Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:53

Die waren natuurlijk zoek. Ze had de vogel van een buurman overgenomen en die had de papieren nooit gegeven.

Werkelijk, 1/3 van de vogels heeft zijn papieren gewoon op orde. De rest moet je bij Cites zijn. Ze zijn gewoon aan te vragen, maar makkelijk is anders. Meer doordat ze bij Cites niet goed hun werk kunnen doen, en zelf niet eens weten hoe de regels in elkaar zitten.

Komt dus goed. Maar wel jammer dat ik weer erachteraan moet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:03

Ja, dat is jammer idd! Bij Edels hoef je gelukkig (nog) geen CITES te hebben.
Maar ik gok dat dat in de toekomst wel gaat veranderen want daar gaat het in het wild ook niet al te best mee -O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:16

Gaat slecht met ze hé? De grijsroodstaart dreigt met uitsterven in het wild... hoe bizar is dat? De meest voorkomende en bekende papegaai in gevangenschap.

Wat dat betreft heb ik zeer gemengde gevoelens over kweken met deze dieren. Het nadeel is dat veel van deze dieren slecht terecht gaan komen, en je dus het probleem in stand houd. Maar als je het niet doet dan nemen dat soort mensen sneller een wildvang vogel, wat NOG een groter probleem is. Dus kweken bv World of Birds WEL vogels voor de verkoop.. ondertussen ze de opvang bijna niet meer aankunnen.

Dus wat doe je dan? Moeten de regels zo aangescherpt worden dat we een uitsterf beleid hebben wat betreft vogels als huisdier?. Maar zo snij ik mijzelf ook in de handen, dan kan ik zelf ook geen vogels meer houden en dat lijkt me verschrikkelijk! En dan verdwijnt het houden van vogels in de onderwereld. Want gehouden worden of het mag of niet.. doen mensen toch wel.

Dus ga ik maar educatie verrichten. Mensen er echt van bewust maken dat een papegaai houden een levenswijze is, en niet een recht. Mensen helpen om op die manier de vogels te kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 00:07

Spijker op z'n kop, Benfan: verbieden heeft geen zin, want dan worden ze voor gigantisch hoge bedragen uit het wild gehaald en dat is nog veel slechter voor de populaties in het wild. Het beste is inderdaad goede kwekers door laten kweken, zodat het aanbod nog enigszins de vraag kan blijven bijhouden en ook zorgen voor goede opvang(centra). Ondanks dat je weet dat een hoop dieren slecht terecht gaan komen, is het wel het soort "offer" dat je helaas moet brengen in het voordeel van de soort als geheel, hoe triest het ook is voor die betreffende vogels.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:01

Leuk dat hij zo meevalt Benfan !
Zeg, en een foto nemen van de ring met je smartphone en vergroten? Ik zeg maar wat ...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:22

Moet dat nou met zoveel geweld?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:37

Ahahaha, dat beteuterde gezichtje op het moment dat je die muis weghaalt. :))

Hier werd vandaag gevoetbald met blauwe bessen. _O-

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:09

Valkparkiet (de; v(m); meervoud: valkparkieten; verkleinwoord: valkparkietje)
1. Conferencecallverstoorder
2. Computermuissloper
3. Kartonkartelaar

:')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:10

_O-
Danique, wat een clown zeg!

Hier het eerste piepei! *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:58

Daarna een speeltje ervoor gelegd waar hij mee kon stoeien. Ging me een partij tekeer op dat ding. Twijfel bijna of het geen terriër bloed heeft!

Oei Mkango, moet je nu de muren opnieuw verven? _O-

Haha dido allemaal zo waar. Ik weet niet wat het is overigens met vogels en tech. Het lijkt net of ze dat net wat harder willen slopen dan het andere meubilair. Het is niet voor niets dat ik ben overgegaan op een draadloze muis :Y)

Wat spannend Cayenne! Ben echt zo benieuwd wat voor prachtige vogels het zullen worden <3

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:22

Ja, snoertjes zijn het echt helemaal hier! Toetsen van leerlingen trouwens ook, hoe slechter hoe meer hapjes hij eruit wil nemen :))

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:28

Hier budgie en vrouw weer samen gezet. En wat was budgie blij! Meteen voeren en knuffelen dus ik heb goede hoop dat het goed gaat. Binnenkort het blok erin en dan zien wat er gebeurt..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:51

Afbeelding

Maar wat krijgen we er toch veel voor terug :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:10

Nog tips hoe ik kan voorkomen dat er 1 wordt kaalgeplukt?

Nestje weggehaald maar toen was ze van de één op de andere dag onwijs kaal (en heel lelijk :') ) en daarna ging het eigenlijk wel weer heel goed. Maar nu zie ik toch weer wat plekjes.
Ik gooi er dagelijks wat nieuw nestmateriaal bij, laat het nestje ook gewoon hangen en ze krijgen voorderest geen gek voer.. had weer een heel klein beetje eiwitvoer erbij gedaan maar dat zal ik wel weer weghalen

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:15

Zijn het zebravinken? Meerdere koppels bij elkaar?
Ik heb wel gehad dat ze elkaar afmaakte.. begon ook met een beetje plukken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:17

zebravinken inderdaad, twee vrouwtjes. Hebben in het begin weleens ruzie gemaakt maar nu valt dat me niet meer op

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:51

Gewoon 2 losse poppen?
Tja misschien toch pluk gedrag..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:02

yes, de één is wel wat jonger dan de ander.

Ik heb nu gewoon zo'n draadstaalnestje hangen die ze zelf vullen en waar ze 's avonds ook in slapen

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:47

Ik heb geen nestjes hangen, worden ze alleen maar broeds van :D
Zou het gewoon even aankijken

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:59

Welke verhouding onkruidzaad tov basisvoer hanteren jullie?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:49

Oja, de aanbouw van het binnenhok en de inrichting van de voliere vlot goed. Ik denk dat ik zelfs de gouldamadines dit weekend kan ophalen *\o/* .

Zouden jullie de vogeltjes eerst enkel in het binnenhok laten, en hoeveel dagen dan? Ik ben bang dat ze vanuit de voliere ‘s avonds niet in het binnenhok zullen gaan en ik ben nu eenmaal geruster indien ze dit wèl doen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:57

Als wij nieuwe vogels halen dan laten we ze eerst 24u in het nacht hok. Daar krijgen ze eten bij ons. Dan mogen ze los en houden we ze in de gaten of ze het gat wel kunnen vinden :)

Nu moet ik zeggen dat kromsnavels meestal wel slim zijn.. Maar of dat met goulds ook zo is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:58

Wat fijn Lukasje!
Hier krijgen ze af en toe onkruidzaad en ik weeg het niet af, dus daar kan ik je niet bij helpen helaas.
En mijn merk vogelzaad is ermee gestopt, dus ik mocht opnieuw op zoek. Gelukkig nu iets gevonden dat het beste in de buurt komt van de oude samenstelling!

Ik zou ze een paar dagen binnen houden :j
Hoewel het soms niet uitmaakt hoor :D Ik heb mijn valken ook een tijdje in het binnenverblijf gehouden, maar toen ze eenmaal de buitenvlucht in mochten, gingen ze niet meer naar binnen :+
Blijkbaar durven ze niet goed door het invlieggat. Pas toen we de complete deur er uit hadden gehaald gingen ze weer naar binnen en sindsdien mogen ze zelf kiezen aangezien ze er absoluut niet in gaan wanneer we de deur er weer in zetten :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:59

Kimley schreef:
Als wij nieuwe vogels halen dan laten we ze eerst 24u in het nacht hok. Daar krijgen ze eten bij ons. Dan mogen ze los en houden we ze in de gaten of ze het gat wel kunnen vinden :)

Nu moet ik zeggen dat kromsnavels meestal wel slim zijn.. Maar of dat met goulds ook zo is.

Tjsa ik heb ook geen idee.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:48

Waar geef je ze eten ? Het is belangrijk dat ze dat weten te vinden.

Maar komen ze van een kweker die ze binnen houdt? Zelfs verwarmd ?