Ah dat is echt sneu! Hopelijk vindt hij snel en beter huisje, arme Swiebertje
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 17:15
Die mensen zijn geen dieren waard. Dit is weer zo iemand die een vogel aangesmeerd heeft gekregen door en voor iemand zonder kennis. Ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
Het zal niet lang duren voor de roofvogelhouderij verboden word in NL, mede door onkunde en het niet begrijpen van de dieren.
In België zijn ze er al volop mee bezig, in Antwerpen bijvoorbeeld is alles al verboden, behalve op privé terrein. Als je daar bijvoorbeeld een uil had mag je niet verder komen dan je tuin. Dat ze markten en braderieën met dieren willen verbieden ben ik alleen maar een groot voorstander van, dat verbod mag wat mij betreft heel snel naar Nederland komen. http://m.gva.be/cnt/dmf20170820_0302635 ... braderieen
Ik zou het alleen jammer vinden als de educatieve demonstraties en het recreatief bezig zijn met deze dieren ook verboden word. Maarja helaas werken de mensen die markten en "voor zoveel euro mag je op de foto" doen en de ego trippers aan het verbod mee. Ze blijven maar doorgaan en zien niet wat ze veroorzaken.. of het interesseert ze niks en denken dat het niet zover komt.
Voor de valkerij ben ik niet bang, dat staat officieel ingeschreven en kunnen ze niet verbieden, de rest wel.. Valkerij is een eeuwenoude jachtmethode waarbij wild (konijn, haas, fazant hen, fazant haan, wilde eend, patrijs) in de natuurlijke omgeving door middel van een "getrainde" roofvogel wordt bejaagd. Ofwel, je jachtvogel die in gevangenschap gekweekt is zo motiveren en conditioneren dat deze zijn natuurlijke, in het wild levende, prooi kan bemachtigen.
Als men meer uitleg wilt over de valkerij laat dan maar even weten
Met zn allen samenleggen om Swieber te kopen en zeggen dattie is aan komen vliegen bij een van ons?dan kan TS m komen ophalen?
Britta31
Geplaatst: 28-08-17 19:12
Moeilijk,als je hem koopt kost dat natuurlijk veel geld ook in onderhoud.En je wil liever geen valkje.Je had toch al plannen om een andere vogel te kopen?Dan heb je voor die vogel misschien geen plek meer.Moeilijk,moet je nu met je verstand of je hart denken.
Verstand zegt wat precies? Snap datde keuze lastig is. Geen pak suiker dat je koopt. Maar als hij niet was opgehaald had hij nu bij je gezeten toch? En je had de man al gevraagd of hij hem aan jou wilde verkopen?