Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 09:21

Hier ook, alleen een kwam er niet naar het eten toe. Die heb ik uit zijn huisje moeten halen.

Dat is een 3-jarige die sinds de zomer zit te klungelen met gezondheid. Hij heeft al een keer een flinke kuur gehad en is gevaccineerd zelfs, maar hij blijft een beetje 'net niet'.

Edit. Een gezond 2021 natuurlijk gewenst!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:51

Iedereen een gezond en gelukkig 2021 :D .

Ik heb net een beertje van 7 weken afgehaald. Even snel het hele hok goed schoongemaakt en de 2 samen gezet. Heb echt moeten lachen om de kleine hummel. Casey ging er achteraan lopen en zo heeft de uk het hok verkend. Op een gegeven moment viel het kwartje waar het hooi ligt. Even extra gas geven, snel een sprietje mee pikken en daarna al kauwend weer doorlopen. Even gas geven, kan ik snel even mijn haar wassen. Even gas geven, kan ik een slokje drinken en wacht :)* brokjes **\O/** , daar pik ik er ook maar snel 1 van mee. Wijsneus :+ :+: . Zo hebben ze 5 minuutjes achter elkaar aan gelopen en net hebben ze 5 minuten tegen elkaar aan gezeten :+: . Nu zijn ze wel weer wat aan het rommelen maar het klinkt niet extreem.

Edit, ik ga net even kijken en Casey zit weer helemaal blij te kijken. Zijn oogjes stralen weer <3 *\o/* . Nu duimen dat het zo blijft :)

DubbelFun

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:07

Mooi opgelost :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:27

Ik geloof dat ik wel veilig naar stal kan. Ze zitten naast elkaar zichzelf te wassen <3 <3 .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:13

Dat is wel een goed teken :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:53

Fijn dat het zo goed gaat!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:27

Even een update. Wat zijn ze leuk samen <3 <3 . Ben net 2 dagen vrij geweest en dus lekker 2 avonden bankhangen. De meest lieve geluidjes kwamen er uit het hok <3 . Casey eet ook weer een heel stuk beter *\o/* . De kleine is Kai gedoopt. Naar de drummer van mijn favoriete band, Nightwish. Als die een concert speelt staat zijn haar halverwege ongeveer net zo ontploft als bij dit hummeltje :+ . De kleine heeft eigenlijk wel een beetje weg van een kruising tussen een draak en een eenhoorn is caviavorm _O- _O- <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:15

Dat vraagt wel om een fotootje natuurlijk :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:20

Ooh nou ben ik ook hee benieuwd. En wat fijn dat het zo goed gaat!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 03:10

Het is al heel lang geleden dat ik een foto heb geplaatst en heb geen idee meer hoe dat moet :o . En ik heb ook nog niet echt mooie/duidelijke foto's. Hij vind alles nog heel eng en verschuilt zich bij voorkeur achter zijn vriend als ik in de buurt ben :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:28

Iedereen een fijne 2021 gewenst! Hier klote nieuws Apollo dood gevonden in het hok. Hij werd wat dunner maar niet schrikbarend, hij at als een hoogwerker nog steeds. Oliver zit nu alleen helaas want het is een enorm lastige beer met koppelen en ik kan niet nog meer caafs erbij hebben mocht het mis gaan. Laat eerst even alles bezinken voor ik wat ga doen.

Rust zacht Pollewop mis je nu al Y;(
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:51

Ah veel sterkte

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:56

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Hier waren de cavia's heel erg relaxed tijdens oud en nieuw, maar wij hebben ook amper iets gehoord.

Och Mira, wat naar. Veel sterkte. :knuffel:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:32

@mira: wat sneu. Heb je gemerkt dat hij meer dronk de laatste tijd ??

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:45

DubbelFun schreef:
@mira: wat sneu. Heb je gemerkt dat hij meer dronk de laatste tijd ??

Hij dronk wel meer dan anders maar het was niet schrikbarend dat ie de fles zo leeg dronk.

Dank jullie wel nooit leuk dit soort dingen

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:44

Wat een vervelend nieuws Mira. Dat is nooit leuk. :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:51

Bah, wat naar om je dier zo te vinden. Heel veel sterkte :(:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:38

Ik lig in een deuk hier. ik kijk in het hok en kan alleen Casey vinden, die zit in de hoek van hun huisje. Maar dan zodanig in een hoek dat Kai er echt nooit achter kan zitten. Ik nog eens goed kijken, ligt Kai op de rug van Casey te slapen <3 <3 <3 _O- _O- _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:53

Die hebben elkaar dus wel gevonden :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 22:28

Geven jullie eigenlijk paardenvoer aan de cavia's? Er was pas een discussie op Facebook caviaforum dat een dierenarts Parvo care4life adviseert. Ik heb dat nu besteld. Maar hebben jullie ervaring met zoiets?

Link met samenstelling: https://www.pavo.nl/essentials/producte ... B4QAvD_BwE

Zou ik dit eigenlijk ook aan schapen kunnen voeren? Iemand die dat toevallig weet? Niet dagelijks, maar soms moet ik onze schapen even vangen en met een zak schapenbrok doe ik twee jaar, omdat schapen enorm zeikerig worden van brokjes en het niet nodig hebben :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:15

Ik geef de cavia's al jaren deels paardenmuesli. Ze vinden het heerlijk. Ook krijgen ze er een caviabrokje bij, maar die laten ze meestal liggen.
Wel dagelijks of om de dag een Vit-C pilletje bij voeren. Ik merk dat ze van alleen cavia-korrels érg veel gaan drinken (dus veel te zout) en met de muesli is dat meteen over.
Voor schapen zal het ook geen kwaad kunnen, maar onderom kun je beter niet doen, want volgens mij zit er in schapenvoer iets wat voor paarden niet zo goed is (in grote hoeveelheden die ze normaal eten).

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 00:26

DubbelFun schreef:
Ik geef de cavia's al jaren deels paardenmuesli. Ze vinden het heerlijk. Ook krijgen ze er een caviabrokje bij, maar die laten ze meestal liggen.
Wel dagelijks of om de dag een Vit-C pilletje bij voeren. Ik merk dat ze van alleen cavia-korrels érg veel gaan drinken (dus veel te zout) en met de muesli is dat meteen over.
Voor schapen zal het ook geen kwaad kunnen, maar onderom kun je beter niet doen, want volgens mij zit er in schapenvoer iets wat voor paarden niet zo goed is (in grote hoeveelheden die ze normaal eten).

Dank! Ik heb geen paarden, dat scheelt :-). Ik ben hier op het forum ooit terecht gekomen, omdat we toen een shetlander hadden. Maar de schapen staan daar nu.

De cavia's krijgen nu science selective en cavia-muesli door elkaar en eten alles op. Daarnaast groente en heel veel hooi. Die brokken en muesli zie ik meer als bijvoer. Nu in de winter krijgen ze meer, omdat ze toch meer energie nodig hebben om warm te blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:53

Ik heb één keer science selective gekocht, maar dat eten ze heel slecht én het is bereduur, dus daar was ik ook niet zo rouwig om.

Hier is Christy weer van haar langharige jas ontdaan. Ik merk dat ze er best 'last' van heeft; ze kan zich nu veel makkelijker wassen en krabben doet ze ook veel minder.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 12:48

Ik bestel SS in Engeland, dan is het betaalbaarder. In bestel nu 2x per jaar en dan is het ongeveer 70 euro per keer. Dus 140 euro aan brokjes per jaar, voor 8 cavia's vind ik dat te overzien.

Maar nu met de Brexit en corona zal ik misschien toch naar een alternatief moeten zoeken :-)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:11

beert schreef:
Geven jullie eigenlijk paardenvoer aan de cavia's? Er was pas een discussie op Facebook caviaforum dat een dierenarts Parvo care4life adviseert. Ik heb dat nu besteld. Maar hebben jullie ervaring met zoiets?

Link met samenstelling: https://www.pavo.nl/essentials/producte ... B4QAvD_BwE

Zou ik dit eigenlijk ook aan schapen kunnen voeren? Iemand die dat toevallig weet? Niet dagelijks, maar soms moet ik onze schapen even vangen en met een zak schapenbrok doe ik twee jaar, omdat schapen enorm zeikerig worden van brokjes en het niet nodig hebben :-)

Geef het hier ook tussendoor als mijn ppid pony weer eens zoiets heeft van vreet het niet meer zonde om weg te gooien. Ze eten het heel graag als ik het vergelijk met de caviabrok