lor1_1984 schreef:Ik heb ook altijd begrepen dat cicliden niet samen kunnen met andere vissen ivm terroriumgedrag.
Mooie axolotl trouwens.
Ik ben nog steeds bakloos.![]()
Had eerst bedacht om zo rond deze tijd een 80l te gaan starten met boraras brigittae, corydoras pygmaeus en een betta man maar ik ben van gedachten veranderd.
Momenteel neig ik naar een bak van minimaal 150x50x60 (maar wsl 200x75x100cm) in wat nu nog mijn slaapkamer is en daarnaast een vijver van ong 350x250x120/150cm.
De vijver komen watonai sluierstaarten in, het aquarium neig ik voor nu naar egg phoenix sluierstaarten maar ik ga naar de Fancy Goldfish Store tegen die tijd dus wellicht kom ik met heel wat anders thuis.
Watonai:
[ Video ]
egg phoenix:
[ Video ]
Klopt hoor, ik heb denk ik gewoon geluk.
Ik heb tussen de stenen open ‘ingangen’ waar de kleine visjes wel in kunnen maar de cichliden niet.
En voor het zelfde geld haal ik straks meer vissen en worden de kleintjes wel opgegeten, het klinkt heel zielig maar so it be

) in wat nu nog mijn slaapkamer is en daarnaast een vijver van ong 350x250x120/150cm.

Dankzij deze lieftalige beestjes en hun eisen.. heeft de bak aardig wat veranderingen gehad... puur omdat ze aangaven waar ze graag zaten en liepen... hahaha.
) en ik kwam er achter dat er zó veel troep tussen kwam en door kwam.. mijn bak eindigde groen. Ik kon er niet meer doorheen kijken. Grote schoonmaak gedaan. Er zit een lichte groene waas nog.. maar ik kan alles weer zien! Ik ververs het water 20/30% per weekend en ik merk dat de algen nu zo veel minder heftig zijn sinds die waterpest haast weg in (heb ze enkel in het hoekje staan. Waar ik ze 24 uur in de gaten kan houden)