nanoukkie schreef:Waarom niet? Ik denk echt niet dat een hond daar zoveel van merkt hoor, maar Odie zou meegaan in de cabine (bij ons) en niet in het ruim. Wij zullen zeker meer autovriendelijke vakanties doen zoals Frankrijk, Spanje, Italië... Maar ik wil ook heel graag naar New York in 2025 en dat gaat natuurlijk niet met de autoTegen dan is Odie één jaar en kan hij ook meer wandelen. Hij schrikt niet terug van groot verkeer of drukke steden (zoals Parijs toen hij ongeveer 3.5 maand was).
Gisteren hadden we na twee weken weer puppyles, helaas heb ik de fout gemaakt om hem te laten spelen met de andere puppies voor de les. Zijn concentratie was hierna nogal onbestaand. Hij heeft gisteren ook ontdekt dat hij op andere hondjes kan rijden (in dit geval zelfs een ander mannetje)... Héél ambetant. Thuis rijdt hij ook regelmatig op zijn kussen en bedje. Op andere mensen heeft hij het ook al gedaan, maar nog nooit op mij of mijn vriend. Hoe zou dat komen? Ik lees dat castreren hier zeker bij kan helpen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij wordt binnen twee weken zes maanden en dan mag hij in principe gecastreerd worden.
Waarom regel je daarvoor niet een hondenoppas? Ik ben zeker voor vakanties met honden, maar NY is eerder een straf dan een luxe voor een hond.
Het rijden heeft niks te maken met zijn hormonen of op te lossen met een castratie. Zeker zo jong niet laten castreren, een reu castreren zonder dat het medisch noodzakelijk is, is sowieso niet meer van deze tijd.
Áls je al voor castratie kiest, zou ik dat zeer zeker niet doen voor een leeftijd van twee jaar.
Het rijden komt hoogstwaarschijnlijk voort uit een combinatie van moe & overprikkeld zijn.