gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:24

Ik kom ook even binnen vallen. Sinds een week heb ik een nieuw voedstertje van 12 weken ongeveer..
Maar ben het niet meer zo gewend een jong konijntje, mijn vorig mannetje is een maand geleden ingeslapen is 10 jaar geworden dus was al echt een oudje :)

Ik leer dus veel bij momenteel, wel heb ik gemerkt dat mijn meisje een bultje heeft op haar rug hoop maar dat dat van de inenting is en niets meer.

Ben ook nog op zoek naar een ren dus als iemand tips heeft waar ik deze kan kopen liefst niet TE duur :)

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:24

Welkom!
Een ren voor binnen of buiten?

Krijgt je konijn ook nog een maatje straks? :)

Net met Oma bij de dierenarts geweest. Ze at minder en haar buik was ontzettend opgezet.
Algemene check, tanden oke, temperatuur 38 graden, echo gemaakt ivm tumoren of vocht, maar zag er goed uit gelukkig.
Wel was er wat gas te zien en daar heeft ze twee injecties voor gehad. Voor de komende dagen heb ik medicijnen en pijnstilling mee maar morgenmiddag moet het wel echt beter zijn.
En ze deed het zo goed,m'n meisje ❤

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:34

Jannickee schreef:
Wat lijkt Beer op mijn Binky :D
[ [url=m/ZCLJzh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfs even natte oortjes :D

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:37

@ Eowyn op termijn eventueel wel maar als ons huisje af is dan zal ik meer ruimte hebben. Voorlopig moet ze het dus nog eventjes met mij alleen stellen :)

Een ren voor binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:21

*Verwijderd*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:39

Een puppyren is wel wat misschien? Van Starline, oa bij witjesverzendhuis.

Opnieuw koppelen met z'n drieën op neutraal terrein, wanneer paps veilig is, dus 2 weken na de castratie.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:57

Hmm hier zeggen ze zelfs 4 weken na castratie.
Een oppervlak waar ze geen grip hebben is ook goed, zodat ze niet kunnen vechten. Badkuip bijv.

Arya is een houdini.. of in ieder geval een konijn zonder angst :')
Vanochtend werd ik wakker en mevrouw zat bij Tane. Even schrik, geen idee hoelang ze daar al zat, maar ze leken elkaar juist wel heel erg leuk te vinden. Tane heeft d'r voor de verandering niet gehumpt in de 15 min supervisie. Ze waren samen rond aan't rennen, eten en ook af en toe gaan liggen. Snuffelen aan elkaar en over elkaar heen springen. :')

We hebben ze nu toch maar weer apart gezet nu we niet thuis zijn, want ik weet niet zo goed wanneer het nu ''veilig'' is om echt samen te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

@Eowyn, fijn dat het goed gaat met 'Oma'. Hopelijk is het gas probleem snel weg.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:39

Haha dat liggende eten is wel een toppunt van lui Nagini!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:29

Hahaha verwend konijn _O-

Ze gaan heel goed samen. Ze zitten nu samen in de woonkamer. Arya zit zowat aan 'm aangeplakt. Tane door de tunnel? Arya door de tunnel. Tane eten? Arya eten. Zo schattig <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:50

Nagini, zo te horen zou ik ze gewoon samen laten!
Als je ze steeds weer apart zet moeten ze ook elke keer weer de rangorde opnieuw bepalen (het humpen/rijden dus)

Ik was het topic een Bertje kwijt geraakt :')

Hier gaat het met alle konijntjes goed, Pepper doet het ook nog altijd prima dus helemaal blij! :)

Hier was alles goed gegaan met oud en nieuw (konijntjes hadden zich om 12 uur allemaal verstopt) ... de volgende morgen ging ik kijken, was alles in orde, wij gaan ontbijten en opeens hoorde ik wat? Ik gaan kijken, stond de ren van het koppel naar de groep open :wow:
Ik naar buiten gerend (alle konijnen zaten nog in de goeie ren gelukkig :') ) en snel weer dicht gemaakt, de sluiting was kapot gevroren en ze duwen er natuurlijk wel eens tegen dus zodoende was het open gegaan! Gelukkig geen gewonden gevallen, alleen wat plukken haar. Wat was ik blij dat ik op dat moment thuis was!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:51

Nagini schreef:
Hahaha verwend konijn _O-

Ze gaan heel goed samen. Ze zitten nu samen in de woonkamer. Arya zit zowat aan 'm aangeplakt. Tane door de tunnel? Arya door de tunnel. Tane eten? Arya eten. Zo schattig <3

Lieffff
en wat fijn dat ze zo goed gaan samen <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:14

Ik zou ze ook gewoon samen laten hoor! Dit gaat heel goed zo.

Oma gaat de goede kant op, eet weer en ze is actiever. Nog wel een klotsbuik dus de medicatie blijf ik geven. Dat gaat zo makkelijk, Oma pakt vanalles vast met haar tanden en zo ook het spuitje :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:18

Ah top. We hebben ze snachts nog apart zitten maar wel naast elkaar dus alleen met de puppy ren ertussen.
Alhoewel als ik zo dadelijk op sta ben ik benieuwd of.mevrouw zich weer terug gehoudinied heeft.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:50

Waarom? Het gaat toch goed? Ik zou dat niet meer willen verstoren, steeds scheiden kan ook onrust en frustraties geven op een gegeven moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:05

Idd daar ga ik eigenlijk in mee kwa mening ..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:41

Vandaag ga ik met Sproet naar de opvang om te kijken of er een geschikt konijntje is die bij haar past! Het rex konijntje gaat niet meer door helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:48

Tja en dan knokken ze een keer, dan is dat ook duidelijk.
Ik houd altijd aan wanneer ze samen slapen en eten delen is het prima.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:57

Marloez schreef:
Vandaag ga ik met Sproet naar de opvang om te kijken of er een geschikt konijntje is die bij haar past! Het rex konijntje gaat niet meer door helaas.

Succes! Hoop dat ze een leuk maatje vindt :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:33

Nagini wat zijn ze leuk samen <3

Marloes succes, hopelijk vind ze een leuk maatje!

Hier hebben ze een nieuwe wilgenrol, en mijn heerlijke uitzicht vanaf de bank <3
Afbeelding

Mijn vader is door mij ook om en wil ook konijnen haha. Hij wil klein lotharinger, dus binnenkort weer op konijnenjacht.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:15

Afbeelding

Sproet haar nieuwe vriendje is een ex slacht konijn (vlaamse reus kruising). Hij heeft geleefd in draadkooien zonder bodembedekking... Hij is nog maar 10 weken oud. De eerste kennismaking leek goed te gaan alleen Sproet wil hem de hele tijd domineren door op hem te rijden.. Na een paar uur in een neutrale ruimte te hebben gezeten mochten ze in het huidige hok van Sproet en dat leek goed te gaan, zelfs met eten! Ik was bang dat Sproet haar voer en nachthok zou verdedigen maar dat is nog niet gebeurd. Ze probeerd hem nog wel steeds te berijden... Buitengewoon irritant. Bij de opvang raden ze niet aan om ze weer uit elkaar te halen maar ik weet niet of ik rustig kan slapen zo. Maarja als ik ze nu uit elkaar haal gaat het koppelen morgen misschien wel moeilijker!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:40

Ik zou ze samen laten, ze zoeken het wel uit en zolang het geen vechten is gaat het goed.
Anders vannacht nog even kijken? Dat gaf mij altijd wel rust met koppelingen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:45

Eoweyn_x schreef:
Ik zou ze samen laten, ze zoeken het wel uit en zolang het geen vechten is gaat het goed.
Anders vannacht nog even kijken? Dat gaf mij altijd wel rust met koppelingen.

Ja ik denk dat ik dat maar ga doen. Ze hebben nog niet gevochten dat scheelt. Kan ik meteen het waterbakje verversen die zal dan al wel weer bevroren zijn. :brr:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:35

Vind het wel lastig met dat water... heb ze rond 23.00 de laatste voerronde gegeven met natgemaakte groente en bak vers water. Ze krijgen rond 9.30 weer voer. Ze zullen dus minder dan 12 uur zonder water zitten. Dat overleven ze wel, maar het mag van mij weer ophouden met vriezen en sneeuwen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:43

Marloez aww wat schattig <3

Eske ik heb het ook :j (hey je bent veranderd := ) , ben al even bij ouders geweest vanavond en de waterbak van alle 4 daar ontijst . Ik heb die lasten niet :P

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:58

Ja ik vind het ook maar niks, ze beginnen hier ook gelijk te drinken als ik nieuw water geef. Binky had gister ijs aan zijn oren hangen, echt sneu :=