Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:57

Pantykous schreef:
Kaplaars schreef:
Hebben jullie iets aan de fokker gegeven toen jullie de pup ophaalde?

Een zak geld :')

_O-

cursebreaker

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:02

HAHAHHAA pantykous.

Ik nam bij elk bezoekje Rousseau Chocolade mee (van een chocolatier keten hier in het zuiden, met Belgische chocolade). Daar was ze heel dankbaar voor elke keer :9

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:28

Pantykous schreef:
Kaplaars schreef:

Hier hetzelfde :Y)

Verder sorry, want mijn hersenen werken even niet meer dus als ik nu op meerdere dingen ga reageren dan zou in het meest positieve geval misschien 0,5% kloppen... Chef heeft giardia en ik ben ka-pot -O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:30

Wij zochten een anti-ontsnap tuig. Afgelopen week eentje aangeschaft en die heeft vanmorgen bij de cursus goed bewezen dat hij werkt :D

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 23:42

Heel veel beterschap voor Chef!!!

Qua fokker hier ook enkel betaald en geen cadeautje gegeven. Denk dat het ook heel erg aan je band met de fokker ligt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 02:00

Pantykous schreef:
Kaplaars schreef:

Meestal krijg je toch juist wat van de fokker mee, een leuk puppypakket.

:wave: Ik val hier zo binnen , maar mag je je hier ook melden als je er 7 puppy's bij krijgt ? :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:53

Wij hebben nooit een pup bij de fokker gehaald, maar wel waren wij laatst de fokker.
Iedereen is daar heel anders in, maar wij hebben bij bijna elk puppy bezoek en het ophaalmoment wel iets gekregen van de puppy mensen.

Tijdens de bezoekjes varieerde dit van een cadeautje/snoepje/knuffeltje voor mama hond, bloemen voor ons, een streekproduct uit de regio van de pupmensen, tot een zelfgemaakt cadeautje.

Bij het ophalen hebben we gekregen;
* Bosje bloemen in een vaasje met een lief kaartje
* een heerlijk streekproduct (Moffelkook - Limburg)
* Hortensiabollen + Rituals geurkaars + Rituals bodylotion + de meest liefdevol kaart met dankbetuiging vanuit het diepst van hun hart (die laatste is misschien nog wel het waardevolst)
* Chocolade + wat lekkers voor Mama en de pup die bleef.
* Wat lekkers

En eentje niks en dat is verder ook prima. Het is geen verplichting.
Zelf zou ik het denk ik wel doen, maar ik houd van cadeautjes geven. :')

Verder zag ik de vraag over een tuigje voorbij komen, wij hebben de tuigjes van Dog Copenhagen en zijn hier zeer tevreden over. :j

Welkom Fortitude, wat een snoetje die Elsa <3
Wat balen van de ervaring bij de Dierenarts. Zo jammer dat dit soort dingen nog gebeuren, dit kunnen trauma's voor het leven opleveren bij onzekere honden.

Hahaha, LarissaJulia, ik snap dat je die foto niet helemaal na kunt maken, dan heb je meteen een hernia :+

Bielsje, beterschap voor Chef :(:)

Welkom Happinez +:)+
Wat voor pups verwacht je?
En ja, om te reageren op jouw post. Wij hebben onze puppy mensen inderdaad een puppy pakket meegegeven.
Sowieso een tas van Eukanuba met zak voer + voerschepje.
Verder hebben we iedereen de tip gegeven om bij de Welkoop een pup pakket gratis op te halen, geweldig pakket.

En wij hebben zelf nog een pup pakket samengesteld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een houten kistje met ons logo, met daarin;
* Een fleece speeltouw in de kleur van het bandje van de pup
* Een pastpoorthoesje met hun stamboomnaam
* Een snackpakketje van Barkking dogsnacks met de snacks die ze al hadden geproefd in het nest.
* Hun allereerste baby-bandje
* USB stick (hout met ons logo erop) met alle foto's van begin tot ze naar hun nieuwe huis gingen.
* Een puppy magazine met daarin allemaal informatie die handig is als nieuwe puppy eigenaar.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 07:58

Oh en ik vergeet om wat over onze pup te vertellen.
Wat vliegt de tijd, Ginger is al bijna 6 maanden :wow:

We hebben ondertussen 4 showtjes gelopen (3 in België en 1 in Nederland).
Gisteren werden we beste baby <3

Het is een geweldig meisje die momenteel bananen in haar oren heeft, heerlijk aan het puberen is, maar zo lief en zo aanhankelijk <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:40

Ik heb herplaatsers en bij Mahdutje heb ik naast het te betalen bedrag nog een doosje bonbons en een kaartje meegenomen voor zowel de bemiddelaar als het opvanggezin.

Bij Dívka niets, maar daar had ik al maanden aan oppassen, heropvoeden en voer&snacks in gestoken en dat ging niet om 2x per maand maar om minstens 15-20 dagen per maand, met in die gehele periode mss €10,- vergoeding.
Met alle liefde gedaan uiteraard, maar dat speelde wel een heel grote rol in het 'ja, ik wil haar op proef om te kijken hoe ze is wanneer er niet mee gesleept wordt en daarna evt overnemen. nee, ik ga je niet betalen voor haar'.
Toenmalige eigenaar zag haar liever voor niets bij mij dan voor een x bedrag bij wildvreemden, dus Dívka kwam hierheen. :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:25

Wij hebben bij Freek niets gegeven en bij Harrie een orchidee in de kleur van het bandje van onze pup.

Wat ziet Ginger er goed uit! Wordt al een hele hond zo :j

Arme Chef met Giardia... Echt ellende is dat. Freek heeft het 2x gehad als pup en het is echt vermoeiend en zielig.

Harrie is nu bijna een jaar oud en gisteren zijn we voor het eerst met hem en Freek naar het strand geweest, want daar wonen we erg dichtbij. Ze waren samen zo gek als een deur. Hebben keihard gecrosst over het strand samen :')

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn nooit ver van elkaar verwijderd _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:41

Gefeliciteerd Fem! Toch leuk als je eigen pup beste baby wordt!

Mijn schatje is alweer 6 maanden en het is echt een heerlijk hondje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier naast z’n vader. Ze lijken best wel wat op elkaar toch?

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:44

Wat een gezellige foto’s van Harrie en Freek, altijd samen!

Machie echt identieke koppies!

Wij hebben de fokker niks gegeven

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 10:49

Ik heb maar 1 hond van de fokker gekocht en die hebben niks gehad. De dag dat we gingen kijken ging hij gelijk mee naar huis en daarna nooit meer wat van de fokkers gehoord.

Bij onze nestjes kregen we vaak wel wat extraatjes van de nieuwe baasjes. Als dank voor alle tijd voor hun en de pups en alle contact momenten etc en met veel daarvan ook vriendschappen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:58

Wij hebben de fokker niks gegeven, maar bij Maisie na een half jaar met de andere pupeigenaren wel een leuk fotoboek wat de groei van pup tot 6mnd liet zien! Elke maand 1 foto voor elke pup

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:48

Fem schreef:
Welkom Happinez +:)+
Wat voor pups verwacht je?
En ja, om te reageren op jouw post. Wij hebben onze puppy mensen inderdaad een puppy pakket meegegeven.
Sowieso een tas van Eukanuba met zak voer + voerschepje.
Verder hebben we iedereen de tip gegeven om bij de Welkoop een pup pakket gratis op te halen, geweldig pakket.

Dank !
Ik verwacht deze week een nestje "jack russels"
Moeder is een black en tan en vader een Liver en tan.
Ik heb vrijdag een rontgenfoto laten maken omdat moeder echt mega rond is ( zo'n hondje in 3 delen nu :') ) en ik wil weten wat ik kan verwachten.
Afbeelding

Wat hebben jullie een leuk en persoonlijk pakket mee gegeven !
en super resultaten op de laatste show ! Gingen de anderen ook goed ?

Mavantos , wat leuk samen naar het strand !
Toevallig heb ik dat ook pas voor het eerst gedaan met mijn franse bull, en die werd helemaal blij van wegvliegend schuim.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:56

Jeetje, jullie gaan snel in dit topic... ;)

Wat een prachtige strandfoto's. En die bananen in de oren zijn ook erg herkenbaar. :')

Hier is Bowi vandaag in een wespennest gedoken. Hij loopt los in het bos, en ineens heel veel gepiep en gerol. Kon nog net een wesp uit zijn lies trekken.
Toen we vervolgens na een gat in de grond liepen met wat rondvliegende wespen en hij heel hard wegrende was de link wel snel gelegd. :')

Gelukkig geen allergische reactie, maar vond het wel even heel zielig voor hem.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:12

Wat goed van Ginger zeg! Dat smaakt vast naar meer :D

Wat heerlijk van Freek en Harrie! Die zullen vast moe zijn geweest na dat harde rennen!

Ooh wat een prachtige hond Machie! En lijkt zeker op zijn vader, prachtige blik hebben ze <3

Spannend dat nestje! Op naar een goede bevalling met gezonde puppy’s!

Ach wat sneu van die wesp, gelukkig geen allergische reactie!

Hier ben ik echt even ontzettend trots op Charley! Hij heeft me dit weekend weer zo verbaasd! Zaterdag hadden we een workshop, daar hoorden we voor het eerst dat hij bijna te goed onder appel staat, dat hebben we echt nog nooit eerder gehoord _O- hij deed zo ontzettend erg zijn best en was zo aan het opletten <3 met andere honden kan hij soms nog wel eens een beetje spannend vinden als ze heel erg in zijn ruimte komen, maar hij doet echt zo ontzettend zijn best en wil het echt zo graag goed voor je doen! Hier hebben we al heel veel mooie woorden gekregen van de trainer en van mensen die aan het kijken waren.
Vandaag hadden we een show voor het eerst. Het was heel veel drukte, heel veel zenuwachtige honden maar hij deed het zo ontzettend goed! Ondanks dat je merkte dat hij het heel soms wat spannend vond reageerde hij nergens op en zocht hij echt contact met me. Dan merk je toch dat hij wat ouder begint te worden haha. Hij heeft een uitmuntend en een eerste prijs gekregen, maar wat ik het allermooiste vond is het commentaar van de jury dat ze complimenten voor de opvoeding en het voorbrengen had :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 22:28

Heeee jij was in Heeten!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 22:39

Ja klopt! Jij toevallig ook?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 23:07

Haha nee, morgen avond weer. Ik geef daar elke maandag training

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:08

Wat knap van Charley!! Gefeliciteerd!

Spannend Happinez!

En Fem! Wat een prachtige pakketten! Wauw! Daar heb je veel zorg en aandacht inzitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet iets speciaals meeneem met ophalen.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:01

Machie schreef:
Haha nee, morgen avond weer. Ik geef daar elke maandag training

Oh wat toevallig! Voor ons is het helaas niet echt in de buurt, maar ik vond het wel een fijne locatie!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:06

Larissajulia schreef:
Hier ben ik echt even ontzettend trots op Charley! Hij heeft me dit weekend weer zo verbaasd! Zaterdag hadden we een workshop, daar hoorden we voor het eerst dat hij bijna te goed onder appel staat, dat hebben we echt nog nooit eerder gehoord _O- hij deed zo ontzettend erg zijn best en was zo aan het opletten <3 met andere honden kan hij soms nog wel eens een beetje spannend vinden als ze heel erg in zijn ruimte komen, maar hij doet echt zo ontzettend zijn best en wil het echt zo graag goed voor je doen! Hier hebben we al heel veel mooie woorden gekregen van de trainer en van mensen die aan het kijken waren.
Vandaag hadden we een show voor het eerst. Het was heel veel drukte, heel veel zenuwachtige honden maar hij deed het zo ontzettend goed! Ondanks dat je merkte dat hij het heel soms wat spannend vond reageerde hij nergens op en zocht hij echt contact met me. Dan merk je toch dat hij wat ouder begint te worden haha. Hij heeft een uitmuntend en een eerste prijs gekregen, maar wat ik het allermooiste vond is het commentaar van de jury dat ze complimenten voor de opvoeding en het voorbrengen had :)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat en mooi resultaat , gefeliciteerd !
Het is toch well een beetje kers op de taart van je werk hé als je zulke complimenten van een jury krijgt.

Pinto_1 , Wespensteken kunnen zo pijnlijk zijn ! Ieder geval blij dat hij niet allergische reageert want dat maakt het alleen nog maar extra vervelend.

Hier zijn afgelopen nacht 7 pups geboren.
Moeder en kinderen maken het goed, 1 pup moet ik wel in de gaten houden want die is echt wel klein ( 157 gram)
Dus vannacht ook maar even de wekker zetten om haar even wat te helpen bij het aanleggen bij de juiste tiet zodat niet de dikkerts haar portie al voor d'r neusje weg kapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:45

Proficiat met het nestje!

Wij hebben minder nieuws, Odie heeft zijn voorpootje (elleboogje) gisteren bezeerd.
Er was een vriendin thuis met haar hondje, ook een dwergteckel. Ze waren heel leuk aan het spelen, maar plots zagen we dat Odie één pootje ontlastte.
Te wild gespeeld en op zijn elleboogje gevallen waarschijnlijk. We zijn dan nog s’ avonds naar een kliniek met wachtdienst gereden.

De dierenarts heeft twee foto’s genomen van zijn elleboog, en deze is niet gebroken. Hij kon ook geen barst zien, maar dat kan nooit volledig uitgesloten worden.
Hij heeft een spuitje gekregen en de volgende dagen zullen we Metacam geven. Voor het weekend moet hij opgeknapt zijn en anders moeten we teruggaan.

Hij was wel stikkapot van het spelen dus hij heeft de nacht stevig doorgeslapen en vandaag slaapt hij ook constant in zijn mandje.
Hij zet een klein beetje gewicht op het pootje, maar mankt/hinkt wel ernstig. Super zielig! :(
Ze zeggen wel dat een puppy dubbel zo snel zou genezen, we duimen dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:23

nanoukkie schreef:
Proficiat met het nestje!

Wij hebben minder nieuws, Odie heeft zijn voorpootje (elleboogje) gisteren bezeerd.
Er was een vriendin thuis met haar hondje, ook een dwergteckel. Ze waren heel leuk aan het spelen, maar plots zagen we dat Odie één pootje ontlastte.
Te wild gespeeld en op zijn elleboogje gevallen waarschijnlijk. We zijn dan nog s’ avonds naar een kliniek met wachtdienst gereden.

De dierenarts heeft twee foto’s genomen van zijn elleboog, en deze is niet gebroken. Hij kon ook geen barst zien, maar dat kan nooit volledig uitgesloten worden.
Hij heeft een spuitje gekregen en de volgende dagen zullen we Metacam geven. Voor het weekend moet hij opgeknapt zijn en anders moeten we teruggaan.

Hij was wel stikkapot van het spelen dus hij heeft de nacht stevig doorgeslapen en vandaag slaapt hij ook constant in zijn mandje.
Hij zet een klein beetje gewicht op het pootje, maar mankt/hinkt wel ernstig. Super zielig! :(
Ze zeggen wel dat een puppy dubbel zo snel zou genezen, we duimen dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Ach gosh , beterschap voor de kleine man.
Liever dat hij zich nu ook rustig houd , dat komt herstel meestal alleen ten goede.