gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:33

Ik geef ook havermout voor wat extra vetjes :P ik heb even geen tijd om te reageren over het hok, dat doe ik morgen!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:07

Wat lastig matedor dat je zo'n ontsnappings kunstenaar hebt!

Ik heb eindelijk een vriendje voor Sproet! Ik kan hem pas na 16 januari ophalen omdat ik een paar dagen naar België ga en niet wil dat mensen te veel werk hebben aan al m'n huisdieren verzorgen als ik weg ben. Hij komt tijdelijk nog even apart te zitten want hij is nog niet gecastreerd. Het is een rex dalmatiër konijn. :D Nu maar hopen dat het klikt anders is het wel een beetje zonde voor de 60,- die aan de castratie zal moeten worden uitgegeven.. maar ik vermoed dat Sproet niet zo'n moeilijke is. :) Het koppelingsproces zal ook heel langzaam worden opgebouwd.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:21

Leuk Marloes, heb je ook een foto?

Klinkt als mijn voedster Pixy :D
Ook een rex met stippen :)
Afbeelding

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:33

Jaa ik vind je rex echt geweldig! <3 Het konijntje dat ik ga krijgen heeft meer "lotharinger stippen" (zonder aalstreep) en een beetje zwart rond zijn oog. En recht opstaande oren. :D Ik heb (nog) geen foto, zodra ik die heb show ik hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:20

Een rex <3

Ik neus rustig verder om de beestjes thuis te krijgen , zag het ultieme hok op MP maar geen auto en geen aanhanger zo jammer :( . (http://link.marktplaats.nl/m1119747003)

Lees dus stiekem hier mee hihi , en de oude ren opruimen blijft klote . Kan het gewoon niet , Kerst zijn keutels en de plek waar hij samen met Nynke rende . Mis die oude grijze knorrepot nog steeds :o ;(

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:01

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:35

matedor schreef:
Hoi!
Ik ben er tijdje actief geweest maar nu al lang niet meer. Ik dacht ik kom weer even langs! Wat een leuke konijnen hebben jullie! Ik had ook 2 leukers helaas van het zomer er 1 in laten slapen waar we niks aan konden doen dus nu nog 1. Misschien komt er binnenkort nog een tweede weer bij maar meneer zit nog nog even alleen. Puck is een heel lief konijn maar zo onwijs ondeugend en eigenwijs niet normaal :') we hebben al een anti uitbraak ren van 2 bij 1,30 zelf gemaakt voor in de zomer dat hij in de schaduw kan zitten en dit werkt! Alleen heeft hij zn nachthok hier niet in en is hij kieskeurig en wil die zelf weten of die in zn ren of binnen zit haha.
Nu hebben we een groot hok (1,50 bij 80 en dan 2 etages) en daaraanvast een ren (gewoon zo'n ijzeren konijnenren uit de winkel) er aan vast. Maar hij vind altijd een uitweg... er overheen springen, onderdoorkruipend, los knagend. Na 10 keer ontsnappen hadden we het even goed met bakstenen, netten en tyreps maar die bij hij door... En en zo kon het niet en aangezien ik in mijn toetsweek zat mocht hij de afgelopen twee weken alleen eind vd middag even uurtje in de losse ren. Nu staat het allemaal zo rommelig en heb ik besloten de aankomende dagen weer eens te gaan knutselen tot een goede grote ren aan het hok vast. Willen jullie volgen en tips geven hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik zal morgen wat foto's uploaden

Ik zou de ren ook zeker overdekken :) hoe ga je het aanpakken?

Dat is inderdaad een gaaf hok! Ren zou ik zelf alleen vervangen :p

Mijn nijnen vandaag <3

Nala
Afbeelding

Afbeelding

Oma
Afbeelding

Rambo & Fioon
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:53

Wat een leukerds! En die hebben ook lekker de ruimte zeg.

Favoriete slaapplekje!
Afbeelding

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:53

Hallo allemaal!

Ik lees al een gehele tijd stiekem mee :D Zie af en toe leuke interessante onderwerpen waar ik graag over mee zou willen kletsen als jullie dat goed vinden.

Ik heb vier konijnen. Een hollander 'gered' uit de dierenwinkel, hij zat daar maar zou ingeslapen worden omdat hij al 1 jaar was en ook nog eens olifantentanden had. Deze werden door hunzelf af geknipt ;( Heb hem meegenomen en de mensen hadden wel echt liefde voor het dier, hoefde niks te betalen en heb een hok en hele voorraad voer mee gehad. Zijn tanden zijn operatief verwijderd en na de castratie is hij gekoppeld aan een voedster uit de opvang. Ook al weegt hij zelf maar 2 kilo, hij heeft gekozen voor een knappe hangoor dame van 4 kilo. Ze zitten lekker samen buiten en het is het meest geweldige verliefde koppel dat ik ooit heb gehad!

Omdat ik uit huis ben gegaan een tijd geleden en mijn ouders ook aangestoken zijn met het konijnenvirus mocht ik ze niet meenemen :') Dus kon ik weer opzoek naar een leuk nieuw koppel. Via de opvang getipt over een hangoor op marktplaats die daar was gaan vechten na koppeling met een andere ram waardoor hij een hap uit zijn oor had. Ik heb hem meteen opgehaald en naar de kliniek gebracht voor castratie waar helaas ook bleek dat hij rond zijn geslachtsdelen flink verwond was geweest wat nu heel vies littekenweefsel was geworden en een nare plek was. Ben ik blij dat ik hem meteen had weggebracht... Van buiten was dit namelijk niet te zien. Zijn oor was al goed genezen dus ik bracht hem puur voor de castratie. Gelukkig allemaal goed gekomen na heel lang kwakkelen en twijfels of hij het zou redden is hij nu helemaal happy en heeft hij ook een vriendinnetje. Zijn eigen mini-me want het is een kleine hangoor in precies dezelfde kleuren. Ik ga meteen even wat foto's zoeken en die plaats ik nog even hieronder!

Daarnaast heb ik ook nog twee hele leuke cavia's, ze zitten niet bij de konijnen maar mochten hier mensen goede ervaringen hebben zou dat wel mijn ideaalbeeld zijn. Ze zitten nu apart dus als het niet gaat blijft dat lekker zo, maar gezellig allemaal bij elkaar zou natuurlijk geweldig zijn!

De hollander heet blue (blauw oog aan 1 kant), zijn hangoor vriendin Coco. De grote hangoor heet Valentijn en zijn mini me Indigo (Indy). De cavia's (broertjes) zijn vernoemd naar Suits, Louis en Harvey.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:09

Ahh lieve foto Jelle!

Welkom Pistasche! Mooie hangoortjes heb je. Ik ben helemaal weg van hollandertjes. Heb je nog een foto van jouw hollander?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:17

Willeke_ schreef:
Ahh lieve foto Jelle!

Welkom Pistasche! Mooie hangoortjes heb je. Ik ben helemaal weg van hollandertjes. Heb je nog een foto van jouw hollander?

Dankjewel! Ben meteen even het hok ingedoken voor je :-) Heb je zelf ook Hollanders? Hij is inderdaad erg leuk. Ik vind de hangoren erg leuk omdat ze zo tam zijn maar het hollandertje heeft ook mijn hart gestolen! Helaas vaak ziek geweest maar altijd weer er tegenop gebokst!

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn trouwens ook leuk, toen waren ze net gekoppeld:

Afbeelding

Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:06

Ik vind hangoren zoooo leuk,zijn ook zo lekker rustig.

Zo vond ik van de week mijn rex:
Afbeelding
Afbeelding

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:21

Pistasche schreef:
Willeke_ schreef:
Ahh lieve foto Jelle!

Dankjewel! Ben meteen even het hok ingedoken voor je :-) Heb je zelf ook Hollanders? Hij is inderdaad erg leuk. Ik vind de hangoren erg leuk omdat ze zo tam zijn maar het hollandertje heeft ook mijn hart gestolen! Helaas vaak ziek geweest maar altijd weer er tegenop gebokst!

[ [url=m/AwSmKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3cffaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn trouwens ook leuk, toen waren ze net gekoppeld:

[ [url=m/cB6wmE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZiPtWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh heel leuk <3 Wat een knapperd zeg. En dolverliefd of niet :')
Ik heb twee hollandertjes. Paultje en Keesje. Mijn ervaring is juist dat hollanders veel rustiger zijn dan hangoortjes. Paul komt ook op de bank bij ons liggen en inmiddels is Kees redelijk ondernemend geworden op haar knuffels bij ons op te eisen.
Mijn hangoortjes vroeger waren helemaal niet knuffelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:36

Wat een plaatjes van konijnen hierboven <3

Haal morgen een hokkie op , lijkt een kleine ferplast . Even wat aanpassen en lekker schrobben , rustig aan de ren weer opbouwen op het vrij gemaakt stukje hoe moeilijk en pijnlijk het is . Even kijken hoe ik het doen ga :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:50

Ik ben niet zo blij :')

Afbeelding

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Weet iemand wat voor kleurtje dit is? :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:58

De kleur van een japanner konijn, maar hoe die heet..?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:00

Heeft volgens mij niet echt een naam

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:12

Ik zit te twijfelen wat ik doe met oud en nieuw. Opsluiten in het hok? Ik heb een open ren en ik ben bang dat ze door angst eventueel eruit springen. Maar nu heb ik ze nog geen enkele keer op vuurwerk zien reageren, zeker diva reageerde vorig jaar niet. Maar ik weet dus niet wat ze dit jaar doen..
Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:14

Lijkt idd een lichte jappaner

Ik laat met oud en nieuw alles open , even hok betimmeren maar genoeg luchten zodat de dampen niet kunnen blijven hangen

Afbeelding

Syb en Nynke vanochtend :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:50

Ik laat het altijd gewoon zoals het is.

Wat zijn Syb en Nynke toch lekker klef samen :+:

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:34

Ik ook, tot Nala vandaag schrok van vuurwerk en in volle paniek door de ren vloog.
Heb doeken over een deel van de ren getrokken. M'n groep wordt dus wat onrustig, mede door Nala's paniek steeds. De 3 koppels trekken zich er niets van aan :')
Naal ziet niet zo goed dus ik had dit wel verwacht eigenlijk.

2017 begint goed hier! Vachtmijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:37

Syb stond ook op scherp en doet hij steeds om Nynke te beschermen , zo schattig haha . Ik keek even of water niet bevroren of op was dus even vinger in de waterbak en Nynke keek belangstellend toe , en uit het niets een natte neus tegen mijn hand van hee vrouw blijf van haar af := stond Syb opeens bij de waterbak :=

Maar Nynke die rent vaak overal heen en dan Syb er achteraan , ze kunnen niet zonder elkaar <3

Eoweyn wat rot vachtmijt :(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:51

Ik kan mijn ren dus niet afdekken... ik wacht even af wat ze doen als er wat vaker vuurwerk te horen is, kan ze altijd nog in hun hok doen :)

En wat balen Eoweyn...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:15

Gelukkig nieuwjaar!! Konijntjes alles goed doorstaan? Hier wel, maar hier zo achteraf hoor je t ook alleen aan de horizon knallen en met het slechte weer was het weinig dit jaar. Nijnjes zaten om 2 uur lekker buiten toen we thuis kwamen haha