Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:50

Zoe_97 schreef:
Hier ook HD, ed en rug gelijk gedaan. 3 keer gaan is zonde.
Suffiencently betekend niet “als het nodig is” maar “voldoende”. Zr staat dus duidelijk dat ze voldoende gesedeerd moeten worden of onder volledige narcose gebracht moeten worden.

Dat staat er inderdaad, 'voldoende sederen zodat de spieren etc relaxed zijn'. Dus, als met 0 sedatie de spieren relaxed zijn, is 0 sedatie voldoende :).

Dat is hoe het er staat, wat ze er vervolgens mee beogen of bedoelen, dat interesseert me eerlijk gezegd niet. Zoals het in de regels staat, houd ik me eraan en behoort men zich aan te houden. Niet dat ik hier iets mee te maken heb natuurlijk, want ik fok niet.

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:08

Je kunt trainen wat je wil, maar zonder sedatie is er altijd spierspanning aanwezig ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:50

Lijkt mij ook vrij duidelijk staan dat er gesedeerd moet worden. Voldoende gesedeerd zijn betekent niet niet sederen.

Hier met Dundy een hele nare ervaring met sederen... Die wilde niet slapen dus stond te shaken, kwijlen, overgeven en ging pas na ruim tien minuten neer. Houdt me wel wat tegen om foto's te laten maken... -O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:54

dat is naar, ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt en ik zou zelf niet zonder sedatie foto's maken voor HD/ED alleen al vanwege het getrek lijkt mij niet fijn! Nu heb ik natuurlijk geen honden die er extra gevoelig voor zijn

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 12:57

Na het plasrondje (in de regen)liep mevrouw regelrecht op de loopband af... dus vooruit even erop dan.
Na een kwartiertje vond ik het wel weer genoeg. Zij dacht daar anders over :')
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:10

Zij is gemotiveerd om die zomerkilo's kwijt te geraken :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:14

Haha ja een stuk beter gemotiveerd dan t vrouwtje... :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:17

Heerlijke zwemfotos, die van mij zijn iets minder op water :')
Haha die loopband, lijkt me erg handig met een actieve hond.

Gisteren mijn vriend de camera in de hand geduwd tijdens het trainen dus heb een paar fotos :Y)
Afbeelding

Er staan er meer in het volgtopic O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:21

jaa zag ze al. wat leuk azmay!

Die loopband is zeker heel handig! Zeker ook omdat ik haar er echt geen plezier mee doe om in *** weer te wandelen. En zo kan ze dan toch nog een beetje haar energie kwijt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:23

Leuk als je ze zo vroeg met behendigheid in aanraking kan brengen!

Hier helaas beide trainingen af moeten zeggen omdat ik al een paar dagen mn bed nauwelijks uitkom. Gelukkig heb ik nu drie heerlijke knuffels bij me liggen en een vriend (die telt niet als knuffel ~~}> ) die met de honden loopt :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:32

Beterschap Kaus!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:36

Elin begint nu echt te puberen... -O-

Afbeelding

Buiten dat ook nog eens super vervelend, druk en niet willen luisteren.. Leuk joh, een puppy.. :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:38

Maar ze is wel heel knap _O-

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:44

XxDiandraxX schreef:

[ [url=m/UTQoHJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Buiten dat ook nog eens super vervelend, druk en niet willen luisteren.. Leuk joh, een puppy.. :(:)

Dit dus _-:( , gelukkig sloopt die van mij dan weer niet. Maar daar is dan ook alles mee gezegd _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:46

Oeps Diandra! dat was POEF sneeuw!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:48

Oeps, dat is niet leuk _-:(

Dexter zit volgens mij nog steeds niet in zijn puberteit :') Hij blijft gewoon super lief en netjes. Af en toe naait ie er even uit met trainen maar of ik dat nou echt puberen kan noemen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:23

kiwiwitje schreef:
Ianthe schreef:
Ze hoeven ook niet erop te zetten wat er gebruikt is en hoeveel voor een roesje..
In de regels van de FCI staat dat ze het aanraden om dat te doen, maar het is niet verplicht ;) Dus dan kunnen ze er eigenlijk ook niet achterkomen natuurlijk.

Bij sommige landen is het wel verplicht dat ze bewijs hebben van het roesje, maar dat zijn dan de regels van de eigen kennelclub.

Dat moeten ze blijkbaar wel.

Volgens de internationale FCI regels dienen honden sedatie te krijgen voordat officiële HD foto’s gemaakt kunnen worden;
[ [url=m/FH7ZhE.png]Afbeelding[/url] ]
Echter, wij gedogen het als honden zonder sedatie/roesje gaan.

In andere landen is dit niet zo dus bent u van plan de hond in de toekomst te verkopen aan iemand in het buitenland, dan kan het zo zijn dat de kennelclub van aldaar bij ons opvraagt of de hond tijdens het onderzoek sedatie hebben gehad.

Zij kunnen de certificaten weigeren op te nemen in hun database als er geen sedatie is geweest.

Dit is wat ik van de RvB kreeg in oktober toen we wilden testen.

Maar dat is helemaal niet wat ik zei? Ik heb het over het 2e deel, waarin staat dat het aanbevolen word om erop te zetten wat er gebruikt is.. En aanbevolen is dus niet verplicht, oftewel ze kunnen dat niet gaan controleren.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:27

Maar ja, bij Olly is een roesje denk ik wel nodig. Dat is een hond die altijd klaar is voor actie en echt niet relaxt op zijn rug gaat liggen. Hij vind op schoot knuffelen al te lang stil zitten :+

ED is niet verplicht voor zijn ras, maar doe ik ook wel denk ik. Hij hoeft qua onderzoeken alleen maar HD eigenlijk. Ga ook nog een DNA test doen voor de kleuren, eens zien of die fawn pupjes kan maken :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:31

Dan had ik je verkeerd begrepen Ianthe. Ik dacht dat je het over het wel of niet geven van het roesje had. :)

Maar nu ik je wel begrijp, ik heb daar dus ook over na zitten denken. Onze honden hebben ook een roesje gehad maar op de factuur staat daar bijvoorbeeld helemaal niets over. En bij sommige artsen staat er ook op de site ''prijzen zijn incl evt roesje''.
In principe kan ik nu niet bewijzen dat ze een roesje gehad hebben. Niet dat het voor ons een ding zal zijn omdat we niks met het buitenland doen wat dat betreft maar toch.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:46

Oei Elin , een geluk dat ze niet gewond is geraakt tijdens die ontploffing :oo :+

Voor diegene die grote rassen hebben: hebben het jullie het soms moeilijk om ze nog als "pup" te beschouwen wanneer ze zo groot zijn? :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:01

XxDiandraxX schreef:

[ [url=m/UTQoHJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha oh oliebol...

Iris en Elin gaan gelijk op denk ik :')

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:00

Oh nee dat zijn geen dingen die ik wil zien voor de pup komt haha hou me hart vast

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 17:06

Ohh stelletje sloopkogels!

Haha Nathalie, gelukkig heeft de mijne niet gesloopt. Geeft dat hoop? :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:13

Mijn vorige 2 honden hebben ook niets gesloopt dus ik hou mijn hart vast :P
Wat wel hielp is dat er niets van papier ofz op de hoogte van de hond lag. altijd opruimen of op een hoge tafel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:22

Wat een chaos. Hier ook nooit echt gesloopt.

Vandaag een fijne wandeling gehad met de aussie van een vriendin en Daeva. (Kenai niet mee omdat de aussie normaal fel is op andere honden en Kenai dan ook zou reageren. Volgende keer ga ik en zij meer van onze honden meenemen. Zodat we uiteindelijk met allemaal samen kunnen wandelen).
Afbeelding
Afbeelding