Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:51

punjab
Ahh ze wilde gewoon lekker bij jullie erbij hihi

Het plezier straalt er vanaf he :')
Afbeelding

Ze kunnen gelukkig ook normaal doen
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:54

Heerlijk hoor het strand!
Wij lopen nu regelmatig bij de vlietlanden, ook heel lekker maar gister was het stervensdruk.

Mijn oma is langzaam ook weer toe aan een hondje. Ze heeft altijd dwergpoedeltjes gehad dus die wil ze nu ook weer. Mocht iemand tips hebben voor een Fokker ( of jonge herplaatser).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:57

Wat een heerlijke foto's cursebreaker! Heerlijk dat jullie bij je ouders lekker van de tuin kunnen genieten.

Ik zag prachtige strandfoto's voorbij komen van Jip, fijn als je zo dichtbij het strand woont zeg!

Slmt9 wat goed dat je je zo in alle voermerken verdiept. Ik heb er totaal geen verstand van maar vind het wel heel interessant, dus leuk als je hier af en toe wat deelt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:17

Oh smurffie wij wonen ook dicht bij elkaar :D
Als Ot wat groter is wil ik ook wel lekker bij de Vlietlanden gaan wandelen.

Geniale foto CB _O- lekker bekkie haha.

Ot is weer oké, zag wat dwars denk ik. Ze heeft netjes dr brokjes gegeten en geen diarree of misselijkheid meer gehad.
Nu lekker Netflixen op de bank :)
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:26

Warboel Abby is wel in voor een speelmaatje! :j
Ze is alleen verschrikkelijk lomp en zich er niet van bewust dat kleinere hondjes haar 10kg best zwaar vinden := .
Dus als ot wat groter is kunnen we misschien wel samen wandelen. Niet te lang wachten want per september gaan wij richting Boskoop :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:31

Ah Boskoop is ook niet zo ver, komen we wel een keer naar het Bentwoud ofzo :D voor die tijd kan het vast wel eens in de Vlietlanden!
Lijkt me leuk! :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:07

Fijn dat Otje zich weer goed voelt, Warboel! Wat een heerlijke foto <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:09

Die eerste foto cb _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 13:21

Oh god curse die eerste foto :')

Goed om te horen dat Otje zich beter voelt!

Hier beetje druk geweest... en weer een nieuwe levering en nieuwe dingetjes voor in de shop *\o/*

Met Djessey's oog lijkt t echt veeeeeeel beter te gaan. We hadden t natuurlijk bij de DA al besproken dat we als t goed is zelf verschil moesten zien omdat we de beschadiging zo met t blote oog ook konden zien.
Maar de beschadiging is nagenoeg weg (ofja wij zagen hem als ''waas'' en die zien we niet meer op een klein plekje na) dus dat is voorzichtig positief :D

ik dacht vandaag even te wandelen want ondanks de warmte stond hier de laatste dagen veel wind dus waren de rondes op t industrie goed te doen. maar vandaag is t zo vies heet...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:30

Het is verschrikkelijk vandaag inderdaad! Ben benieuwd of het zo blijft. Einde week weer regen dus dan zal het wel weer lekker iets afkoelen.

Haha Curse wat leuk zo bij dat zwembad!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 13:32

Ymor schreef:
Het is verschrikkelijk vandaag inderdaad! Ben benieuwd of het zo blijft. Einde week weer regen dus dan zal het wel weer lekker iets afkoelen.

Haha Curse wat leuk zo bij dat zwembad!

Ja das helemaal balen.. :P Pap is het weekend jarig en juist dan hebben we een bbq. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:00

Ow jongens jullie gaan weer hard! Zit beetje in vergaderingen vandaag haha

@CB geweldig die eerste foto! Heerlijke pretbekkies!

@smurffie wat leuk, een dwergpoedeltje voor oma! Er is een FB pagina 'Doodle , poedel gevraagd- herplaatsing'. Misschien staat daar wel een leuke bij? Kleintjes staan daar soms wel, middenslag zie je dan weer zelden of nooit bij herplaatsing staan (Weet niet hoe technisch oma is, anders moet jij haar misschien even helpen ;) )

@warboel fijn dat Ot zich weer beter voelt. Van het weer gaan ze ook wat sneller spugen. Of misschien gerend vlak na het eten?

@Kiwi gelukkig dat het oog vooruit gaat :D

Het weer... Tjah, de kleine viervoeter hier vindt het nog steeds geweldig. De grote viervoeter op stal is niet vooruit te branden daarentegen... Dus vandaag heeft Toby het nog naar zijn zin, en vanaf morgen mijn paard weer. Ik vind het allebei wel prima, zolang het maar niet écht koud wordt met regen en wind, want regen + wind zoals afgelopen winter, dat was ik echt heel snel beu. Toby loopt al een uur met een bullepees door de tuin te banjeren. Hapje knagen, rondje lopen, hapje knagen, blaffen naar de duiven die bij de buren in de tuin een nest hebben, knagen.... ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:23

Heerlijk dat ze daar zo mee bezig kunnen zijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 14:31

hij vermaakt zich in ieder geval skip :P Die van mij proberen beneden steeds een kauwwortel te stelen... >;) Dan gaan ze heel sneaky naar t schap.. en dan zie ik dat neusje t schap in gaan en dan lijken ze toch steeds betrapt ofzo.. _O-
Had een proef kauwwortel. En hij valt in de smaak. Alleen is te klein voor onze fanatieke kauwers. Dus ik moet even wachten op de maat groter want die staat in back order.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:33

Toby heeft met deze temperaturen geluk met zijn zuidelijke roots :D Heerlijk dat hij zo lekker in de tuin bezig is.

Ik moet zeggen dat de honden het hier prima uithouden met de warmte. We wandelen op warme dagen 's ochtends en 's avonds en daar tussenin liggen ze dan weer in de tuin, dan weer even binnen. In de tuin is voldoende schaduw, dus dat gaat prima. We hebben vorige week een wasmachine-opvangbak op de kop getikt, die doet nu dienst als potenbadje :D Vooral Pomme vindt het lekker om daar af en toe even doorheen te banjeren.

[edit] Haha kiwiwitje, wat een boeven. Is dat zo'n koffieboomwortel? Of is dit weer iets anders?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:40

Ja, Toobs heeft echt geluk met zijn Portugese roots nu. Er is echt schaduw in de tuin, maar daar ligt hij gemiddeld 10 minuten per uur. De rest gaat hij toch echt de zon in. Kleine mafketel!
Moet wel zeggen dat hij bij mijn ouders wel iedere paar minuten even met zijn pootjes door het beekje loopt om af te koelen, dus hij weet zelf prima hoe ermee om te gaan. Bij mij heeft hij geen beekje (en zwembadjes zijn eng), maar komt hij soms wel een paar minuten op de stenen keukenvloer liggen (noordkant van het huis, dus niet warm) voor hij de zon weer in gaat.

@Kiwi ow wat een boefjes! Maar wel goed teken dat het in de smaak valt :D

@many Handig, dat is natuurlijk lekker laag, dus niet zo beangstigend als een 'echt' zwembad misschien...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 14:40

Ja zo'n koffieboomwortel. Ik was er eigenlijk niet erg enthousiast om. Maar aangezien de honden ze erg interessant vinden toch maar een poging gewaagd. Alleen raden ze voor honden met veel bijtkracht of fanatieke kauwers aan om een grotere maat te pakken. En die ik als ''tester'' kreeg was maar voor 5-10 kg.
en nu wacht ik tot de M op voorraad komt. want de L is wel gelijk heel groot :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:52

Skippy, klinkt alsof hij het zelf prima kan regelen. Fijn zeg. Hier ook een stenen keukenvloer, die is nu ook erg in trek. Misschien is zo'n wasmachinebak ook iets voor Toby? Die van ons kostte via Marktplaats 5 euro, dus dan is het ook niet zo erg als ze er uiteindelijk geen gebruik van blijken te maken.

Kiwiwitje, ik heb ook al eens naar zo'n koffieboomwortel gekeken omdat Pomme heel graag kauwt. Jouw honden hebben ze goedgekeurd dus :D Misschien hier toch ook maar eens proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 14:55

Hier zijn ze echt heel enthousiast! Ik wacht even af tot de M uit back order is en ik hem heb. en dan kan ik kijken of ik voor de M of de L ga voor die van mij

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:58

@many ja hij reguleert het zelf meestal best goed inderdaad :j (maar soms moet ik hem met 35 graden of meer wel echt uit de zon halen, dat lijkt mij gewoon niet zo verstandig. Hem wel.)

Ja, zoiets is inderdaad nog wel een idee! Of gewoon óók een beekje aanleggen in de tuin. Vijverpomp en een ondiep stromend watertje... O:) :))

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:06

Dan wacht ik jouw ervaring even af Kiwi! :D

Skippy, dat is sowieso een goed idee. Wel ietsje meer werk, haha. Wij hebben nu een klein vijvertje, daar drinken de honden graag uit. Over een paar jaar willen we de tuin aanpakken en komt er een grotere vijver, die willen we zo aanleggen dat de honden er goed en veilig in en uit kunnen. Maar dat is nog toekomstmuziek. :) Ik vind water echt een leuke toevoeging aan je tuin. Wij merken dat we veel meer verschillende insecten hebben. Er is zelfs een kikker in ons vijvertje gaan wonen haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:08

kiwiwitje schreef:
Hier zijn ze echt heel enthousiast! Ik wacht even af tot de M uit back order is en ik hem heb. en dan kan ik kijken of ik voor de M of de L ga voor die van mij

Wij hebben ze ook in de winkel maar ik vind het een beetje een gekkig idee. Ik hoor wel dat ze schaafselen.
Nou weet ik dat Bodhi het niet interessant vind want die deed ook niets met de ROAM struisvogel been want er kwam niets vanaf. Maar het is wel ideaal voor honden die het niet zoveel boeit dat er niets vanaf komt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 15:09

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Wij hebben ze ook in de winkel maar ik vind het een beetje een gekkig idee. Ik hoor wel dat ze schaafselen.
Nou weet ik dat Bodhi het niet interessant vind want die deed ook niets met de ROAM struisvogel been want er kwam niets vanaf. Maar het is wel ideaal voor honden die het niet zoveel boeit dat er niets vanaf komt.

Ik blijf t ook maar iets vreemds vinden. Er kan inderdaad ''vezel'' vanaf komen en kleine stukjes hout. Wat geen kwaad kan. Maar ik moet ze ook nog even testen op de juiste maat. Ik ga wel even met de leverancier overleggen wat hun zouden adviseren. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:26

Ik denk dat zoiets wel ideaal is voor Arya, dus mocht je ze in de shop krijgen tzt ga ik er zeker eentje kopen met de volgende bestelling om te proberen. Ze heeft nu meerdere nylabone's die ze heel fijn vind om op te knagen want ze heeft met momenten echt behoefte daaraan en ik kan d'r niet zovaak bullepezen of andere snacks gaan geven haha. Maar als ze langer op die nylabone bezig is, komen er toch ook wel stukjes af. Maar zoiets als die wortel waarbij het geen ramp is als er stukjes afkomen, lijkt me dat veel prettiger. Die nylabone gaan op zich ook wel even mee, maar vind dat spul toch niet fijn wat eraf komt als dat eenmaal gaat brokkelen - dan gooi ik ze ook weg, maar ze zijn best prijzig dus dat is wel jammer haha.

Leuk dat jullie nieuwe levering en spulletjes hebben. Aan de ene kant baal ik dat ik dan net besteld heb, maar aan de andere kant misschien ook maar beter aangezien de rekening nu ook alweer aantikte met die verjaardags dingen hihi. Ben wel benieuwd wat je weer allemaal gekregen hebt :j En wat fijjjjjn dat het met het oog beter gaat <3

Many
Ja, we maken in het voorjaar/zomer graag gebruik van de tuin van m'n ouders zolang we zelf nog een fatsoenlijke tuin hebben hihi. Ze hebben mooie plekjes om te zitten in de schaduw en er is genoeg plek voor een groot zwembad als ook Arya's hondenbadje nu en plek voor Arya om lekker te rennen. Ideaal xD

Warboel
Fijn dat het weer beter gaat! Netflixen, heerlijk <3

Diegenen wat nog reageerden op de foto's; hahaha ja wat een momentopname dat ze allebei zo idioot kijken :') :') :')

Arya leek prima om te gaan met de warmte vandaag en dan heeft ze best wel bewust wat tijd doorgebracht in de zon. Heb haar wel regelmatig zelf even bij me in de schaduw gepakt, maar ze had minstens zoveel energie als normaal zonder overdreven hijgen dus dat is wel fijn. Zal misschien met meer aanhoudende hitte in de zomer dan wel anders zijn, maar dit hebben we mooi meegenomen. Nu zijn we weer thuis en ligt ze KO - want ze had natuurlijk geen tijd om daar even te rusten tussendoor he >;) :=

Als de hond niet in het grote bad mag, gaan we wel in het hondenbad :')
Afbeelding

Er lag nog een speeltje van Rex in het tuinhuisje waar ze niet meer van weg te houden was
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je goed hoe vreselijk in de rui ze momenteel is. Overal vlekken en plukken van stukjes waar de vacht al mooi klaar is voor de zomer en stukken waar de plukken nog even weigeren om los te laten :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 15:33

Oh wat een heerlijk hondenbad! Hier hebben ze een schelp :P En zo'n bad als jou Curse maar dan iets groter dan t schelpje.

Je had een flinke bestelling gedaan hoor Curse! :D De L heb ik nu sowieso op voorraad. Ik vind dat bij zo'n nyla bone ook altijd maar niks. Maar ach dat vond ik ook van deze. Maar ik zie wel dat sowieso Chick en Djessey er echt blij mee zijn. Dus ben benieuwd als ik ze er weer eentje geef.

Mocht iemand interesse hebben in een S (voor 5/10 kg voor niet te fanatieke kauwers - wel al aangekauwd) om te testen stuur maar een PBtje. :)