[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:58

Kogelvisjes blijven geweldig <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:01

Ik heb mijn kogel in een 60 cm bak! :j Officieel is het iets te klein maar als je zorgt dat je de zichtlijnen breekt en een goed filter hebt dan kan het mijns inziens prima. :j Zodra je vis apathisch langs het raam gaat zwemmen weet je dat hij zich verveelt.

Ik zal eens kijken voor dat online bestellen! Lijkt me zo raar met levende dieren? :')

95Ellen: ik weet niet of er brakwater garnalen zijn maar ik koop af en toe gewoon zoetwater garnalen voor m'n kogel en die lijken zich gewoon aan te passen? Als ik mijn bak verschoon kom ik ze af en toe nog tegen, ofja degene die slim genoeg waren om zich te verstoppen. :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:37

Ik vond dat online bestellen ook erg apart, maar zag dat het heel netjes gaat allemaal. :)
Voor mij iig een overweging tegen de tijd dat ik weer een aquarium opstart (wsl over 2 maanden, 80l tropisch).
Hoewel ik ook vrij dicht bij bo-vis woon en die ook super mooi spul hebben zitten dus dat is voor mij ook een overweging. :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:16

Aqua Veldhuis staat waanzinnig slecht bekend qua verzenden van spullen hoor! Ga eerst maar even reviews lezen voordat je daar een bestelling plaatst. :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:28

Ik heb juist begrepen dat ze qua verzenden van vis heel goed bekend staan.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:24

ik heb momenteel regelmatig doden vissen. meerder medicatie geprobeerd maar het helpt niet.
ik zit er nu aan te denken om al het water te wisselen en opnieuw te vullen en dan met opstartbacterien.
hoe denken jullie erover?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:46

Lijkt me niet direct een oplossing, tenzij je denk dat het water rot is o.i.d.
Kan er iets zijn dat giftige stoffen afgeeft? Rotte bodem? Als het een virus of bacterie is gaat water wisselen niet helpen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:49

ik heb echt geen idee wat het kan zijn. dierenwinkel weet het ook niet...

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:57

wat voor symptomen hebben je vissen? en test je je waterwaarden?
toevallig nieuwe vissen toegevoegd, nieuwe plant of een nieuw middeltje?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:00

lemanthia schreef:
ik heb echt geen idee wat het kan zijn. dierenwinkel weet het ook niet...

Dat is wel lastig dan! Is het een specifieke soort/familie die het loodje legt?

Hier ook gehad, iets wat alles uit de danio familie afmaakt maar wat niet te vinden of behandelen is. Nu gewoon geen danio's meer. :(
Nu ook trouwens, iets vreet m'n corydoras gewoon weg. Meegekomen uit de aquariumwinkel maar echt geen idee wat het is.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:01

ik zie eigenlijk geen symptomen op 2 vissen na die hadden een rode plek bij de kiewen.
behandeld met esha 2000 en cerpofor bactyfec

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:03

laatste keer nieuwe vis toegevoegd is 2 maanden geleden,
waterwaardes test ik af en toe, water is vrij hard maar is altijd al geweest en de ph is iets aan de hoge kant 7,5/8,0 maar is altijd rond die waardes

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:26

Rode kieuwen is sws een teken van vergiftiging, maar dat kan heel veel zijn.. wekelijks water verversen, van de filter afblijven en schep een wat van de bodem eruit en ruik eraan, als dat raar ruikt dan in je bodem aan t rotten. Bij mij gebeurde dit met filterzand heel erg, alles was in een mum van tijd dood.

Even water laten testen en de waardes hier plaatsen dan kan ik je misschien verder helpen.

Gaaf die kogelvis trouwens, zo’n eigenaardige diertjes haha!

Bij mij zijn vandaag de eerste 10 van de derde kweek cory’s naar een nieuw huisje gegaan.

Volgende week afscheid nemen van de andede 100 :D

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:37

DiscoDipp schreef:
Rode kieuwen is sws een teken van vergiftiging, maar dat kan heel veel zijn.. wekelijks water verversen, van de filter afblijven en schep een wat van de bodem eruit en ruik eraan, als dat raar ruikt dan in je bodem aan t rotten. Bij mij gebeurde dit met filterzand heel erg, alles was in een mum van tijd dood.

Even water laten testen en de waardes hier plaatsen dan kan ik je misschien verder helpen.

Gaaf die kogelvis trouwens, zo’n eigenaardige diertjes haha!

Bij mij zijn vandaag de eerste 10 van de derde kweek cory’s naar een nieuw huisje gegaan.

Heb grind zit er pas sinds begin december in. Zal morgen eens aan het grind ruiken. Zal morgen ook ff de water testen. In ieder geval bedankt voor het meedenken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:39

DiscoDipp schreef:

Wat voor corydoras heb je?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:44

Sorry trouwens dat ik zo ineens kom meekletsen zonder me fatsoenlijk voor te stellen. :o

Ik ben Loraine, 33 jaar, heb een hondje en 2 katten en wil over ong 2 maanden een 80l bakje starten met corydoras pygmaeus, boraras brigittae en een betta of een paar honinggourami's.
En ik hoop eind dit jaar of begin volgend jaar een 450l bak met sluierstaarten te gaan starten.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:46

Welkom

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:01

lor1_1984 schreef:
DiscoDipp schreef:

Wat voor corydoras heb je?

Corydoras aeneus albino en black venezuela :)

En welkom :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:12

Dank je. :)

Niet de soorten die ik zoek dus, moet zeggen dat alleen de aenus me vaag bekend voorkomt, volgens mij vanwege de albino variant waar je mee wordt doodgegooid als je plaatjes van corydoras opzoekt. :+

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:06

flink de bodem schoongemaakt. was volgensmij nog niet aan het rotten maar wel aardig vies, en alle slechte planten weg gehaald. nu hopen dat het goed gaat.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:30

lor1_1984 schreef:
Dank je. :)

Niet de soorten die ik zoek dus, moet zeggen dat alleen de aenus me vaag bekend voorkomt, volgens mij vanwege de albino variant waar je mee wordt doodgegooid als je plaatjes van corydoras opzoekt. :+

Haha nee helaas zag al dat je de pyg zocht. Ik hou het voorlopig op de albino, die verkoopt gewoon goed en dan een speciale kleurslag.

Misschien dat ik na de zomer met de laser green en de hastatus ga kweken.

Hastatus is echt mini, en ik vind hem persoonlijk mooier als de pygmaeus.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:03

Moest ff googlen op hastatus maar vind de pygmaeus zelf mooier.
Maar gelukkig verschillen smaken en is er voor elk wat wils. :D

De winkel hier iets verderop vindt het ontzettend zonde dat ik een 450l wil starten met sluierstaarten, veel mooier als het tropisch is.
Heeft hij natuurlijk wel een beetje gelijk in maar ik wil graag weer sluierstaarten en wil ze de ruimte geven die ze nodig hebben.
Is ook nog leuk voor de katten om een interactieve vis te bekijken.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:17

Pas maar op met katten en vissen, mijn oude roze kat kwam op den duur alleen naar beneden om te eten, verder zat ze naar het aquarium te staren. :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:27

Hier komt de 450l in wat nu nog mijn slaapkamer is, gaat de tussendeur open en kan ik vanaf de bank zo naar de bak én de katten kijken want zij gaan naar die kamer verhuizen en ik neem hun kamer in.
Sterker nog, ik maak daar ook een relaxt plekje zodat ik er zelf bij kan zitten/liggen. :))
De 80l komt wsl in de hoek vd woonkamer, tussen raam en tv in zegmaar, mooi buiten het directe zonlicht.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:54

We hadden een visje die vorige week een beetje schuin begin te zwemmen (eigen kweek hoogvinkarper). Niet zo erg dachten we. Nu komen we thuis van een weekwndje weg, is hij helemaal verkleurd (bleek) en puulen zijn ogen uit. Hij werd ook "gepest" door de andere vissen. Hij zit nu apart en zwemt nog gekker; gaat in het hoekje van de bodem en draait heel de tijd om zijn eigen as heen... Iemand enig idee?