Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:38

Niet alle konijnen , ik heb gelukkig een grote sul waar je alle cavia's bij in kan zetten. Mijn broertje heeft er 2 waarvan 1 je gewoon aanvalt als je de deur opent }> .

Dat vind ik ook het leuke van cavia's je wordt bij elk nestje verrast wat er uit komt aan kleurtjes.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:40

Cavia's en konijnen samen vind ik nooit een goede combinatie :o

Ik had er ook zo een die je nog wel eens lastig wilde vallen, maar ze was toch wel heel leuk en ik vind het vooral heerlijk om ze buiten bezig te zijn.

Ja inderdaad! En kwa vachtjes ook nog, Effie(gladhaar) was gedekt met een US-Teddy dus ik kon beide krijgen en dat is ook gebeurd. 3 teddy's en 2 gladharen <3

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:47

Ja tis een ram die zo nu en dan dekt. Beter dan alleen toch? De cavia's slapen boven op hem :D heb zelf persoonlijk alleen wat met gladhaar cavia's teddy's zien er vind ik net uit alsof ze ziek zijn met dat haar zo omhoog. Toch vind ik die van jou wel enorm schattig *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 15:09

melody7 schreef:
Ja inderdaad! En kwa vachtjes ook nog, Effie(gladhaar) was gedekt met een US-Teddy dus ik kon beide krijgen en dat is ook gebeurd. 3 teddy's en 2 gladharen <3

(US)Teddy's krijg je alleen als beide ouders het gen doorgeven. Effie heeft dus ook 1 US-gen.

Mijn laatste nestje was een gladhaar (de linker beer) met een borstel zeugje. Daar kwam ook een US-Teddy uit (een hele witte), dus beide ouders dragen US.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:44

Ja dat weet ik inderdaad, Effie heeft meerdere US-Teddy's in haar lijn dus de kans was vrij groot :D
Bij zo'n combi is het wel een extra verrassing!

Tanja, Ik vind het zelf nooit een goede combinatie. Konijnen zijn veel sterker dan cavia's (dat rijden lijkt me ook niet goed voor een cavia-ruggetje) en ze 'verstaan' elkaar niet dus ze hebben eigenlijk gewoon een soortgenootje nodig gezien het natuurlijk groepsdieren zijn..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:00

Laat ik ook de cavia's maar niet bij mijn Vlaamse Reus stoppen. Dan zijn ze straks plat denk ik :=

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:05

Scheelt dat in een nederlandse dwerghangoor heb die 9 van de 10 keer ligt te dutten :Z

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:23

Vraagje, mijn cavia's hebben hele kromme nagels. Heb ze laatst al een beetje bij geknipt. Maar komt dit ooit weer goed als ik het nu goed bij houdt? Een nagel is echt al vanaf het begin al krom.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:31

Kiekeboefje schreef:
Wat een lief diertje is die Trump van jou Nienke!

Ik heb een caviabedje van de Pets Place, Pip gaat er echt leuk in liggen. Steeds weer draaien, dan languit en dan een bolletje.. <3

Hij is echt een knuffeltje <3
Heel leuk, dat Pip 't zo fijn vindt!

floorsil schreef:
Vraagje, mijn cavia's hebben hele kromme nagels. Heb ze laatst al een beetje bij geknipt. Maar komt dit ooit weer goed als ik het nu goed bij houdt? Een nagel is echt al vanaf het begin al krom.

Die van mijn caafjes zijn ook wat krom, gewoon bijhouden zodat ze niet mank gaan lopen oid, want da's echt sneu ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 20:48

Als het genetisch is zullen ze nooit recht gaan groeien. Gewoon zo kort mogelijk houden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:14

Goed bijhouden. De nagels van mijn cavia zijn vanavond geknipt. Ze schrok zich ook een hoedje.....
Nagels zijn nu goed kort. Hij moet ongelofelijke pijn gehad hebben. Arm beest :'( hij loopt nog steeds heel raar te doen met zijn achterhand. Gaat misschien niet meer over. Dan de bodembedekking goed aanpassen. Hij eet goed en is heel vrolijk.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:43

Coconut schreef:
Laat ik ook de cavia's maar niet bij mijn Vlaamse Reus stoppen. Dan zijn ze straks plat denk ik :=

Haha hier had ik 3 Duitse reuzen en 12 cavia's, ging echt super goed.
En als ze genoeg ruimte hebben en je van beide soorten meer dan 1 hebt zie ik niet in waarom cavia's en konijnen niet samen gaan.
Maar goed dat is een andere discussie.

Mijn dames hebben vanmiddag ook weer heerlijk buiten gelopen.
Over een half jaartje gaan we verhuizen naar een boerderijtje en ik ben al ideeën aan het opdoen voor een heus caviadorp buiten :o

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:09

yvje86 schreef:
Coconut schreef:

Haha hier had ik 3 Duitse reuzen en 12 cavia's, ging echt super goed.
En als ze genoeg ruimte hebben en je van beide soorten meer dan 1 hebt zie ik niet in waarom cavia's en konijnen niet samen gaan.
Maar goed dat is een andere discussie.

Eens! Konijnen en cavia's kunnen prima samen. Dat heb ik gezien. Keigroot hok met meerdere konijnen en cavia's. Leefden in een heerlijke harmonie en hadden toch hun eigen 'matties'. Prachtig!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:08

Afbeelding

Vlek <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 14:10

Fijn dat jij van hem houdt :D , ik hou het liever bij de harige soort.
Overigens zit het hele spul hier weer lekker op het gras, de jonkies nog wat onwennig. jammer dat het de laatste dag is als ik het KNMI mag geloven.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:43

Ja DD ik zit ook te twijfelen , denk dat ze zaterdag hier ook weer naar gaan ook al hebben ze een schuilhok.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:29

Sanso, wat een schatje! <3

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:02

Sorry maar ik vind skinnys ook vreselijk!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:20

Hallo ik heb een vraagje, per 1 mei verhuizen wij van appartement naar een leuk huisje met tuin. Ik wil van de zomer graag de cavia's buiten in een ren laten lopen. Hoe kan ik dit het beste opbouwen? De tuin is deels gras en deels betegeld

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 09:52

Zet een schuilhokje op de tegels en zet een ren af met gaaselementen deels op de tegels deels op het gras. Op die manier houden ze hun nageltjes ook mooi kort :D
Ik weet niet hoeveel cavia's je hebt, maar wil je ze ook echt van gras voorzien als maaltijd dan heb je wel flink wat gras nodig. Hier eten 5 cavia's in een kwartier een m2 gras op :D (van zo'n 6 cm hoog).

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:56

Graven cavia's ook?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:00

Sanso ik vind je skinny awesome! Als mijn vriend er niet zo op tegen was had ik ook een skinny cavia gehad <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 10:03

Kiekeboefje schreef:
Graven cavia's ook?

Nee, maar ik moet de ren wel regelmatig kontroleren op mollen/ratten gangen, want daar kunnen ze wel in.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:08

DubbelDun schreef:
Zet een schuilhokje op de tegels en zet een ren af met gaaselementen deels op de tegels deels op het gras. Op die manier houden ze hun nageltjes ook mooi kort :D
Ik weet niet hoeveel cavia's je hebt, maar wil je ze ook echt van gras voorzien als maaltijd dan heb je wel flink wat gras nodig. Hier eten 5 cavia's in een kwartier een m2 gras op :D (van zo'n 6 cm hoog).

Ik heb 2 cavia's dus zoveel zullen ze niet eten :D
Dankjewel voor je advies

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:04

Hoihoi
Alweer even geleden dat ik hier ben geweest, ik was het topic kwijt. Ik zal nog even bijlezen maar heb alvast wel een vraag.

Morgen wordt er een mooi buitenverblijf gebracht voor mijn 2 cavia's. Deze komt op t balkon. Ze zullen dus op beton staan. Moet op de bodem nog bodembedekking of is beton prima ? In het binnenhok komt sowieso bodembedekking.

Dit is het hok ( het gaas is van de bodem )
Afbeelding