[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:58

lor1_1984 schreef:
Ik heb ook altijd begrepen dat cicliden niet samen kunnen met andere vissen ivm terroriumgedrag.
Mooie axolotl trouwens. <3

Ik ben nog steeds bakloos. :+
Had eerst bedacht om zo rond deze tijd een 80l te gaan starten met boraras brigittae, corydoras pygmaeus en een betta man maar ik ben van gedachten veranderd.
Momenteel neig ik naar een bak van minimaal 150x50x60 (maar wsl 200x75x100cm :D) in wat nu nog mijn slaapkamer is en daarnaast een vijver van ong 350x250x120/150cm.
De vijver komen watonai sluierstaarten in, het aquarium neig ik voor nu naar egg phoenix sluierstaarten maar ik ga naar de Fancy Goldfish Store tegen die tijd dus wellicht kom ik met heel wat anders thuis.

Watonai:
[ Video ]

egg phoenix:
[ Video ]

Klopt hoor, ik heb denk ik gewoon geluk.
Ik heb tussen de stenen open ‘ingangen’ waar de kleine visjes wel in kunnen maar de cichliden niet.
En voor het zelfde geld haal ik straks meer vissen en worden de kleintjes wel opgegeten, het klinkt heel zielig maar so it be #)

lor1_1984

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:29

Denk dat het al veel scheelt dat er zoveel verstopplekken zijn idd. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:29

Hoi! Ik had nog een keer een vraagje. Wij hebben twee borstelneuzen (algeneters). Deze hebben we gekregen van de oude buurman, eigen kweek. Helaas is hij volledig gestopt met aquaria.

Het zijn beiden vrouwtjes. Kan hier 1 mannetje bijgezet worden? Ik lees overal dat het als koppeltje of solitair moet, maar 2 manmetjes samen echt niet kan. We hebben een 180l juwel rio, 1m lang. We hebben best veel last van alg, dus een extra algeneter kan geen kwaad en een mannetje is dan wel zo leuk om te kijken of kweken evt lukt.

Ik hoor het graag (voordat ik een mannetje erbij doe en het dus niet kan).

Ohja het is een gezelschapsaquarium met o.a. guppen, zwaarddragers, kardinaaltetra's, honinggoerami's.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:50

Help! Er zijn in 2 dagen tijd, 6 kardinaaltetra's dood gegaan! Water is goed, temperatuur is goed, stroming is goed, alles is gewoon goed (en niet anders als normaal). We hebben voor de zekerheid Esha 2000 toegevoegd maar nog steeds gaan ze dood.... Iemand enig idee? Ik weet het echt even niet meer op dit moment namelijk....

De andere vissen lijken niks te mankeren (hoogvinkarpers, zwaarddragers, panda's, honinggoerami's, guppen)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:16

Water verversen is altijd aan te raden. Zeker 50%

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:00

Éindelijk maar eens planten besteld want t kon echt niet meer. Bak was echt verwaarloost.
Weet niet of ik tevreden ben over de indeling van de nieuwe planten. Achter de Anubias zit een krulplant welke nog wat laag is. Zitten wel mooie kleuren tussen oa paars!!
Eerst
Afbeelding
Nu, nog lekker troebel. Wat vinden jullie? Evt tips?
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:34

Ik vind de oude versie eigenlijk leuker, speelser en gevarieerder :o

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:36

Goof schreef:
Ik vind de oude versie eigenlijk leuker, speelser en gevarieerder :o

Haha maar vol met alg op de planten :+

Komt denk ik ook omdat ik de planten van nu niet helemaal juist heb neer gezet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:51

Komt vanzelf wel. :j

De 200x75x100 wordt hem niet, die kost met onderstel maar zonder filter, licht of kap €1800,- en das ver boven mijn budget. :o
Twijfel nu over een 200x70x70, evt met stevige kringloopkasten (van die ouderwetse meubels zegmaar, evt geschuurd en licht geverfd/gelakt) eronder.
Begreep dat je die ook goed kunt verstevigen met plankdragers.
En heb nog een super stevige kast staan van 80x60 (oppervlakte), mss dat ik daar tzt ook een bak op zet (custom gebouwd) maar omdat die te klein is voor sluierstaarten zal dat dan wsl een tropisch gezelschapsbakje worden.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:51

Ik heb aan de binnenkant van m’n bak op de ruit een nogal hardnekkige alg zitten. Het zijn allemaal hele kleine groene puntjes en gaat er niet af met zo’n magneetwissertje. Iemand enig idee hoe ik het weer van de ruit krijg?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:29

Schuursponsje of een handvol filterwatten werkt vaak prima. De donkergroene kant van een schuurspons niet gebruiken als hij niet nat is. :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:13

95Ellen schreef:
Ik heb aan de binnenkant van m’n bak op de ruit een nogal hardnekkige alg zitten. Het zijn allemaal hele kleine groene puntjes en gaat er niet af met zo’n magneetwissertje. Iemand enig idee hoe ik het weer van de ruit krijg?

Na een aantal jaren prutsen met sponsjes en wissers etc. heb ik een algen schraper gekocht. Beste wat ik ooit had kunnen doen, man wat een verschil. De alg krijg je er zonder moeite vanaf.. het is een lange stok met een soort scheermesje aan het einde, werkt echt ideaal.

Edit: https://www.tetra.net/nl/nl/producten/t ... ndreiniger
Deze heb ik, een glaswandreiniger heet het dus :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:55

Ah top, bedankt voor het meedenken allebei :)

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:34

Ohhh ik kom gezellig mee praten! <3 Ik heb sinds eind januari mijn 180 liter bak (100 x 40 x 45). Heeft tot aan midden april zonder beestjes gezeten. Heb de planten erin gedaan en lekker alle waardes laten lopen. Voor mijn vakantie was alles goedgekeurd en na mijn vakantie dus meteen de liefde van mijn leven gehaald... Axolotls *\o/* Dankzij deze lieftalige beestjes en hun eisen.. heeft de bak aardig wat veranderingen gehad... puur omdat ze aangaven waar ze graag zaten en liepen... hahaha.

Ik ben heeel onervaren. Heb boeken gelezen over aquariums en axolotls voordat ik met dit project begon, dus vind zo'n topic wel erg leuk en leerzaam!

Dit is mijn bak sinds vandaag

Afbeelding

Had eerst meer waterpest, maar mijn axolotls kregen niet alle ruimte erdoor (zaten geregeld erin vast :') ) en ik kwam er achter dat er zó veel troep tussen kwam en door kwam.. mijn bak eindigde groen. Ik kon er niet meer doorheen kijken. Grote schoonmaak gedaan. Er zit een lichte groene waas nog.. maar ik kan alles weer zien! Ik ververs het water 20/30% per weekend en ik merk dat de algen nu zo veel minder heftig zijn sinds die waterpest haast weg in (heb ze enkel in het hoekje staan. Waar ik ze 24 uur in de gaten kan houden)

Maar genoeg over het aquarium... Meet Uka *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En Iczeo!

Afbeelding

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 05:24

Zo leuk die beestjes!! Heeft Uka die stipjes van der eigen op der lijf?

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:41

Uka heeft inderdaad van z'n eigen die stipjes! Ik heb hem twee weken voor mijn vakantie al gezien. Ik had mijn oog op een hele egale en felle gouden, maar die is helaas verkocht. Uka had toen ook al stippen en daardoor is ze wat 'zachter' van kleur, omdat het goud natuurlijk afgebroken wordt met wit. Nu ik de heb ben ik er zeer blij mee :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:05

Ik vind ze heel leuk!! Zou ze ook willen houden

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:46

De plantjes groeien lekker!! Slaan ook goed aan. Vandaag al even gesnoeid

Afbeelding

Hopelijk deze week weer wat visjes aan schaffen want die worden een beetje schaars. Op 1 na zijn alle entlers er niet meer (wat ik niet erg vind) en nog maar 1 van de 3 guppen maar daardoor wordt de bak wel wat leeg

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:40

Zijn er hier nog mensen met tips voor deze hete dagen? Mijn aquarium begint te heet te worden... Maar het is onwijs moeilijk om mijn studio op temperatuur te krijgen.. zit te twijfelen aan iets van een airco voor het huis. Zodat het aquarium ook koeler krijgt in de omgeving.. maar misschien weten jullie nog bruikbare dingen.. werken deze ventilors: https://goo.gl/images/GaXyka ?

Mijn aquarium moet max 20 graden zijn... Helaas is het nu 24,5. Niet goed voor axolotls.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:11

Van die koelelementen uit de vriezer ertegen of in leggen?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:29

Ik vroor bakken water in en liet die op het oppervlak drijven en/of de uitstroom van de pomp er over laten lopen. Even buiten het aquarium laten ontdooien tot de zijkanten weer ontdooid zijn zodat er geen dieren aan vast kunnen vriezen en dan gewoon laten gaan. Eventuele verlichting uit tenzij het led is. Lampen geven flink warmte, en planten en dieren kunnen prima een paar dagen zonder licht.
Je moet een verdomd zware airco hebben om een ruimte nu naar 20 graden te krijgen met de huidige warmte, denk niet dat je dat gaat lukken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:08

Met verversen van het water ipv de juiste temperatuur, koud water erbij doen. Koelt het water ook goed van af! Als je ongeveer 1/3 a 1/4 eruit haalt en vervangt.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:57

Ik gooi er gewoon ijsklontjes in. Van die kleintjes die snel weg zijn.

Wel zelf in vriezen natuurlijk!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:02

Wat zijn de dario’s klein en nu al mooi!!
5 darios
Afbeelding
3 julli’s
Afbeelding

Ben heel benieuwt hoe ze tonen als ze groot zijn

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:57

Die zijn mooi!!

Ik heb vandaag van 2 bakken 1 gemaakt. Mijn ruby tetra’s kweken niet zoals ik wou + ik heb echt 11 aquariums staan op het moment.. echt veel te veel haha.

Dus alles samen gegooit.

Ik heb trouwens vanalles in de aanbieding voor de gene die wil:

Anatome helena 1,- ps ongeveer 10
Corydoras albino 1,- ps ongeveer 200 :')
+/- 15 kegelvlekbarbeeltjes voor 15,-
+/- 20 vuurgarnalen voor 10,-