Komt denk ik omdat ik gewoon heel veel verschillende dingen wil doen en dat niet altijd met één hond of ras kan. Zo is een whippet heerlijk lui maar goed in distance frisbee, een working kelpie goed met de schapen, een cattle dog een geweldig maatje voor het leven, een borzoi gewoon erg knap
En doe er dan over héél veel jaar ook maar een goed gefokt Alaskan husky, merle Mudi en Duitse herder bij
Ik heb ook altijd wat anders, maar tot nu toe nog wel in dezelfde rasgroep, behalve de oudjes dan..maar die zijn nog van toen ik geen rashonden wilde hebben;)
Ah Denies zo lief! Ze spelen hier ook zo. Veel met de bek. Ziet er soms ook zo grof uit.
Candalisa hij heeft echt een glimlach! Wat een knapperd.
Ik ben ook wel echt om voor de Finse Lap. Ze zijn alles wat ik zoek in een hond en denk dat ik bij dit ras zal blijven hangen tijdens mn leven.
Ik heb een fijne puppy cursus man gevonden die aan huis komt. A.s. dinsdag beginnen we. Ben erg benieuwd. Ylvi heeft meer moeite met alleen zijn dan Nysse had op die leeftijd. Wellicht heeft hij nog meer tips dat rustig te begeleiden. Ik loop nu gewoon (en dat deed ik al met een kind van 6 en huishouden) duizend keer de kamer uit en weer in. En verder neem ik haar overal mee op sleeptouw.
Herkennen jullie dit trouwens? Als ze allebei een hoefje of peesje hebben, wil ze telkens op een gegeven moment haar eigen niet meer en begint ze te blaffen om die van Nysse. Die vervolgens uiteraard geïrriteerd reageert. Uiteindelijk krijgt ze dan die van Nysse toch te pakken en pakt Nysse die van haar. En dan begint het weer van voor af aan kan ik ze dat het beste samen laten uitzoeken of kan ik daar beter iets mee doen?
Anoniem
Geplaatst: 13-07-19 08:25
Ze schuift ook steeds dichterbij Nysse grond zo af en toe dan druipt ze wel wat af maar tis een doorzettertje
Van
Geplaatst: 13-07-19 08:40
Ik blijf voorlopig bij de herders en wolfhonden
Botje wisselen is heel herkenbaar. Hier laat ik dat gewoon gebeuren maar Ravi is echt een l'ulletjerozenwater wat dat betreft.
Hier wisselen ze ook continu als ze iets krijgen. Chick probeert vooral te jatten en verzamelt dan alles. Boellie laat dat gebeuren maar Djessey gaat dan met haar mee in de mand en eist vervolgens alles zelf op Djessey blaft ook als ze iets wil hebben maar boellie en chick lopen gewoon rustig naar elkaar om te wisselen.
XxDiandraxX
Geplaatst: 13-07-19 08:47
Ik blijf bij de aussies, wel altijd gezegd dat ik geen teven wil en nu heb ik er drie...
Die "stoelendans" met botjes doen ze hier ook. Ik laat ze altijd maar doen tot er onenigheid komt en dan pak ik alles af. Maar elin is echt een hamsteraar, als de rest niet oplet heeft elin er vier en de andere drie niks.. Dat heeft ze overigens van haar moeder, toen ze twee weken was en ik ging kijken had de fokster alle honden een kauwstaaf gegeven om ze bezig te houden, elin haar moeder ging om ste beurt bij iemand wat afpakken en legde dat in de werpkist want daar mocht de rest niet komen..
Djessey verzamelt en verstopt dus ook echt. door heel de tuin vinden we speelgoed en hoefjes Binnen verstopt ze vooral in haar ren of in de speeltjes mand.. En dat is eigenlijk altijd kattenspeelgoed
Oh ja hier nog een hoarder. Ondanks dat ze veruit de kleinste is op stal(alle zes de honden boven 50kg) heeft zij altijd het meeste te eten en als de smid komt pakt ze alle stukjes hoef en gaat ze verstoppen. Dan is de smid al twee weken niet geweest en komt madam doodleuk met een stukje hoef aan haha.
Gisteren moest ze weer even een zwijn zijn. A dirty dog is a happy dog nou dan moet zij toch zielsgelukkig zijn
Ik heb hier het idee dat Skye niet heel lang gaat wachten voor ze loops word. Is nu 6,5 maand en reutjes reageren anders... Wat waren bij jullie de tekenen daar de eerste loopsheid eraan kwam?
Bij elin merkte ik helemaal niks aan gedrag bij zowel haar als de reuen. Bij haar merkte ik het ook alleen omdat ik elke dag keek of er al bloed was (pruim was wel langzaam aan gegroeid).
Bij bjossa weet ik het niet, die kwam toen ze al loops was.
Prim zit ik te wachten op de eerste loopsheid, die is nu bijna 13 maanden..
Naya was 11 maand als ze voor het eerst loops was en heb qua gedrag bij haar niks gezien en ja ik heb geen reuen ofz. Naya haar moeder werd pas voor het eerst loops op 1,5 en dat is ze ook maar 1x per jaar.
Wij zijn hier alles aan het voorbereiden , maandag vertrekken we weer op camping
XxDiandraxX
Geplaatst: 13-07-19 14:45
kiwiwitje schreef:
Prim neemt de tijd Zijn aussies vaker laat?
Elin was 12 maanden en bjossa was 11maanden. Volgens de fokker is dat vrij normaal bij aussies.
Botjesdans doen ze hier totaal niet. Ze zijn beiden erg beschermend naar hun lekkers (naar elkaar, niet naar ons). Als de een het al op heeft en de ander nog niet moeten ze zelfs niet naar elkaar kijken want dan kan je een snauw krijgen Gelukkig weten ze dat allebei erg goed en wachten ze netjes totdat het allebei op is. Dan lopen ze met een grooooote boog om elkaar heen om elkaars bench te inspecteren of er nog wat lekkers ligt. Wat er natuurlijk nooit ligt
Wat leuk al die tandjes kiwi Wij hebben er ook erg veel van Dexter. Weet alleen niet meer waar we ze bewaard hebben
Veel plezier Lara! Oh dan zijn aussies dus over t algemeen net wat later.
Mooie halsband!
Haha kaus verstopt in de verhuizing vast
punjab
Geplaatst: 13-07-19 20:49
Wat een mooie halsband.
Leuk die tandjes, van Senna jammer niks gevonden.
Vandaag naar een hondenfestival geweest in Wachtebeke. Was heel druk en Senna heeft zich echt super gedragen. Soms wel ff een uithaalblaf als ze aan der wilde snuffelen maar was gelijk te corrigeren. De een was ook prima ander niet. We hebben een lesje frisbee gedaan. Wat vond Senna dat echt leuk om te doen.
Hé wat leuk met de frisbee Tijd om meer lessen te volgen?
Hier gaat het met beide honden super goed met trainen. Dexter heeft van de een op de andere dag besloten te gaan vangen Hij rent énorm snel en ver dus als ik hem zo ver krijg honden en mensen langs de kant te negeren is hij binnen no-time klaar voor een distance wedstrijd. Oh ja, de frisbee terugbrengen is op zich ook handig Nu doet hij elke keer een ereronde en ploft daarna neer om op zn eigen gevangen frisbee te kauwen