ik denk dat ik me met wandelen misschien één a twee keer per week moet bukken.

Op onze trainingslocatie ruimen we uiteraard wel alles op, zou wat worden als daar iedereen alles liet liggen.

Uit nieuwsgierigheid, heb jij thuis een hondentoilet waar je ze op laat gaan?