[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:14

Hoe is het nu met het visje? Het klinkt niet heel goed maar ik heb niet zoveel verstand van vissen, dus hopelijk heb ik het fout :o

Hebben jullie tips om de kalk/aanslagrand van het water op het glas te verminderen?
Ik heb pas een nieuw schildpaddenaquarium maar die aanslag is zo zonde ;(

lor1_1984

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:19

Even weken in schoonmaakazijn. :)
Als dat niet mogelijk is een doekje in de azijn drenken en op die plek leggen, na een tijdje weghalen en dan veeg je de kalk zo weg.
Wel goed naspoelen uiteraard.

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:32

Hallo,
Ik ben een beginnende kweker en dit is mijn eerste kweek met betta's. Ik h3b alles gedaan vrouwtje en mannetje laten wennen. Diepvries en levend gevoerd enz. Dus ik zag dat het vrouwje er klaar voor was en het mannetje was dat ik dacht klaar met zijn schuimnest alleen nu komt mijn vraag. Het mannetje lokt haar naar het nest en dan is ze daar en dan laat die haar schrikken bij het nest en dan zwemt het vrouwtje snel naar de andere kant van de bak. Ik weet niet waarom het mannetje dat doet. Het vrouwtje toont gewoon nog wel verticale strepen en is niet gestressdt is dat normaal of niet ik weet het niet?

Update: het mannetje heeft zijn vinnen iets kapot is dit erg?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:46

Het feit dat ze die strepen toont betekent dat ze juist gestressed is.

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:05

Ik heb het vrouwtje er uit gehaalt nu omdat de vinnen van de man aangetast waren. De hele boven vin is kapot.... dus ik denk dat ik een paar dagen wacht en het dan nog eens probeer want ik weet niet of het erg is als de vinnen zo aangetast zijn.weet iemand of dit heel erg is?
Kan het vrouwtje erbij in nu of niet ze heeft nog steeds verticale strepen

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:10

ik heb nieuwe garnalen. oranje rillie <3

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:03

Ik heb het vrouwtje er uit gehaalt nu omdat de vinnen van de man aangetast waren. De hele boven vin is kapot.... dus ik denk dat ik een paar dagen wacht en het dan nog eens probeer want ik weet niet of het erg is als de vinnen zo aangetast zijn.weet iemand of dit heel erg is? 

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:04

iirrssjjee schreef:
We hadden een visje die vorige week een beetje schuin begin te zwemmen (eigen kweek hoogvinkarper). Niet zo erg dachten we. Nu komen we thuis van een weekwndje weg, is hij helemaal verkleurd (bleek) en puulen zijn ogen uit. Hij werd ook "gepest" door de andere vissen. Hij zit nu apart en zwemt nog gekker; gaat in het hoekje van de bodem en draait heel de tijd om zijn eigen as heen... Iemand enig idee?

Uitpuilende ogen wijzen vaak op een (bacteriële) infectie.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:28

Westernfreak schreef:
iirrssjjee schreef:
We hadden een visje die vorige week een beetje schuin begin te zwemmen (eigen kweek hoogvinkarper). Niet zo erg dachten we. Nu komen we thuis van een weekwndje weg, is hij helemaal verkleurd (bleek) en puulen zijn ogen uit. Hij werd ook "gepest" door de andere vissen. Hij zit nu apart en zwemt nog gekker; gaat in het hoekje van de bodem en draait heel de tijd om zijn eigen as heen... Iemand enig idee?

Uitpuilende ogen wijzen vaak op een (bacteriële) infectie.

Gooien m nu op esha 2000! Is dat goed? Ik ga m denk ik wel uit zn leiden verlossen.... Draait alleen maar rondjes om zn as. En dan ineens hangt ie weer stil....

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:37

Ja, Esha 2000 is goed. Klinkt helaas niet al te best voor hem...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:50

Eerlijk? Ik denk niet dat Esha hem nog gaat redden en zou hem zelf het hoekje om helpen. :(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:49

Elsa1234 schreef:

Hee hee
Als de streepjes van boven naar beneden lopen is ze inderdaad parings bereid
Kempvisjes vertonen meestal het gedrag wat jij beschrijft tijdens het kweken
Heb je een foto van de aangetaste bettas?

Soms klikt hèt gewoon niet en kun je een ander vrouwtje proberen
Heeft een vrouwtje wel een ei buikje?
Heb je eerst het vrouwtje apart gedaan de temperatuur omhoog en je water plus minus 25 cm?

Als de vinnen kapot zijn zal je catappa bladeren moeten gebruiken
Een hapje is niet zo heel erg maar echte beschadigingen moet je goed in de gaten houden en eventueel esha gebruiken en het mannetje even een poos laten herstellen

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:30

Oke bedankt ik heb het mannetje er nog later weer bij ingedaan en toen hebben ze eitjes gelegd

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:31

Ik ontdekte net planaria in mijn aquarium waar mijn Betta fry in zit is dit erg schadelijk voor ze ze zijn 4 dagen oud?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:01

Elsa1234 schreef:
Ik ontdekte net planaria in mijn aquarium waar mijn Betta fry in zit is dit erg schadelijk voor ze ze zijn 4 dagen oud?

Ik gok van wel. Met flubenol kun je gewoon behandelen als je kweek hebt zitten.
1 gram op 100 ml water meen ik en dan is 100 ml voor 500 liter, dus dan moet je even rekenen :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:33

Hoihoi,

Ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven. Ik heb net (half uurtje geleden) het filter van mijn aquarium weer even schoongemaakt. Gebeurt 1x per week, heeft hooguit 10min uitgestaan. Maar sindsdien zijn mijn 3 goudvissen heel snel onder water aan het happen. Komen niet aan de oppervlak dus ik denk niet dat het zuurstof is.

Ze doen dit wel vaker, meestal s avonds. Maar vandaag is het echt extra erg. Ze zijn we actief, zwemmen en scharrelen rond.

Iemand die weet wat het kan zijn? Alvast bedankt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 06:57

Wat voor filter heb je?

Hoe groot is je bak en heb je snel groeiende planten erin?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:29

Bak is iets meer dan 100L vgm (105? 110? Weet niet meer zeker) en filter is degene die standaart geleverd werd bij die bak. Heb geprobeert te zoeken maar kan m zo gauw niet meer vinden op internet, hebben m al een jaar of 3

Geen snelgroeiende planten. Gewoon van die standaart zuurstofplanten (die we iedere 4 a 6 weken vervangen, nu 3 weken geleden) en wat mos op een boompje maar die groeit niet erg hard :+

Heb vanochtend btw ongeveer 1/4 van het water verversd, daarna werden ze meteen rustiger

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:44

Hoe is het met jullie vissen? Even een vraag ik heb verschillende corydoras maar sinds ik zwart zand heb zijn ze zoveel donkerder? Passen zij zich aan? Aan de omgeving?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:49

Alles goed hier gelukkig, behalve dat ik dus nu echt 8 aquarium van min. 60L en meer heb staan.. :=

Cory’s passen zich inderdaad iets of wat aan kwa kleur :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:19

Hier heb ik zo'n beetje besloten om een uitsterfbeleid te gaan voeren en met de grote bak te stoppen. Bij de krabben houd ik wel gupjes, maar de grote bak is ondertussen al tijden gezeik, ben d'r wel klaar mee. Zal alleen dan wel een plek moeten zoeken voor grote plak, aangezien die altijd alles overleefd en nog wel een jaartje of tien door kan. XP

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:22

Ik kom ook even binnen vallen.
Ik ben van 5 kleine bakken naar 1 kleine en 1 grote terug gegaan.

In mijn kleine bak zit mij Axolotl, Axie :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En in mijn grote bak van 130cm heb ik verschillende vissen oa cichliden, Molly’s, neons, corydora’s en een grote algeneter.
Deze bak is nog aan het opstarten qua visbestand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:57

Jij durft :p .. chiclides met andere soorten vissen
Mijn malawis waren erg terroritaal ondanks mn bak van 150cm. Denk als ik er een andere vis in zou stoppen dat er weinig van overblijft.
Planten graven ze ook uit.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:30

Ginger1991 schreef:
Jij durft :p .. chiclides met andere soorten vissen
Mijn malawis waren erg terroritaal ondanks mn bak van 150cm. Denk als ik er een andere vis in zou stoppen dat er weinig van overblijft.
Planten graven ze ook uit.

Haha je bent niet de eerste die het zegt :o
Tot nu toe gaat alles goed en zit er nog net zoveel in als in het begin.
Ik denk omdat ik meerder keren per dag voer dat de kleintjes niet worden opgegeten of omdat ze het wel prima vinden met zn allen *D
De planten heb ik onder stenen liggen dus die hebben ze tot nu ook nog niet kunnen uitgraven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:43

Ik heb ook altijd begrepen dat cicliden niet samen kunnen met andere vissen ivm terroriumgedrag.
Mooie axolotl trouwens. <3

Ik ben nog steeds bakloos. :+
Had eerst bedacht om zo rond deze tijd een 80l te gaan starten met boraras brigittae, corydoras pygmaeus en een betta man maar ik ben van gedachten veranderd.
Momenteel neig ik naar een bak van minimaal 150x50x60 (maar wsl 200x75x100cm :D) in wat nu nog mijn slaapkamer is en daarnaast een vijver van ong 350x250x120/150cm.
De vijver komen watonai sluierstaarten in, het aquarium neig ik voor nu naar egg phoenix sluierstaarten maar ik ga naar de Fancy Goldfish Store tegen die tijd dus wellicht kom ik met heel wat anders thuis.

Watonai:

egg phoenix: