Katten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:09

Druif_01 schreef:
Pip weigert al het voer, behalve Purina one :roll: ik heb eens natvoer van Renske gekocht, maar dat hoefde ze niet. Stuk eigenwijs.

Weet niet wat er met dat renske voer is, maar dat is het énige wat Milo ooit heeft laten staan. Milo komt uit het asiel en die is echt graatmager geweest, dus dat hij uberhaupt iets liet staan was echt shocking.
Weet niet of Renske bij andere katten in dit topic wel is bevallen?

robeer

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:12

Hier moeten ze het over het algemeen doen met brokken. Natvoer wordt hier gezien als tussendoortje. Hoewel de laatste inzichten aangeven dat natvoer en dan met name het vocht uit, beter zou zijn.

Verder heel af en toe een prooi voor 2 van onze katten. Favoriet is dan een eendagskuiken. Daar wordt eerst uitvoerig mee gespeeld en dan heerlijk opgepeuzeld. Die mogen ze alleen niet binnen opeten want dan zit alles onder het plakkende eigeel -O-

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:07

Klopt wat je zegt over natvoer :j

Eendagskuikens zijn hier ook favoriet! Ik knipte ze wel eens een stukje open om t eigeel eruit te drukken. Dan had je tenminste vooral plaatselijke troep :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:19

Hier krijgen ze iedere dag Almo’s Nature natvoer aangevuld met brokjes. Ze doen het er erg goed op.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:24

Lanah wilt graag even haar nieuwe speelstokje laten zien. Ze sleept die het hele huis door en de rest moet er vanaf blijven. We hadden die al eerder maar die zijn stokjesloos :')
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:49

Ahh doen die van ons ook met veertjes :+

Vandaag weer urine van Sammie ingeleverd. Helemaal schoon! *\o/* Alleen wel te hoge concentratie dus moet meer drinken. Vanaf vandaag dus elke dag water bij het natvoer om te zorgen dat hij meer binnen krijgt. :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:10

Nou ik heb vandaag Almo nature gekocht (ook even gesproken met de eigenaar van de dierenwinkel, nee geen Pets Place). Zowel Woezel als Pip aten het dus dat is alvast de helft, aangezien Pip een enorme zeikerd is. Nu even afwachten wat de ontlasting van Woezel gaat doen om te bekijken of we deze kunnen blijven geven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:33

Super van Sammie.
Hopen dat ontlasting goed blijft.

Baal eigenlijk nog steeds een beetje dat die van de Nebelung kater geen contact wilde. Anders had ik naar België gemoeten naar een kater nog zonder nakomelingen. Werd ook afgeraden door de bemiddeling van het stamboek.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:40

Druif_01 schreef:
Nou ik heb vandaag Almo nature gekocht (ook even gesproken met de eigenaar van de dierenwinkel, nee geen Pets Place). Zowel Woezel als Pip aten het dus dat is alvast de helft, aangezien Pip een enorme zeikerd is. Nu even afwachten wat de ontlasting van Woezel gaat doen om te bekijken of we deze kunnen blijven geven.

Wat fijn! Hoop dat de ontlasting ook goed blijft :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:40

Die van mij krijgt brokjes van Iams wat gewoon onbeperkt staat, en zo nu en dan krijg hij een blikje almo nature (daily). De laatste tijd krijgt hij voornamelijk als we zelf iets uit een blikje eten, als hij dat geluid hoort rent hij hard miauwend naar zijn etensbak :')

Wij hebben voor kerst een giftbox gekregen, maar die kunnen we inmiddels niet meer weggooien want dat is zijn favoriete slaapplek geworden. Op de foto zien jullie ook Pip, die wordt overal naartoe gesleept. Enkel heb ik het verplaatsen van Pip nog nooit gezien
Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:07

Een klein beetje een ego-post, maar ik heb een vraag waarop ik een antwoord nodig heb. :')

De online lessen zijn weer begonnen en de vorige keer was Pjotr maar klein en kon hij prima op schoot. Nu past hij niet meer op schoot onder mijn tafel en is hij ook nog eens ontzettend blij dat ik thuis ben. Hij ligt het liefste bij mij / op mij, maar als dat niet gaat, zoekt hij andere manieren om mijn aandacht te krijgen. Denk aan slaan tegen mijn laptop of sinds vanmorgen een favoriet: op de boekenkast klimmen via de kattenpaal en de deur waar hij vervolgens niet meer af durft. _O-

Hij is leuk hoor, maar zo krijg ik niets voor elkaar. Wat gebruiken jullie om je katten bezig te houden? Iets wat ze zelf kunnen doen?

Afbeelding
De situatie nu _O-

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:09

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:13

Bij mij houden ze vooral elkaar bezig. Of inderdaad de kattenveertjes. Of een stokje waar ze met zijn 2en mee spelen. Of een hoge krabpaal waar ze lekker in kunnen ravotten. Lanah heeft het tot sport gemaakt om alle speeltjes overal vandaan te toveren en ermee te spelen. En Kito en Nishi doen vrolijk mee.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:29

Leuk die veertjes! Ze houden hier elkaar ook wel bezig maar Evita is een echt dametje en is wat sneller klaar met spelen. Ook heb ik het idee dat het hem meer gaat om het feit dat ik thuis ben en hij dan meestal aandacht krijgt maar nu niet. Of nou ja, niet tijdens Teams-meetings :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:36

Haha dat kan goed hoor. Ik heb het geluk dat eentje dol is op eten en puzzelen, dus als je die met een voerpuzzel weg zet is ze wel even zoet tijdens een meeting. Maar onze kater zou dat weer niet doen. Maar die komt gelukkig alleen maar op schoot zitten bij meetings, dat lukt wel haha!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:54

Misschien dat je een soort plekje voor hem kan creëren zodat hij wel bij je kan liggen?

Die van mij is er bijvoorbeeld graag bij tijdens het koken, maar hij mag niet op het aanrecht. Dus nu hebben we zo’n houten Ikea krukje achter ons staan zodat hij wel mee kan kijken. En daar gaat (en blijft) hij dan keurig op zitten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:19

Ons monster wil inderdaad ook vooral graag bij je zijn. Hij heeft op mijn werkkamer dan de vensterbank waar hij graag naar de vogeltjes kijkt en 2 mandjes staan. Mijn vriend werkt beneden aan de eetkamertafel en daar ligt hij of in zijn eigen stoel (verwende sik ja...) of op tafel op een kleedje/sjaal die daar speciaal voor hem ligt.

Wij zijn nog aan het wachten op het vriendje voor Jazz, onze kat. We hebben een hele leukerd gevonden bij een opvangstichting, in het wild in een kattenkolonie geboren maar heel jong daar weggehaald (inclusief moeder). Ze hadden geprobeerd de moeder te vangen voor ze de kittens kreeg maar dat was helaas niet gelukt. Hij zou eigenlijk net voor de Kerst komen maar zijn broertje heeft ringworm gekregen, dus toen toch nog maar even gewacht omdat Monroe ook een verdacht plekje had.
Hopelijk kunnen we hem eind volgende week ophalen *fingers crossed.

Hoe zouden jullie die 2 introduceren? Wij hebben nu Jazz, ong 6/7 maand oud en half december gecastreerd. Monroe is wat jonger, iets van 4.5 maand en ook nog niet gecastreerd. Monroe is wat behoedzamer naar mensen, heeft meer met katten. Zouden jullie dat gewoon proberen, reismandje dicht op de grond en even kijken hoe ze op elkaar reageren of sowieso een dag of wat apart houden?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:52

Wij hebben Woezel, hij was toen een maand of 4, in de woonkamer bij Pip, toen 1 en een beetje, gezet. Ik had een heel ding voor hem gemaakt, zodat hij wel in de woonkamer kon, Pip kon kijken, maar ze niet bij elkaar konden. Woezel had helaas binnen 2 minuten ontdekt dat hij via de krabpaal die ik erin had gezet, omhoog kon klimmen en zo via het dressoir kon ontsnappen :roll: hij ging vrolijk op onderzoek uit en Pip vond het vooral spannend. Ze hebben de eerste dagen af en toe wat naar elkaar geblazen, maar niet overdreven. Nu zijn ze dikke vriendjes samen!

Mijn advies dus: gewoon bij elkaar zetten en in de gaten houden hoe ze het doen samen, vaak lost het zichzelf op en ze zijn allebei nog erg jong. Dat is een voordeel.

Hier was Pip van de week in de relaxmodus...zo bleef ze ook een tijdje liggen, heel bijzonder :D
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:18

Ben het eerste paar uur met gaaspaneel ertussen. Konden ze elkaar horen, zien en ruiken zonder elkaar te beschadigen. Bij mij was de situatie alleen heel anders van een kat die eigenlijk niet echt andere katten gewend was. Naar een kitten erbij (wel echt op karakter uitgezocht).

Dus verwacht met 2 jonge katten weinig tot geen problemen en zou ze gewoon bij elkaar zetten en even aankijken.

Vond het wel super leuk om te merken dat toen Maira van de kater terug kwam gewoon bijna deurtje eruit forceerde om bij Blue te komen. De meiden hadden elkaar echt gemist. :+:

En zo lig Blue vaak standaard als op de foto hierboven. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:31

Ik zet de kittens altijd gewoon bij de andere katten. Nooit problemen gehad. Even wat geblaas maar dat gaat snel goed. Dus gewoon erbij zetten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:50

Top, fijn om mijn eigen gevoel bevestigd te krijgen +:)+!
We weten niet precies hoeveel contact Jazz met andere katten heeft gehad, hij reageert best wel als er katten door de tuin lopen maar dat lijkt meer speels te zijn dan boos. Hij springt wel tegen het raam maar met oortjes naar voren en rug en staart normaal, dus geen borstels!

Jazz ligt ook geregeld zo te chillen op zn rug en hij wil dan toch ook wel graag op zn buik geaaid worden. Tis net een hond soms :roll:

En wat schattig, Marcella, dat ze elkaar toch wel echt gemist hadden <3

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:04

Goede tips! Hij ligt nu op een deken van mijn paard aan mijn voeten als een soort hond :+

Wat Pip doet, doen die van mijn ook. Dan moet ik ze over hun buikje aaien. Als ik dat niet doe, of niet snel genoeg hoor ik dat vanzelf. _O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:48

Isabel_k schreef:
Goede tips! Hij ligt nu op een deken van mijn paard aan mijn voeten als een soort hond :+

Wat Pip doet, doen die van mijn ook. Dan moet ik ze over hun buikje aaien. Als ik dat niet doe, of niet snel genoeg hoor ik dat vanzelf. _O-

Het zijn ook net honden af en toe :')
Zodra Milo ziet dat ik aangestalte maak om naar mijn slaapkamer te gaan gaat hij ook op zijn rug liggen voor buikkriebels := Alsof ze weten dat ze dan heeeeel schattig zijn. :\

Meneer ligt er momenteel zo bij :')
Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:03

Meer katten die aan het verharen zijn. Blue verliest soms flinke plukken om gek van te worden.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:48

Pjotr ook. Het is net een labrador. _O- Haar overal.