De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:34

Hallo Flos en Freek :wave:
Dat trappetje was hier ook eng de eerste paar dagen, maar dat went snel. Kwestie van lekker eten aan de andere kant aanbieden (beetje extra motivatie). Of is dat alleen bij die van mij, dat eten het allerbelangrijkste ooit is? :+

En die Hanna. Je zou denken dat het na zo'n traumatische aanvaring met de hond toch minder leuk wordt om te ontsnappen?

Hier is het nog steeds lente. Er was eerst wat mot tussen de 2, toen moest er een nestje gemaakt worden door een schijnzwangere voedster (het haar werd door de lokale nestbouwende koolmezen en mussen zeker gewaardeerd *\%/* ) en nu is meneer ineens in een actief blij ei veranderd dat de hele dag mini-binkies maakt terwijl hij alles sloopt wat los en vast zit. Inclusief gebeitst hout. Dat is vast niet gezond -O-

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:56

Langzaamaan gaat het steeds beter tussen Nappie en Rosie. Samen eten sws. Nappie schrikt nog steeds wel als Rosie plotseling van achteren aan komt. Dan hopst hij weg. Maar niet meer heel ver. Hij heeft een beste schrik overgehouden vh gejaag van zijn ex vriendin.
Afbeelding

Vannacht was ook eerste nacht dat ik ze samen boven in het nachthok deel zag zitten. Eerder zat Nappie hele nacht beneden.

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:59

Wat fijn dat het goed gaat Jeetje. Nog even en dan schrikt Nappie helemaal niet meer :)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:24

Pff mijn ene voedster heeft echt last van voorjaarshormonen. Echt álles wordt het nachthok ingesleept, bossen hooi, strootjes....
En die ram zit er echt bij te kijken van wat doooooeee je allemaal. Hoe lang duurt zoiets eigenlijk? Ik wilde eigenlijk binnenkort de nachthokken weer eens even legen maar ik vind het ook wel sneu om haar bouwwerk te vernietigen...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:41

pearlie schreef:
Pff mijn ene voedster heeft echt last van voorjaarshormonen. Echt álles wordt het nachthok ingesleept, bossen hooi, strootjes....
En die ram zit er echt bij te kijken van wat doooooeee je allemaal. Hoe lang duurt zoiets eigenlijk? Ik wilde eigenlijk binnenkort de nachthokken weer eens even legen maar ik vind het ook wel sneu om haar bouwwerk te vernietigen...

Mijn vorige voedster kon dit gerust een maand (of 2) volhouden. Als ik het nest opruimde, werd ze oprecht boos. Ram mocht al die tijd (jaren achter elkaar, dier is 9 geworden) het nachthok niet in, die moest buiten slapen. Altijd een heel gedoe want hij was op een gegeven moment wel klaar ermee en ging de confrontatie aan.
De huidige heeft deze lente 2x 1-2 dagen met strootjes etc gesleept en haar uitgetrokken. Om beide keren direct daarna tot de realisatie te komen dat er geen babies komen, en het nest maar als toilet te gaan gebruiken. Ze is nog wel wat hormonaal (ze gromt 's morgens naar me en raakt opgewonden van vanalles, kwispelt met haar staart dan :') ) dus misschien doet ze binnenkort een ronde 3.
Het kan blijkbaar verschillen haha.

Ze zijn er wel lekker druk mee he :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:02

Ahh wat een lieffies Jenny! <3 Leuke namen ook :D

Leuk LL! Komt steeds dichterbij!! :):)

Fijn dat 't steeds wat beter gaat jeetje, hopelijk leert ie snel genoeg dat Rosie niet jaagt :(:)

Heerlijk al die hormonen overal _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:32

Flos en Freek zijn leuk! :D
Hier durfden ze eerst ook het trapje niet af, maar heb ze dan beneden gezet zodat ze eerst een keer naar boven konden en dan weer naar beneden, en dat heeft bij mij geholpen! Heb je dat al geprobeerd?

Ik ben denk ik toch wel blij met mijn twee gecastreerde rammen als ik over al die schijnzwangere voedsters hoor :') .

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:44

Hier was het trapje ook wennen in het begin. Heb ze af en toe gewisseld tussen beneden en boven en dan wisten ze wat waar was dus dat ze terug naar de andere kant wilden haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 15:22

Wat zijn flos en freek knap! <3 leuk stel!

Leuk LL!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:23

Dank voor jullie lieve woorden. Vind ze zo schattig!

Flos snapt het trappetje, trotse mamma :=
De ander nog niet, zet ik zelf maar binnen zodadelijk :):)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:38

Jenny21 schreef:

Zal wel snel komen dat hij het ook snapt! :)

Beetje rare vraag misschien, maar elke keer als één van de nijnen hier weer eens goed ziek is (geweest), komt toch altijd de gedachte weer boven wat ik met ze zou doen als ze er niet meer zijn. Wat doen jullie met jullie overleden konijntjes?

Moppie ligt hier begraven in de tuin, maar aangezien ik (en mijn ouders misschien ook niet) hier niet eeuwig blijf wonen zou ik het ergens wel erg vinden om hem hier "achter te laten" denk ik. Andere opties zijn achterlaten bij de dierenarts, maar dat zou ik persoonlijk ook heel moeilijk vinden. Dus wat overblijft is laten cremeren. Maar om dat individueel te laten doen kost toch ook wel wat := . Al zou ik dat er denk ik wel voor over hebben hoor. Dat zal waarschijnlijk wel anders zijn als je redelijk veel konijnen hebt natuurlijk. Het is wel iets waar ik echt al op voorhand over wil nadenken want bij Moppie heeft het toch enkele dagen geduurd voor ik beslist had...

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:42

Jeeej ook het andere konijn zat vanmorgen beneden. Dus ook trappetje afgekomen *\o/*
Leuk hoor ben helemaal happy met ze *\o/*

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:32

MoppieFilou schreef:
Jenny21 schreef:

Zal wel snel komen dat hij het ook snapt! :)

Beetje rare vraag misschien, maar elke keer als één van de nijnen hier weer eens goed ziek is (geweest), komt toch altijd de gedachte weer boven wat ik met ze zou doen als ze er niet meer zijn. Wat doen jullie met jullie overleden konijntjes?

Moppie ligt hier begraven in de tuin, maar aangezien ik (en mijn ouders misschien ook niet) hier niet eeuwig blijf wonen zou ik het ergens wel erg vinden om hem hier "achter te laten" denk ik. Andere opties zijn achterlaten bij de dierenarts, maar dat zou ik persoonlijk ook heel moeilijk vinden. Dus wat overblijft is laten cremeren. Maar om dat individueel te laten doen kost toch ook wel wat := . Al zou ik dat er denk ik wel voor over hebben hoor. Dat zal waarschijnlijk wel anders zijn als je redelijk veel konijnen hebt natuurlijk. Het is wel iets waar ik echt al op voorhand over wil nadenken want bij Moppie heeft het toch enkele dagen geduurd voor ik beslist had...

Wij begraven ze ook in de tuin. Cremeren zou ik persoonlijk niet rap doen. Ook omdat ik nu bv. 6 konijnen heb en daarvoor kwamen er ook nog een stuk of 5 en een kat. Dan staat straks de kast vol met urnes, lijkt me ten eerste niet echt gezellig en ten tweede denk ik dat het dan ook moeilijker zou zijn voor mij om los te laten. Ik zou namelijk wel voor elk dier hetzelfde willen.
Bij de DA achterlaten zou ik dan ook weer nooit doen.
Maar ik denk dat je gewoon moet kijken waar jij je het beste bij voelt.
Er zijn ook mensen die hun dier laten opzetten of het konijnenvachtje houden voor op de kast. :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:47

Jenny21 schreef:
Jeeej ook het andere konijn zat vanmorgen beneden. Dus ook trappetje afgekomen *\o/*
Leuk hoor ben helemaal happy met ze *\o/*

Goed zo Freek *\o/*

Gigixponys schreef:
MoppieFilou schreef:

Wij begraven ze ook in de tuin. Cremeren zou ik persoonlijk niet rap doen. Ook omdat ik nu bv. 6 konijnen heb en daarvoor kwamen er ook nog een stuk of 5 en een kat. Dan staat straks de kast vol met urnes, lijkt me ten eerste niet echt gezellig en ten tweede denk ik dat het dan ook moeilijker zou zijn voor mij om los te laten. Ik zou namelijk wel voor elk dier hetzelfde willen.
Bij de DA achterlaten zou ik dan ook weer nooit doen.
Maar ik denk dat je gewoon moet kijken waar jij je het beste bij voelt.
Er zijn ook mensen die hun dier laten opzetten of het konijnenvachtje houden voor op de kast. :+

Als je een hele beestenboel hebt snap ik inderdaad dat je minder snel kiest voor cremeren.
Denk ook niet dat ik het een prettig idee zou vinden om ze in een urne thuis te houden. Dan zou ik voor een mooi kettinkje gaan en de rest uitstrooien denk ik.
En dat laatste is toch ook niet helemaal mijn ding :+ :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:59

Ik heb Belle bij de dierenarts gelaten. Ik woon op de klei en vorige bewoners hebben onze tuin vol gestort met puin. Dus begraven is geen optie. Kippen die doodgaan gaan afhankelijk vh jaargetij of in de groene container of in de eerste die geleegd wordt. Als Nappie overlijd weet ik het nog niet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:31

Jenny21 schreef:
[ [url=m/HBCHGf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeeejjjj ik mag me ook konijnenmama noemen <3
Ontmoet Flos en Freek :))
Dit was gisteren bij aankomst in transportmand.

Nog iemand tips om ze makkelijk ‘trappetje’ af kan laten gaan? Durven niet ren in via dit trappetje/ schuine helling. En zitten dus sinds gisteren in nachthok >;)

Wat een knapperds <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:02

Wij begraven ze hier in ons bos :j Maar ook als we niet hier hadden gewoond en/of minder konijnen hadden gehad, waren we voor deze optie gegaan :)
Al zou ik stiekem allemaal konijnenvachtjes ook wel 'leuk' vinden :') Ik heb ze hier nu decoratief ook liggen... gewoon vanuit woningdecoratie winkels... al is 't dan gewoon een onbekend konijn... en dan wordt 't: daar ligt ... -O- Da's misschien ook niet zo tof, nu ik er over na denk _O-

De beeeeebs van Cinna!! <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even de beebs los voorstellen :D Heb al even de geslachten geprobeerd te checken.. volgens mij was 't wel duidelijk, maar over een tijdje nog maar 's kijken :D Allerleerst, mijn favoriet: isabella voedstertje met het vienna gen! Geen blauwe ogen though...

Afbeelding

Afbeelding

Zwart japanner rammetje :D Mét vienna gen, zónder blauwe ogen :P

Afbeelding

Afbeelding

Wit, waarschijnlijk rood oog, voedstertje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Madagascar (?) rammetje, met het vienna gen, met ook zelf weer geen blauwe ogen..

Afbeelding

Afbeelding

En nog een madagascarretje :D Voedstertje <3

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:23

Wat een schatjes Utopia <3 <3 <3

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:35

Wat een leuke kleurtjes! Dat zwarte Japanner rammetje vind ik leuk <3

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:56

Hier laten we de overledenen of bij de dierenarts, maar zijn ook wel in de container beland.

Hier maken we van oud hokje een hooihok met ruif met onbeperkt hooi.
Altijs als je bezig bent zitten ze erbij he...Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:28

Oh wat een knapperds Utopia! Vind die een na laatste heel leuk <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:57

Ik kom weer heel langzaam onder mijn steen vandaan, ik ben een tijd niet op bokt geweest omdat ik mijn lieve paard heel onverwacht heb moeten laten inslapen. (Voor wie het wil weten, hier het hele verhaal) [IM] Mijn gouden vriendje is niet meer

Ik ga proberen om weer wat mee te praten, maar excuses alvast als ik niet overal op reageer, daar heb ik de energie nog niet voor ;(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:05

_Tarzan schreef:
Ik kom weer heel langzaam onder mijn steen vandaan, ik ben een tijd niet op bokt geweest omdat ik mijn lieve paard heel onverwacht heb moeten laten inslapen. (Voor wie het wil weten, hier het hele verhaal) [IM] Mijn gouden vriendje is niet meer

Ik ga proberen om weer wat mee te praten, maar excuses alvast als ik niet overal op reageer, daar heb ik de energie nog niet voor ;(

Sterkte :(

Morgen komen mijn drie nieuwe vriendjes! Bij mij komen ze in een nieuw hok. Denken jullie dat voor de rust onderling beter is als ze bij mij eerst in hun ouden hok komen te staan? (2 mannetjes en 1 vrouwtjes, van 1 jaar)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 17-04-21 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:08

Heel veel sterkte Tarzan :knuffel:

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:12

Heel erg veel sterkte Tarzan :(:)