Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:39

Kiwi ik weet het... sta er zo achter al 4 jaar maar toch nu wat angstig geworden. Stom hè. Terwijl de kans dat dat het was zó klein is.. Ik heb nog liggen in de vriezer. Dus ik hoop dat ik vanzelf over een tijdje wat relaxter voel er over en weer durf over te gaan. Het heeft veel impact gehad die opname als ik eerlijk ben... eerst onze kat overleden waar ik erg verdrietig over ben en toen het leek alsof we Ylvi zouden verliezen... Ik merk dat ik wat overbezorgd ben zeg maar :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 22:01

Oh ben blij dat je hier niet bij mij in huis oid zit je zou gek worden :')
Gelukkig heb ik een bevriende fokker die ik dan weer “compleet gestresst” opbel die mij vervolgens kei hard uitlacht en mij gewoon weer even met beide beentjes op de grond zet _O-
Heel herkenbaar dus!
En het is niet zo gek dat je voorlopig wat voorzichtig bent. T lijfje heeft wel een tik gehad door die bloedvergiftiging. Dat is echt niet vreemd. :(:)
Komt wel weer goed. Gewoon doen als het voor jou goed voelt. En anders begin je met de volwassen hond en geef je de pup een hapje ofzo.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:11

Gelukkig ben ik niet de enige dus soms :D
Ik bel idd Nysse haar fokster als ik in de stress zit. :+

Ja ik denk idd dat ik dan Ylvi rustig telkens hapje ga laten proeven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 08:19

ach je had mij moeten zien met Djessey's gekneusde teentje _O-
als die fokker mij niet gekalmeerd had had ik al lang met spoed bij de DA gezeten :+
maar van de andere kant, toen ik met spoed met chick naar de DA moest ivm vermoeden van eclampsie was het ook wel fijn, dan houd het je een beetje rustig want dan duurt t spontaan ineens 3x zo lang voor je gevoeld voordat je daar bent. En je voelt je dan zo machteloos incl alle doemscenario's..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 16:52

Ik vermoed dat Chick inmiddels op haar ovulatie zit. Boellie heeft interesse in haar en springt er ook op als ik ze niet uit elkaar stuur. Hij is wel minder fel maar hij krijgt ook monnikspeper. Misschien dat dat helpt.
Die kreeg ie eigenlijk in de hoop dat zijn ''puspiemel'' minder werd. Maar heb daar een ander advies over gekregen; vitamine C. Dus die hebben we gehaald en proberen we uit.

Djessey is haar eigenwijze zelf :P Vandaag weer een hoektandje eruit. helaas niet gevonden. En vanaf maandag komt haar broertje voor een week terug. Drukke boel dan dus. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:12

Puspiemel is best een vies woord :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 17:52

suze_ schreef:
Puspiemel is best een vies woord :')

:') ja t is ook “vies” _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:55

Vitamine C hoor ik ook inderdaad veel :) En voor het goed reinigen er van is de Jean Peau Voorhuid cleaner een goede zodat er geen ontstekingen kunnen ontstaan. Just saying.

Hij is ook intact zeg maar? Dat gaat dus 'goed'? Gewoon uit nieuwsgierigheid heh. Ik weet dat er hier meer zitten, maar iedere ervaring is er weer één.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 18:31

xDenies schreef:
Vitamine C hoor ik ook inderdaad veel :) En voor het goed reinigen er van is de Jean Peau Voorhuid cleaner een goede zodat er geen ontstekingen kunnen ontstaan. Just saying.

Hij is ook intact zeg maar? Dat gaat dus 'goed'? Gewoon uit nieuwsgierigheid heh. Ik weet dat er hier meer zitten, maar iedere ervaring is er weer één.

Jazeker hij is intact en dat zal ie ook blijven zolang als dat voor hem gewoon te doen is. Chicka zit nu op dag 13 van de loopsheid en hij is gewoon relax. Hij probeerde er toestraks op te springen. Maar ze heeft dat medical petshirt aan en was nonstop haar muts in zn neus aan t duwen :')
Maar anders is hij meestal maar een paar dagen druk meestal een dag of 4/5 dus dat vind ik wel acceptabel.
En geen last van loopse teefjes in de buurt. Hij reageert er echt weinig op. Maar tot nu toe met intacte reutjes nooit problemen gehad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:35

Ik word nog steeds gek aangekeken als ik zeg dat Bo intact is en Mera er nu bij is gekomen, ook (nog) intact.

Merkte jij verschil voordat één van de twee gedekt had/was? Dat het toen minder was?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 18:42

xDenies schreef:
Ik word nog steeds gek aangekeken als ik zeg dat Bo intact is en Mera er nu bij is gekomen, ook (nog) intact.

Merkte jij verschil voordat één van de twee gedekt had/was? Dat het toen minder was?

Ik heb het eerst met boellie en chicka geprobeerd 2 rondes. Eerste ronde proberen boellie natuurlijk te laten dekken en de 2e keer dmv inseminatie en nu is dit dus de eerste keer na de pups(van een andere reu) en merk geen verschil.

Mensen die over zo’n combi raar doen zijn van “de oude stempel” en missen kennis.. je gaat gewoon, wat mij betreft, niet in een gezonde hond snijden..
Zolang reutjes niet knettergek worden, stoppen met eten, totaal geen rust meer hebben etc vooral niks laten helpen. De reu niet en teef niet. Meer negatieve risico’s dan positief. En een oepsnestje gebeurd alleen als je niet oplet/geen maatregelen neemt. En daar zijn tal van opties voor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:44

Nee ik doelde echt op de tijd dat ze wel loops was maar je nog niet over dekken bijvoorbeeld nadacht. Of ze nog te jong was, net hoe je het wilt zien :)

Over het wel of niet laten helpen ga ik verder niet over beginnen. Bodhi wordt iig niet geholpen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 19:30

xDenies schreef:
Nee ik doelde echt op de tijd dat ze wel loops was maar je nog niet over dekken bijvoorbeeld nadacht. Of ze nog te jong was, net hoe je het wilt zien :)

Over het wel of niet laten helpen ga ik verder niet over beginnen. Bodhi wordt iig niet geholpen.

Ze is hier ook geweest toen ze nog niet gedekt zou gaan worden en toen was van beide honden t gedrag niet anders. Voor dat we chick hadden was boellie ook niet anders.
Maar dat was bij alle honden vroeger ook niet anders. Heb nog nooit reutjes gehad die moeilijk deden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:35

Ah goed om te weten! :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:37

Ik neem nooit meer een intacte teef en reu samen in ieder geval :+ Alleen nog maar reutjes in de toekomst, veel makkelijker.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:07

Ja en toch durfde ik dat niet helemaal aan :P Had ik sowieso pech gehad met dit nest, maar toch. Maar als ik zie hoe geweldig lief Bodhi & Mera nu samen zijn .. echt .. mijn hart smelt! Ik ga eens kijken of ik een deel van het filmpje op insta gezet krijg en met jullie kan delen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 21:12

reutjes zijn sowieso makkelijker :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:31

Nou hier ging het niet :Y) Ravi werd met elke dekking idioter rond dekrijpe teven. Laatste jaar reageerde hij zelfs op teven uit de buurt wat hij eerder niet deed. Lag hij plat op de grond zielig te janken 8)7
Dus toen Roek kwam is hij gecastreerd want een ongelukje tussen vader en dochter zit ik echt niet op te wachten.
kiwiwitje schreef:
Nou doe mij maar teven

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:05

Haha, maar hier is het niet de bedoeling dat Bo gaat dekken dus ik hoop eigenlijk dat het gewoon wat positiever verloopt. We gaan het gewoon er varen!

Op het moment zijn ze gewoon heel lief met elkaar en ik ben best wel heel trots <3

En ondanks dat het er misschien soms een beetje grof uit ziet :') Bodhi is zo gigantisch voorzichtig en lief voor Mera.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 22:12

Van schreef:
Nou hier ging het niet :Y) Ravi werd met elke dekking idioter rond dekrijpe teven. Laatste jaar reageerde hij zelfs op teven uit de buurt wat hij eerder niet deed. Lag hij plat op de grond zielig te janken 8)7
Dus toen Roek kwam is hij gecastreerd want een ongelukje tussen vader en dochter zit ik echt niet op te wachten.
kiwiwitje schreef:
Nou doe mij maar teven

Ik ben ook geen merrie mens. En niet van vriendinnen :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:19

Ik ben wel een merriemens maar hier ook geen vriendinnen of in ieder geval geen meisjesmeisjes :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:26

Maar dan moet je gewoon je reu trainen joh.... :+ :+ Sorry, dat zal zo wel weer gezegd worden door iemand, maar daar word ik altijd zo moe van. Ga niet een reu corrigeren de hele tijd omdat die gewoon last heeft van zijn hormonen, kan het jong ook niets aan doen, die is gewoon geil en wil een wipje. :D Zet ze apart en wissel ze om als ze er echt klaar voor is, en zo moet het maar. Ze is bijna 10, kan haar volgende maand laten steriliseren, maar weet niet of ik dat nu nog durf.. En Olly´s ballen gaan sowieso niet weg.

Maar als er ooit nog een hond bij komt, is het een reu. Olly is toch makkelijk en vind alles wel prima. Maar sowieso pas als de teefjes er niet meer zijn.

Was ook altijd van de teefjes, maar vind reuen nu wel leuker.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 22:43

Hahaha
Ja reutjes zijn gewoon minder koppig is mijn ervaring. Net als ruinen en hengsten _O-

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:53

Hier komt echt geen reu ... brrr geef mij maar teven daar kan je altijd mee werken of ze nou loops zijn of niet ... ook alleen merries (op de laatste na dan maar die gaat ook weg zo gauw die oud genoeg is)

Mijn kleine puppy is verdwenen tis nu een puber hond geworden -O-
Vw alweer 6 maanden gaat echt veel te snel

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:57

Ik heb niet zo'n voorkeur. Heb graag een beetje balans :') Dexter is wel extreem reu in doen en laten, behalve naar honden toe. Hij vindt eigenlijk alle honden altijd wel leuk, doet niet dominant, geen interesse in teefjes. Maar hij is wel heel slungelig, aanhankelijk, een grote goedzak. Typisch reu.

Dundy is gewoon een slet naar mensen die hij kent want gaat voor iedereen op zn rug met zn poten wijd _O-

Als mijn volgende een kelpie wordt, wordt het een teefje. Als het een cattle dog, whippet (kruising) of borzoi wordt wordt het een reu :))

Candalisa, jouw hond is zo gaaf <3 Ken er weinig die zo mooi getekend zijn.