Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:10

Mariettek, je kan je nog opgeven volgens mij. Je mag ook met jonge honden meedoen zolang ze een beetje basiscommando's kennen.

Sanne, Evi lijkt zo een ronde bol haha
Heb jij je al opgegeven voor dogrun? Ik moet dat nog doen.

Hier genieten we van de vakantie en gister een mooie strandwandeling gemaakt. Afbeelding

Enige dat jammer is (maar fijn voor ons) is dat alle konijnen weg zijn op het park. Al 4 jaar leek het teletubbie land en sinds dit jaar geen een gezien. Ze waren best mak dus Bonne vond dat wel leuk en ergens spannend, want ze rende niet meteen weg en dat was dan een beetje eng/raar haha.

Maartje_M

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:15

Thx :D we krijgen echt veel complimenten over hoe mooi hij getekend is :)

Wat heerlijk op het strand! Die staat hier ook nog op de lijst om een keer heen te gaan

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:13

Hahaha Sanne, het is inderdaad niet echt een afkledende foto zo :Y)

Winnie heeft sinds deze week een antenne!Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:13

Ik vind mensen die hun hond mee durven nemen terwijl ze te paard zijn heeeel stoer. Ben echt een watje met zulke dingen, zo bang dat de hond iets overkomt.

Obi is het er trouwens mee eens, als er wordt ingepakt moet je erbij zijn.

Afbeelding

Jabba gaat volgend weekend voor het eerst op vakantie en dat wordt voor beide honden ook de eerste keer echt op het strand. We gaan naar Cadzand met familie :) Ben heel benieuwd hoeveel chaos het gaat zijn!

Wat handig die antenne, heeft die ook een beetje goed bereik?

Onze jongen worden steeds meer maatjes, ik merk dat Obi nu ook Jabba gaat opzoeken in plaats van altijd andersom. Jabba gaat wel een stukje kleiner blijven, niet gek want Obi is echt groot voor het ras :) Jabba is inmiddels bijna een half jaar.

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:24

StalMelyn schreef:
Wij gaan morgen op vakantie naar Ouddorp met Bonne en hij is al heel de dag zenuwachtig. Zodra hij ziet dat je gaat inpakken heeft hij geen rust meer in de kont.

Hebben die van jullie dat ook? Ik herken bij de vorige honden ook. Ze weten het gewoon.

Onze pup (inmiddels 2 jr :+ ) gaat 'boos' in zn mand zitten :') totdat hij ziet dat we zijn spullen (zijn riem ed in zijn eigen rugzak) ook mee inpakken *\o/* dan idd ook geen rust meer.
We pakken zijn rugzak pas op t laatst in }>
Eenmaal in de auto is de rust er weer.

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:55

Oooh die rugtas, dat is toch té leuk <3

Bij ons is altijd een dag heel de woonkamer ontploft met kampeerspullen die in de auto gestapeld moeten worden en Fitz is die dag altijd mega zenuwachtig. We doen verder alles gewoon en besteden er geen aandacht aan, we gaan wanneer we gaan. Maar hij weet dat er wat gaat gebeuren en kan zich goed druk maken :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:02

Pien; nee ik heb me nog niet opgegeven! Wil heel graag, maar zijn paar dingen waardoor het misschien niet handig is dit jaar. Ik twijfel om weer tot maart te wachten.

Haha denise96 die antenne :') teckel uit onze les had dat altijd in de winter!

Obi en Jabba zijn cute zo samen! Fijn dat het steeds beter gaat.

Ahhh die rugzak, wat leuk!!! <3

Haha Leo hier ook, al die zooi, elke keer verbaas ik me weer hoeveel er mee moet :))

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:11

Wat ik ook doe en waar ik ook heen ga, zoveel spul moet mee. Of dat kamperen is, naar een huisje zoals nu of naar een show/wedstrijd met een van de pony's. Heel de auto vol :')

Sanne, ik heb me ook nog niet opgegeven voor de dogrun, is precies de zondag na mijn volgende vakantie. Een rustdag is ook wel lekker voor ik maandag dan weer start en als je dan een heel ongunstige starttijd hebt die zondag... Maar aan de andere kant weer zo leuk om aan mee te doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:17

Hier ook eentje die het meteen door heeft als we dingen aan ondernemen. Niet alleen vakanties maar ook de wandelingen met vriendjes < ik weet niet hoe ze het doet maar ze WEET het gewoon wanneer we met anderen wat gaan doen of niet. Dan is ze zo absurd irritant met AAN gaan als ik me al durf te bewegen en loop ik echt non-stop zuchtend en foeterend door huis :') (zeker als ze weet dat we met KimD en de roedel wat gaan doen of onze golden vriendjes Oscar & Pieter dus namen noemen moeten we dan ook vermijden want anders word ze gek :') ) Maar met onze 1 op 1 wandelingen weet ze het ook gewoon; ze ziet het aan mijn kleren als ik me omgekleed heb en welke spullen ik klaar leg ook haha. Met inpakken voor vakanties e.d. is ze meestal wel rustiger omdat we dan al dagen vooraf bezig zijn met spullen inpakken maar zodra m’n man de auto’s gaat inladen gaat ze wel duidelijk aangeven dat ze niet achtergelaten moet worden :')

En ja idd er gaat altijd Zoveel mee aan spullen. Tegenwoordig rijden wij met 2 auto’s sinds we de ‘hondenauto’ hebben waar we niet genoeg zitplekken voor het hele gezin hebben, waardoor je nog makkelijker extra dingen meeneemt maar zelfs het basis spul voor bv 2 weken is gewoon al bizar veel, ook als je rekening wilt houden met veranderend weer oa gaat er dan al standaard een hoop spullen mee naast alleen al de voer dingen enz haha. Komend jaar voor het eerst in dan 6 jaar een vakantie zonder haar dus dan gaat alles meegesleept worden naar m’n ouders, maar dat is wel minder als wat er mee gaat met onze eigen vakanties. Komende maand mag ze ook nog 2 nachtjes gaan logeren bij m’n ouders dus kunnen we ook alweer gaan slepen :')

En leuk zo’n paard-hond-trial!
Die rugtas hierboven is idd ook echt te schattig!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:56

MissYvette4u schreef:
Onze pup (inmiddels 2 jr :+ ) gaat 'boos' in zn mand zitten :') totdat hij ziet dat we zijn spullen (zijn riem ed in zijn eigen rugzak) ook mee inpakken *\o/* dan idd ook geen rust meer.
We pakken zijn rugzak pas op t laatst in }>
Eenmaal in de auto is de rust er weer.

[ Afbeelding ]

De grap is is dat hij ook Elmo heet :D

Afbeelding

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:25

Ik dacht al dat hij zo heette haha, leuk!

Vinden jullie honden school ook zo leuk, Chim was pas één keer geweest en onderweg had hij al door waar we naartoe gingen. Sinds vrijdag is hij echt strontvervelend, dus in die zin toch fijn dat iemand nog enthousiast is. :')

Hij vond het allemaal weer erg leuk. De Schapendoes en de Golden retriever en de aqility, oh en tussen door wilde hij ook nog wel wat oefeningen doen. Toen hij kwam was het zo'n tam hondje, maar op het moment,....

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:16

Odie vindt de hondenschool leuk omdat hij dan mag spelen met de andere honden :o Volgens mij wordt hij niet héél enthousiast van een uur te moeten luisteren.

Heeft iemand al ooit gevlogen met een hond in de cabine bij Brussels Airlines? Wij willen volgende maand naar Londen met het vliegtuig. In de trein worden geen honden toegelaten...

Ik heb deze gezien op Bol.com, maar ik lees in de reviews dat Transavia deze niet goedkeurde bij een andere reiziger. https://www.bol.com/be/nl/p/ace-pets-ho ... oductImage

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:37

nanoukkie schreef:
Odie vindt de hondenschool leuk omdat hij dan mag spelen met de andere honden :o Volgens mij wordt hij niet héél enthousiast van een uur te moeten luisteren.

Heeft iemand al ooit gevlogen met een hond in de cabine bij Brussels Airlines? Wij willen volgende maand naar Londen met het vliegtuig. In de trein worden geen honden toegelaten...

Ik heb deze gezien op Bol.com, maar ik lees in de reviews dat Transavia deze niet goedkeurde bij een andere reiziger. https://www.bol.com/be/nl/p/ace-pets-ho ... oductImage

Engeland zou ik sowieso héél goed uitzoeken, naast de strenge regels voor cabine vliegen zou ik ook even goed uitzoeken wat je bij de douane kunt verwachten.

Als ik iets een heel gedoe vind, is het naar Engeland gaan met de honden. Wij komen inmiddels de grens niet meer over dus dat probleem is opgelost.

Dit jaar waren enkele grote toernooien van onze sport in Engeland en er zijn een aantal honden moeten achterblijven aan de grens vanwege hun strikte regels.

Zou dus eerst even via LICG gaan kijken wat er verwacht wordt.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:45

@KimD: dit is wat ik terug kan vinden. Reizen van België naar Groot-Brittannië:

- Het dier heeft een geldig EU-dierenpaspoort dat in een EU-land of Noord-Ierland werd uitgereikt.
- Het dier werd voor of minstens op hetzelfde tijdstip van de rabiësvaccinatie gechipt. Het chipnummer is genoteerd in het EU-dierenpaspoort.
- Het dier heeft een geldige rabiësvaccinatie (de primovaccinatie moet minstens 21 dagen voor aankomst in het Verenigd Koninkrijk uitgevoerd zijn en het gevaccineerde dier was minstens 12 weken oud op het tijdstip van de primovaccinatie, de geldigheidsduur van de vaccinatie is deze die vermeld is in de bijsluiter/SKP van het vaccin, een herhalingsvaccinatie dient uitgevoerd te worden binnen deze geldigheidsduur, een volgende vaccinatie die uitgevoerd wordt na deze geldigheidsduur wordt beschouwd als een primovaccinatie). De vaccinatie wordt geregistreerd in het EU-dierenpaspoort.
- Honden moeten behandeld zijn tegen Echinococcus multilocularis min. 24 uur en max. 120 uur (5 dagen) voor binnenkomst in het land. De behandeling moet genoteerd worden in het EU-dierenpaspoort (naam product en vergunninghouder, datum van behandeling, stempel en handtekening van de dierenarts).
- Het totaal aantal dieren is beperkt tot 5 dieren, tenzij de dieren deelnemen aan wedstrijden, tentoonstellingen, sportactiviteiten of trainingen. In dit geval moeten alle dieren ouder zijn dan 6 maanden en moet er een schriftelijk document van deelname aan de show of het sportevenement kunnen worden voorgelegd. Dit document kan gedownload worden op de website van de Britse overheid: Declaration for more than 5 pets moving for a competition or show.
- Reizigers met gezelschapsdieren die naar Groot-Brittannië reizen kunnen het land enkel binnenkomen via bepaalde grensposten waar de dieren gecontroleerd kunnen worden.

In principe is dit allemaal in orde, alleen het Echinococcus moet ik even bekijken. Wij zouden vliegen via Zaventem, en dat is een erkende grenspost.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:51

Wij zijn deze zomer met de auto en boot overgegaan naar de UK.
Met één hond goed te overzien: geldig paspoort en rabiës, het formulier ingevuld mee, ontworming met aftekening van de dierenarts.
Die ontworming vond ik vervelend omdat het compleet onnodig is, maar verder geen issues met de gestelde eisen.

Bij de douane controleren ze alles strikt, vooral het land in. Voor je de boot op gaat een chip check en paspoort controle van de hond op de gestelde eisen en weer als je er af komt. Terug alleen bij het oprijden gecontroleerd op chip en paspoort.

Met meerdere honden is dat direct een stuk onhandiger allemaal. Maar met één of twee honden zou ik het niet laten. Wel echt goed vooraf controleren of je aan alle eisen voldaan hebt. Bij ons is het formulier niet gecheckt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:53

En met betrekking tot reisbench voor in een cabine, zou ik met de desbetreffende reisorganisatie contact opnemen en bij hen vragen om specificaties over wat wel/niet geaccepteerd is :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:56

Leo schreef:
Wij zijn deze zomer met de auto en boot overgegaan naar de UK.
Met één hond goed te overzien: geldig paspoort en rabiës, het formulier ingevuld mee, ontworming met aftekening van de dierenarts.
Die ontworming vond ik vervelend omdat het compleet onnodig is, maar verder geen issues met de gestelde eisen.

Bij de douane controleren ze alles strikt, vooral het land in. Voor je de boot op gaat een chip check en paspoort controle van de hond op de gestelde eisen en weer als je er af komt. Terug alleen bij het oprijden gecontroleerd op chip en paspoort.

Met meerdere honden is dat direct een stuk onhandiger allemaal. Maar met één of twee honden zou ik het niet laten. Wel echt goed vooraf controleren of je aan alle eisen voldaan hebt. Bij ons is het formulier niet gecheckt.

Het is niet onhandiger met meer honden, het is vooral veel plannen en tijd rekenen bij de douane. In ons geval dus ruim op tijd voor de boot, anders missen we die. :+

Maar ze zijn echt heel strikt, ik zweet er peentjes steeds en dan controleer ik alles zeshonderd keer. Het ligt ook aan de douaneambte die je treft trouwens.

Op de terugweg had ik dan weer twintig honden extra kunnen meenemen, geen controle gehad. :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:03

Door de Brexit is het allemaal beduidend strenger geworden, waar we eerst (weliswaar zonder hond) zo de boot af reden, was het nu een uur in de rij staan bij de douane. Iedere auto en camper trouwens, alles stond door elkaar. Wij hadden een sticker op de ruit met "huisdier aan boord" zodat ze weten dat er extra controles nodig zijn. Overigens was dat dus alleen paspoort en chip lezen.
Heen en terug hoefde onze auto verder niet open, de meeste busjes en campers werden wel extra gecheckt. :j

Ik zou het er niet om laten, de controle is streng maar als je het lijstje hebt gecontroleerd zit dat gewoon goed. Wij hebben bij de DA aangegeven dat we naar de UK gingen en zij heeft toen het paspoort extra gecheckt of alles er goed in stond.

Bij inchecken bij de boot scheelt dat dat al vanaf 3 uur van tevoren kan. Veel minder stress :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:07

Wat me wel intens ingewikkeld lijkt met meerdere honden is dat je geloof ik maximaal 2 honden in een hut mag hebben op de boot en ze mogen niet in de auto/camper blijven. Dan wordt het kennel maar dat vond ik een horrorshow daar ;(

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:22

Wij zouden met het vliegtuig gaan nu, niet met de veerboot.

Die optie hebben wij wel bekeken, misschien voor in de toekomst. Maar hoezo mogen honden niet in de auto blijven? Dat vind ik heel raar/naar. :(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:24

Nu zou ik het zelf juist naarder vinden ze in de auto te laten, want er is veel herrie in het autoruim, geen ventilatie en je mag tijdens het varen niet naar je auto. Het is een overtocht van 10+ uur dus ik snap het wel.
Hut was prima, kennel zou ik ten zeerste afraden.

Hoe het bij de korte overtocht vanuit Calais is weet ik niet, maar dat zou nog te prefereren zijn dan :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:29

Hier ook geen ervaring met vliegen met hond, dat mag alleen met hele kleintjes in de cabine toch? Het lijkt me best spannend voor ze!

Wel de boot naar engeland gedaan dit jaar en zelfde ervaring als Leo. Lekker gezellig samen in de hut! Auto werd niet gecheckt, maar hond wel. De vereisten die je noemt kloppen ook. Ik vond het niet lastig, maar je moet gewoon wel even zorgen dat alles in orde is. Anders komt ie de grens niet over :+

Wij hebben leuk nieuws, want Evi krijgt een tuin *\o/*
We hebben een huis gekocht en krijgen 30 oktober de sleutel al. Echt heeel veel zin in & Evi zal er vast dolblij mee zijn *D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:15

Leo schreef:
Wat me wel intens ingewikkeld lijkt met meerdere honden is dat je geloof ik maximaal 2 honden in een hut mag hebben op de boot en ze mogen niet in de auto/camper blijven. Dan wordt het kennel maar dat vond ik een horrorshow daar ;(

Ja, maar dat ligt echt aan de mensen denk ik. Ik zou onze honden dus nooit in zo'n hut of op het dek willen.

Die blijven zowel via FRA & NLD in de auto. Je mag onder begeleiding wel controleren maar via FRA ben je met maximaal drie uur weer in de auto, en dan is dat echt maximaal qua tijd. Via NLD is het acht uur met de nachtboot, dus maximaal een uurtje of negen/tien. De meeste controleren dan halverwege even een keer of alles oké is maar veel kiezen ook om te laten zitten want ze zijn het gewend in de meeste gevallen.

De bootmaatschappijen doen daar ook nooit moeilijk over want als zo'n wedstrijd gepland staat hebben ze vaak boten vol met hondenmensen, die kunnen ze niet allemaal eruit laten. _O-

Prio-sticker heb ik wel altijd fijn gevonden, eerste erop en eerste eraf, was super geregeld. Wij werden wel gecontroleerd maar bij het eerste vreemde gezicht achter de auto stond Puk met haar tanden tegen de tralies, dus de controle was snel klaar en de chip van de honden mocht ik zelf controleren. :')

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:14

nanoukkie schreef:

Ik zou voor gewoon een vakantie mijn hond nooit van z'n leven meenemen in het vliegtuig. Zeker niet als hij in het ruim moet en je er niet bij kan. Er zijn genoeg hond-vriendelijkere opties, zoals de boot. Waar je een hondenhut kan boeken en lekker relaxed op bed samen de overtocht kan maken. Misschien ben je dan wat meer tijd kwijt en wat meer geld. Maar dat heb ik persoonlijk veel liever dan alle stress van het vliegtuig. Wij hebben inmiddels heel vaak de nachtboot naar Noorwegen genomen en dat was ontzettend fijn met een hondenhut.
Natuurlijk is het uiteindelijk je eigen beslissing wat je met de hond doet op vakantie. Bij ons is de hond onderdeel van het gezin en ik vind het gewoon fijn dat hij ook een fijne relaxte vakantie en reis kan hebben. Als er geen optie is om een stressvrije reis te maken, dan gaan we niet, of zoeken we een andere optie.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:15

Waarom niet? Ik denk echt niet dat een hond daar zoveel van merkt hoor, maar Odie zou meegaan in de cabine (bij ons) en niet in het ruim. Wij zullen zeker meer autovriendelijke vakanties doen zoals Frankrijk, Spanje, Italië... Maar ik wil ook heel graag naar New York in 2025 en dat gaat natuurlijk niet met de auto :D Tegen dan is Odie één jaar en kan hij ook meer wandelen. Hij schrikt niet terug van groot verkeer of drukke steden (zoals Parijs toen hij ongeveer 3.5 maand was).

Gisteren hadden we na twee weken weer puppyles, helaas heb ik de fout gemaakt om hem te laten spelen met de andere puppies voor de les. Zijn concentratie was hierna nogal onbestaand. Hij heeft gisteren ook ontdekt dat hij op andere hondjes kan rijden (in dit geval zelfs een ander mannetje)... Héél ambetant. Thuis rijdt hij ook regelmatig op zijn kussen en bedje. Op andere mensen heeft hij het ook al gedaan, maar nog nooit op mij of mijn vriend. Hoe zou dat komen? Ik lees dat castreren hier zeker bij kan helpen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij wordt binnen twee weken zes maanden en dan mag hij in principe gecastreerd worden.