'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:06

AlwaysH schreef:
bruintje123 schreef:
AlwaysH
Er kan toch gewoon een overgangsregeling komen.
Alle kittens nu moeten gechipt zijn en bij buiten lopen een boete.
Dat betekend dat als iemand nu een kat wil kopen dat hij moet investeren in een ren of stroomdraad of wat ook.
Dat is de keuze die dan gemaakt word.

Daar heb ik het over.
Maar goed, je vergeet dat er nu 'volwassen' katten van 2/3 jaar rondlopen die gewend zijn om buiten te lopen.
Als deze katten (of welke kat dan ook) duidelijk niet gelukkig zijn binnen (want lang niet iedereen kan nu de tuin afzetten natuurlijk), laat je ze dan inslapen? Vind ik gewoon erg egoïstisch.

Waarom kan niet iedereen zijn tuin afzetten?
Iedereen kan toch ook zijn wei afzetten.
Ja dat kost wat, dat klopt, maar het is altijd al van de zotte geweest dat een kat bij ieders prive kon komen.
Maar goed, van mij mag er dus een overgangsregel komen.
Dat betekent dus dat we over een jaar of 15/20 geen last hebben meer van schijtende poekies overal.
Doen we nu niks lopen er dan nog steeds poekies alles te bejagen en te beschijten.
En dan kan er nu in de tussen liggende tijd nog wel een chip verplichting komen ook voor oudere katten en bij meerdere malen overlast wel een boete.

En waarom zou inslapen niet kunnen als zo'n kat binnen zeg een maand nog niet opgehaald is en na een poosje proberen te herplaatsen niet lukt?
Dan leek het baasje poekie niet te missen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:08

Ayasha schreef:
Als je de tuin niet kan afzetten en kat wil graag buiten dan kan je je dier dus niet de juiste zorgen bieden. Als ik geen stal en/of weide kan betalen voor mijn paard, moet ik ook geen paard kopen/nemen. :)

Dat zie je verkeerd lijkt me.
Stel nou dat er in de toekomst verplicht een buitenren, schokdraad, etc aangeschaft moet worden, dan kan je zelf bepalen of dat haalbaar is. Dat weet je van te voren al als je een paard aanschaft. Maar de mensen die nu al enkele jaren een kat of meerdere hebben rondlopen?
Tuurlijk moet je de DA ook kunnen betalen, maar niet elke tuin is zo makkelijk af te sluiten. (dan maar helemaal binnen dus...)

bruintje123, als ik, of mijn ouders dat nou zouden kunnen, had ik allang al een paard gehad! :D
En sorry, maar hier heeft niemand last van onze katten, hun poep, en wij ook niet van andere katten.
(Alleen van de egocentrische buurtbewoner die haar hond in onze voortuin laat poepen)
Ik snap dat het vervelend is hoor, poep in je tuin etc, maar kan elke gemeente dat niet voor zichzelf uitspreken?

Ik heb overigens ook een hond, ben een beidenmens, maar die van ons jaagt niet op katten.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 01-09-17 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:09

AlwaysH schreef:
Achja, ik denk dat er misschien in de toekomst nog wel een keer een verveelde politicus langs komt, die met het idee komt dat je uit alle honden de drang om op katten te jagen mag halen! :D
Elke dode kat, is 400,- :D
Ik denk dat er héél veel boze hondeneigenaren komen, want ja, het zit in de natuur. :j
Neem dit aub met een korrel zout

Oh, mag ik ze dan levend inleveren? Mijne gaan ze alleen bij elkaar drijven, maar doen ze dan weer niks :') Krijg ik dan subsidie?
Doe die zout hier ook maar even bij

Instinct zit er niet alleen nog bij katten in, ook bij honden. Niet meer bij allemaal nee, maar ook niet meer bij alle katten. Maar een hond die op roofjacht gaat heeft toch wel een groot probleem en de eigenaar helemaal.

En als iedereen verantwoording zou nemen voor zijn/haar eigen dier, of dat nu een kat, hond, slang of paard is, dan is er niks aan de hand. Van mij hoeven katten niet allemaal opgesloten te worden, maar ik wil wel normaal kunnen leven met mijn dieren, zonder dat ik allerlei capriolen uit moet halen om dat veilig te maken voor alle partijen. Dat zijn dan dieren die er in mijn ogen niks aan kunnen doen, maar de eigenaren wel, helaas is de reactie daarop lang niet altijd zo netjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:12

AlwaysH schreef:
Stel nou dat er in de toekomst verplicht een buitenren, schokdraad, etc aangeschaft moet worden, dan kan je zelf bepalen of dat haalbaar is. Dat weet je van te voren al als je een paard aanschaft. Maar de mensen die nu al enkele jaren een kat of meerdere hebben rondlopen?
Tuurlijk moet je de DA ook kunnen betalen, maar niet elke tuin is zo makkelijk af te sluiten. (dan maar helemaal binnen dus...)

Dat kan je dan IMO enkel jezelf verwijten. Had je vanaf het begin verantwoordelijkheid genomen voor je dier had je dat probleem niet. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:12

Always H ja elke tuin is af te maken.
Dat je dat te duur vind is een ander verhaal, maar eigenlijk best een egoïstisch.
Dat bedoel ik er mee, elke paarden wei is ook af te maken.
En elke honden bezitter die moet dat ook met zijn tuin. Terwijl die al belasting betaald, ook eens bij de gemeente aankloppen daarvoor dan :P :+

Je schrijft wel dat jou katten geen overlast veroorzaken, maar heb je ze dan met gps lopen zodat je echt weet waar ze zijn?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:17

Ayasha schreef:
AlwaysH schreef:

Dat kan je dan IMO enkel jezelf verwijten. Had je vanaf het begin verantwoordelijkheid genomen voor je dier had je dat probleem niet. :)

Vind je dit geen verantwoordelijkheid omdat ze buiten lopen? Er worden hier nooit katten gepakt, overreden, gestolen, etc. Zelfs een groot deel van het park zijn ze veilig (tenzij iemand zijn hond daar los laat, wat niet is toegestaan).

@bruintje123, nee, we hebben buren waar we gewoon contact mee hebben. Een keer hebben we gehad (met een kat die inmiddels overleden is) dat de kat aan de deur werd afgeleverd omdat de tuindeur openstond en hij even kwam gluren.

Ik vind het niet te duur, als ik het kon betalen zou ik het een prima oplossing vinden. Wij hebben de rode kater zeven jaar geleden gekocht, niet wetende dat er acht jaar later misschien zou worden besloten dat ze opgehokt moesten worden. :j
Zo vreemd is dat toch niet? :')

Moet je tuin dicht zijn als je een hond hebt? zie heel vaak honden op erven lopen zonder hek. Wij hebben sowiso gewoon een hek en schuur als afscheiding.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:20

:D :D Ze vreten ze ook zonder die korrel zout
Ik heb dus wel de tuin zodanig afgezet dat de honden nergens heen kunnen puur dat ze niet uit eigen tuin gaan achter alles aan
Ze lopen alleen los daar waar het mag.
Als dit ook met katten zou zijn veel minder ergernissen dan

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:21

Als je hond anders het erf af gaat is dat wel zo verstandig ja.
Ik denk niet dat de buren op de hond zitten te wachten.
Maar dat werkt prima met het eerder genoemde stroomdraadje. Dan lijkt er geen afscheiding, maar die is er dan wel.

Maar ik verwacht als er zo'n regel komt dat het buitengebied niet eens mee gaat doen, maar juist de kernen.
In het buitengebied en er is werkelijk last dan jagen ze er zo wel een kogel doorheen en niemand die wat zegt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:24

AlwaysH schreef:
Vind je dit geen verantwoordelijkheid omdat ze buiten lopen? Er worden hier nooit katten gepakt, overreden, gestolen, etc. Zelfs een groot deel van het park zijn ze veilig (tenzij iemand zijn hond daar los laat, wat niet is toegestaan)
.

Maar waarom zijn katten los daar wel toegestaan dat is toch krom ik hou mijn hond vast en een kat kan dus langslopen zonder lijn en die van mij worden beperkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:25

Wat was je eerste hint? :)
Je DENKT dat je dier geen overlast veroorzaakt maar je weet het niet. Je hebt geen flauw ide hoe ver dat dier werkelijk gaat want je volgt 'm niet constant. Hoe vaak ik eigenaren al heb horen zeggen "goh hij gaat toch verder dan we dachten" als ze 'm dan toevallig van god weet waar zagen komen of hij terug gebracht werd.

En JA, IMO moet de tuin waar een hond zit ook afgesloten zijn of de hond moet aan een ketting liggen indien de eigenaar niet er bij kan zijn zodat deze niet van het erf af kan. Ik kan ook weinig respect hebben voor honden-eigenaren die hun hond maar laten lopen onder het mom "hij doet niks" of "hij valt niemand lastig" en "hij komt niet van het erf" terwijl ik het dier dan al meerdere keren drie straten verder heb zien lopen.
Je riskeert niet alleen dat de hond vergiftigd, mishandeld, gestolen of overreden wordt, je laat hem ook nog mensen lastig vallen en hinderen (want de meeste mensen remmen bv al als ze een hond langs de straat zien lopen omdat ze het dier niet aan willen rijden. En dat doen ze voor katten meestal ook. Ik iig.)

De hond die voor de 3e keer bij ons op bezoek kwam nadat ik hem al twee keer terug gebracht had en gevraagd had hem aub bij te houden, heb ik uiteindelijk de leiband om gedaan en de wijkagent gebeld om te vragen of die het probleem kon oplossen. Toen ie de 4e keer bij me stond heb ik het asiel gebeld voor hem op te halen. Jammer voor het dier maar toen had het geld gekost (om hem terug te krijgen) en konden ze hem ineens wel in de tuin houden.
Liever een nachtje asiel dan gewond langs de straat traag liggen dood gaan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-09-17 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:27

Tuin afzetten hier gaat niet lukken wonen tegen bosrand aan en de katten lopen heerlijk zo het bos in ook voor ons eigen uitzicht gaat dit niet gebeuren.....

ik snap niet dat er weer zoveel gezeik moet zijn.......het is elke keer wel wat..... gerbils hamsters en konijnen zijn er slechter aan toe.....
Iedereen wil konijnen met meer houden het zijn groepsdieren jaja......
Afbeelding

Straks mag helemaal niks meer en moeten we braaf achter de geraniums zitten de hele dag.....

Bah ik wordt hier toch echt spuugzat van.....

bruintje123

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:29

Wat hebben konijnen hier nu ineens mee te maken?
Die heb ik hier dan nog weer gezien, ja wilde, maar niet van andere.

Het gaat er gewoon om dat als je een huisdier aanschaft je die ook bij houdt. Wat dat met geraniums te maken heeft?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:30

Mijn punt is dat er straks zoveel regels wtczijn dat je helemaal niks meer mag en kan....

Iedereen heeft wel eens ergens last van maar is dat nu zo erg dat er dit soort maatregelen genomen moeten worden.

Punt van de konijnen is ook heel vaak te horen O heb je er maar 1? Het is een groepsdier....

Iedereen weet het altijd beter voor een ander en er worden soms te snel en te onterecht beslissingen genomen over wel en wee van andermans dieren.....
Laatst bijgewerkt door sandorra op 01-09-17 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:33

Citaat:
lijst voor vogels is sterk gewijzigd. Met elf vogelsoorten, waaronder ijsvogel, ooievaar enoeverzwaluw, gaat het beter. Deze soorten zijn niet meer bedreigd, en dus van de lijst verdwenen. Daartegenover staan vierentwintig soorten die nieuw zijn op de lijst. Daaronder zijn huismus (gevoelig), Wielewaal(kwetsbaar) en boomvalk (kwetsbaar). Dat soorten nieuw op de lijst komen is niet altijd slecht nieuws, want er zijn ook negen soorten bij die nog zeer zeldzaam zijn, omdat ze zich pas recent in Nederland hebben gevestigd. Voorbeelden hiervan zijn de brilduiker, groteen kleine zilverreiger en slechtvalk. Sommige soorten gaan echter zeer snel achteruit, zoals de patrijs met 95%, de veldleeuwerik met 90% en de watersnip met 85%.

Heerlijk he te weten dat poekie daaraan bijdraagt want ach het is maar een mus of stel in het bos het is maar een jonge valk maakt niet uit poekie heeft plezier

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:34

Die regels komen er omdat de mensen zo asociaal zijn.
Zouden ze dat wat minder zijn zouden regels omtrent katten ook niet nodig zijn.
Dus de katten eigenaren hebben het echt aan zichzelf te danken.

En terecht dat je groepsdieren niet alleen houd, daar ben ik het mee eens.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:35

Echwel schreef:
Citaat:
lijst voor vogels is sterk gewijzigd. Met elf vogelsoorten, waaronder ijsvogel, ooievaar enoeverzwaluw, gaat het beter. Deze soorten zijn niet meer bedreigd, en dus van de lijst verdwenen. Daartegenover staan vierentwintig soorten die nieuw zijn op de lijst. Daaronder zijn huismus (gevoelig), Wielewaal(kwetsbaar) en boomvalk (kwetsbaar). Dat soorten nieuw op de lijst komen is niet altijd slecht nieuws, want er zijn ook negen soorten bij die nog zeer zeldzaam zijn, omdat ze zich pas recent in Nederland hebben gevestigd. Voorbeelden hiervan zijn de brilduiker, groteen kleine zilverreiger en slechtvalk. Sommige soorten gaan echter zeer snel achteruit, zoals de patrijs met 95%, de veldleeuwerik met 90% en de watersnip met 85%.

Heerlijk he te weten dat poekie daaraan bijdraagt want ach het is maar een mus of stel in het bos het is maar een jonge valk maakt niet uit poekie heeft plezier

Vogels die gezond zijn pakt een kat niet zomaar pas als ze ziek of verzwakt zijn.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:36

Blijkbaar wel gezien het aantal dat het alleen op bokt al toejuicht.

Wellicht een eye opener dat de poekies niet zo geliefd en welkom zijn als veel katten-eigenaren lijken te denken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:37

Hoe kom je daar nou bij echt is dat een staaltje van goedpraten poekie rooft jonge vogels uit nesten en niet om op te vreten puur voor de lol

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:41

sandorra schreef:
Vogels die gezond zijn pakt een kat niet zomaar pas als ze ziek of verzwakt zijn.....

OF als de nieuwe generatie leert vliegen en bij poging 1 leert landen ipv vliegen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:42

bruintje123 schreef:

Hoezo is een katteneigenaar ineens asociaal?
Als je zelf geen laat wilt hebben kun je je eigen tuin toch afzetten? Stroomdraadje spannen....

Ik heb ontzettend veel last van 1 blaffende hond eigenaar doet hier niks aan.....maar erger me er heel erg aan......van mij mag de hond verwijderd worden bij deze eigenaren. Gaat om een grote jonge herdershond ze laten de hond 1x per dag klein stukje uit en de rest van de dag ligt de hond in de tuin..... ook doet de hond achter in de tuin (vlak bij mijn balkon) zijn behoefte in de tuin achter het schuurtje van die mensen en ik zit in de stank van honsenatront......

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:44

sandorra schreef:
bruintje123 schreef:

Als je zelf geen laat wilt hebben kun je je eigen tuin toch afzetten? Stroomdraadje spannen....

Ik heb ontzettend veel last van 1 blaffende hond eigenaar doet hier niks aan.....maar erger me er heel erg aan......van mij mag de hond verwijderd worden bij deze eigenaren. Gaat om een grote jonge herdershond ze laten de hond 1x per dag klein stukje uit en de rest van de dag ligt de hond in de tuin..... ook doet de hond achter in de tuin (vlak bij mijn balkon) zijn behoefte in de tuin achter het schuurtje van die mensen en ik zit in de stank van honsenatront......

Precies daarom is de kattenhouder asociaal, alleen die gedachte al. :r

Ja die eigenaar is ook asociaal, ik zal nergens beweren dat die niet bestaan.
Maar stel dat hij ook nog eens in je tuin zou schijten, zoals een kat

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:47

Jij wil geen uitzicht bederf maar verwacht dat anderen dat wel doen tegen JOUW katten die overigens alleen zieke vogels ahum vangen
Nee jij bent niet egoïstisch

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:56

sandorra schreef:
bruintje123 schreef:

Dus omdat jij persé een kat wil hebben, maar niet in je eigen omgeving/tuin wil houden (gaat mij het principe van katten/huisdieren hebben voorbij, maar soit), moet een ander maar maatregelen nemen :+

Volgens mij ga ik voortaan ook maar een dier houden zonder restricties qua omheining. Een slang of vogelspin ofzo. Kijken of mijn buren dat leuk vinden als ineens via de gevel bij hun naar de tuin schiet. 'Goh, dan moet je de tuin maar hermetisch afschermen, ik heb nou eenmaal een slang/vogelspin :+

edit:
overigens, wat denk jij dat krolse katten doen 's nachts, of gewoon uberhaupt katten doen 's nachts. af en toe worden er gewoon een paar katten vermoord in de straat lijkt het wel. schreeuwen moord en brand :+
Laatst bijgewerkt door Celiien op 01-09-17 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:59

bruintje123 schreef:
sandorra schreef:

Precies daarom is de kattenhouder asociaal, alleen die gedachte al. :r

Ja die eigenaar is ook asociaal, ik zal nergens beweren dat die niet bestaan.
Maar stel dat hij ook nog eens in je tuin zou schijten, zoals een kat

Precies dat!
Jij neemt een dier en ik moet kosten maken om er geen last van te hebben. Dat is toch bizar!

Ik laat rijks waterstaat toch ook niet betalen voor de omheining van mijn weide omdat zij geen paarden los op de weg willen hebben?
Nee, die zeggen: Jij wil paarden dus jij zorgt maar dat ze op jou terrein blijven!
En terrecht.

Overigens ben ik er niet mee een stroomdraadje. Ik heb een laurierstruik dus daar komen ze gewoon doorheen.
Ik mag (en ik wil) van de gemeente geen schutting plaatsen aangezien mijn huis grenst aan een natuurgebied en zij het aanzicht mooi willen houden.
Dat betekend dat ik een hek van maximaal 50 cm mag plaatsen, of ene hoge struik.
Vertel mij dan eens hoe ik die ellendige dieren uit mijn tuin en vooral uit mijn huis moet houden?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:59

Het is een fabel dat konijnen groepsdieren zijn. In het wild levende konijnen zijn altijd solitaire dieren. Van zodra ze volwassen genoeg zijn verlaten ze het nest om alleen te gaan leven.