Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:14

Hier eigenlijk niet echt. Maar ze komen elke dag gewoon buiten dus misschien dat hun lijf vindt dat ze hun haar nog nodig hebben. haha
Al verhaart m'n sea mink sowieso amper. De seal lynx wel ietsje soms.

Isabel_k

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:19

Heeft dat niet gewoon te maken met zonlicht en zo? Mijn fjord staat 24/7 buiten maar zij begint ook al met verharen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:55

Ja hier ook, als ze samen spelen vliegen de haren in het rond.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:06

Hallo iedereen, ik kom ook weer meelezen en kletsen. In 2019 heb ik afscheid moeten nemen van mijn 2 dames. En daar had ik even de tijd voor nodig om dat te verwerken. En nu hebben we Moos!
Afbeelding
Moos is nu 14 weken oud en hij klikt onwijs goed met mn dochter van 4, samen slapen en ze spelen veel met elkaar! Verstoppertje is hun favoriete spel :D .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:06

Officieel heeft het idd met de zon te maken ja.
Was bij mij ook meer een geintje van het niet leven ivm buiten zijn.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:12

Wat een schatje hierboven!

Marcella schreef:
Meer katten die aan het verharen zijn. Blue verliest soms flinke plukken om gek van te worden.

Hier valt het mee, maar hij is in november ook nog naar de trimsalon geweest

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:04

Blue kom iedere ochtend buiten en ik zit dan heerlijk te koukleumen. :brr:

Boompje1985 lekker geniet van de knappe kleine Moos. *\o/*

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:37

Wat een schatje die Moos. Om verliefd op te worden <3

Hier beginnen de dames ook met het uittrekken van hun winterjassen. Eergisteren nog 6 kittens van de trap afgehaald :') _O- 8)7 om gek van te worden. Volgende week worden ze flink onder handen genomen door een vriendin die trimster is.

Een van de meiden is krols, niet te weinig. Die mag 's avonds al niet meer mee naar boven omdat ze ons anders de hele nacht wakker houdt _-:(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:49

Altijd gezellig krolse katten. :')

Blue wilde vanmorgen absoluut niet naar buiten (wind vol op het balkon). _O- Ze is niet verder dan de deuropening gekomen. _O-

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 01:08

Hier niet meer haar dan anders. De haren dwarrelen het hele jaar wel rond. *\%/* :')

Welkom boompje en Moos. Wat een leuke aftekening op zijn koppie. <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:19

Hier liggen ook weer plukken haar overal. Best vroeg vind ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:28

Kortste dag was ook aardig vroeg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:10

Ik heb hier in huis alleen last van zwarte pootafdrukken. Tot in bed. |o

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:21

Sneeuwpret voor mijn dames vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:07

Wat veel sneeuw!
Hier niets.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:00

wauw mooi! Hier helemaal niks inderdaad... :(

ik heb twee nieuwe planten, maar mijn kat vind die super interessant en zit er dus ook op te kauwen. De plekken waar hij niet bij kan zijn al vol helaas, is er wellicht iets wat ik op de planten kan spuiten zodat hij eraf blijft? De planten zijn overigens veilig voor katten, dat heb ik gecheckt. Dus voor hem kan het geen kwaad, alleen worden de planten zo zielig.

of is kattengras neerzetten nog een idee?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:10

Insprayen met citroen las ik ergens. Nu klopt het wel aardig, want mij katten vinden citroen afschuwelijk.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:59

En nu zoek ik voor mijn maine coon nog een reismand, hebben jullie aanraders? De meeste zijn zo klein

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:33

Ik heb voor mijn Noorse dame de Atlas 30 van Ferplast. Mooie stevige ruime mand naar mijn idee

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:00

Ik heb deze: ik verschillende maten. Ideaal. 3 manieren om de katten in de mand te zetten. Voor, zij en boven. Helemaal inklapbaar met opberghoes. Ze vinden dit super fijne mandjes. Ook voor de kittens gebruikt met zijn allen.

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:02

Mag ik even... <3 Knappe Jessie mocht zaterdag even oefenmodel zijn voor de shoot van vandaag. :j

Afbeelding

Afbeelding

nafkedemi schreef:
Ik heb voor mijn Noorse dame de Atlas 30 van Ferplast. Mooie stevige ruime mand naar mijn idee

Mijn ervaring is dat mijn katten zich prettiger voelen in een reismand die wat groter is. Ik heb reis tassen van Flamingo en die bevallen goed. Kan je idd ook inklappen, en die van mij zijn al meerdere keren in de was geweest omdat Sammie van de stress zn plasje laat lopen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:38

ah wat een leuke foto's. Heel lief.

Met mijn leukerds gaat het heel goed. Evita blijft wel echt een klein ding, maar ze is verrassend lief. Dat had de organisatie niet helemaal goed ingeschat :+ Pjotr is echt enorm groot. Hij is ook zwaar. Echt zwaar. Niet een maine coon, maar ik hoor van meerdere mensen dat hij echt vrij zwaar is. (Niet dik overigens). Hij praat ook ontzettend. Echt een gezellige lieve kat.

Ik loop stage in het onderwijs en hij zit ook vaak achter de camera als ik een les geef :D

Afbeelding
Zo geef ik dan les, haha.

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:10

Ach die eerste foto <3

Ik zit een beetje in dubio.. Sammie is toen hij die blaasontsteking had natuurlijk lelijk gevallen. Hij zat toen op metacam, en gedroeg zich gelukkig de volgende dag weer normaal. Echter ging hij zich steeds meer terug trekken. Overdag struint hij nog wat rond, maar 's avonds verstopt hij zich. Onze Sammie die altijd in de buurt is, laat zich nu haast niet zien. Volgens mijn vriend, die overdag wat meer thuis is dan ik, gedraagd hij zich normaal overdag.

Normaal gezien kwam hij bijna elke avond wel even op het kleedje op schoot. Nu zit hij in de logeerkamer onder het wasrek verstopt, of kruipt onder de dekens op bed. Schiet daar pas onderuit zodra wij naar bed gaan en verdwijnt dan weer naar de logeerkamer, of bij ons vandaan naar de woonkamer. Geen knuffels meer. Ik kan me nieteens meer herinneren wanneer ik voor het laatst lekker met hem geknuffeld heb, zonder bang te zijn dat hij naar me uithaalt. Ik denk inmiddels een 1.5 a 2 weken geleden. Ik wordt er echt verdrietig van hem zo te zien. Hij is gewoon niet zichzelf en voornamelijk naar mij toe. Nu had ik de beste band met hem, maar ik deed ook alle vervelende dingen met hem. Zo heb ik hem die avond van zijn val paniekerig in het reismandje gestopt.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. Hij komt zelfs niet meer als ik de snoepjes tevoorschijn haal, terwijl hij normaal al bij de kast stond als ik er alleen maar aan dacht.. Het is zo raar, want het lijkt alleen in de avond te zijn. Het is een compleet andere kat. Bangig, grote pupillen, vacht niet lekker (iig in de avond), hij loopt een beetje sluipend (door achterhand gezakt, poepert richting de grond als t ware, iig in de avond), staart laag, oren naar achter. Normaal heel nieuwsgierig, wil graag overal bij zijn, houd van kroegen -wel op zijn manier-, en bovenal erg actief.

Laatst al even kort besproken met de DA assistent en die zei; klinkt als stress. Zou je zeggen na alles wat er in korte tijd gebeurde. Pipetjes gehaald om hem van stress wat te ontnemen, helpt welgeteld een uurtje. Niks veranderd in huis of situatie..

Ik weet gewoon niet wat ik moet. Mijn gevoel zegt dat er iets is, iets door die val wat niet lekker zit waardoor hij zich anders gedraagd. Tilde hem vanavond op, en kreeg een gemiep. Geen zeur miauw van laat me met rust, maar anders. Icm met hoe hij soms loopt denk ik; het is lichamelijk ongemak. Maar als ik het verschil zie van hoe hij op mij reageerd en op mijn vriend, zou ik bijna denken dat hij bang is voor mij..

Als het inderdaad stress is, en ik neem hem nu wéér mee naar de DA, wordt het er niet beter op, als er dan niks uit onderzoek komt kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hem dat weer heb aangedaan (maar weet ik dat er niks is). Als hij bang is voor mij, en ik neem hem mee naar de DA, zou hij me dat niet in dank afnemen dus mijn vriend zou moeten gaan. (Kan ik niet hebben want dat neem ik eigenlijk altijd op me) Als we niet naar de DA gaan, en er blijkt wel wat te zijn, vergeef ik mezelf nooit..

Maar als we wel gaan.. Waar laat ik dan in vredesnaam naar kijken? Hoe weet ik nu waar het probleem zou kunnen zitten?
Ik weet gewoon echt niet waar ik goed aan doe. Luister ik naar mijn gevoel? Luister ik naar mijn vriend? Kijken we het aan? Ligt het aan mij? Moeten we gewoon weer vriendjes worden? Ik kan echt wel janken.. |(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:14

Luister naar je gevoel jij kent je kat het beste.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:55

Zou bijna zeggen dat het iets van pijn is dat hij probeer te verbergen.