Die zijn alleen andersom

Pop rubino en man opaline
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Viv_animals schreef:Hoi, ik heb een vraag. Mijn oma is alleen en toen zei ik, is het niet leuk om een vogeltje te nemen? Dan is het niet zo stil in huis enzo. Het leek haar een super idee maar we wilden eerst research doen om te kijken of er niet teveel bij komt kijken. Maar om goede research te doen moet je natuurlijk weten wat voor vogeltje je moet nemen, hier dus de dingen die wij in een vogeltje zoeken en misschien kunnen jullie ons vertellen welk vogeltje het best bij ons past:
- geen papegaai
- geen vogel die de hele dag op je schouder wilt zitten zeg maar, ze mogen wel gwn de hele dag door de kamer vliegen. Daarom willen we ook twee vogeltjes nemen zodat ze elkaar ook kunnen vermaken.
- krijsen is niet erg maar niet de hele dag door non stop (elk vogeltje zingt of krijst volgens mij maar sommige zijn heel erg
- kortom een gezellig vogeltje dat “kletst” en als ze thuis is het niet zo stil is, die lekker in de kamer wil rondvliegen. Ik woon dicht bij mijn oma dus ik wil wel proberen de vogels tam te maken.
We nemen waarschijnlijk 2 gras parkietjes maar die zijn heel klein dus misschien is er een iets groter vogeltje dat bij ons past? Verder staan er op internet meerdere vogelkooi maten dus ik wil aan jullie de juiste vragen: hoe groot moet een kooi zijn voor 2 gras parkietjes? Er stond op internet 60x40x50 maar dat vind ik behoorlijk klein. Nu heb ik een vogelkooi gevonden van 78x48x82 is dat groot genoeg? Ze mogen overdag dus lekker door de kamer vliegen, het is alleen voor s’ nachts en als mijn oma even boodschappen gaat doen ofzoen als ze erin willen natuurlijk. Deze kooi heeft voornamelijk horizontale spijlen want ik las dat ze dat heel leuk vinden. Dus kunnen jullie ons helpen?
Cayenne schreef:Wat leuk dat je nadenkt voor je oma en wat goed dat jullie research doen!![]()
Ik wilde eerst grasparkietjes adviseren, maar als je iets groter wilt kom ik toch op 2 valkparkieten uit
Leuke vriendelijke vogels die -zeker met z'n tweeën- niet overdreven veel geluid maken.
Cayenne schreef:Wat leuk dat je nadenkt voor je oma en wat goed dat jullie research doen!![]()
Ik wilde eerst grasparkietjes adviseren, maar als je iets groter wilt kom ik toch op 2 valkparkieten uit
Leuke vriendelijke vogels die -zeker met z'n tweeën- niet overdreven veel geluid maken.
Cayenne schreef:Catharina's kan ik ook zeker aanraden! Dat zijn ook hele rustige vogels.
Hun kooi afmetingen zou ik niet specifiek weten, want ik heb mijn valken in een voliere. Maar met name de breedte is belangrijk.
Ik neem deze kooi even als voorbeeld. Montana is wel een duur merk hoor, niet schrikken![]()
https://www.avonturiashop.nl/montana-vo ... tinum.html
Giftige stoffen zijn oa roken (lijkt me duidelijk waarom), teflon, wierook en ook veel planten.
Dus ik zou ook even door het huis gaan met oma en haar vragen wat voor planten ze heeft.
Oh ja, en lood is dodelijk, dus uitkijken met oa loodveters in vitrage en gordijnen.
Qua spullen is echt een beetje afhankelijk wat voor vogels er komen, maar neem aub geen speeltjes met spiegeltje!
Sicayes schreef:Ik zou je ook aanraden om klosjes touw van touwspeeltjes af te knippen. En goed in de gaten houden en direct vervangen als touwspeeltjes gaan rafelen. Ik ben zelf helaas ooit een grasparkiet kwijtgeraakt aan gerafeld touw (opgegeten en is een bal gaan vormen in haar krop waardoor er geen eten meer doorheen kwam) en je hoort ook wel eens horrorverhalen van vogels die zich 'ophangen' in de klosjes van touwspeeltjes.