Wbt vakanties ben ik niet van plan te gaan reizen met Chef. Lijkt me helemaal niet zo leuk voor de hond, maar we hebben dan ook wel het geluk dat de fokker vakantieopvang heeft en we hebben vrienden die op 1 lijn zitten qua opvoeden/regels dus dat kan ook nog. We gingen met de vorige honden wel eens naar Texel maar dat was het dan ook

@Kaplaars, heb je je definitieve keuze al gemaakt? Toen wij gingen kiezen, kozen we ook voor de eerste die ging pitten en ook gezellig bij ons... Ik denk dat ik na 4 weken kan zeggen dat dat niets zegt, het blijkt een raddraaier te zijn die niet wil(de?) slapen

@Oshaa, wauw! Wat super stoer! Is dat een beetje (of helemaal) vergelijkbaar met de training die douane honden krijgen?
@Nanoekkie, wat lastig met dat eten zeg! Heb ik nog nooit gehad, zowel al mn honden als al mijn paarden zijn net kliko's

Chef is nu 12 weken en 13 kilo... De échte puppentijd duurde denk ik een week en toen begon hij er al als een miniatuur volwassen versie uit te zien

Bench training lukte absoluut niet en na een week heb ik een nieuwe bench besteld die ze met spoed hebben gemaakt

We hebben ook 3 puppenlessen achter de rug. Schijnbaar was ik compleet vergeten hoe dodelijk saai dat is of ligt dat aan de hondenschool? Nadat mijn vorige CC 2x was gebeten op cursus, en daar vrijwel zijn hele leven wat last van heeft gehad, heb ik nu een andere hondenschool uitgezocht. Niet spelen, aangelijnde honden geen contact etc. maar helaas (imo) leven ze die regels maar zeer beperkt na. Chef mag zonder lijn met oudere honden spelen en anders niet.
Vrijdag zijn we even naar een dierenwinkel geweest voor een loopplank en kussen. Die heeft hij uiteindelijk zelf uitgezocht... Ik dacht dat hij met zijn puppenbrein het vast 1 dag leuk zou vinden en dan niet meer, maar ik gaf hem te weinig credits! Als hij niet overprikkeld is, gaat hij lekker op zijn nieuwe kussen slapen en gisteravond lag hij zo schattig dat we hem lekker hebben laten liggen. We hebben nog geen schade in huis kunnen ontdekken tot nu toe dus dat lijkt allemaal goed te zijn gegaan

Chef zn eigen huis

En het resultaat van de puppyshoot
(het samenvoegen heb ik gedaan dus dat de fotograaf niet kwalijk nemen