Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 05:59

KimD schreef:
Vies weer? Wij hadden 26 graden... Doe mij dat vieze weer, dat heb ik liever. :')

Heb ook veel liever dit weer dan 26 graden haha dus hou die graden maar!! Zo lekker rustig wandelen nu en nadien kleding was in en ik douche en dan heerlijk op de bank onder kleed met bak koffie haha

dierenfan

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 06:03

Kinderen vind ik vreselijk en kenzo vind ze eetbaar terwijl aggy en bentley ze doodeng vinden. Paco en Finnley genieten als enigsten van kinderen dus ik ontloop kinderen enorm en ze mogen niet aaien. Heb de kinderen in de buurt ook af geleerd om stom te gaan staan blaf roepen als ze de honden zien. De kids hier zijn vaak buitenlands en dus doodsbang. Geeft niet maar dan ook niet lokken....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:20

Wij hebben zelf een dochter van 4 dus onze pip is kinderen gewend. Wij hebben nooit last. Kinderen in de wijk vragen ook altijd of ze mogen aaien. Pip vind al die aandacht alleen maar leuk.

Mijn broers hebben/ hadden ook honden. Ene had een bull terrier die is paar maanden geleden ingeslapen en de andere een grote stafford en een boerenboel ofzo iets mix. Knots van een beest.

Nadeel daarvan is dat onze dochter niet bang is en ook alle honden wil aaien. Wij hebben haar geleert het eerst te vragen maar dat moet ik wel altijd goed in de gaten houden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:22

Wat grappig dat we (bijna) allemaal een hekel hebben aan kinderen. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 08:36

KimD schreef:
Wat grappig dat we (bijna) allemaal een hekel hebben aan kinderen. _O-

Dat dacht ik dus net ook :') maar ik heb ook aan veel honden een hekel.

Van de week gingen we wandelen, aanlijnplicht. Komt er een man met een aussie(denk ik) red merle en een prachtig beest. Maar luisteren, uh nee. Nu was baasje ook niet erg overtuigend.. maar die hond komt dus best fanatiek op chick af. Die daar van schrikt en in elkaar duikt en gaat borstelen. Echt flink borstelen. Dus ik probeer haar mee te nemen om haar weg te halen daar.. blijft die hond ons echt achterna lopen en proberen over Chick heen te komen.. -O-

En die man: baco kom nou. Baco(of paco weet ik t) echt bijna te zacht om t te kunnen verstaan. Gelukkig komt Boellie er tussen/in beeld omdat bas met Boellie richting die hond loopt. Die vonden elkaar wel leuk :')
Maar gewoon geen halsband om, geen riem bij.. en geen excuses dat jouw hond mijn (aangelijnde) honden lastig valt terwijl chick op bijten na niet duidelijker had kunnen zijn.

Daarna was het even een paar keer racen aan de lijn en echt rondjes rennen en toen was t weer goed.

Achteraf had ik misschien gewoon boos moeten worden.. want waar zit je fatsoen...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:39

Kinderen... nee alsjeblieft niet. Helaas is Olivia dolgelukkig als ze kinderen ziet en krijg ik haar niet weg bij huilende kinderen.

Ik vind andermans honden vaak zo slecht opgevoed of gewoon zwaar overgewicht hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:51

Mijn onlangs overleden oudje was ook knettergek op kinderen. Hem kon je geen groter plezier doen dan bende kinderen om hem heen. Gelukkig voor hem woonde ik zijn eerste 8 jaren nog bij mijn ouders en daar kwamen giga veel kinderen over de vloer.
In laatste jaar 1x kwijt geweest was hij naar gezin met brullend kind gelopen en zat tegen hem aan geplakt. Gelukkig kon iedereen inclusief kind er om lachen.. Hij was met zijn 40 kg niet echt klein.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:39

Inderdaad. Zo vaak onopgevoede honden. Ik snap dat niet.
Als ik mensen tegen kom met hond roep ik lijn honden gewoon bij me en lijn aan zonder probleem. Kom ik mensen zonder hond tegen leg ik ze ofwel in af of laat ik ze volgen tegen mijn been. Zo moeilijk is het toch niet je hond het commando naar je toe te komen te leren.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:53

Zelfs de mijne van 14 weken kent dat commando. Ik was gisteren voor het eerst alleen met hem in het bos. Normaal wandelen we met 2 met hem. En toen kwam er een hardloper die mijn verraste en die liep langs hem. Nu vind Odinn het achter mensen aan rennen als ze hardlopen het leukste spelletje wat er is, maar toen ik zei: Nee Odinn, kom hier, stond hij zo weer naast me. Verderdoet hij het zo goed. Hij slaapt regelmatig gewoon van 22.00 tot 9.00 door, hoeft ook niet te poepen en plassen 's nachts.
En in de auto ligt hij nu ook op de bijrijders stoel zonder te etteren :')

Ik ben echt trots op mijn mannetje!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:05

Hier geen hekel aan kinderen hoor! 7 kleine neefjes en nichtjes en veel kinderen in de buurt. Die vragen altijd netjes of ze mogen aaien. De ene keer zeg ik ja en de andere keer nee. Ik heb meer last van volwassenen die van afstandje al tegen iris beginnen te miepen waardoor ze in de lijn klapt, gaat springen enzovoort. Kan daar echt heel boos van worden.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:15

Oeehh kinderen vind ik ook niet zo heel erg leuk :') mijn oudste hond ook niet dus kinderen mogen haar ook nooit aaien. Als ik zie dat een kind weet hoe die honden moet benaderen dan vraag ik wel eens of hij mijn hond een brokje wil geven om haar van haar angst af te helpen maar meer hoeft ook niet. Skye daarentegen vindt tot nu toe alles en iedereen leuk en zat van de week al bijna bij iemand in de kinderwagen :')

Billy is ook niet altijd fan van andere honden dus die lijn ik ook altijd aan als er een andere hond aan komt. Kan me er ook echt aan ergeren als andere mensen hun hond dan naar ons toe laten rennen.. van de week was ik in het bos met allebei en een oppashond, allemaal aangelijnd, komt er opeens een Mechelaar super snel aanrennen en wilde er bovenop springen. Pup zat al op de arm gelukkig dus die had er niet zoveel last van maar Billy was er niet zo van gediend. Mama bleef met Billy en oppashond daar staan en ondertussen probeerde ik die hond weg te lokken en terug naar het baasje te brengen want die deed er echt niets op uit. Dus met pup op de arm en een Mechelaar zo’n beetje in Mn nek naar het baasje toe.. en niet eens een dankjewel of een sorry dat die hond op ons af kwam stormen -O- oh wat had ik moeite me in te houden zeg..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:57

Muah, ik heb niet per se een hekel aan kinderen. Ik hou niet van schreeuwende, krijsende, huilende kinderen. Ik hou niet van kinderen die je constant brutale vragen stellen en ik hou niet van kinderen die met dingen gooien of zomaar op m'n honden af rennen. Maar ik denk dat niemand van dat soort gedrag houdt :').

Hier in de buurt zit een speeltuintje waar we wel eens langslopen, mijn ene hond moet absoluut niks van kinderen hebben en ik ga altijd direct tussen hem en kinderen staan en zeg heel duidelijk nee. AJ heb ik vanaf het begin af aan zoveel mogelijk laten aaien door fatsoenlijke kinderen en ik loop dus ook veel langs speeltuintjes, hij heeft weinig interesse in kinderen. Hij vindt ze prima, of heel eng als ze op zo'n rare loopfiets zitten die herrie maakt :'), en hij vindt het ook prima om geaaid te worden. Verder besteed hij er weinig aandacht aan.

Ik had laatst een enorme akita op me af stormen, ik en AJ schrikken :'). Maar baasje kwam er wel achteraan rennen en zei wel sorry, dus dat is iets.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 12:01

Zozenn, door jou met die loopfiets moet ik aan iets grappigs denken. Ik denk dat Chicka van de week voor het eerst een ligfiets gezien heeft. Echt waar ik heb een hond nog nooit zo verbaasd zien kijken! Ze snapte er helemaal niks van :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:37

Afbeelding
Mijn jasje is net geleverd :D Kenai is blij. De rode was 1 maatje kleiner, en was net te kort voor Kenai (dus die krijgt de nieuwe pup). Deze is echt ideaal!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:46

netjes! Ik vind Hurtta een fijn merk :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 12:47

Die ziet er heel mooi uit Zoe! :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:30

Kenai staat er zo trots bij _O- <3

Dit is onze nieuwe opvangpup. Vijf dagen jonger dan Dexter maar zou je niet zeggen. Plan is dat ze vanuit ons huis een nieuw huis vindt.

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:54

wat een dropje <3 ik zou dat niet kunnen haha de hond weer opgeven :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:58

Ik heb meerdere opvanghonden gehad, bij sommige was ik blij dat ze een baasje hadden. :+

De laatste vond ik echt vreselijk dat die weg ging, maar wilde zelf echt niet nog een hond houden. Gelukkig kreeg die een top baasje waarmee ik nog steeds contact heb via fb en instagram. Die kwam heel bang hier, geen contact met andere mensen.. alle mensen die kwamen kijken wilde ze geen contact mee hebben, dus steeds geen adoptie. Maar langzaam werd ze steeds wat vrijer door 1 van mijn honden. Zag ze dat mijn hond naar mensen toe liep voor een koekje, ging zij dat nadoen, zo lief <3 En laatste die kwam kijken, toen ze al 4 maanden bij mij was, was een jonge meid van toen 21. Daarmee zocht ze gelijk contact en het zat gewoon goed. Heb wel even lopen janken toen ik haar ging wegbrengen :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:09

Mijn ma had het er ook echt moeilijk mee toen we haar in de auto hadden gezet om naar kaus te brengen. Maar eenmaal kaus gezien en gesproken te hebben vond mijn ma dit een goede plek voor de hond om vertrouwd te raken en een nieuw huisje te vinden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:12

Oh ik vind het heel knap van jullie, ik ben zo'n stomper die ze dan echt niet kan opgeven haha wordt straks ook moeilijk met karma haar pups :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 18:18

KarmaChansy schreef:
Oh ik vind het heel knap van jullie, ik ben zo'n stomper die ze dan echt niet kan opgeven haha wordt straks ook moeilijk met karma haar pups :')

Ik zou het ook niet kunnen. Ben indd benieuwd wat voor drama dat word met de pups!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:20

kinderen zijn ook maar mensen ;)
en met hersenen die pas op je 21ste 'af' zijn, kan je nagaan hoeveel er te ontwikkelen en te leren valt al die tijd. Mensen hoeven van mij geen grote fans te zijn hoor van kinderen maar dat grote hekel aan hebben begrijp ik eerlijk gezegd nooit zo... 9 van de 10 keer kúnnen kinderen dingen simpelweg niet doordat hersenen nog niet op dat gebied ontwikkeld zijn. Impulscontrole bijvoorbeeld. Of empathie. zulke dingen duren nou eenmaal behoorlijk wat jaren. En zelfs pubers die zelf wel denken alles te weten kunnen oorzaak en gevolg nog slecht overzien. Als je zoiets in je achterhoofd houdt, scheelt dat misschien wat frustratie voor de grote kinderhaters. Zoveel geduld en liefde en herhaling als pupjes en veulens nodig hebben, dat geldt dus ook voor mensenpups ;)

Anyway. Ik heb dus ook een mensenkind waar ik nogal dol op ben. En nee hoor die is niet perfect. Ik doe mn best qua die opvoeding en vaak lukt ie wel aardig :+

Ik ben zelf heel blij dat ze hie4 zo samen opgroeien en zl zo leert voor andere levende wezens te zorgen en een vriendschap op te bouwen.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 18:34

Ik heb over het algemeen echt een hekel aan kinderen. Enkele uitgezonderd. Dat heeft deels met “kind zijn” te maken, voor een heel groot deel aan opvoeding en een deel aan mezelf. Ik kan voor veel dingen geduld op brengen. Maar voor kinderen is dat geduld er niet zo. Al is het wel afhankelijk per kind hoe groot dat geduld er is en hoeveel ik met een kind bezig wil zijn en hoeveel “last” je van een kind hebt.

Maar daarin denk ik het zelfde over andermans honden.

Nu blijkt, en dat wist ik niet, ons overbuurjongetje zit op een speciale school en word ook met een busje opgehaald om naar school te gaan. Chick vind dat soort kinderen helemaal top. Vrienden van ons hebben ook een zoontje met een vorm van autisme en ADHD en daar kan Chick heel goed mee overweg. Boellie heeft daar weer weinig interesse in. Die geeft het kind ook veel minder aandacht als een ander kind. Maar Boellie heeft in dat opzicht sowieso een heel zelfstandig karakter.
Ik vind het dan ook wel leuker om met de honden met zo’n kindje bezig te zijn.

En zeker rustige en/of goed opgevoedde kinderen gaan bij mij een stuk beter. Maar dat geld ook voor honden.
Ik hou niet van druk gedoe. En echt aandacht opeisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:54

Honden kunnen sommige kinderen zo helpen <3 Nysse heeft inmiddels een reputatie hier als 'hulphond' voor bange kinderen. ze voelt ze zó goed aan. Maar goed. Zijn ze ook op gefokt oa :j Ook bij autisme ptts ed kunnen ze zo helpen.

Hoe kinderen met dieren omgaan is vaak kopie gedrag van de ouders... ik heb hier 1x 2 jongens van 6 en 8 fiks aangesproken omdat ze het stafford teefje wat ze hadden herhaaldelijk schopten en aan haar rukten ;( Vreselijk! Ze keken me aan of ze water zagen branden.
En toen ik tijdje later dat teefje met hun vader zag begreep ik waarom... Die man schopte haar zowat vooruit. Die jongens weten dus niet beter. Vind ik zowel dieren- als kindermishandeling. Zo triest.
En dat is het moeilijke ook wel.
Ook in mensenland verschillen de kwaliteiten van de ouders en manieren van omgang en opvoeding ....

Ik kijk eigenlijk hetzelfde naar paard hond kat en kind... wat zijn de behoeftes? hoe kan ik helpen? hoe kunnen we afspraken maken met respect voor elkaar en op een prettige manier samenleven? Met liefde kan je geen enkel levend wezen verwennen. Maar ze hebben allemaal grenzen en afspraken nodig om zich veilig te voelen daarbinnen.