Rivendell schreef:Ik lees ook mee in die groep en de andere over slechte zorg in z'n algemeen (naam even kwijt)
Heb wel eens een stukje geschreven over de andere kant van de verhalen. Vanuit de artsen gezien.
Ik zie veel klaag verhalen, waar ik me bij afvraag of de kliniek echt zoveel fouten gemaakt heeft.
Dieren blijven dieren en artsen zijn mensen. Fouten kunnen gemaakt worden en narcose is nu eenmaal een risico.
Prijzen van ketens zijn enorm, dat klopt, maar als eigenaar hoor je zelf ook na te denken over wat je kan betalen.
Ben wel van mening dat er veel mis gaat bij sommige praktijken (ketens), bv ook in de communicatie naar de patiënt toe.
En helaas weet ik van een AniCura dat er soms wel iets meer gestuurd wordt naar een aanvullend onderzoek dan naar bv medicatie proberen, om toch bepaalde targets te halen.
Maar ze gaan echt geen onnodig operaties etc doen.
Die groepen zijn sowieso ontspoort; er wordt daar veel gezegd dat een hartstilstand expres wordt opgewekt of gewoon wordt gefaked zodat ze extra geld kunnen binnenhalen.
Maar dat bij spoedklinieken vaker een reanimatie voorkomt omdat zij risico operaties doen, snappen de mensen dan weer niet.
Maar elk verhaal heeft 2 kanten en dat is zo enorm waar in al die situaties die online staan.
Bij de AniCura waar ik werkte, waren ook wel eens vervelende casussen maar hoe die recensie dan online komt te staan.. klopt echt geen drol van.

Het verhaal van die kitten met kattenziekte; zij heeft gisteren haar kat op moeten halen omdat de kliniek heeft gezegd; wij stoppen met de 'samenwerking' met jou, mevrouw. Nou, dan maak je het wel bont hoor als eigenaar.
En die mensen die iets posten worden alleen maar op gevit door de mensen die weer reageren in die groep.
Ik heb begin 2023 even bij AniCura gewerkt en toen was het al niet altijd even leuk meer. In sommige situaties voelde ik me al opgelaten om te zeggen dat ik bij een AniCura werkte. Terwijl dat het voor mij als paravet, een hele gave kans was om veel te leren (en ik eindelijk een normaal salaris kreeg).
In die 1,5 jaar tijd is er veel gebeurd en ik ben nu heel blij dat ik niet voor een keten werk, door al het gezeik wat op je af komt. En je wordt gewoon voor zoveel uitgemaakt.