Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:35

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:20

Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag in het zwembadje geweest <3 zwemmen doet ze al en lekker op schoot chillen!
Net bijna 2 uur zo liggen slapen in de tuin. Inmiddels ligt ze binnen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:10

cinniz123 schreef:
Warboel,knijpen is vooral als haar oog droog is.
Nu met haar gewone zalf en over de dag kunsttranen gaat het goed.
En ja de bank is indd goed kapot maar kunnen gelukkig een nieuwe hoes ervoor kopen en dat lag al in de planning voor als ze straks wat ouder zou zijn.
Nu heb ik het kapotte deel gewoon onder de fleece deken gedaan want daar staan hun manden sws altijd al op.

Kleine zeemeermin heeft al flinke lange benen!

Gelukkig gaat het goed met de zalf! Balen van je bank -O-
Ja echt een langpootmug :')

@CupCakes: wat leuk! Ze kunnen heel sierlijk lopen maar Otje is echt een stuiterbal dus die laat dat nog niet echt zien _O- al loopt ze heel netjes mee hoor, maar echt nog zo’n lomp puppyloopje haha.

@Jeanine omg dit is zoooo schattig <3 <3 wat een heerlijke foto’s! Lekker propje :+: die foto dat ‘ie slaapt is zo zoet. Echt een schatje!

Ik ging vanavond als toetje een paar aardbeitjes nemen, vond Otje maar wat interessant! Dus een klein stukje gegeven, vond ze heerlijk :+ heel aardbeitje gegeven, ging er ook wel in. Mafkees :Y)

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:14

Cursebreaker, Mera heeft inderdaad een duidelijke eigen mening. Net kwamen we de herder van een bekende tegen en dan is ze knetter gestoord :') Nouja blij toe dat haar pesthumeur verdwenen is. Ze is ook moe want vandaag de hamsterbak verschoond dus ze is de hele dag in de weer geweest met jawel .. een hamster.

Leuke foto Simoonzel!
Ik heb af en toe het idee dat Lupa ook ineens extreem ruikt. En die is al 80jaar geholpen, dus geen idee haha. (nooit loops geweest)

Gefeliciteerd Punjab!

Haha KimD, daar heb ik geen airco voor nodig - het lijkt soms sowieso alsof er hier 5 wonen :')

Leuke foto's Warboel! Ze is inderdaad bijgetrokken en erg moe van haar 'watch-the-hamster'-dag.

Aah cute Jeanine!

Mis ik zo niemand?
Ons examen voor morgen is verzet naar de avond! Dan is het een stukje koeler, gelukkig. Toch wat eerlijker voor le mutsefluts.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:16

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/RbcFkR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FMbMH1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmiddag in het zwembadje geweest <3 zwemmen doet ze al en lekker op schoot chillen!
Net bijna 2 uur zo liggen slapen in de tuin. Inmiddels ligt ze binnen

Ahh, te schattig <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:19

@Ymor Ik ben paraveterinair, dus ook de hele dag met (voornamelijk) hondjes aan het werk :D

@Warboel Hij is inmiddels gewassen en geblazen!

Afbeelding

Dan is ie zo heerlijk zacht. We gaan nu lekker kroelen op bed :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:28

Simoonzel schreef:
@Ymor Ik ben paraveterinair, dus ook de hele dag met (voornamelijk) hondjes aan het werk :D

[ [url=m/MWZqhC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is dat op zijn hoofd eigenlijk? Een plumeau? WC borstel? Neus in de stekker? :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:33

Simoonzel schreef:

[ [url=m/MWZqhC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey, die Oranje oren vallen nu ineens echt op. Grappig zeg! Heerlijk altijd, schoon gewassen hond, vooral met die krulvachten :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:41

Haha nou indd die topknot mag wel een schaartje gebruiken of staartjes :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:48

als goed is staan wij op een lijst voor een dalmatier pup :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:56

Lekker knuffelen Simoonzel!
Otje is ook gedoucht vandaag, en nu is ze ook zo lekker fluffy en zacht dus wij gaan ook even kroelen <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:20

Pandameisje schreef:

Jullie gaan wel echt van links naar rechts in de rassen. :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:34

Goedemorgen! Niet bij te houden! Voor mij zijn alle namen redelijk nieuw dus kan soms niet meer bedenken welke hond bij wie hoort! :+

Wat fijn pandameisje! Ik las ergens een poos terug dat je altijd al een dalmatier wilde en nu komt die droom dus uit!

Ik hoop dat de honden met de oogproblemen opknappen!

CB: wat fijn dat jij zo snel terecht kon bij de DA.

Ik lees over gewassen honden. Heerlijk!

Simoonzel, poedels staan bekend als 1 van de slimste hondenrassen. Merk jij daar wat van?
Nu vraag ik dat niet omdat mijne half poedel is hoor, gewoon interesse. Want mijne kan alle kanten op natuurlijk.

Heerlijk weekend gehad, naar het bos geweest waar hij van alles zag wat interessant en spannend was natuurlijk.

Groeien alle pups goed?

Eindelijk gevonden wat hij lekker vindt. Ik hoop dat het zo blijft voorlopig.
Hij krijgt nu wat Rodi (zo'n worst) door zijn brokken en eet nu steeds zijn bakje leeg zonder dat ik hem daartoe 'moet verleiden'.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:01

cinniz123 schreef:

Nee dat is zijn pruik waar hij al zijn liefde in bewaart -:(-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:11

Of een hengstenvlecht over het midden. <<)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:48

Simoonzel schreef:
cinniz123 schreef:

_O-

IMJ
Ik ben er ook echt slecht is al die namen en wie er bij horen en dan zit ik al denk een jaar in dit topic :roll:

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:49

Woww wat gaan jullie snel
Paar dagen niet gelezen en ben gewoon uur druk er mee.

Ik zie prachtige foto's langs komen van teckel pup in het water, een prachtige schone poedel.

Pup otje die wel een aardbei lust
En een mooi en veilig balkon heeft.
Lijkt mij wel lastig met zindelijk maken.

Wij hebben ook een waterweekend gehad..
Zondag kano varen, en gisteren bij de hondenzwemvijver geweest.
Afbeelding

Afbeelding
Ze vind werkelijk alles goed, wat een heerlijk hondje is het.

Zag wel af en toe langs komen over koelmatten, maar welke is een verstandige / goede koop?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:02

Pandameisje schreef:

Leuk! Toch een dalmaat uiteindelijk dus?

Warboel schreef:
Lekker knuffelen Simoonzel!
Otje is ook gedoucht vandaag, en nu is ze ook zo lekker fluffy en zacht dus wij gaan ook even kroelen <3

Groot gelijk! Wel conditioner erin gedaan? Is de vacht nog éxtra 'silkie' :+

@IMJ Pfoe fijn dat hij dat eet, fingers crossed dat het zo blijft!

Simoonzel schreef:

_O-

@Robbie wat fijn dat ze zo makkelijk is zeg! Ideaal!

Voor wat betreft namen en wie erbij horen: ik houd het van de mensen die hier veel zijn prima bij, maar sommigen ben ik ook even kwijt hoor, als je hier een tijdje niet post, is dat lastiger te onthouden O:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:58

Wat ben ik toch blij dat ik zo dicht bij het strand woon <3. Vanochtend om half 8 liepen we al op het strand en het was heerlijk rustig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:56

cinniz
Da’s waar. De keus is natuurlijk nooit makkelijk :( Ons werd het eigenlijk uit handen genomen, omdat er geen andere optie meer was, maar het kwam wel heel plots ondanks dat Rex al een mooie leeftijd had. Maar het lijkt me wel ook heel moeilijk om zelf die grens te bepalen van wanneer stop ik ermee. Fijn dat het op het moment wel weer wat beter lijkt te gaan! Ja die kleine stukjes grasaar zijn ook echt vervelend en zie je een stuk minder snel. Ze heeft gisteren nog wel wat geschud af en toe met d’r hoofd maar denk dat dat gewoon lichte irritatie nog is van het wroeten in het oor. Vandaag lijkt het wel weg te zijn allemaal, maar even in de gaten houden nog anders bel ik terug. Hij zei wel dat hij alles eruit had, maar je weet maar nooit. En succes met je puber, omg hihi!! De bank ook slopen, ieeeeeks. Arya heeft dat een tijdje terug wel met de bank kussens gedaan een paar dagen, maar dat was niet perse omdat ze aan’t puberen was, maar gewoon omdat ze stress had van de veranderde situatie hier in huis door Corona en zich afreageerde op zoiets wat dan kortbij lag; was duidelijk merkbaar dat ze daar echt goed aan moest wennen dat het opeens veel drukker in huis is enz.

Simoonzel
Is inderdaad lastig aan te ontkomen, tenzij je alles met gras vermijdt maar dat is met wandelen soms niet te doen. Nu stond die plek waar we zondag ochtend waren wel echt vol met eigenlijk alleen maar lang gras dus daar ga ik voorlopig maar gewoon ff niet meer naartoe en wat meer veld wegen enz weer opzoeken en bos paadjes waar minder gras staat. De DA zei dat hij met z’n langharige honden (teckels) er ook meer last van har. Arya vliegt natuurlijk ook overal in, kop laag en snuffelen, en dan met die grote antennes (oren) kan ik me wel voorstellen dat zoiets snel gebeurt. Gelukkig liet ze het zelf snel merken dat ze er last van had. Wil niet weten wat dat al voor schade had toegebracht als het al een dag langer erin had gezeten. En met geschoren pootjes is dat idd wel handig om te checken lijkt me. Wat een leuke foto van hem en de andere poedel. Je ziet dan idd echt goed verschil qua bouw. Voor d’r leeftijd ziet ze idd wel zeker nog heel goed uit. Ik vind Popo’s coupe echt zo leuk he haha! Ben dan zo te zien in de minderheid maar zijn pruik is awesome!

punjab
Nog gefeliciteerd met Senna!! Tijd vliegt voorbij he. Lekker genieten van de cupcake zie ik hihi.

slmt9
Er zijn best wel wat complete vlees mixen te krijgen, maar wat anderen ook al zeggen; je moet wel opletten dat je genoeg afwisselt in diersoorten enz en dan is een schema (laten) opstellen wel echt heel handig wil je zorgen dat je volledig voert. En ik zou als je dan toch naar vlees kijkt, ook kijken naar niet alleen de C/F verhouding maar ook de verhoudingen tussen spiervlees, organen en botten wat aanwezig is, want dat is toch wel heel belangrijk ook dan. Op voerwijder.com kun je heel veel lezen ook qua samenstellingen en vergelijken onderling. Zelf was ik uitgekomen bij Degomeat na een tip van iemand in het topic hier en mocht ik overgaan op vlees een keer, dan ga ik deze geven. Ik heb een verkooppunt heel kortbij zitten, en zij hebben me ook goed geadviseerd in het geven van een compleet menu zodat ik d’r alles geef wat ze moet krijgen, maar ik denk dat het online ook vast ergens te krijgen moet zijn.

KimD
Airco, lekkerrrrr!

Denies
Ja niks mis met een eigen mening die ze laat zien haha. En na 3x waarschuwen en dan happen is ook echt niks mis mee. Soms moet je even net wat duidelijker zijn als de wat meer subtiele signalen genegeerd worden haha. En leuk dat ze dan zo enthousiast is als je een bekende tegenkomt haha! Veel succes vanavond! Fijn dat ze het qua tijd toch wat verplaatst hebben.

Ymor
Jaa overnachten is dan idd wel handig. Voor de opleiding paraveterinair ben ik een paar keer daar geweest voor praktijkdagen. Errrrg leuk! Ik zou in de toekomst, al is het alleen voor mezelf, ook graag zo’n cursus willen volgen die jij nu doet.

Warboel
Ja ze schrok zich ook echt helemaal te pletter. Ze was ook nog echt jong toen, 6 maanden ofzo? Gelukkig grepen de eigenaren meteen in. Maar sindsdien is ze idd wel al snel heel duidelijk naar reutjes als ze aanstalten maken om d’r van achter te benaderen, lol. Ze heeft gisteren nog wat geschuwd met d’r hoofd, maar denk dat het nog wat lichte irritatie was, en vandaag lijkt het wel ver weg te zijn dus hoop dat het dat ook was dan. Wat leuk die roze schelp en wat groeit ze hard zeg!! Ik ben echt verliefd op d’r. Aardbei is hier ook wel interessant. Arya eet vaak de kroontjes op die ik eraf snij en het wel eens op de grond valt als ik het weg wil gooien. Ik heb echt een vuilnisbak wat dat betreft, pfft. Laatst heb ik d’r perzik laten proeven. Het is niet dat ze er echt fan van is, maar tja het is eetbaar: dus het moet op. Prullenbak.

Jeanine
Oh lekker zeg zo samen in het badje en erna lekker oprollen en energie bijtanken hihi.

IMJ
Jaa heel blij mee! Vind het vooral ook erg fijn dat we ondertussen de verschillende DA’s wel een beetje kennen in de praktijk en we dus nooit meer een ‘vreemde’ hoeven te zien als we tijdens weekend/spoed dienst langs hoeven omdat ze onderling de diensten draaien ipv afwisselen met andere praktijken - dat vind ik echt rot. Ik zag dat ze vanaf nu ook weer een tijdelijke patiënten stop in hebben gelast, dus we hebben geluk gehad dat we daar mooi tussenin zaten de vorige keer met overstappen. Fijn dat je eindelijk wat hebt gevonden wat werkt qua eten!

robbie
Oh die laat zich heel makkelijk dan overal mee naartoe nemen, wat fijn!

Cupcakes
O wauw, ik ben wel een beetje jaloers hoor op die prachtige wandeling daar aan het strand! Geweldig!! Wat een rust daar, heerlijk.

---

Wij hebben gister ook een rustig dagje gehad met alleen even de nodige plas/poep wandelingen. Dadelijk ga ik met Arya en Milan zoontje naar m'n ouders. Dan kan Milan even zwemmen in het zwembad en zet ik voor Arya ook het kleine badje weer even op en dan hoop ik even lekker in de schaduw ergens te chillen en te kunnen lezen hihi. M'n man heeft maandafsluiting momenteel en moet aan de eettafel werken sinds hij thuiswerkt omdat we geen apart kantoor hebben helaas, en is voor hem dan ook fijner als hij een paar uur even niks om zich heen heeft - de kat dan, maar die kletst 'm niet de oren van z'n hoofd (niet altijd in ieder geval, al kan ze wel goed 'kletsen' haha) :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:06

@robbie88 nee hoor ze wil dr behoefte absoluut niet op het balkon doen! Op een ongelukje na natuurlijk, maar die heb je binnenshuis net zo goed.

@Skippy nee geen extra conditioner, dan is ze waarschijnlijk helemaal niet meer vast te houden omdat ze dan veel te glad is _O-

@CupCakes oooohhh heerlijk zeg! Prachtige foto’s! <3

@CB gelukkig alleen nog wat irritatie! Hopelijk is dat vandaag ook weer over. Klinkt als een heerlijk dagje gisteren! En perzik _O- wauw haha.

Otje was vanochtend een beetje aan de diarree en ze had een beetje gespuugd :(:) maar ze is wel gewoon dr vrolijke (en vervelende lol) zelf, en ze eet en drinkt gewoon goed. Misschien het warme weer, of de spanning van een paar drukke dagen, of misschien wat van de grond gepakt gisteren.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:58

@cursebreaker: onze katten hebben lang op kvv gestaan, dus het wisselen om compleet te voeren is bekend! Ik kijk idd ook naar alle waarden, maar als basis vind ik c:p belangrijk, dan kijk ik naar de verhouding eiwit, vet en koolhydraten. Maar bij de meeste gaat het dus als mis bij de calcium/fosfor verhouding.

Ik heb idd ook bij voerwijzer veel info gehaald, echter meten zij niet met de DM waardes en dan zegt een analyse niet zoveel. Helemaal niet als je die vergelijkt met fediaf-normen die wel op DM gebaseerd zijn :)
We hebben inmiddels een hele lijst, welke er tot dusver als mooiste uit komen zijn: vrijwel alle versvlees van Renske en een aantal van Degomeat. Ik heb dan jouw verhouding CB nog niet meegenomen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:17

KimD schreef:
Pandameisje schreef:

Jullie gaan wel echt van links naar rechts in de rassen. :=
we hadden altijd al of een kelpie of een dalmatier. En hebben heel lang gezegd een kelpie maar danwel van Lilo haar moeder maar Lilo heeft veel problemen gehad en daarom toch besloten om voor dalmatier te kiezen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:25

Wat een leuke foto's van Jip.

Hopelijk Otje weer snel beter. En was het misschien de warmte?

Cursebeaker lekker een dagje relax gepland vandaag.

Hier Senna gisteren beetje stout. Sprong steeds in ons groot zwembad erbij. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:26

Pandameisje schreef:
Pandameisje schreef:

Leuk hopelijk moet je niet al te lang meer wachten.