Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:14

Heb in mijn leven al zoveel bizarre kruisingen gezien dat ik deze nog best mee vind vallen... Hoewel ik beide rassen goed ken en daarom dus ook zeg ik zou het nooit fokken!! Ik zou het nooit iemand aan raden om te fokken maar verwacht niet dat de pups mits deze bij ervaren en actieve eigenaren terecht komen heel moeilijk zullen zijn.

Uit onderzoek is overigens ook gebleken dat de gemiddelde kruising juist minder "heftig/pittig" is dan de rassen op zich.
In hoeverre dit klopt geen idee heb hier 2 kruisingen waarbij dat zeker op gaat maar ook 1 die gewoon scherp is zoals zijn rassen waar hij mee gemixt is afzonderlijk zijn.

Voor mezelf zou ik de kruising qua rassen aan durven maar niet in de huidige roedel die wij nu hebben qua leeftijden en karakters ;)
Voor 1 op 1 zou ik de uitdaging aan nemen en er zeker een fantastische hond aan krijgen. Overigens ik zou geen hond sociale hond verwachten en ook geen gezinshond. Wel een kameraad door dik en dun, mega onafscheidelijk, waaks en beresterk

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:25

Ik pas op een kruising Akita x 'pitbull ' (baasje weet niet wat het is). Ook te zot voor woorden 8)7

Zie ook veel kruisingen met veedrijvers en BBM voorbij komen, vind die verschillende driften ook absoluut geen combi :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 22:41

KimD schreef:
KarmaChansy schreef:
Al dat haar weer zeker :))

Deze Kim is van de haarloze honden. Bij mij hebben honden al te snel teveel haar. _O-

Deze kim heeft ook een hekel aan haar. Staffie haar mag nog :P

Leuke pup Manadis! Blij ding! Vanavond naar de film geweest. Morgen lees ik bij!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:43

__Nathalie__ schreef:
Ik vind een pomski ook zoiets belachelijks. Het maakt beide rassen minder mooi. Het lijkt in de verste verte niet op een pomeranian. En het is lelijker dan een husky. Alleen als pup zien ze er leuk uit.

Balto is een Pomsky met goede genen komt dat echt wel goed hoor, nu wist ik wel pas dat hij een pomsky was nadat wij hem kregen. Maar dan nog hij heeft van beide rassen de goede kanten mee gekregen

edit: ik durf dus best zo'n kruising aan :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:23

Smaken verschillen he en omstandigheden ook. Mijn baas heeft een bullmastiff x rottweiler voor haar een geweldige kruising maar ik moet er voor mezelf niet aan denken. Is echt een terrein hond die het heerlijk vind op het terrein te scharrelen en uiteraard te waken. 2 a 3x per week echt even wandelen aan het water bijv. is meer dan genoeg qua vermaak.
Zelf ben ik dagelijks op pad, niet 1 wandeling is hetzelfde en we hebben naast wandelen nog veel spel en andere uitjes ed.
Ik zou gek worden van een hond die sowieso een laag energie niveau heeft en zo'n hond zou gek van mij worden haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:30

Oh en mij hoor je niet over stafford en zgn pittbull kruisingen enz. dat dit zeer onverantwoord is enz.

Wel voor de gemiddelde honden bezitteren ook helaas voor het gemiddelde volk wat er al 1 heeft....
Echter er is een groep mensen die zulke honden aan kan, die er mee sporten als dit nodig is en die ze op verantwoorde manier uitlaten.

Niet de groep dus die verwacht dat je met goede opvoeding nooittttt een probleem kan krijgen want fikkie is opgevoed hoor....die kunnen beter maar voor bart smit hondje gaan....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:55

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Deze Kim is van de haarloze honden. Bij mij hebben honden al te snel teveel haar. _O-

Deze kim heeft ook een hekel aan haar. Staffie haar mag nog :P

Leuke pup Manadis! Blij ding! Vanavond naar de film geweest. Morgen lees ik bij!

Ik ben juist gek op honden met veel haar :D lekker zacht met aaien. Alleen de rui 2 keer per jaar is iets minder :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:00

__Nathalie__ schreef:
Ik ben juist gek op honden met veel haar :D lekker zacht met aaien. Alleen de rui 2 keer per jaar is iets minder :Y)

Daar heb ik de oplossing voor :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:02

Azmay schreef:
__Nathalie__ schreef:

Daar heb ik de oplossing voor :+

Wat dan, heb jij een ras die niet in de rui gaat? :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:04

__Nathalie__ schreef:
Wat dan, heb jij een ras die niet in de rui gaat? :D

Poedels :')

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:11

Oh hahaha ja ideaal. Pip speelt vaak met een poedel bij ons in de buurt. Wel heel leuk beest :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:02

Ik houd ook niet van honden met een lage energie :D ik hike dus veel en wandel veel, sommige pitbulls vind ik geslaagd andere niet. Hier in de buurt loopt ook een buldog x husky na ja dat is niet echt een geslaagde kruising vind ik :+

Ik bedoel Siberische husky x Pom is nog in de zelfde rasgroup zelfde als Sibeer x malamut bv ik ken ook een samsky samojed x husky ook zeer geslaagd :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:08

Wat ik nog de meest mislukte kruising vind is de doodle variant op ieder ras. De 'originele' labradoodle is schattig en in verhouding....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:11

Ik ben in het algemeen gewoon enorm tegen kruisen. Om het feit dat 99,9% gewoon zeer ondoordacht is en gedaan omdat de reu toevallig die van de buren is bv. Ongeteste honden want”kruisingen zijn gezonder.
Daarbij is eigenlijk in België kruisen wettelijk verboden (niet dat hierop gehandhaaft wordt)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:16

Ondoordacht ben ik ook op tegen hoor, sowieso met alle dieren. Echter als er goed wordt getest zoals dan vind ik het helemaal prima. Ik ben 100% voor zoveel mogelijk gezonde honden te fokken als dat dan een kruising is so be it. Liever dat als een fokker die met HD c nog fokt omdat het mag volgens de standaard

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:25

Met die C ook opletten. Elk land is minder/meer streng in de beoordeling. Een B in Nederland is bv een C in België. Of honden die zelfs D in België getest hebben en in een ander land A.
Ik zou dus sneller een Belgische C met een Belgische a combineren, dan dat ik 2 b’s Uit Nederland zomaar zou combineren.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:29

Zal eens opzoeken of de HD-C vergelijkbaar is met nederland of BE bv das een goede tip

edit: ik kijk ze allemaal dan na natuurlijk maar had de C even als voorbeeld :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:34

Ideaal om het te weten te komen is als je honden vind die in beide landen ingestuurd geweest zijn. Officieel is elke a gewoon hetzelfde maar de strengheid van de commissies verschilt gewoon enorm hard.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:47

Dat wist ik inderdaad ook niet!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 10:08

__Nathalie__ schreef:
Ianthe schreef:
Dat de ouders meerdere titels hebben, betekend niet gelijk dat het goede honden zijn hoor;) Maar dat is weer een andere discussie :+ Snap wel dat je niet alleen daarom een pup neemt, maar lees dat zo vaak. Ja ouders zijn kampioen, dus dan krijg ik vast een goede pup.

Dat weet ik, maar dat geeft wel aan dat ze goed in elkaar zitten. Onze huidige kees schijnt een zeer goede show hond te kunnen zijn alleen hebben wij daar geen interesse in. Ik heb daar geen tijd voor en fok toch niet.

Ik wil gewoon een mooie gezonde lieve hond. Mijn vriend wilde ook niet met een dwerg lopen daarnaast vond ie 2500 euro veel te veel geld en dat was ik wel met hem eens :+

Wat een prachtige hond zeg die ausie

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het goed in elkaar zitten. Helaas is bij de Engelse Stafford juist het geval dat de showlijnen ''minder gezond'' zijn dan de sportlijnen. Juist omdat er op uiterlijk geselecteerd word valt gezondheid vaak een flinke stap terug met als gevolg hondjes met PL, HD en een aantal mer kortere snuiten wat weer ademhalingsproblemen kan geven.

Ohh Karma ik ben benieuwd naar de Samojeed X husky :P

KimD Wat gaaf zo in dat blad staan!

Over HD, ik ga in principe alleen voor HD-A X HD-A. Maar voor een goede combi zou ik een HD-B niet direct laten staan. Maar als ik dan bijvoorbeeld laatst van Karma een lijst met reutjes uit zweden krijg waar bijna alles aan minimaal 1 kant ED heeft en alles op 2/3? reutjes HD-B of hoger hebben dan vind ik dat toch wel heel erg.
Er zijn hier showfokkers die gewoon fanatiek fokken met ongeteste teven en een reu die HD-C heeft. En wat ik dan bijzonder vind is dat waar die reu vandaan komt, ze sindsdien niet meer officieel testen maar alles is wel spontaan vrij van alles.. En dat terwijl ze ''clubfokker'' zijn en het fokreglement officieel testen(via de RvB) verplicht stelt. Zo'n fokker loop ik dus voorbij. Hoe goed de combi ook zou kunnen zijn.. Dan liever niet fokken of kopen..

Daar staat tegen over dat ondanks dat ik echt voor officieel testen ben er wel fokkers zijn waar ik ook ''onofficieel'' zou accepteren. Zeker als je gaat kijken naar sportlijnen/fokkers die fanatiek sporten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:34

Ik had gezocht en her eerste wat ik las dat er veel klachten waren over staffie fokkers met HDC inderdaad :+ misschien laat ik karma ook in NL testen als ik een keer geld over heb

Ik denk dat ze in Zweden dus minder strikt zijn als ik het zo lees maar weet het niet zeker

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:44

Goed om te weten is dat alle commissies hetzelfde keuren. Hier zijn internationale richtlijnen voor, maar dat ze anders beoordelen. Dáár zit het verschil.

De richtlijnen verschillen namelijk per ras. Waar foto A in het geval van een Border een HD-B is, kan diezelfde foto A in geval van een Chihuahua een HD-A zijn.

De foto's worden dus hetzelfde gekeurd, maar vanuit het ras anders beoordeeld! Daar zit een verschil in!

Bij de border is HD, ED & rug van belang, terwijl bij de chihuahua ED en ECVO veel zwaarder weegt. :j

Sowieso geldt alleen maar de uitslag in het land van kennel. Dus mijn sheltie uit Tsjechië kan ik wel daar laten beoordelen, maar omdat ze hier onder kennel staat zijn die beslissend over de uitslag.

En heel slim, daar valt niet over te corresponderen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:47

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 13:56

Als de kennelclub aangesloten is bij de FCI, dan zijn alle certificaten bij alle FCI kennelclubs erkend. Als deze volgens de FCI regels getest en uitgedeeld zijn. Betekend dit bijvoorbeeld dat de foto’s van HD en ED zonder roesje gedaan zijn, dan zijn ze niet volgens de regels van de FCI gedaan en mogen andere kennelclubs deze weigeren.
Dat is wat de FCI en de RvB er over zegt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:58

Ja dat klopt hier zijn ze aangesloten bij de FCI, ik had dat ook na gekeken Karma is inderdaad met een roesje onder de foto's gegaan.

edit mijn zweeds is vrij goed maar sommige taal die ze neerzetten moet ik echt ff opzoeken := zo posh