gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:29

Nagini: Wat een schatjes!! <3 Willeke_: Ik zou het ook graag met mijn konijn doen maar die vindt het ook echt niet leuk dus ja... Dan doe ik er ook absoluut niet mee verder!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:34

MoppieFilou schreef:
Nagini: Wat een schatjes!! <3 Willeke_: Ik zou het ook graag met mijn konijn doen maar die vindt het ook echt niet leuk dus ja... Dan doe ik er ook absoluut niet mee verder!

Tja is per konijn verschillend. Paultje is heel rustig en schrikt niet van honden of katten die hij tegenkomt (heeft zijn eerste halfjaar doorgebracht met katten waarmee hij in de mand sliep). Paul laat zich ook heel makkelijk oppakken als ik het niet vertrouw.
Kees is een paniekvogel. Die ging helemaal door het lint toen ik haar het tuigje om deed in huis. Maar die is dan weer super fanatiek met agility op bekend terrein.

Edit: fotootje gevonden van Paul met poes

Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:41

Ja, en je moet het ze ook leren :j het is niet een kwestie van tuigje aan en lopen maar.

Ik denk dat Arya er heel geschikt voor zou zijn. Tane is wat meer een angsthaas, dus met hem zou ik het weer niet zo snel doen.

Leuk die foto joh! Ik zag laatst een filmpje van een konijn ook aan een tuigje op het strand. En eentje in een bos gebied. ZO leuk.. allemaal binkies en sprintjes. Te cute.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:44

Ahhh leuk! Als je dat filmpje nog kan vinden, wil je de link posten?
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen. Autorijden is voor mijn konijnen iig iets heel stressvols. Hoe gaan die mensen dan naar het bos en strand?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:58

Hier ist ie :)

https://www.youtube.com/watch?v=USZzI2inTMw

Hmm weet ik niet. Ik heb Tane best veel in de auto gehad al. Arya nog niet zo. Arya boeide het overigens niet toen ik d'r ophaalde.
Tane is op het begin wel gespannen maar flopt daarna.
Met een deken over de carrier zodat het donker is, is ie een stuk relaxter.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:04

Dat filmpje <3
Blij beest *\o/*

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:05

Ik zou dat nooit durven! In de duinen zit veel myxomatose :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:12

Dat filmpje van konijn op het strand heb ik ook gezien! Deze bedoel je?

Oh ik zie dat je hem al gevonden hebt :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:00

Zalig filmpje!!! :D Wou wel dat mijn konijn dat ook leuk vond!

Jeika: Mijn konijntje is ingeënt dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:05

Ben vast de azijnpisser maar vind het maar niks dat filmpje :o

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:35

MoppieFilou schreef:
Zalig filmpje!!! :D Wou wel dat mijn konijn dat ook leuk vond!

Maar met enten heb je toch niet tegen alle vormen geënt? Of ben ik in de war met niesziekte van katten?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:09

MoppieFilou schreef:

Als je ze ent kunnen ze nog altijd vreselijk ziek worden het is dan alleen iets beter te behandelen..

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:42

Lijkt mij ook wel gaaf als ik mijn konijnen mee zou kunnen nemen ergens heen :D
Maar ja zou ook wel bang zijn voor ziektes en bacteriën ookal zijn ze ingeënt.
En ik twijfel ook over een tuigje qua diervriendelijkheid. Misschien eens kijken of ze een tuigje zouden accepteren. Wil er dan wel 1 met van die brede banden, en er inderdaad nooit aan trekken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:10

Ik ben ook niet echt voor een tuigje hoor, er zijn maar weinig konijnen die dit echt leuk vinden. Ik zou het wel leuk vinden als de nijnen het leuk vinden maar zolang zij er geen plezier aan beleven doe ik het niet. Naar mijn idee kan je ze beter gewoon een grote buitenren met veel "speelgoed" en een vriendje/vriendinnetje geven. Denk dat ze dat leuker vinden. Ja, met ziektes weet je nooit natuurlijk... Maar er moest maar eens een besmet dier langs de buitenren lopen... Het kan overal gebeuren denk ik.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:28

Ik had een konijn en die vond aan het tuigje meelopen geweldig, deed dit net als een hondje. Ook zonder tuigje liep hij zo de hele tijd mee :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:40

Mijn konijntje van vroeger vond het ook heel leuk. Ik deed het alleen binnen onze tuin, en hij huppelde alle kanten op en ik er achter aan. :D

Ik zit er aan te denken om voor Floki en Sproet ook 1 aan te schaffen voor in de tuin, zodat ze de grasstrook kunnen kortwieken af en toe zonder alle andere planten te eten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:47

Ik vind het verschrikkelijk. Sorry. Koop dan een hond of zo... Er zijn zat bewijzen dat een tuigje gevaarlijk is. Leuk dat er tuigjes zijn die de druk verdelen, maar alsnog is het een feit dat een konijn zonder tuig heel anders terecht komt. Een schok oid in de rug bij een konijn wat een tuigje draagt is onvermijdelijk. Ik zoek dat soort risico's niet op, zou het mezelf niet vergeven als een van mijn konijnen z'n rug breekt omdat ik 'm zo nodig aan een lijntje moest laten lopen.

Ik heb ook nog nooit konijnen gehad waarvan ik dacht goh ja, die vinden een tuigje wel leuk. Nee, ik laat ze liever in hun ren zodat ze zelf kunnen bepalen wat ze willen doen, kunnen ze tenminste veilig wegkomen als ze schrikken.

Een ingeënt konijn loopt overigens niet zoveel risico als een niet ingeënt konijn.

Dat filmpje ook... Bah. Lekker handig ook, een nat konijn in de zomer. :( hallo maden...

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:25

Is er een hok wat groot genoeg is zonder dat je er nog iets extra aan moet maken? Afbeelding
Afbeelding

Zoiets wat dan groot genoeg is voor 2 konijnen?

ZoJa waar zijn ze te koop? :o

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:12

De tweede lijkt me wel groot genoeg maar het zal nipt zijn. Hoe groot zijn je konijnen? En hoeveel wil je er aan geven? Ik vind dat een konijnenhok echt wel groot mag zijn. Voor twee dwergkonijnen is het minimum voor mij echt 2 m². Er zijn veel mooie en grote konijnenhokken met ren maar de meeste vind ik te duur. Zal eens even voor je kijken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:21

Deze heb ik gevonden maar als je op internet afbeeldingen zoekt van "groot konijnenhok" zie je ook al veel mogelijkheden. Gewoon nog even kijken naar de prijs.

Afbeelding

Deze is €390.

Afbeelding

Deze is €330 maar ze hebben wel niet echt een ren met gras dan.

Afbeelding

Deze is €380.

Afbeelding

En deze is €260 maar ook niet echt van de grootste. Ik vind hem zelf wel heel mooi maar zou er voor grotere konijnen toch nog wel een stuk bijmaken.

Hoop dat je er wat aan hebt. Maar zoals je ziet zijn echt grote konijnenhokken best duur.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:41

Ik heb er ook al eens heel lang naar gezocht.. Op de foto's lijkt het dan heel wat maar in het echt stelt het niets voor. Je kunt nog het beste een hondenhok of kippenhok zonder ren aanschaffen en er zelf een ren aan vast bouwen. Dan heb je sowieso veel meer waar voor je geld.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:57

Marloez schreef:
Ik heb er ook al eens heel lang naar gezocht.. Op de foto's lijkt het dan heel wat maar in het echt stelt het niets voor. Je kunt nog het beste een hondenhok of kippenhok zonder ren aanschaffen en er zelf een ren aan vast bouwen. Dan heb je sowieso veel meer waar voor je geld.

Zo denk ik er ook over!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:46

MoppieFilou schreef:
Deze heb ik gevonden maar als je op internet afbeeldingen zoekt van "groot konijnenhok" zie je ook al veel mogelijkheden. Gewoon nog even kijken naar de prijs.

[ [url=m/zhAP9w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is €390.

[ [url=m/wHJ9cv.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZFgBr6.png]Afbeelding[/url] ]

Deze is €380.

[ [url=m/uMRHtc.png]Afbeelding[/url] ]

En deze is €260 maar ook niet echt van de grootste. Ik vind hem zelf wel heel mooi maar zou er voor grotere konijnen toch nog wel een stuk bijmaken.

Hoop dat je er wat aan hebt. Maar zoals je ziet zijn echt grote konijnenhokken best duur.

Heel erg bedankt voor het zoeken, zal zal ook even goed rondkijken naar betaalbare grote hokken. :)

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:46

Marloez schreef:

Dat van een kippenhok is ook een goed idee!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:56

iris_relente schreef:
MoppieFilou schreef:

[ [url=m/zhAP9w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is €390.

[ [url=m/wHJ9cv.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZFgBr6.png]Afbeelding[/url] ]

Deze is €380.

[ [url=m/uMRHtc.png]Afbeelding[/url] ]

Heel erg bedankt voor het zoeken, zal zal ook even goed rondkijken naar betaalbare grote hokken. :)

Graag gedaan hoor!