gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:49

Bij mij komen de konijnen ook op bed.. ook niet in t weekend haha.
Gezellig, ochtend knuffels haha.

Afbeelding
Cuddle bunnies.
Slechte foto, maar even t eerste wat ik vind haha.

Ben benieuwd Marloez.
Tane zat ook constant bovenop Arya (ze is nu 9 weken, hij 6 maanden, gecastreerd). Ze is een keer bij hem.zn kant van de kamer gekropen zonder toezicht en sindsdien zijn ze husbun and wife haha. Geen rijden meer ook.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:19

Hahah deze net gemaakt.
Arya is Stef Stuntpiloot.

Afbeelding
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:30

Willeke_ schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ik zou er allereerst niet vanuit gaan dat het helemaal verandert. Een castratie is het verwijderen van de geslachtsorganen, geen karakterverandering. Ik denk dat het wel kan helpen maar het blijft een gok. De terrorvoedsters zijn nog steeds terror hier :P

Ik ken dat gedrag wel, hier ook een die het doet. De kunst is om erachter te komen waarom ze dit doet, en dat dus proberen te vermijden. Heb je iedere keer ook je hand teruggetrokken toevallig?

Haha terrorvoedster :')
Ja de eerste keer uit schrikreactie idd. Toen trok ik mijn hand weg. Ik heb daar zelfs een filmpje van geloof ik.

Probeer dat niet meer te doen ;) bij mijn Rambo wordt zijn gedrag dan alleen maar versterkt.
Mijn hand was vandaag ook weer mikpunt, geen idee wat er is.

Nagini schreef:
Vervelend Willeke.
Waar ik aan denk is dat ze niet meer op de bank zou mogen komen. Territorium ofzo.

Arya en Tane gaan goed. Ze zijn nu altijd samen ook zonder toezicht. Al gaan ze af en toe eens alleen aan de wandel.
Arya "spint" als ze aaitjes krijgt haha.

Spinnen? :')
Fijn dat het goed gaat!

@Marloez, klinkt inderdaad als hormonen, had ook al gereageerd op Facebook, konijnendokter. Komt vast goed!

Als ik kijk hoe mijn konijnen kunnen verharen :P nee, geen konijn in mijn bed, geen enkel dier trouwens :')

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:08

Nagini houden je konijnen dat karton heel? Leuke konijntjes!

Eoweyn, haha oh hoe heet je daar dan? :D Ik heb contact gehad met de opvang en ze vinden dat ik het goed heb aangepakt. Mocht het na 6 weken nog niet klikken dan kan hij alsnog terug (niet te hopen natuurlijk!)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:08

Caitlin :D

Dat komt vast goed! Lijkt mij ook alleen maar beter, is Sproet hopelijk minder hormonaal en hij wat ouder en stoerder :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:37

Eoweyn_x schreef:
d
Spinnen? :')
Fijn dat het goed gaat!

@Marloez, klinkt inderdaad als hormonen, had ook al gereageerd op Facebook, konijnendokter. Komt vast goed!

Als ik kijk hoe mijn konijnen kunnen verharen :P nee, geen konijn in mijn bed, geen enkel dier trouwens :')

Spinnen:
https://www.youtube.com/watch?v=7q7K2DBAP8g
https://www.youtube.com/watch?v=pYl2qV5oVOI&t=24s

@Marloez; ja over het algemeen wel. Ze eten het wel af en toe, maar niet heel lang. Een doos staat er al in zolang ik Tane heb. Wel aangevreten nu, maar niet heel erg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:40

Dat is tandenknarsen haha. Deed mijn baby nijn ook... Vreselijk geluid. :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:45

Ik vertaal van het engels, dus purren. Ze doen het omdat ze 't fijn vinden. :) De konijnen versie van purring.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:44

Ah, knarsen. Ik dacht al, spinnen?
Ze doen het omdat ze het fijn vinden ja maar als je ooit een hard knarsend konijn hebt zou ik gauw de DA bellen. Ze doen het namelijk ook vanuit pijn.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:27

Vraagje, mijn konijn was een paar week geleden schijnzwanger. Buik kaal plukken, nestje bouwen ect. Nu heb ik daar druppels voor van Puur welke in Candy haar geval heel snel werken. Het was dan ook afgelopen na een dag. Er staat voor over een paar week een afspraak bij mijn dierenarts om haar te steriliseren. Dus bij deze heb ik mij verantwoord. 8-)

Maar ze was behoorlijk opgezet, haar buik bij deze vooral. Hoort dit ook bij het schijnzwanger zijn?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:54

Is de buik hard? Zo niet dan kan dat denk ik wel bij het schijnzwanger horen. Kan me alleen niet meer herinneren of dat bij mijn vroegere voedster ook zo was..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:34

Ik heb geen ervaring met konijnen die schijnzwanger zijn, maar het zou best goed kunnen dat ze dan een opgezet buikje krijgen. Is bij mensen wel zo.

Floki zit nu dus even apart om lekker bij te komen. Hij geniet met volle teugen van een dikke laag stro, onbeperkt hooi en lekker voer. Het gaat nog wel even duren voordat hij op gewicht is. Je kunt merken dat hij altijd op roosters heeft geleefd want hij poept en plast daar waar hij zin heeft, net als een cavia. :P Ik hoop dat hij dat niet blijft doen. De keuteltjes liggen zo verspreidt tussen de dikke laag stro dat ik ze niet (goed genoeg) naar één poepplek kan verplaatsen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:17

Die van mij deden het op die leeftijd ook nog niet op 1 plek, dus denk dat het vanzelf goed komt!

Etenstijd :Y)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:35

Lekker smullen! :9

Dat geeft weer een beetje hoop. :D Sproet is super zindelijk dus met een beetje geluk leert hij daar wat van.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:58

Mijn Bun begint nu toch ook wel heel zindelijk te worden. Alles gaat keurig op het toilet, op een verdwaalde keutel na. Die is bijna 15 weken. Trots :D

Zijn bijnaam is inmiddels Boeing 747 in verband met de oren (vleugels)

Afbeelding

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:15

Leuk konijntje en toepasselijke bijnaam. :P Ik dacht dat konijnen zo ongeveer zindelijk geboren werden maar dat is dus blijkbaar niet zo. Gelukkig maar. :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:43

Ik sluit mij even aan bij dit topic :) . Zie hier, mijn schat van een dwergkonijntje Moppie <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de vele foto's :o :D . Hij is nu zes jaar oud en is superlief. Sinds enkele maanden doe ik nu ook clickertraining met hem. Hij kent al enkele kunstjes zoals op commando in het hok, ergens over springen op commando, targetten en de target een stukje volgen, kusje geven, op zijn achterste poten staan... Zijn er nog meer mensen die dit doen met hun konijn? En welke kunstjes kennen ze al? Foto's en filmpjes zijn altijd welkom... :D

Groetjes Margaux & Moppie

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:13

Jelleee wat een leuk konijn, is het een kruising met een hangoor?

Welkom! Leuk konijntje heb je!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:43

LEuk joh!

@Jelleee; haha wij noemen die helicoper oortjes. Zo leuk haha.

@Moppiefilou: Oh leuk. Ik doe/deed clickertraining, maar door drukte een tijd niet gedaan.
Tane kan target volgen en op de achterbenen staan (stokstaartje noem ik dat _O- )
Wil binnenkort meer doen.

Met Arya wil ik gaan proberen te springen. :j
Binnenkort beide leren aan een harnasje te lopen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:02

Dankjewel allebei!

Nagini: Aan een harnas lopen zou ik ook wel willen doen maar mijn konijn is echt een stresskip ( :D ) en vindt het helemaal niet leuk dus ja...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:28

Aan een harnas of tuig zou ik niet doen... Een verkeerde sprong, ze breken hun nek of rug en het is einde konijn... En ze kunnen nu eenmaal altijd schrikken en verkeerd springen. Hoe erg je ze er ook aan laat wennen, al heb ik nooit een konijn gezien wat dat prettig vond, lopen aan een lijntje.
Het zijn geen hondjes :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:18

Ik vind een tuigje ook een beetje een eng idee, wel leuk om ze dingetjes te leren!

Jut en Jul in de sneeuw <3

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:21

Op zich kan een tuigje wel maar je moet er heel anders mee omgaan dan bij een hond. Je volgt het konijn in plaats van dat hij met jou mee moet lopen. Als je in de buurt komt van een plaats waar hij niet mag zijn stop je ruim van te voren zodat hij rustig kan wennen aan de druk van het tuig en dat hij niet verder kan. Er blijft natuurlijk altijd een risico aan zitten dat je konijn schrikt en een rare sprong maakt en als gevolg daarvan in het aller ergste geval zijn rug breekt.. Je hebt tal van tuigjes die lekker zacht en breed zijn die de druk goed verdelen en ik denk dat daarbij de kans dat zoiets kan gebeuren heel minimaal is. Dan zouden ze bij wijze van zonder tuig ook wel hun rug breken door zo'n rare sprong. :P

Wat hopsen ze lief zo in de sneeuw Jannicke. :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:02

Tuigje kan zeker. Zoek maar eens op bunny hopping, bijv in zweden en Canada heel populair. Ik zou dat graag met Arya willen doen.
Je moet wel zorgen dat je het juiste tuigje neemt en idd je loopt er achter, niet ervoor.

Mijn monsters vandaag.
Afbeelding

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:27

Ah ik ben helemaal weg van Arya! Wat een scheetje.

Paultje loopt in de zomer ook wel eens mee aan een tuigje. Ik til hem naar een grasveldje en daar loopt hij dan wat rond en ik er achteraan. Hij vindt dat echt wel leuk! Maakt blije sprongen en trekt sprintjes.
Kees raakt helemaal overstuur van het tuigje. Dus die moet helaas thuisblijven.
Paultje:

Afbeelding