Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:52

Kiwi bij jou zijn het nog schattige wormpjes!
Yoshi zag eruit als een rat :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 12:57

Agos arme Yoshi _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:10

Ik lees mee maar had de afgelopen week weinig tijd om te reageren. Wel een weekend vrij gehad maar dat was in de ban van Puk. De meeste zullen het wel op insta gezien hebben maar Abbay had weer eens een hap uit Puk genomen. Ze doet het niet met opzet maar haar spelende hapjes zijn soms te hard. Puk gaat haar normaal ook uit de weg maar eens in de zoveel tijd lukt het haar toch Puk te raken...Puk kan dus weer een tiental hechtingen aan het lijstje toevoegen. Mijn uitspraak "Puk verzamelt hechtingen" is niet voor niks.

We moesten naar de spoedarts omdat onze eigen DA niet weg kon. Super fijne bekwame kerel maar helaas voor Puk een totale vreemde waardoor ze, zeker in deze situatie, al tanden bloot de praktijk binnen stapte. Ze heeft de arme man een aantal keer de stuipen op het lijf gejaagd maar hij wist haar toch onder narcose te krijgen. :+ Toen was ze een stuk tammer. := Voor het eerst verdoofd met gas en dat is echt super goed bevallen, ze kwam ook ontzettend goed uit de narcose. Nogmaals hulde voor de DA _O_

Ondanks dat het avond was heeft hij echt álle tijd voor haar en mij genomen. Maargoed, Puk moet de komende weken rustig aan doen en Abbay staat te koop voor de liefhebber. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ze eenmaal weer bij was vond ze me even niet zo aardig. De DA zorgde overigens voor de goede reflex. Ik moest af en toe op haar oog tikken om te kijken of er alweer leven inzat en dat begon ook te komen dus de DA spiekte af en toe even om het hoekje hoe het ging. Toen de reflex aanwezig was maar ze nog rustig lag deed de DA "Psst Pssst". Ze sprong al grommend recht :') (om vervolgens weer om te vallen)

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:24

Ach die Puk, die treft het niet zeg! Wel fijn dat deze DA alle tijd voor jullie nam. :(:)

Heeft ze nou een tuggie als halsband om? :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:32

CupCakes_ schreef:
Ach die Puk, die treft het niet zeg! Wel fijn dat deze DA alle tijd voor jullie nam. :(:)

Heeft ze nou een tuggie als halsband om? :=

Nee, is gewoon een jachtlijn met agility motiefje. We hebben wel een Tuggie riem maar die hangt in de auto voor wedstrijden. :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:41

Ach jeetje Kim, als ik het goed begrijpt gaat t wel es vaker mis?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:43

Ik denk dat dit al de 7e keer is dat ze onder narcose moest voor hechtingen waarvan een keer of vier de sheltie schuld is.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:51

Ai, beterschap voor Puk!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:52

Och jeetje wat zielig, beterschap voor Puk!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:52

KimD schreef:
Ik denk dat dit al de 7e keer is dat ze onder narcose moest voor hechtingen waarvan een keer of vier de sheltie schuld is.

Och, jeetje. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hopelijk knapt Puk snel op

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:24

Hallo allemaal,
Wij zijn ons al rustig aan het voor bereiden op onze toekomstige pup.
Ze komt rond de kerst een drukke tijd, dus willen optijd klaar zijn.

Wat raden jullie aan als bench of hok? Ik wilde in eerste instantie een mand, maar voor een jonge pup is in een gezin met 2 jonge kinderen een bench wel fijner denk ik zo?

Ik zie vooral de ijzeren variant, zijn er ook andere varianten? Ik vind ijzeren niet bepaald mooi haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 14:28

wilmatj schreef:
Hallo allemaal,

Wat raden jullie aan als bench of hok? Ik wilde in eerste instantie een mand, maar voor een jonge pup is in een gezin met 2 jonge kinderen een bench wel fijner denk ik zo?

Ik zie vooral de ijzeren variant, zijn er ook andere varianten? Ik vind ijzeren niet bepaald mooi haha.

Benches zijn lelijk. Je zou wel kunnen kijken naar zoiets als een varikennel. Of een ombouw voor de bench. Dat laatste vind ik sowieso altijd een goed idee want dan heb je een bench die aan alle kanten “dicht” is behalve de voorkant. Dit is voor honden en pups veel relaxter

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:45

wilmatj schreef:
Hallo allemaal,

Hier altijd gewoon een bench van ijzer. De stoffen variant at mijn eerste pup ongeveer op. De kunststof variant knaagde hij ook aan. Met de huidige hond dus maar gelijk voor ijzer gegaan ;)
Lelijk? Jup! Maar wel functioneel. Bij mij staat hij inmiddels niet meer. Toby heeft nu gewoon een mand in de gang en ligt of daar of in de woonkamer op de bank.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:54

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:05

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:05

Wij hebben 'gewoon' een ijzeren - kan overigens ook een waterbak aan geschroefd worden, die hebben wij er ook in zitten - en dan de grootste maat nu dus mevrouw heeft meer dan genoeg ruimte. Ik vind ze ook lelijk in de kamer, maar staat hier nog op een plek waar het niet enorm goed opvalt/in het zicht staat... Maar ook dan; ik vind de voordelen ervan gewoon heel erg fijn en zeker met een jonge hond/pup. Als je de bench goed traint/aanleert, kan dat zo enorm fijn zijn voor de hond zelf idd, daar ga je zeker als gezin zijnde echt profijt van hebben.

Wat Nayomie heeft lijkt me op langer termijn ook wel heel erg fijn - daar zijn we ook nog over aan't denken om daar naar te switchen tzt. Maar in principe tot nu toe ook gewoon heel tevreden geweest over de ijzeren bench.

Wat kiwi in de woonkamer heeft vind ik ook tof; soort benches verwerkt in d'r tv kast toch kiwi? Daar zou je ook nog voor kunnen kijken; er zijn bedrijven die zoiets maken idd, dat je een mooie ombouw er omheen hebt en het net wat meer bij het interieur past.

@KimD
Wat een ervaring weer idd met Puk zo, arm ding :(
En rot dat je dan ook net niet bij je eigen DA terecht kunt.
Ik kan me al voorstellen hoe die arme Puk stress heeft gehad met die vreemde DA, maar wel top hoe die DA er dan alsnog ook mee om ging allemaal!

@kiwi,
ohh heerlijke foto's ook weer van de dropjes - wat groeien ze toch hard <3

---

Hier ook even te druk gehad om alles goed bij te lezen en op iedereen te reageren. Telkens als ik een bijlees post wil maken komt er of wel weer wat tussen of is het zo snel gegaan dat het niet meer te doen is haha.

Wij hebben vanmorgen in Tüddern, DL gelopen met een andere ODH en dat was erg gezellig.
Reutje van 8 maanden die Arya echt dood viel met z'n 40 kilo :') Maar ze hebben onwijs leuk gelopen en gespeeld samen dus was weer leuk. En weer een nieuw plekje voor ons erbij waar we de omgeving eens wat meer kunnen gaan verkennen. Hier kan ze dus ook echt super fijn zwemmen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen poseer foto's kunnen maken want de dame en heer waren veel te druk bezig :')

En van de praktijk nog telefoon gehad dat het röntgen apparaat niet gebruikt kan worden wat dus inhoudt dat morgen foto's maken niet zou gaan lukken. Besloten dus de sterilisatie naar volgende week te zetten in de hoop dat het apparaat dan wel gemaakt is. Liever echt geen aparte afspraken hiervoor, zodat alles gewoon in 1x gedaan kan worden. Maar even afwachten nu dus.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:18

@Karina he das nou jammer :P hij is echt prachtig! <3

@KimD Achgossie Puk :knuffel: had het Idd al op insta gezien, die eerste foto kijkt ze zo zielig! Vervelend dat het zo vaak mis gaat -O- heeft Puk een dun huidje? Hopelijk voelt ze zich snel goed, en fijn dat de dierenarts goed de tijd voor haar nam.

@CB Wat een heerlijke foto’s weer <3 echt mooie omgeving ook! Leuk zo’n vriendje voor Arya!
Slim om geen aparte afspraken te doen. Succes volgende week met de operatie! :*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:58

Mijn bench:
Afbeelding

@kiwi,hier ligt Yoshi als mini tussen..
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 19:29

Vooruit je hebt een punt :P haha

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:14

kiwiwitje schreef:
wilmatj schreef:
Hallo allemaal,

Benches zijn lelijk. Je zou wel kunnen kijken naar zoiets als een varikennel. Of een ombouw voor de bench. Dat laatste vind ik sowieso altijd een goed idee want dan heb je een bench die aan alle kanten “dicht” is behalve de voorkant. Dit is voor honden en pups veel relaxter

Niet voor alle honden. Cody raakte echt volledig in paniek toen de bench aan alle kanten dicht was, behalve voorkant. We hebben hem toen weer aan alle kanten open gemaakt en probleem was meteen verholpen
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 09-11-20 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:16

Ach Kim, arme Puk..

Ik zie weer puppyfoto's. Ik smelt er van <3

Vandaag met mijn vriendin lekker met de hondjes gewandeld. Ze moesten halverwege even tot rust komen :+
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:39

kiwiwitje schreef:
Vooruit je hebt een punt :P haha

Ik heb ze die benaming niet gegeven.... Moeders zei het :+ toen ging ik Googlen en dacht ik verrek.... Net ratten... Maar het is een knap opgedroogde waterrat :D

Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:42

Kiwi fijn zo een pup bij familie uit kunnen plaatsen, is het ook dichtbij?

Oef, 7e keer onder narcose voor hechtingen is wel pittig zeg! Sterkte

Limoen ja jammer van de Keshara's :D . Viel gelukkig enorm mee bij hem met de vacht, ik moet er af en toe met de furminator doorheen wel, en hij hoeft geen jas meer, maar gzd niet een halve afgaan geworden. Met een beetje aandacht zou ie met wat implantaten zo weer naar show kunnen :+
Ik zie eigenlijk zelden meer een andere saluki nu, en het is echt leuk om op jouw filmpjes die zelfde blikken en manieren van bewegen te zien, gewoon hoe ze omdraaien in the run bijvoorbeeld ofzo. Je denkt al gauw okee dat is zijn maniertje, maar dan zien hoe enorm rastypisch het is, is toch leuk.

De truuk met de longeerzweep even uitgesteld want de husband had zowaar tijd om met mij en de ponies een mooi mentochtje te gaan maken. En helaas zijn de dagen toch echt weer ontzettend kort nu qua licht -O-

Oh ja, bench, ik zweer ook bij zo'n puppyren zoals uit de link van Nayomie, ideaal! Wel veilig opgesloten maar niet "in bed" opgesloten dus voel me minder rot als er ineens iets is hier op de boerderij dat ik naar buiten moet, dan kun je snel veilig wegzetten. Hij staat op dit moment bij dochter voor haar whippet pup, maar hij gaat echt de hele familie- en kennissenkring rond en iedereen vind hem geweldig. Een echte bench of varikennel gebruik ik vaak alleen naast mijn bed voor de nacht bij ukkies. wat voor pup gaat er komen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:25

Ot heeft zich de luie stoel toegeëigend :') Echt super charmant weer, hartstikke ladylike :')

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:36

Ladylike? Wat is ladylike? :+

Afbeelding