Hebben jullie tips om de kalk/aanslagrand van het water op het glas te verminderen?
Ik heb pas een nieuw schildpaddenaquarium maar die aanslag is zo zonde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:We hadden een visje die vorige week een beetje schuin begin te zwemmen (eigen kweek hoogvinkarper). Niet zo erg dachten we. Nu komen we thuis van een weekwndje weg, is hij helemaal verkleurd (bleek) en puulen zijn ogen uit. Hij werd ook "gepest" door de andere vissen. Hij zit nu apart en zwemt nog gekker; gaat in het hoekje van de bodem en draait heel de tijd om zijn eigen as heen... Iemand enig idee?
Westernfreak schreef:iirrssjjee schreef:We hadden een visje die vorige week een beetje schuin begin te zwemmen (eigen kweek hoogvinkarper). Niet zo erg dachten we. Nu komen we thuis van een weekwndje weg, is hij helemaal verkleurd (bleek) en puulen zijn ogen uit. Hij werd ook "gepest" door de andere vissen. Hij zit nu apart en zwemt nog gekker; gaat in het hoekje van de bodem en draait heel de tijd om zijn eigen as heen... Iemand enig idee?
Uitpuilende ogen wijzen vaak op een (bacteriële) infectie.
Elsa1234 schreef:Ik heb het vrouwtje er uit gehaalt nu omdat de vinnen van de man aangetast waren. De hele boven vin is kapot.... dus ik denk dat ik een paar dagen wacht en het dan nog eens probeer want ik weet niet of het erg is als de vinnen zo aangetast zijn.weet iemand of dit heel erg is?
Kan het vrouwtje erbij in nu of niet ze heeft nog steeds verticale strepen
Elsa1234 schreef:Ik ontdekte net planaria in mijn aquarium waar mijn Betta fry in zit is dit erg schadelijk voor ze ze zijn 4 dagen oud?
Ginger1991 schreef:Jij durft :p .. chiclides met andere soorten vissen
Mijn malawis waren erg terroritaal ondanks mn bak van 150cm. Denk als ik er een andere vis in zou stoppen dat er weinig van overblijft.
Planten graven ze ook uit.