Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:53

Sommige dingen hebben meer tijd nodig om aan te leren dan andere.
Ben nu sinds April begonnen met officiële wedstrijden. Dat is zo'n anderhalf jaar na het beginnen met trainen. Daarvoor wel wat debutanten wedstrijdjes gelopen

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:55

MyWishMax schreef:
Ik moet het piepen/joelen er uit krijgen. Hij deed het wel eens in het begin van de training, maar gisteren was het wel bizar erg. En bij ons word je weggestuurd als ze te veel herrie maken.

*grijns* heerlijke werk hond heb jij :D Wat doe je aan het gejodel tijdens de oefening? Misschien tijd voor een lesje impuls controle :P

Dankzij het warme weer heb ik een super stuiterbal naast mij staan, pffff. Ben nu begonnen aan beheersing en hersenwerk. Dat appèl komt wel als het koeler is/ mijn hond moe is :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:19

Normaal? Niet gaan lopen tot hij stil is of weer stil gaan staan tot hij stil is. En van te voren even stoom laten afblazen zonder dat hij onder appel staat. ;) Maarja, dat gaat niet tijdens een examen. Was ook commentaar van de KM, het was een hele goede hond en leuke combinatie, keurig voorgebracht, maar AUB werken aan het piepen. Anders word je weggestuurd. Dus dat gaan we meteen doen, nu heeft hij pas 1 keer zo enorm kunnen piepen zonder gevolgen, dus hopelijk kan het nog uitdoven.

Ik had trouwens 2 keer een hoge zeer goed voor mijn volgen he? ;) Ga alsnog vanaf morgen vanaf 0 beginnen, want moet nog beter, maar was wel enorm trots hihi

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:59

Verder geen andere aanpak geprobeerd? Vaak is het gejodel ook een teken dat de hond geen 100% focus heeft. De drive om iets te doen is 'hoger'. Misschien helpt het om een tactische brul/ correctie geven. Net iets doortastender dan (blijven) wachten. Je mag en kan je hond best uitleggen die hij het niet goed doet/ beter kan. Let je ook op je houding en energie?

Enneuh, wat wil je aan het volgwerk veranderen? Laat eens een filmpje zien ;) Misschien zie ik verbeterpuntjes.

Kan Tay ook zijwaarts volgen? Is een oefening om te checken of hij echt oplet en aan je been blijft. En voor de bochten is het 'muizentrappetje' een fijne oefening.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:42

Nee, correcties tot nu toe gaat hij harder gillen, maar we gaan morgenavond even brainstormen. :') Het is meer vreselijk enthousiastme, of hoe moet ik het zeggen? Hoe beter hij ging lopen zondag, hoe harder het werd, bijna vragend. Of gewoon enorm dwingend om wat te gaan doen/beloond te worden, kan ook. EDIT: Bij manwerk bijvoorbeeld, dan piept hij het eerste stuk tijdens het volgen, maar zodra ik stil gaan staan om hem te laten revieren is hij stil. Dan komt er wat en zit hij vol spanning te wachten en blijft ook stil.

Ik PB je ff een stukje film, maar je ziet er jammer genoeg weinig op. Telefoonkwaliteit.

Hij moet van mij net een fractie terug en iets rechter, zodat hij minder hindert. Nu mag ik echt niet meer klagen hoor, maar ik vind dat het beter moet en kan. Zijwaarts kan hij idd en achteruit :') Het is dus meer de positie die beter moet. De bochten zijn het probleem niet, behalve dat hij soms zo snel zijn kont omgooid dat hij mij tackelt hahahaha

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:58

Mijn hond moet trouwens met volgen enzo ook gewoon dr bek houden. mi is het vaak een gebrek aan zelfbeheersing als ze in een rustige oefening gaat gillen, piepen en blaffen. Csiva loopt ook niet over van de zelfbeheersing :P Als ik dr laat wachten voor ik bv een bal ga gooien begint ze ook te blaffen. Dat een hond herrie maakt als het rent vind ik geen probleem.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:57

Gisteren de laatste les Hoopers gehad :( jammer ... hopelijk komt er vervolg cursus :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:00

Jammer dat het alweer afgelopen is.

Vanavond nog even ingeschreven voor Hilversum 9 Augustus

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:45

Jammer Joyce! Hoopers is leuk en dat vond Chef volgens mij ook.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:34

bedankt voor alle reacties, het blaf-scenario is een stuk duidelijker. :)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:45

Ik was benieuwd of er mensen van hier a.s. Zaterdag meedoen met de behendigheidwedstrijd in Dinteloord? Ik ben er namelijk om te helpen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:20

Nee, ik heb niet ingeschreven, veel te ver weg :+

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:45

Ik loop geen FHN helaas, deze wedstrijd is bijna om de hoek bij mij.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:20

Zij in Bemmel volgende week.
Hele A Klasse gaat samen dus hebben we zaterdag een groep van 31 en zondag een groep van 28 hihi

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:30

Ik moet de open en debutanten tegelijk verkennen, zal me wat worden. Iemand tips? Hoop dat mijn honden niet te dicht bij elkaar uitkomen met lopen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:56

Oeh dat lijkt me wel lastig.
Ik kan 1 parcours wel onthouden.
Maar vorige keer moest ik in de pauze jumping verkennen en dan eerst nog VP lopen, dat vond ik al lastig.
Las op FB wel tips over dat parcours onthouden

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:27

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:55

Leuk!

Ik heb woensdag een rondje gelopen in het bos..chels vind het zo leuk om mee te gaan. Zwijnen zoeken kan ze ook goed trouwens.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:56

Ziet er leuk uit Machie. Heb totaal geen verstand van behendigheid.

Heb zelf paar weken niet getraind met [***]. Heb vaak de neiging om te denken dat ik het allemaal niet kan enzo. En voor mijn gevoel werd er enorme druk op mij gelegt. Eerst was het volgend jaar Vzh examen. En opeens dit jaar al.

Maar afgelopen woensdag toch heen geweest weer. Goed gesprek gehad. Ze waren allemaal blij om mij weer te zien. En ga er nu weer helemaal voor.
Volgens de heren zijn we een goed team. Heb voor elk onderdeel een ander die mij begeleid. En van winter dan nog aantal dingen er op zetten en dan volgend jaar ipo 1

Hij is altijd zo happy als ie de bench in mag
Afbeelding

En halverwege augustus krijgt Djang broertjes/zusjes. En waarschijnlijk komt er hier dus een pup bij :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:59

Je moet helemaal niets hè. ... als jij dit jaar geen examen wilt doen... jouw hond, jouw training.
wel fijn dat je nu weer de motivatie hebt om aan de slag te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:08

EmptyWords schreef:
Je moet helemaal niets hè. ... als jij dit jaar geen examen wilt doen... jouw hond, jouw training.
wel fijn dat je nu weer de motivatie hebt om aan de slag te gaan

Weet ik. Maar voor mijn gevoel was ik er nog lang niet klaar voor. Zag gewoon te veel beren op de weg.

Maar zie het nu in, dat we er gewoon klaar voor zijn. Had gewoon niet door dat we laatste paar maand onwijs veel zijn gegroeid als combinatie.

Ben vaak nog te onzeker over mijzelf. Bang om fouten te maken etc.

Vind daarom deze club enorm fijn. Ze hadden het allang in de gaten, waarom ik wegbleef. Er heerst totaal geen strijd wie de beste is etc. Wat op de vorige club wel zo was. Daar werd elkaar gewoon niks gegund.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:12

Dan moet je blijkbaar ar wat beter naar ze luisteren :')
Ook niet makkelijk, als je eerst slechte ervaringen met n andere club hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:15

EmptyWords schreef:
Dan moet je blijkbaar ar wat beter naar ze luisteren :')
Ook niet makkelijk, als je eerst slechte ervaringen met n andere club hebt

Ja dat heb ik nu wel geleerd. Ze gaven ook eerlijk toe, dat ze niet hadden verwacht dat wij nog zo positief zouden veranderen.
Fokker gaf aan spijt te hebben dat hij Djang niet had aangehouden.

Blijkbaar zag het begin dit jaar het er heel slecht uit :+

Helaas morgen geen training. 1 van de leden heeft wedstrijd. En daar gaan de meeste naar toe om te kijken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:22

Leuk filmpje Marleen :D Lekker fanatiek!

Wij staan aan de start van ons behendigheidsweekend. Vandaag workshops en morgen wedstrijd. We zijn pas drie weken een combinatie dus spannend wel :):)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:26