ik heb even geen tijd om te reageren over het hok, dat doe ik morgen! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ik heb even geen tijd om te reageren over het hok, dat doe ik morgen!
Nu maar hopen dat het klikt anders is het wel een beetje zonde voor de 60,- die aan de castratie zal moeten worden uitgegeven.. maar ik vermoed dat Sproet niet zo'n moeilijke is.
Het koppelingsproces zal ook heel langzaam worden opgebouwd. 
. (http://link.marktplaats.nl/m1119747003)
matedor schreef:Hoi!
Ik ben er tijdje actief geweest maar nu al lang niet meer. Ik dacht ik kom weer even langs! Wat een leuke konijnen hebben jullie! Ik had ook 2 leukers helaas van het zomer er 1 in laten slapen waar we niks aan konden doen dus nu nog 1. Misschien komt er binnenkort nog een tweede weer bij maar meneer zit nog nog even alleen. Puck is een heel lief konijn maar zo onwijs ondeugend en eigenwijs niet normaalwe hebben al een anti uitbraak ren van 2 bij 1,30 zelf gemaakt voor in de zomer dat hij in de schaduw kan zitten en dit werkt! Alleen heeft hij zn nachthok hier niet in en is hij kieskeurig en wil die zelf weten of die in zn ren of binnen zit haha.
Nu hebben we een groot hok (1,50 bij 80 en dan 2 etages) en daaraanvast een ren (gewoon zo'n ijzeren konijnenren uit de winkel) er aan vast. Maar hij vind altijd een uitweg... er overheen springen, onderdoorkruipend, los knagend. Na 10 keer ontsnappen hadden we het even goed met bakstenen, netten en tyreps maar die bij hij door... En en zo kon het niet en aangezien ik in mijn toetsweek zat mocht hij de afgelopen twee weken alleen eind vd middag even uurtje in de losse ren. Nu staat het allemaal zo rommelig en heb ik besloten de aankomende dagen weer eens te gaan knutselen tot een goede grote ren aan het hok vast. Willen jullie volgen en tips geven hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik zal morgen wat foto's uploaden
hoe ga je het aanpakken?

Zie af en toe leuke interessante onderwerpen waar ik graag over mee zou willen kletsen als jullie dat goed vinden.
Heb hem meegenomen en de mensen hadden wel echt liefde voor het dier, hoefde niks te betalen en heb een hok en hele voorraad voer mee gehad. Zijn tanden zijn operatief verwijderd en na de castratie is hij gekoppeld aan een voedster uit de opvang. Ook al weegt hij zelf maar 2 kilo, hij heeft gekozen voor een knappe hangoor dame van 4 kilo. Ze zitten lekker samen buiten en het is het meest geweldige verliefde koppel dat ik ooit heb gehad!
Dus kon ik weer opzoek naar een leuk nieuw koppel. Via de opvang getipt over een hangoor op marktplaats die daar was gaan vechten na koppeling met een andere ram waardoor hij een hap uit zijn oor had. Ik heb hem meteen opgehaald en naar de kliniek gebracht voor castratie waar helaas ook bleek dat hij rond zijn geslachtsdelen flink verwond was geweest wat nu heel vies littekenweefsel was geworden en een nare plek was. Ben ik blij dat ik hem meteen had weggebracht... Van buiten was dit namelijk niet te zien. Zijn oor was al goed genezen dus ik bracht hem puur voor de castratie. Gelukkig allemaal goed gekomen na heel lang kwakkelen en twijfels of hij het zou redden is hij nu helemaal happy en heeft hij ook een vriendinnetje. Zijn eigen mini-me want het is een kleine hangoor in precies dezelfde kleuren. Ik ga meteen even wat foto's zoeken en die plaats ik nog even hieronder!

Willeke_ schreef:Ahh lieve foto Jelle!
Welkom Pistasche! Mooie hangoortjes heb je. Ik ben helemaal weg van hollandertjes. Heb je nog een foto van jouw hollander?
Heb je zelf ook Hollanders? Hij is inderdaad erg leuk. Ik vind de hangoren erg leuk omdat ze zo tam zijn maar het hollandertje heeft ook mijn hart gestolen! Helaas vaak ziek geweest maar altijd weer er tegenop gebokst!

Pistasche schreef:Willeke_ schreef:Ahh lieve foto Jelle!
Welkom Pistasche! Mooie hangoortjes heb je. Ik ben helemaal weg van hollandertjes. Heb je nog een foto van jouw hollander?
Dankjewel! Ben meteen even het hok ingedoken voor jeHeb je zelf ook Hollanders? Hij is inderdaad erg leuk. Ik vind de hangoren erg leuk omdat ze zo tam zijn maar het hollandertje heeft ook mijn hart gestolen! Helaas vaak ziek geweest maar altijd weer er tegenop gebokst!
[ [url=m/AwSmKR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3cffaO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze zijn trouwens ook leuk, toen waren ze net gekoppeld:
[ [url=m/cB6wmE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZiPtWY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een knapperd zeg. En dolverliefd of niet

stond Syb opeens bij de waterbak