gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:41

Bij mij staat t water op een redelijke laag stro, 't bevriest nu niet of iig een stuk minder snel

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:17

Ik maak me er niet druk om :D ze krijgen 2-4 keer per dag lauwwarm water, na het voeren, en dat weten ze waardoor ze direct komen drinken.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:09

Na een spannende nacht kwam ik de nijnen vanmorgen zo tegen. :D Voor beide de eerste keer sneeuw! Er gebeurd zoveel in haar leven ineens dat Sproet de kartonnen doos niet eens verplaatst en/of gesloopt had. En dat is ideaal omdat de nieuweling Floki dan een extra schuilplaats heeft. Hij maakt al binkies! En ondanks dat Sproet heel overdreven aan hem snuffeld heeft ze er tot nu toe nog niet op gereden. Er is al veel verbetering dus! Ik ben echt gek op kleine Floki, het is echt nog een jong ding, zo schattig. <3 Hij is nog wel heel mager, ze waren er allemaal heel slecht aan toe (de slachtkonijnen) toen ze aankwamen bij de opvang.

[edit] Verkeerde foto geplaatst.. Ik kan niet zien welke foto's ik plaats op m'n oude iphone dus ik probeer het nog eens.
Afbeelding

Beetje onduidelijke foto.. Alle gewone camera's waren natuurlijk leeg. :P

Inmiddels heeft Sproet zijn hoofdje zelfs al gewassen super lief! Ze vindt hem reuze interessant.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:42

Klinkt goed! Hopelijk blijft het zo positief :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:04

Ze probeert het soms nog wel maar het gaat al stukken beter.

Afbeelding
<3

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:10

Leuke foto Marloez! Fijn dat het steeds beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:20

Marloez wat een leuke foto!

Afbeelding

Mam apte alweer vroeg , poes is helemaal gek op de konijnen (en doet ze niks) en Nynke kon na de nacht eindelijk weer drinken . Vermoed dat Spikkel (de poes) keek naar Syb :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:40

Ben je niet bang dat er andere katten in de ren komen Rebecca?

Sproet ziet Floki ergens wel als een bedreiging, ze heeft nog nooit gesproeit maar nu had ze de hele binnenkant van het hok ondergepist. Het was echt een ravage! Ze kan Floki amper met rust laten, de hele tijd haar kin over hem heen wrijven enzo... Ondanks dat ze gek is op eten laat ze hem wel uit haar voerbak eten (ze eten zelfs samen uit 1).
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ze vechten immers niet.. Floki gaat haar uit de weg als ze weer wil rijden, ik heb vandaag nog niet gezien dat het haar gelukt is. Ik maak me een beetje zorgen omdat Floki nog erg aan de magere kant is en nu amper rust krijgt. Hij lijkt er niet echt onder te lijden maar het zit me toch niet lekker..
Ik wil Sproet sowieso nog laten helpen (ivm baarmoeder kanker voorkomen) zou dit haar ook rustiger maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:46

Nee in alle jaren dat er konijnen bij ouders zijn is er nog nooit een vreemde kat bij de konijnen gesprongen , bij mij thuis ben ik veel banger ervoor

Misschien wel , Nynke had het ook zo erg en die plukte haar vent kaal . Het zou kunnen :j

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:43

Marloez wat heb je er een onwijs leuk beestje bij!

Ik wil graag jullke advies. Kees is nu ongeveer 1 jaar (voedster). Ze is niet heel knuffelig, beetje schuw maar wordt steeds stoerder en komt uit haarzelf bij ons op de bank bijvoorbeeld. Ongeveer een half jaar geleden viel ze mijn hand aan toen ik haar voerbakje weghaalde. Daarna heeft ze dit niet meer gedaan. Maar nu heeft ze sinds een paar weken wat nieuws. Ze haat het als ze bijvoorbeeld bij ons op de bank zit en als je hand dan op de bank ligt en deze beweegt. Ze legt dan haar oren plat en 'valt aan'. Soms gromt ze er bij. Gisteren pelde ik een mandarijn maar omdat het te lang duurde, krabte ze aan mijn handen.
Ik tikte net met mijn hand op de grond op ongeveer een meter van haar af en ze knorde/gromde weer en deed haar oren naar achter.

Waarom zou ze dit doen? En hoe kun je hier nou het beste op reageren?

Ze laat zich trouwens wel oppakken en aaien vindt ze wel fijn. Als je stopt met aaien, duwt ze haar neus onder de hand omdat je niet mag stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:44

Zou Kees niet een vriend willen?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:46

Rebecca schreef:
Zou Kees niet een vriend willen?

Die heeft ze al. Paultje is twee jaar en gecastreerd. Ze liggen altijd tegen elkaar aan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:54

Marloez wat leuk dat je een vriendje hebt voor Sproet :) normaal is 10 weken wel wat jong om te koppelen maar fijn dat het goed gaat. Maar dan is hij toch nog niet gecastreerd? Of toch?

Willeke ik zou dit gedrag negeren en proberen situaties te vermijden waarin ze reden heeft om zo te doen. Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen verder. Castreren kan helpen als dat nog niet is gedaan maar geeft geen garantie.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:58

Temeraire schreef:
Marloez wat leuk dat je een vriendje hebt voor Sproet :) normaal is 10 weken wel wat jong om te koppelen maar fijn dat het goed gaat. Maar dan is hij toch nog niet gecastreerd? Of toch?

Willeke ik zou dit gedrag negeren en proberen situaties te vermijden waarin ze reden heeft om zo te doen. Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen verder. Castreren kan helpen als dat nog niet is gedaan maar geeft geen garantie.

Dank je voor je advies!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:36

Is ze geholpen? Niet geholpen voedsters kunnen krengen zijn. %)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:40

MarlindeRooz schreef:
Is ze geholpen? Niet geholpen voedsters kunnen krengen zijn. %)

Nee, nog niet. Ben al wel aan het rondbellen geweest naar dierenartsen om haar te laten helpen. Zal binnenkort een afspraak maken. Moet het even goed plannen met verhuizen zodat het handig uitkomt. Ook nog even verdiepen in de nazorg.
Hoop zo dat het helpt. M'n vriend (boom van een vent) is gewoon bang voor d'r :')
As we speak zit ze weer lekker tegen me aan op de bank.
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 08-01-17 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:40

Ja ik ken het, ik had ook zo'n terrorkonijn. Die vloog gewoon de hond aan. _O-

Na het helpen lag ze als een kwijlend hoopje konijn op schoot als je haar aaide! <3

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:42

MarlindeRooz schreef:
Ja ik ken het, ik had ook zo'n terrorkonijn. Die vloog gewoon de hond aan. _O-

Na het helpen lag ze als een kwijlend hoopje konijn op schoot als je haar aaide! <3

Nee echt? Haha dit geeft de burger moed :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:42

Ja, helaas is ze best jong overleden. Geen idee waar aan... -O- Ze was een jaar of 6 hooguit denk ik?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:46

MarlindeRooz schreef:
Ja, helaas is ze best jong overleden. Geen idee waar aan... -O- Ze was een jaar of 6 hooguit denk ik?

Ahh wat sneu. :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:17

Ik zou er allereerst niet vanuit gaan dat het helemaal verandert. Een castratie is het verwijderen van de geslachtsorganen, geen karakterverandering. Ik denk dat het wel kan helpen maar het blijft een gok. De terrorvoedsters zijn nog steeds terror hier :P

Ik ken dat gedrag wel, hier ook een die het doet. De kunst is om erachter te komen waarom ze dit doet, en dat dus proberen te vermijden. Heb je iedere keer ook je hand teruggetrokken toevallig?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:35

Eoweyn_x schreef:
Ik zou er allereerst niet vanuit gaan dat het helemaal verandert. Een castratie is het verwijderen van de geslachtsorganen, geen karakterverandering. Ik denk dat het wel kan helpen maar het blijft een gok. De terrorvoedsters zijn nog steeds terror hier :P

Ik ken dat gedrag wel, hier ook een die het doet. De kunst is om erachter te komen waarom ze dit doet, en dat dus proberen te vermijden. Heb je iedere keer ook je hand teruggetrokken toevallig?

Haha terrorvoedster :')
Ja de eerste keer uit schrikreactie idd. Toen trok ik mijn hand weg. Ik heb daar zelfs een filmpje van geloof ik.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:57

Vervelend Willeke.
Waar ik aan denk is dat ze niet meer op de bank zou mogen komen. Territorium ofzo.

Arya en Tane gaan goed. Ze zijn nu altijd samen ook zonder toezicht. Al gaan ze af en toe eens alleen aan de wandel.
Arya "spint" als ze aaitjes krijgt haha.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:22

Nagini schreef:
Vervelend Willeke.
Waar ik aan denk is dat ze niet meer op de bank zou mogen komen. Territorium ofzo.

Arya en Tane gaan goed. Ze zijn nu altijd samen ook zonder toezicht. Al gaan ze af en toe eens alleen aan de wandel.
Arya "spint" als ze aaitjes krijgt haha.

Wat fijn dat ze goed gaan samen! Fotos!!

Kees doet het ook op bed (ja ik weet het.. konijn op bed.. :o maar het mag alleen op zondagochtend) en ook als ik met mijn handen over de grond veeg, valt ze aan. Het is net of de het geluid niet kan handelen ofzo.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:43

Volgende week dinsdag gaat Sproet gesteriliseerd worden, ik wilde dat sowieso al doen en nu maar hopen dat het ook gaat helpen tegen haar gierende hormonen. Volgens mij bedoeld ze het niet kwaad en zijn het echt de hormoontjes. :D

Ik heb ze nu toch gescheiden zodat Floki lekker kan aansterken en dan doe ik ze weer samen nadat Sproet geholpen is. Na zes weken wordt het soms pas minder na zo'n ingreep dus het gaat nog even duren voordat ik er achter ga komen of ze bij elkaar kunnen blijven. Ik ga de opvang hier nog over mailen en hoop dat ze hier begrip voor hebben (mocht het toch niet gaan).

Het rammetje is gecastreerd in de opvang, vrij vroeg maar dit doen ze zodat ze snel een huisje kunnen krijgen.