[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:27

Ohh ja mijn kitten heeft zo enorm ellendig omdat hij af en toe in de bench moet, ik zal hem direct weer weg doen want hij heeft een heel erg poedersuiker leven hier :')
Joh dat jullie geen bench gebruiken en je kat niet opvoeden en alles maar laten sneuvelen en jullie nachtrust verstoord willen hebben is jullie keus, maar dat wil niet zeggen dat een bench slecht is

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 10:36

Ah IMJ dat gaat hard. <3

Mossel, je voelt je aangevallen. Wij geven allemaal aan dat we een bench niet normaal vinden en jij begint "ojaaa hij heeft het zooo ellendig..."

Er is niets mis met een volwassen discussie met volwassen argumenten.

Ik vind het inderdaad niet normaal om een kitten in de bench op te sluiten in de nacht en vaker. Dit omdat het toch flink wat uurtjes zijn waarin het beest gewoon niet kan beslissen waar hij zelf heen wil, wat hij wil doen en waar hij ligt.

Een kitten moet kunnen spelen en vliegen en rennen. Sluit hem voor mijn part op een logeerkamer op maar dan hij tenminste nog beslissen of hij op een bed ligt, met een speeltje klooit of naar buiten kijkt.

Afbeelding
Ik werd daarnet zo wakker. <3
Wel nadat ik Neko een kwartier eerder uit de kast hoorde komen. :') Mag niet. Maar dat noemen ze kattenkwaad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:37

Mossel schreef:
Ohh ja mijn kitten heeft zo enorm ellendig omdat hij af en toe in de bench moet, ik zal hem direct weer weg doen want hij heeft een heel erg poedersuiker leven hier :')
Joh dat jullie geen bench gebruiken en je kat niet opvoeden en alles maar laten sneuvelen en jullie nachtrust verstoord willen hebben is jullie keus, maar dat wil niet zeggen dat een bench slecht is

Niemand zegt toch wat jij moet doen Mossel?

Maar omdat jij (en andere) een bench gebruiken hoef het nog niet te beteken dat andere mensen dat een goede oplossing vinden. Je bent zelf degene die hier nu een probleem van maakt. Jammer...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:43

Ik voel me niet aangevallen maar er wordt geroepen dat een bench Ooh zo slecht is, ik heb nog nooit een beest slechter zien worden van een bench.
Hoeft hij ook niet te beslissen, hij kan gewoon gaan slapen wat hij ook netjes doet. Ik voed mijn kitten zo op, dat jullie het niet eens zijn met een bench prima, maar waarom zo op door blijven zeuren. Dat beest heeft 90% van de dag het hele huis tot zijn beschikking, dan mag hij rennen spelen en weet ik veel wat allemaal nog meer, s'nachts is het gewoon slapen, dat doet mijn hond, dat doet mijn andere kat, dus hij ook gewoon. En die paar minuten dat hij in de badkamer zit als ik met de hond lopen ben ( wat ik 9 v/d10x toch vergeet) gaat hij ook niet dood aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 10:44

Slaap jij maar 10% van een dag? 2.5 uur?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:44

Mossel schreef:

Ho stop, wacht even!
Er is hier niemand die gezegd heeft dat de katten die niet in een bench zitten niet worden opgevoed en alles maar mogen slopen.

Geen conclusies trekken die er niet zijn!

Man, mijn kat weet nog beter wat het woord nee betekend dan mijn oppaskindje :') Ok, het kind is stil 's nachts maar verder heb ik daar meer voor te vrezen als dingen stuk kunnen dan voor de katten. Dus neu, ik ben niks vergeten op te voeden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:48

Roosch schreef:
Slaap jij maar 10% van een dag? 2.5 uur?

Ach 80% van de dag het hele huis dan, ga lekker lopen mierenneuken +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 10:49

Hey voel je alsjeblieft niet zo aangevallen. Het was een oprechte vraag. Ik slaap namelijk elke nacht 8 uur of meer.

Maar goed. Hier komen we geen snars verder mee. Ik hou van een volwassen discussie maar ga nu liever voldoen aan de eis van mijn katten die willen knuffelen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:51

Nogmaals ik voel me nog steeds niet aangevallen maar jij gaar zitten muggenziften op een paar cijfertjes, en nee ik slaap geen 8 uur op een nacht was het maar zo.

Daarbij is dit geen discussie, maar een verwijt naar mensen die een bech gebruiken, want kittens moeten maar ongeoorloofd hun gang kunne gaan in huis

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:57

Mossel, niemand zeurt over een bench en niemand richte zich hierover tot jou. Jij voelt blijkbaar de neiging je keuze te verdedigen. Jij mag je motivaties om een bench te gebruiken hier best neerzetten en andere mogen motiveren waarom zij juist geen bench gebruiken. Dat jij zeuren vind ligt denk ik meer bij jou. Je kan dit gedeelte in het topic ook even overslaan. :)

En om er dan bij te halen dat wij onze katten dan maar niet opvoeden gaat natuurlijk helemaal nergens over, want juist zonder gebruik van een bench ben je continu aan het opvoeden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:04

Ja want ik ben de enige met nog 1 iemand die een bench gebruikt, gek he dat ik er dan op reageer :)*

En hoe kan je je kat opvoeden als je niet thuis bent?! Die truc zou ik wel willen weten, want dat is verdorie handig.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:36

Het was maar van korte duur, maar ik ben hier weer weg.
Het is tegenwoordig blijkbaar in bijna elk topic een ding dat er maar 1 goede manier is van opvoeding, huistvesten en dergelijke en de mensen die zich er niet aanhouden het niet goed doen.

Lola komt uit een nestje die we plotseling op hebben moeten vangen, ook zij gingen op momenten in de bench en gingen er ook zelf inliggen als die open stond.

Ik dacht leuk topic, maar toch maar niet.
:wave:

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:53

Mossel schreef:

Mossel.. ik voed mijn kat uiteraard op. Juist omdat hij losloopt..
Ik werk 3 dagen in de week. Ik ben dan weg van 7.15 tot 18 uur. Zolang zou hij niet in de bench kunnen toch?

Ik héb de eerste week vrij genomen, mijn vriend de eerste nachten bij ze geslapen (ik was toen in de nacht vaak nog druk met onze dochter). Bij de 2e kitten ook.
En daarna weet ik zo'n beetje hoe en wat ze doen en vanaf dan moet het maar lukken..

Maar het is natuurlijk juist niet zo dat en loslopende kat niet opgevoed wordt. Kat in de bench wordt beperkt, loslopende kat gecorrigeerd.

Maar als jouw kat jouw huis finaal afbreekt.. dan moet je wat. Ik hoop voor je dat het over is als hij volwassen is.
Een oplossing? Geen idee.
Meer afleiding? Ik gooi op werkdagen vaak dozen in de woonkamer.
Verstop wat eten. Vul de voertoren, en verder weet ik ook geen oplossing. Simpelweg omdat ik het probleem niet ken :-)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:11

Ik hoef geen oplossingen te horen, en mijn kat loopt ook gewoon los en word dan ook gecorrigeerd, dus omdat hij in een bench zit wordt hij niet gecorrigeerd :') je maakt het steeds mooier. Alleen als ik slaap zit hij in de bench, en soms in de badkamer als ik met de hond weg ben. Hij heeft genoeg te doen, het hele huis ligt bezaaid met dozen en speelgoed. Voertoren heeft hij ook maar die gooit hij gewoon om. Beest word vanzelf rustiger. Voor mijn nachtrust zit hij lekker in de bench waar geen enkel protest voor is hij gaat er vrijwillig in, dus waarom een oplossing zoeken als er met MIJN manier van opvoeden geen enkel probleem is, alleen bij jullie?!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:32

Mossel! Verdraai de worden nu niet!

Jij vroeg om truc in je vorige post! Jeetje! Ik probeer gewoon mee te denken! Ben jij in het dagelijks leven ook zo licht ontvlambaar?

Waar staat dat ik zeg dat jij m niet opvoed?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 19-08-17 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:32

Jongens laten we het hier gezellig houden :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:33

Mossel nogmaals, als het werkt voor jou dan is het toch goed? En het is toch ook goed dat het niet de manier is voor een ander? En dat mag ook best gezegd worden zonder dat iemand zich aangevallen voelt.

Geniet van je kitten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:35

heb je al foto's Jessix?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:39

IMJ schreef:
heb je al foto's Jessix?

<3 Volgende week meer, als ze thuis zijn!
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:40

Ik verheug me als een klein kind!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:40

Ohhhh wat een lieve pluisjes <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:44

Och....<3

Wat zijn het voor katjes?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:44

IMJ schreef:
Mossel! Verdraai de worden nu niet!

Jij vroeg om truc in je vorige post! Jeetje! Ik probeer gewoon mee te denken! Ben jij in het dagelijks leven ook zo licht ontvlambaar?

Waar staat dat ik zeg dat jij m niet opvoed?

Ja om het opvoeden als je niet thuis bent, wat jij aandraagt is alleen maar bezig houden en geen opvoeden.
En ik ben niet licht ontvlambaar hoor :') het is maar wat je er zelf van maakt :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:45

Mooi zijn ze! <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:46

Ohh wat een schattige pluizenbolletjes! <3