Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:12

@CB Yeaaah team pruik! *\o/*

@IMJ Ik had vanochtend niet op je bericht gereageerd oeps! Ik merk wel dat hij slim is, hij leert nieuwe dingen heel snel en heeft ook qua plekken, honden en mensen een super goed geheugen, na 1x weet hij precies hoe en wat. Hij werkt ook wel graag voor je maar op een andere manier dan bijvoorbeeld herders.
Verder is hij echt super zachtaardig en makkelijk, ik heb er een super fijne hond aan <3
Maar ik denk dat net als met andere intelligente rassen het ook makkelijk is om ze verkeerde dingen aan te leren.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:14

Heerlijk hoor.
Hier vandaag ook 2 die erin gingen toen het veilig was.
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:25

Mijn update, afgelopen zaterdag weer naar Duitsland gereden. *\o/*

En wat ben ik blij met deze fokker, wat een ontzetten lieve mensen. Hart voor hun dieren en dat zie je overduidelijk. <3

Zoals mijn vriend zei, als er helemaal geen taalbarrière was, dan hadden we nooit meer weggegaan! :Y)

Dat bleek natuurlijk al na ons eerste video gesprek van 1.5 uur op 9 april. :o

Wederom de reu weer gezien, de teef, de rest van de honden familie.

En natuurlijk het allerbelangrijkste, de puppies! *\%/*

We hebben weer een super leuke middag gehad daar en zoveel geleerd. Wat zijn ze leuk en leerzaam om te observeren, wat zie je al veel ook al zijn ze zo klein. Mijn vriend zat echt tussen de pups en ik had besloten om eens te observeren ipv er tussen te mengen. Super leuk onderling spel, tot ondeugend mijn vriend in zn tenen, oren te bijten en uiteindelijk te bedolven met puppy liefde. <3 Helaas geen foto's ge maakt omdat ik echt even goed wilde kijken en er van wilde leren, dus veel gepraat me de fokster en haar man en uitgelegd wat zij zag en gevraagd wat ik wilde. Gekeken of dat overeen kwam.

Kan mij haast niet meer voorstellen dat ik rond deze tijd 2 jaar geleden begonnen ben met oriënteren, zoeken naar fokkers, op bezoek bij fokkers, langs gaan bij herding trials, praten heel veel praten met mensen die werklijnen hebben, die showlijnen hebben en soms zelfs allebei. Super veel geleerd in die 2 jaar, gefrustreerd geweest, gehuild omdat ik na meer dan een jaar op de lijst gestaan had, ineens met lege handen stond...
En wat gelukkig en blij ging ik zaterdag naar huis met het uitzicht dat dit kleine 'draakje' bij ons komt wonen: Two Coast's Storm a.k.a Mezzy *\o/* *\%/* <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:32

Aaah dat is een geweldig gevoel! Knappe pup!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:34

Wat zijn jullie trouwens allemaal druk en buiten met dit weer :') Hier ligt alles, inclusief ik, op apegapen. In de achtertuin wil je nu echt niet zijn en hier binnen is het nu 23 graden. BAH.

Ik zag op internet dat er regen en kou wordt voorspeld, dat klinkt als muziek in mijn oren! Sneeuw op mijn verjaardag, dat zou nog eens een cadeau zijn! <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:37

xDenies schreef:
Aaah dat is een geweldig gevoel! Knappe pup!

Ja, dat is zo bijzonder, je gaat dan met een heel ander idee naar huis!

xDenies schreef:
Wat zijn jullie trouwens allemaal druk en buiten met dit weer :') Hier ligt alles, inclusief ik, op apegapen. In de achtertuin wil je nu echt niet zijn en hier binnen is het nu 23 graden. BAH.

Ik zag op internet dat er regen en kou wordt voorspeld, dat klinkt als muziek in mijn oren! Sneeuw op mijn verjaardag, dat zou nog eens een cadeau zijn! <3

heeeeeel fijn, ik werk thuis en het is nu 24 graden, veel te warm. :')
Sneeuw op je verjaardag, wanneer ben je jarig? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:38

Ik kan ook echt niet wachten op bewolking en regen (vooral ook voor de wilde dieren en de natuur is het zooo nodig momenteel) en dat we weer lekker wandelingen kunnen maken zonder dat we heel vroeg of heel laat moeten gaan. Was de zomer maar al voorbij haha. Sneeuw hoeft dan ook nog niet, maar zo tegen de 20 graden met bewolking tussendoor zou perfect zijn en een buitje hier en daar. Hier binnen ga je ook kapot en is het nu 26 graden en achterom is het ook niet uit te houden - nonstop zon de hele dag met tuin op het zuiden. Bij m'n ouders achterom was het in de schaduw goed te doen moet ik zeggen en het is vooral voor Milan leuk ook dat hij lekker in het zwembad kan ipv in de oven hier thuis te zitten de hele dag :') Dus echt actief ben ik niet geweest; heb vooral op m'n luie reet gezeten daar en gekeken hoe Arya en Milan zich moe gemaakt hebben in/met het water :')

Moest eigenlijk hier nog stofzuigen want DIE HAREN momenteel... maar dat schuif ik even door naar morgen. Krijgen toch geen bezoek en de rest hier kijkt er maar langs af. Lucien werkt tot minimaal 20u dus die ziet dat sowieso niet :') En Milan couldn't care less :') Net wel even nog afwas gedaan en met avondeten wordt het wat makkelijks. Arya is tutti kaputti nu dus die hoeft alleen nog maar kort uit de rest van de dag.

Nibky
Wat fijn dat jullie je er zo goed bij voelen, dat is natuurlijk zo belangrijk. Klinkt ook echt alsof het allemaal zo moet zijn. Wat een knappe pup zeg <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-06-20 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 16:40

Haha denies, sneeuw _O-

Jeej dat is fijn Nicky! :D Door Mezzi moest ik aan Mezdi denken _O- Maar wel een hele originele leuke naam! Ik hou daar wel van! Knappe pup en fijn als je zulke fokkers treft!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:42

16 juni {:} 8-)

Dit vinden wij er van!

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:43

xDenies schreef:

Dit vinden wij er van!

[ [url=m/kvSfbf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mPaK0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is idd wel duidelijk ja _O- :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:44

En we hebben dus vanavond examen. . .. .. ..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:45

xDenies schreef:
En we hebben dus vanavond examen. . .. .. ..

Ja omg ik wilde net nog succes gaan zeggen want ik zag dat het nog rond de midden 20 graden blijft vanavond dus bahhh.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:47

Gelukkig waait het …...

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:49

cursebreaker schreef:
Nibky
Wat fijn dat jullie je er zo goed bij voelen, dat is natuurlijk zo belangrijk. Klinkt ook echt alsof het allemaal zo moet zijn. Wat een knappe pup zeg <3

Ja het is zo gek, voor mij natuurlijk voor t eerst echt voor mezelf een hondje en dat maakt het allemaal zo anders.

Inderdaad, alsof het zo had moeten zijn <3 Dankjewel!

kiwiwitje schreef:
Jeej dat is fijn Nicky! :D Door Mezzi moest ik aan Mezdi denken _O- Maar wel een hele originele leuke naam! Ik hou daar wel van! Knappe pup en fijn als je zulke fokkers treft!

Hahaha Mezdi (temptation island? XD )

Het is afgeleid van Mazikeen / Maze van de serie Lucifer, omdat ze best wel pittig is, nu al haha wilde we wel een beetje in de stoere naam blijven, maar Storm vind ik net niet leuk.. en Maze klinkt te veel als Mees. :') Dus hebben we het verkleind naar Mezzy *\o/*

xDenies schreef:

Dit vinden wij er van!

[ [url=m/kvSfbf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mPaK0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

hahahahahaha ik duim voor sneeuw op je verjaardag dan :brr:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 16:56

Succes denies!

Whaha ja indd naar die mezdi _O-
Maar de uitleg is een stuk leuker O:) maar vind mezzy wel een leuke naam!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:01

kiwiwitje schreef:
Succes denies!

Whaha ja indd naar die mezdi _O-
Maar de uitleg is een stuk leuker O:) maar vind mezzy wel een leuke naam!

Hahahahaha dat dacht ik al!

PS: M'n katten vinden je kippen nekken erg lekker :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 17:20

Haha mooi toch! Lekker verwennen. Is ook goed voor hun om lekker te kauwen!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:41

Leuke pup Nicky. Hoe lang nog aftellen?

Deniese succes jullie kunnen het.

Cursebeaker leuke foto's. Ook al zo ren watetrat. Hier weer een stoute Senna. Krijg het hekje dus open en jump zo in zwembad. Dubbel slot dus maken.

Haha gelukkig heb ik net besteld. Klink wel iets voor Senna die vind de kophuid dus niks om te knagen.

Cinniz ook lekker afkoelen in zwembad.

Skippy01 wel fijn dat ze het zelf regel als te warm is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:48

Nou ik heb Bodhi alvast uitgelaten. Zolang het waait dan is het wel lekker :') Gelukkig staan we zo op een groot open veld wat in de winter echt niet tof is. Bodhi is nu wel kapot van dat korte stukje, maar die kan nog slechter tegen de warmte.

Ben benieuwd. We vertrekken zo, fingers crossed!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 18:54

Succes! Wij duimen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:40

@many ja zeker een stuk meer werk en de tuin heeft denk ik harder een nieuw terras nodig dan een vijver momenteel, maar wie weet komt dat nog. Vind zo'n ondiep watertje met kiezels op de bodem zo leuk :j

Simoonzel schreef:
@IMJ Ik had vanochtend niet op je bericht gereageerd oeps! Ik merk wel dat hij slim is, hij leert nieuwe dingen heel snel en heeft ook qua plekken, honden en mensen een super goed geheugen, na 1x weet hij precies hoe en wat. Hij werkt ook wel graag voor je maar op een andere manier dan bijvoorbeeld herders.
Verder is hij echt super zachtaardig en makkelijk, ik heb er een super fijne hond aan <3
Maar ik denk dat net als met andere intelligente rassen het ook makkelijk is om ze verkeerde dingen aan te leren.

Denk dat vooral dat zachte ze wel onderscheidt van veel andere rassen met Will to please. De héle zachte honden zijn vaak toch ook de honden die even de herhaling van de vraag afwachten, of je het wel écht meent <<)

xDenies schreef:

Heeeeeerlijk buiten vandaag! Toobs vermaakte zichzelf in de tuin en ik heb zelfs nog een paardrijles gegeven vanmiddag. Prima te doen hoor! Ook voor paard en ruiter :j
Succes vanavond!

@cinniz jij moest eerst testen of het veilig was? ;)

@nicky yeah, nu echt zekerheid over welke van jullie wordt, fijn! Welke houdt de fokker nu aan? Die ze in gedachte had al?

@punjab hekje open maken vind ik wel stoer, dat mag best beloond worden met een lekkere duik <<)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:13

@ skippy nee dat niet ik was haar aan het filmen toen ze steeds iets vd bodem wilde pakken :')
Maar met kinderen in het water hebben ze weinig interesse,gek toch :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:34

Nou die mening deel ik dan niet met je Skippy :') Hier was het echt niet 'lekker te doen' haha. Gelukkig kon ik met Bodhi wel een oké rondje lopen en is het nu verder aan het afkoelen.

Voordeel dat het zo lekker aan het afkoelen is en dat er een windje staat; het examen was iets gemoedelijker!
Het ging niet 100% vlekkeloos maar ze deed het wel héél erg goed & we zijn hartstikke geslaagd! *\o/* *\o/*
Een mooie cijferlijst met hier en daar zelfs de 'maximaal aantal punten'. Natuurlijk ook nog zat dingen om aan te werken dus we gaan lekker door naar de vergevorderde, terecht verdiend **\O/**

Afbeelding

En was ze moe? Jup

Afbeelding

:Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:36

Ik wilde je net succes wensen! Te laat maar is goed gegaan! +:)+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:37

Jeeehee goed hoor zeker met die warmte!