Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pippa13 schreef:Hier maken we een feestje van de regen! Want als je in het bos woont, dan kun je prachtige moddersnorren makenom die vervolgens lekker aan de baas af te vegen natuurlijk
![]()
[ [url=m/YiacIP.jpg]Afbeelding[/url] ]
kiwiwitje schreef:lor1_1984 schreef:Onderzoeken laat ik als het ff kan zoveel mogelijk tijdens dezelfde afspraak doen.
Enten doe ik niet, wel titerbepaling en als daaruit blijkt dat er ingeënt moet worden laat ik ze los zetten.
Geen L entingen, geen kennelhoest tenzij ze ergens in pension gaan waar dat verplicht is (weet zo ff niet of die in de titerbepaling zit, zo ja; helemaal niet wanneer de waarde daarvan op orde is).
Maar ik moet zeggen dat mijn honden de afgelopen jaren keurige waarden hadden bij de titerbepaling, op basis daarvan zijn ze afgelopen zomer nog getiterd en ook toen waren de waarden keurig.
Ik geloof in 2024 of 2025 weer titeren.
L4 en kennelhoest kunnen niet getiterd worden
Gaabje schreef:Pippa13 schreef:Hier maken we een feestje van de regen! Want als je in het bos woont, dan kun je prachtige moddersnorren makenom die vervolgens lekker aan de baas af te vegen natuurlijk
![]()
[ [url=m/YiacIP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een heerlijke foto en snoeteen Vizsla?
Edit: hmm nadere inspectie doet mij denken dat hij misschien toch een ander staande type is
_Christina schreef:Och man ja wat een weer! Gelukkig loopt de mijne gewoon mee, de wind vindt ie erger dan de regen, zelfs met z'n dikke jas aan en lekker door de plassen stampen![]()
We mogen volgende week gezellig nog een keer naar het ziekenhuis. Het aanprikken hebben we verplaatst, hij moet daar plat voor. De knobbels waren nog wel gegaan, maar z'n prostaat en lever moeten ook. Dan is het wel praktisch als ie niet beweegt. Z'n prostaat is inderdaad niet helemaal rustig, al is hij niet weer zo groot als voorheen. En de lever prikken we, omdat uit het bloedonderzoek blijkt dat hij verhoogde leverwaarden heeft (ALT en GGT voor wie dat interessant vindt). We zagen op de echo ook al dat die er actiever uit ziet. Ze ging ook nog iets doen met galzuren, maar die uitslag hoor ik volgende week pas.
Oshaa schreef:Vandaag is het 5 weken geleden dat we Layla mochten verwelkomen!
Ze is, uhm, iets gegroeid![]()
[ [url=m/KKe086.png]Afbeelding[/url] ]
Ook voor de laatste keer haar poot gemeten om een idee te krijgen over hoe groot ze gaat worden. Vandaag is ze zowiezo 16 weken, al denk ik dat ze ouder is. 2 weken geleden was ze mogelijk 16 weken, dus heb gewoon 3x gemeten.
Als het een beetje klopt, ik goed heb gemeten en de leeftijd klopt dan wordt ze tussen de 48 en 58 cm hoog. Vooral de laatste week is ze gegroeid - 3,5 cm hoger op de poten.
Hoop voor Beer dat ze twee weken geleden al 16 weken was, dan blijft hij tenminste de grootste
Pippa13 schreef:Gaabje schreef:
Wat een heerlijke foto en snoeteen Vizsla?
Edit: hmm nadere inspectie doet mij denken dat hij misschien toch een ander staande type is
Vidar is een volle Vizsla Draadhaar![]()
Dit ras is niet zo bekend in Nederland en het ras zelf is ook nog niet zo oud. Het is inderdaad een staande hond, gefokt voor de wat ruigere (jacht)omstandigheden.
@Oshaa
Time flies! Ik ben enorme Layla fanEcht een gave hond is het al. En zo leuk dat het zo goed gaat tussen haar en Beer.
kiwiwitje schreef:Ik heb er hier een die ook slecht op medicatie reageert. Vaak met wondjes/kapotte poten of diarree en braken. Dus kan absoluut.
Daarbij haalt de AB de darmflora over de *** dus dat kan sowieso allergieen etc verergeren.
Gaabje schreef:kiwiwitje schreef:Ik heb er hier een die ook slecht op medicatie reageert. Vaak met wondjes/kapotte poten of diarree en braken. Dus kan absoluut.
Daarbij haalt de AB de darmflora over de *** dus dat kan sowieso allergieen etc verergeren.
Hmm nou gelukkig heeft hij vanochtend laatste antibiotica en novacam gehad, dus hopelijk wordt de jeuk snel minder. Gelukkig geen diarree en maar 1 keer overgegeven.
kiwiwitje schreef:Gaabje schreef:
Hmm nou gelukkig heeft hij vanochtend laatste antibiotica en novacam gehad, dus hopelijk wordt de jeuk snel minder. Gelukkig geen diarree en maar 1 keer overgegeven.
Je zou evt ook aan de arts/holist ivm de allergie kunnen vragen of je wat bij kan/mag geven om zn darmflora te helpen.
kiwiwitje schreef:_Christina schreef:Och man ja wat een weer! Gelukkig loopt de mijne gewoon mee, de wind vindt ie erger dan de regen, zelfs met z'n dikke jas aan en lekker door de plassen stampen![]()
We mogen volgende week gezellig nog een keer naar het ziekenhuis. Het aanprikken hebben we verplaatst, hij moet daar plat voor. De knobbels waren nog wel gegaan, maar z'n prostaat en lever moeten ook. Dan is het wel praktisch als ie niet beweegt. Z'n prostaat is inderdaad niet helemaal rustig, al is hij niet weer zo groot als voorheen. En de lever prikken we, omdat uit het bloedonderzoek blijkt dat hij verhoogde leverwaarden heeft (ALT en GGT voor wie dat interessant vindt). We zagen op de echo ook al dat die er actiever uit ziet. Ze ging ook nog iets doen met galzuren, maar die uitslag hoor ik volgende week pas.
Oh jeetje das toch wel even balen om te horen. Hopelijk valt het allemaal mee hoor!
StalMelyn schreef:Mooie hond Pippa, mooie vierkante/brede kop ook. Weet niet of er verschil zit in gladhaar en draadhaar qua exterieur maar zie bij gladhaar heel veel van die hele smalle. Dit vind ik mooier/leuker.
Lughnassadh schreef:Ik kom me heel voorzichtig melden. We hadden absoluut geen plannen voor een nieuwe pup na het overlijden van onze jongste hond in juni. Hij mocht maar 6 jaar worden.
Nu ben ik iemand die er van overtuigd is dat dingen niet voor niets op je pad komen. Geheel onverwacht kwam dit nest op ons pad. Geboren bij kennissen die ons verhaal kennen en ons een nieuwe pup gunden. En er waren meer dingen die maakten dat we besloten er voor te gaan. De teef van dit nest is familie van de vader van mijn overleden reu. Het gevoel dat hij er op een andere manier dan toch weer is. We weten ook al welke pup het wordt want er is maar 1 reu in het nest. Dus over 8 weken komt er opnieuw een Duitse Herder mijn huis onveilig maken.