pearlie schreef:Pff mijn ene voedster heeft echt last van voorjaarshormonen. Echt álles wordt het nachthok ingesleept, bossen hooi, strootjes....
En die ram zit er echt bij te kijken van wat doooooeee je allemaal. Hoe lang duurt zoiets eigenlijk? Ik wilde eigenlijk binnenkort de nachthokken weer eens even legen maar ik vind het ook wel sneu om haar bouwwerk te vernietigen...
Mijn vorige voedster kon dit gerust een maand (of 2) volhouden. Als ik het nest opruimde, werd ze oprecht boos. Ram mocht al die tijd (jaren achter elkaar, dier is 9 geworden) het nachthok niet in, die moest buiten slapen. Altijd een heel gedoe want hij was op een gegeven moment wel klaar ermee en ging de confrontatie aan.
De huidige heeft deze lente 2x 1-2 dagen met strootjes etc gesleept en haar uitgetrokken. Om beide keren direct daarna tot de realisatie te komen dat er geen babies komen, en het nest maar als toilet te gaan gebruiken. Ze is nog wel wat hormonaal (ze gromt 's morgens naar me en raakt opgewonden van vanalles, kwispelt met haar staart dan
) dus misschien doet ze binnenkort een ronde 3.
Het kan blijkbaar verschillen haha.
Ze zijn er wel lekker druk mee he