Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:Ik geef de cavia's al jaren deels paardenmuesli. Ze vinden het heerlijk. Ook krijgen ze er een caviabrokje bij, maar die laten ze meestal liggen.
Wel dagelijks of om de dag een Vit-C pilletje bij voeren. Ik merk dat ze van alleen cavia-korrels érg veel gaan drinken (dus veel te zout) en met de muesli is dat meteen over.
Voor schapen zal het ook geen kwaad kunnen, maar onderom kun je beter niet doen, want volgens mij zit er in schapenvoer iets wat voor paarden niet zo goed is (in grote hoeveelheden die ze normaal eten).
beert schreef:Geven jullie eigenlijk paardenvoer aan de cavia's? Er was pas een discussie op Facebook caviaforum dat een dierenarts Parvo care4life adviseert. Ik heb dat nu besteld. Maar hebben jullie ervaring met zoiets?
Link met samenstelling: https://www.pavo.nl/essentials/producte ... B4QAvD_BwE
Zou ik dit eigenlijk ook aan schapen kunnen voeren? Iemand die dat toevallig weet? Niet dagelijks, maar soms moet ik onze schapen even vangen en met een zak schapenbrok doe ik twee jaar, omdat schapen enorm zeikerig worden van brokjes en het niet nodig hebben