Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ymor schreef:Roos wat een heerlijk plekje!!
Denise gelukkig niet naar jou toe haha. Naar wie is ze in een pestbui?
Ik ga vandaag cupcakes bakken voor de honden. Vandaag laatste les van de beginnersgroep met Vik. Volgende week naar de gevorderden.
Super leuk nieuws. Ik ben een tijdje geleden begonnen met de cursus kynologisch instructeur op de Martin Gaus academie. En nu dacht ik laat ik eens een beetje rond mailen naar verenigingen hier in de buurt. En nu heb ik morgen twee sollicitatie gesprekken!
Slmt9 schreef:Ik kruip weer even onder de meeleesstand weg. Bij mijn katten ben ik jaren terug begonnen met voeranalyses maken. Voor diegene die er wat kennis van hebben, ik keek hierbij naar de DM en ME. Ivm een nierpatientje nu, neem ik fosfor ook altijd mee.
Ik ben hiervoor ook gestart voor hondenvoeding. Uiteraard met aangepaste waardes, kijkend naar de richtlijnen van FEDIAF, maar ook kijkend naar diverse wetenschappelijke onderzoeken die zijn gedaan. Hierbij neem ik nu ook de fosfor en calciumwaarden gelijk mee. Met name om mogelijke problemen voor te kunnen zijn, of in elk geval middels voeding een positieve bijdrage aan te kunnen leveren.
Het is mij in elk geval duidelijk geworden, dat dit ook voor hondenvoeding net zo'n grote uitdaging is als kattenvoeding. Met name de hoeveelheid calcium is zo hoog.
Ook op het gebied van KVV. Zelf samenstellen zie ik zelf niet zitten.
Ik ben nog waarden aan het navragen bij Mac's, maar hun hondenworsten komen er wel goed uit als natvoer.
Qua kvv kom ik uit op carnibest puppy, natuurvoer, lam/rijst, kalkoen (al zitten daar wel veel koolhydraten in en niet genoeg eiwitten), dogmeat lam, eend, konijn (ook alle drie weer meer koolhydraten).
Merken als darf, barfmenu, kiezebrink, raw4dogs ook al enkele van vergeleken, maar die zitten zo hoog in calcium of fosfor.
Zijn er nog meer bokkers die zich hierin verdiept hebben en mij nog andere merken kunnen aanbevelen?
KimD schreef:Ik reken op dagbasis, ook de hoeveelheid op dagbasis. Die is veel hetzelfse omdat de inspanning vaak rond hetzelfde niveau hangt. Maar in het weekend zitten er wel schommelingen in.
CupCakes_ schreef:Spannend ymor!
Denies, wel fijn dat ze niet naar jou toe een pesthumeur heeft
Wij mogen vanmiddag weer naar de hondenschool toe
xDenies schreef:Naar Bodhi & LupaBeetje mij opeisen maar daar ga ik niet in mee. En buiten was er iemand met een kooiker hondje ofzo. Heel enthousiast beestje maar Mera vond het te druk dus nadat ze 3x gewaarschuwd had snapte ze. Dus die hond gaat even terug en probeert het weer met hetzelfde resultaat. Tsja kerel, dan vraag je er om hoor
Maar zowel Bo als het kooiker hondje doken gelijk op d'r muts af en dat vind mevrouw gewoon niet tof. Naweeën van loopsheid ofzo?
KimD schreef:Ymor schreef:Roos wat een heerlijk plekje!!
Denise gelukkig niet naar jou toe haha. Naar wie is ze in een pestbui?
Ik ga vandaag cupcakes bakken voor de honden. Vandaag laatste les van de beginnersgroep met Vik. Volgende week naar de gevorderden.
Super leuk nieuws. Ik ben een tijdje geleden begonnen met de cursus kynologisch instructeur op de Martin Gaus academie. En nu dacht ik laat ik eens een beetje rond mailen naar verenigingen hier in de buurt. En nu heb ik morgen twee sollicitatie gesprekken!
Ga je alle modules doen, of enkele?
cursebreaker schreef:Begrijpelijk dat Mera dat niet tof vind Denies en goed dat ze dan van zich afbijt. Dan moeten ze de waarschuwing maar serieus nemen en anders moet het maar even iets duidelijker gemaakt worden.
Arya snauwt nauwelijks naar een andere hond, maar als een reu in de buurt komt van d'r achterwerk, gaan die tanden bloot en hapt ze waarschuwendEn dat vind ik ook niet erg, daar mag ze echt wel voor waarschuwen. Ze hoeft niet verkracht te worden
(Mijn ervaring is dat veel reu eigenaren hier op de hei van wat ik gezien heb, maar bar rustig reageren als hun reu ergens op duikt en daar heb ik geen zin in om een hond van Arya af te moeten trekken dus ik vind het wel fijn dat ze zelf waarschuwt) Heeft 1x een reutje gehad wat boven op d'r dook en dat was denk ik 1x teveel want sindsdien laat ze het meteen weten als ze te dicht bij d'r komen achter hihi.
Ymor
Wat een leuk nieuws! Wat tof ook dat je daar die cursus volgt! Ik zou willen dat het wat korterbij lag voor mij. Lijkt me ook echt heel interessant om daar cursus te volgen.
Cupcakes
Ah lekker trainen vanmiddag, veel plezier!
RoosvanBlue
Heerlijke foto's en fijn dat je zo'n rustig plekje gevonden hebt![]()
Hier nog niet echt veel teken tegen gekomen gelukkig maar kan me voorstellen dat je twijfelt over wat te gebruiken. Wij hebben er nu een kralen band om hangen. Geen idee of het echt werkt, maar baadt het niet schaadt het niet. Ik houd de seresto banden enz liever ook nog even achterwege, sowieso omdat de kat veel met Arya speelt en dan echt met d'r bek in Arya's kraag hangt.
cinniz123 schreef:Cb het blijft indd lastig maar denk dat iedereen dat wel heeft als ze keuzes moeten maken voor hun beestje waar ze veel van houden.
Op het moment gaat het weer heel goed en knijpt ze niet hoor dus gelukkig niet continu pijn ofzo.
Die grasaren zie ik met fohnen wel gauw zitten maar bij mn chinezen kan ik ze tussen tenen of in de bek ook over het hoofd zien hoor.
Zeker als je van die afgebroken stukjes hebt.
Heeft ze er geen last meer van gehad?
Zo trouwens ik heb echt een echte puber in huis zeg.
Vd week ineens de bank gesloopt,lekker in gegraven en dan aan touwtje trekken enzo.
En volg zit er nog in en kom hier ook maar de rest???
Zelfs een lig gaat ze me aankijken van wat denk jezelf?!![]()
Ik was even vergeten hoe eigenwijs pubers eigenlijk zijn....miss dan toch beter puppy’s
Ymor wel super tof zeg!
Als je een proefnaakthond wilt![]()
Heb er nog een 1 die oost amerikaans doof is
Simoonzel schreef:@Ymor Gefeliciteerd! Super leuk, ik hoop dat je ergens aan de slag kan. Instructeur worden lijkt mij ook heeeeeel leuk alleen ik heb al zo'n leuke hondenbaan waar ik niet weg wil
KimD schreef:Vandaag voor het eerst beneden de airco aan, blijken we in een keer vijf honden te hebben.