Mijn bak draait super met waterwaardes. Alleen op zoek naar een betere en stiller filter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J0anieke schreef:Als je geen lucht in de pot hebt horen ze geruisloos te zijn. Ik was altijd wel tevreden met mijn Eheim filter. Had alleen liever eentje gehad met een aanzuigknop (of hoe dat ook heet). Denk dat maralyn dat wel op haar filter heeft gezien het voor een 250 liter is
J0anieke schreef:Er is daar geen vaste richtlijn voor. Dat ligt aan ontzettend veel factoren. Hoe groot je aquarium is, hoeveel vis je erin hebt per liter, hoe groot je filter capaciteit is tov de grootte van je aquarium, etc...
Marisje76 schreef:ik ben de bak opgestart met bactostart. Ik heb bij 3 verschillende aquariumspeciaalzaken te horen gekregen dat je dan meteen vissen erin kan doen. (En staat ook op de verpakking) Dat heb ik overigens niet gewaagd heb nog meer dan een week gewacht en waardes getest
Maar ze hebben me echt verzekerd dat dat kon. Vandaar dat ik nu met een klein schooltje van 10 ben begonnen
Ufurio4e schreef:Ik las dat die bactostart echt onzin is. Er zouden "levende"bacteriën in zitten. Maar bacteriën hebben zuurstof nodig en in een afgesloten potje komt geen zuurstof waardoor je dus geen levende bacteriën kunt hebben. Klinkt opzicht best logisch