Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:KimD schreef:Als het niet verplicht was zou ik ervoor kiezen het zonder roesje te doen. Voor eigen gebruik kies ik er dan ook voor om het zonder roesje te doen. Voor onze honden is een narcose niet geheel zonder gevaar, en ik 'bewaar' dat risico liever voor als het écht moet.
Met training kun je de houding makkelijk aanleren en zorgen voor ontspanning, geen enkel probleem.
Maar als de foto's naar de raad moeten, dan hebben we helaas geen andere keuze.
Een doodle is zeker meer dan een ordinaire kruising, en dan doel ik op de labradoodle. De honderden varianten daarop vind ik wél te ver gaan, dat zijn kruisingen van ordinaire geldtrekkers.
Dat is dus niet waar.. De RvB gedoogd foto's zonder roesje.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Kennelcamera werkt ook weer![ [url=m/AgcCev.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahahaha die kop!![]()
Achteruit inparkeren gaat nu weer op de gok? Waarom heb je hiervoor gekozen eigenlijk?
Ianthe schreef:Ze hoeven ook niet erop te zetten wat er gebruikt is en hoeveel voor een roesje..
In de regels van de FCI staat dat ze het aanraden om dat te doen, maar het is niet verplichtDus dan kunnen ze er eigenlijk ook niet achterkomen natuurlijk.
Bij sommige landen is het wel verplicht dat ze bewijs hebben van het roesje, maar dat zijn dan de regels van de eigen kennelclub.
kiwiwitje schreef:Dat moeten ze blijkbaar wel.
Volgens de internationale FCI regels dienen honden sedatie te krijgen voordat officiële HD foto’s gemaakt kunnen worden;
[ [url=m/FH7ZhE.png]Afbeelding[/url] ]
Echter, wij gedogen het als honden zonder sedatie/roesje gaan.
In andere landen is dit niet zo dus bent u van plan de hond in de toekomst te verkopen aan iemand in het buitenland, dan kan het zo zijn dat de kennelclub van aldaar bij ons opvraagt of de hond tijdens het onderzoek sedatie hebben gehad.
Zij kunnen de certificaten weigeren op te nemen in hun database als er geen sedatie is geweest.
Dit is wat ik van de RvB kreeg in oktober toen we wilden testen.