Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:38

Alleen vers is geen optie. Niet iedereen voert vers dus ik wil dat ze ook gewent zijn aan brok. Pup die blijft zal ook brok krijgen hier.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 18:40

Ik voer ook gewoon beide. Deed dat in het nest en met mijn volwassen honden ook

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:53

Candalisa wat leuk zeg zo’n familie meeting ! Ziet er geslaagd uit
XxdiandraxX mooie foto zeg
Haha geweldig kim heeel levens gevaarlijke Deense dog :P
xDenies ohh smelt <3
Dierenfan prachtige bende heb je bij elkaar !

Candy is momenteel heel erg aan het puberen :+ Af en toe doen de oren het niet meer of haalt de commando’s door elkaar }>
Net voor het eerst met de fiets naar het veld gegaan. Eerst was Candy wat bang voor de fiets maar erna ging het redelijk goed! Nu door zetten en flink gaan oefenen. Jammer dat hier geen filmpjes geplaatst kunnen worden

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 18:59

Die oortjes <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:28

Big girl haha ja puber tijd das altijd een lastige maar als ze er eenmaal doorheen zijn is het het meer als waard!
Ik wil dat ook graag met Mila alleen eerst nog even een andere fiets aanschaffen.
Als je de film op you tube upload dan kan je hier de link neerzetten dan lan je ze gewoon delen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:30

Ze is zo leuk biggirl <3 Hoe oud is ze nu?

Van, ik ben ook wel fan van WoW voor pups. Wij hebben de hele puppentijd een voerdilemma gehad dus kan daar helaas geen vast antwoord op geven _O- Wat ik niet aanraad is Wooof en Carnis (Carnis op zich wel maar niet voor pups). Dog Lovers Gold ben ik ook heel tevreden over. Volgens mij is die prima voor pups ook.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:37

Er is laatst een heel artikel vrijgegeven ivm veel sterfte gevallen door oa arcana en WoW en zowizo veel graan vrije brokken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:39

Wat leuk die foto’s met de fiets ! <3

Ik voer nu al paar maanden acana. Naya doet het daar zeer goed op. Al is er weer een onderzoek gepost geweest ivm dcm en acana stond bovenaan dus ik twijfel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:42

Ja en dat betreft de Amerikaanse brokken waar een hele andere richtlijn gehanteerd wordt dan hier in o.a Nederland. Er moet op onze verpakking zoveel meer op staan en richtlijnen en dergelijke voordat het verkocht mag worden. Het onderzoek rondom DCM is ook voornamelijk met betrekking op Goldens of Labradors (weet even niet welke het nou was) en een overgroot gedeelte had ook overgewicht en werd minder dan de normale richtlijn gevoerd. Even kort samengevat van wat ik er van heb meegekregen door o.a mijn collega die er met zijn neus midden in zit, maar ook van de Nederlandse leverancier die natuurlijk ook is gaan kijken waar die verhalen vandaan komen.

Mijn honden doen het zeer goed op Acana. Voor het eerst in een hele lange tijd zelfs.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:51

Jaa die pubertijd bah vreselijk af en toe hoor ! Ging zo super goed laatste tijd op cursus. En afgelopen maandag echt totaal niet. Waren we bezig met de oefening zit en blijf, Ik afstand nemen dan kom hier en dan met voet af maken. Nou telkens als ik zei blijf ging mevrouw liggen :+

Pfoe Candy is nu dik 7 maanden volgens mij gaat echt zo snel de tijd.

Ohja idd via youtube een gaan proberen ! Thanks

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:56

Wat een vrolijke kop heeft Candy! Filmpjes plaatsen kan in principe wel, via YouTube of instagram :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:40

Mijn fokker voerde zelf vers, maar gaf acana aan de puppen. Ik heb dat zelf ook tot 5 maand gevoerd en ben daarna overgestapt op wolf of wildernis. Acana is redelijk prijzig maar ze deed het er erg goed op. Op wow deed ze het ook goed, maar poepte ze erg veel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:52

Wat Denies zegt inderdaad :j

Ik voer niet graanvrij omdat mijn beide honden het daar toevallig niet goed op doen. Maar ben er zeker niet tegen. En ook niet tegen granen.

Heb zelfs RC overwogen en overweeg dat nog steeds wel. Als de hond het er goed op doet, prima toch? :7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:23

Ja & nee. Ik heb ook, nadat vlees niet meer ging en hond bleef spugen en diarree had, steeds een ander segment brokken geprobeerd. Maar ik probeer toch wel naar de ingrediënten te blijven kijken. Er zijn inderdaad honderden honden die het goed doen op RC en vroegaah heb ik hier ook Prins & RC Selection Croc gevoerd op adviezen van …… maar mijn honden zien er nu zo gigantisch veel beter uit dan toen. En 'toen' was Lupa nog vijf jaar jonger dan nu :')

Trots momentjes. Samen met Bodhi & Mera gewandeld (lees: Mera met regelmaat op m'n arm anders is het te ver, maar zo wisselen we een beetje af) en het mooiste .. sta je bij een oversteek, vraag je om een zit. En je pup gaat heel overtuigend zitten en kijkt je met d'r blauwe ogen recht aan van 'Dit vroeg je toch?'. Wauw <3 Gewoon blij!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:31

Acana kun je niet bij zooplus bestellen dus valt voor mij af. Bestel daar Ravi's voor altijd en is wel zo makkelijk als ik bij dezelfde kan bestellen. Vind het ook te duur, je zal maar met een nest van 10+ pups zitten :$
Zat inderdaad ook een beetje met dat graanvrij en DCM verhaal.
Ravi krijgt wel graanvrij omdat hij niet tegen granen kan maar Roek krijgt vanalles en nog wat, die doet het overal goed op. Al hoef ik cavom niet meer te halen voor der dat vind ze blijkbaar niet te vreten :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:36

Nee dat is waar natuurlijk Denies. Zo zou ik eigenlijk nooit brokken van de Lidl voren bijvoorbeeld. Ik richtte meer op bijvoorbeeld Cavom versus hoogwaardig Acana. Alleen omdat het duur is betekent niet dat het goed is voor de hond zeg maar :Y)

Van, ik zou zeker even bij DLG kijken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:51

Dat ben ik volledig met je eens! Ik zit voornamelijk aan een single eiwitbron van Lam vast dus voor Bodhi is dit een goede oplossing. Maar inderdaad .. 17kg voor meer dan 100 euro en daar voer je dan 1,5 maand van … :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:29

Dierenfan wat een prachtige fotos! Zeker mooi om aan de muur te hangen!

Denies wat een leuke pup <3 Fijn dat Bodhi al zo lekker kan spelen met haar!

Candalisa : Wat wordt ze al groot! het gaat zo snel...

Kim : Levensgevaarlijk :+ :+ Grote vriendelijke reuzen

Diandra : keurig geknipt! vind het wel schattig zo :')

Ik was een beetje aan het struinen op de website voor wat nieuw kauwspul voor Guinness. En kwam ook van die herten geweien tegen. Lijkt mij dat dat veel te hard is voor de tanden? iemand die daar ervaring mee heeft? Hij kreeg altijd van die Rawhide botten, maar nu hij niet meer last heeft van zn tandjes zijn ze binnen een uur of hooguit 2 weg :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:34

Zolang er nog niet volledig gewisseld is; niet aan hertengewei beginnen :) Veel te hard. En kluiven weghalen. Hier ligt altijd wat, nu ook met Mera, en niets gaat binnen een half uur/een dag op. :D

Mera sleept gewoon met maar 3,5 kilo de botten van Bo door het huis heen. Geniaal. Ik had nu zelfs een extra dikke buffelhuidkluif en die heeft Bo voor 3/4 op en daar rent ze mee door het huis. In de lucht smijten en al. Geniaal!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:35

Hier vonden ze dat sowieso ook niet boeiend, te hard. Ook van die buffelhoorns of wat het ook waren heb ik weleens gekregen van iemand, geen interesse. Runderkophuid is toch favoriet;) Ik vind het ook niet nodig dat ze uren op iets moeten kauwen. Is gewoon een lekkere snack en klaar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 01:21

Hier vinden ze ze wel heel lekker. Maar niet voor lang. Af en toe pak ik ze en dan kauwen ze er een half uurtje op. En daarna weer weken niet. Ik vind ze prima voor af en toe kauwen maar voor structureel vind ik ze te hard. Af en toe kook ik ze in runderboullion, zit er weer een lekker smaakje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:23

Ik gaf darf maar nu tijdelijk over op Edward&cooper. Die kreeg ze vanuit de Fokker mee en DA zei dat dat een prima brok is. Durf even geen vers na die bloedvergiftiging... Nysse krijgt nu ook brok daarvan want als ik haar wel vlees gaf en Ylvi niet brak ze de tent af. :+ vond het zo sneu :(:) alleen nu wil Ylvi weer liever de adult brokken van Nysse dan dr pup brokken. Lekker handig. Heb vandaag ook wat kuipjes nat gehaald eens zien wat ze daar van vinden.

De DA zei dat er een nieuw vers vlees op de markt komt zonder potentieel gevaarlijke bacteriën ofzo en zou mij bellen als dat er was. Want liefst voor ik vers. Met Nysse gewoon altijd oke geweest en gegeten met smaak. En nu voelt het super rommelig allemaal...

Voor kluiven heb ik bullenpeesjes, hoefjes en kophuid wat ik in korte stukjes knip. En om te snuffelen in het gras en als beloning runderspaghetti of gedroogde runderhartstukjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 13:36

bij een goede kwaliteit KVV en zelf goede hygiene hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Een gezonde hond kan gewoon tegen ''slechte'' bacteriën in voer. :)
En ik snap best dat je nu wat voorzichtig bent ivm de bloedvergiftiging maar als ze helemaal opgeknapt is kun je gewoon KVV voeren. Er vanuitgaande dat ze gewoon gezond is. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:52

Ik ben niet van de spookverhalen maar wij hadden laatst een hond die al een tijd KVV kreeg en ineens was het dier verlamd. DA vermoed iets wat met rauw kippenvlees ofzo mee komt (durf het niet meet te zeggen). Vermoedde ook dat omdat het zo plots kwam het ook weer wegtrekt. Maar heb er niets meer van gehoord. Dier was net 1.5 jaar... :( Best heftig om te horen. Het weethoud mij niet van vers voeren maar je hebt het wel in je achterhoofd.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:07

Hier willen ze altijd liever het voer van de ander, ook als ik het stiekem omwissel :'). Ik voer soms KVV, maar ik ben niet enthousiast genoeg over KVV om het echt structureel te voeren.

Qua botjes heb ik hier altijd een enorm vleesbot liggen waar ze soms aan knagen, runderoren waar ze soms op kauwen en 'gewone' botten. Het zijn geen diehard knagers, maar ze knagen wel graag een uurtje.