Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:45

Ze hadden bij de action ook mos zag ik! :D

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:16

Mos kan je beter niet vanbij action of soortgelijke winkels halen...
Daar is dat spul vaak bewerkt met anti brand spul en spul tegen beestjes enzo. Niet gezond voor hamsters..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:19

En als je dat 48 uur in de vriezer plaatst? Lijkt me dat het dan wel gewoon kan?

Ik ga morgen even bij de plaatselijke bloemenwinkels kijken. Ze zullen er vast wel meer hebben. Ik wil eigenlijk hout hebben wat ik kan zagen. Eigenlijk een kleine boomstam zodat ik daar leuke dingen mee kan doen.
Zoals dat broedblok met dat trappetje er langs wat ik heb geplaatst. Maar ik weet even de naam niet hoe je zoiets noemt :')

Even rondneuzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:19

Zou ik.ook niet snel doen , maar vuuraansteker eronder en jd weet het!

Zag buiten dat Lilly onder de waterbak een holletje heeft , ziet er raar uit van buiten :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:26

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:32

HoppingHammy maakt zulke gave dingen he! Dat kanaal bekijk ik ook vaak!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:40

xDenies schreef:
School is exact hetzelfde als een groothandel. Dus ik vind van niet :)

En hoe kan je die conclusie trekken? Ik bedoel, je zit zelf niet op zo'n school?
Bij ons op school is het zeker geen groothandel, alleen als ze een nestje hebben mogen sommigen wel verkocht worden:)

In ieder geval, binnenkort maar eens plateaus maken voor mijn grotere hok, aangezien ik hem nh te leeg vind.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:40

nienke555 schreef:
HoppingHammy maakt zulke gave dingen he! Dat kanaal bekijk ik ook vaak!

Ja! Alleen is zij wel heul erg, volgens mij betaald zij écht heel veel aan haar hamsters.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:41

xDenies schreef:
En als je dat 48 uur in de vriezer plaatst? Lijkt me dat het dan wel gewoon kan?

Ik ga morgen even bij de plaatselijke bloemenwinkels kijken. Ze zullen er vast wel meer hebben. Ik wil eigenlijk hout hebben wat ik kan zagen. Eigenlijk een kleine boomstam zodat ik daar leuke dingen mee kan doen.
Zoals dat broedblok met dat trappetje er langs wat ik heb geplaatst. Maar ik weet even de naam niet hoe je zoiets noemt :')

Even rondneuzen.

De diepvries neemt chemische middelen niet weg he :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:50

AlwaysH schreef:
xDenies schreef:
School is exact hetzelfde als een groothandel. Dus ik vind van niet :)

En hoe kan je die conclusie trekken? Ik bedoel, je zit zelf niet op zo'n school?
Bij ons op school is het zeker geen groothandel, alleen als ze een nestje hebben mogen sommigen wel verkocht worden:)

In ieder geval, binnenkort maar eens plateaus maken voor mijn grotere hok, aangezien ik hem nh te leeg vind.

Dat ik er nu niet op zit.. betekend niet dat ik niet op zo'n school heb gezeten. Ben ook 16 geweest hoor :')

Er word op school zeker niet met stambomen en gezonde dieren gefokt. De dieren worden niet getest en zitten over het algemeen ook niet in aparte hokken. Veelal zijn het ook absoluut geen 100%russische dwerghamsters.

Maar dat hoef jij niet te vinden hoor. Ik weet wel dat het op 9 van de 10 dierenscholen wel zo is :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:54

Nou, noem eens een aantal scholen die slecht zijn. Als het echt zo slecht is, haal ik daar natuurlijk geen hamster, maar ga ik wel naar een andere fokker. Maar ik ben ook van mening dat veel fokkers niet weten wat ze fokken...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:00

Ik ga er niet meer op reageren verder :) is het topic niet voor. Mijn postvak staat zeker open.

Een fokker is iemand die weet waar hij of zij mee bezig is op een verantwoorde manier.
Anders is het geen fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:41

Hoppinghammy is _/-\o_

Op 2,30 minuten trekt ze een la open , omg hebberig van :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:30

Idg, je hoeft er niet op te reageren Denies, maar ik ga je toch even uitleggen dat er bij ons op school met Syren gefokt wordt, niet met de dwergjes, en dat dit zeker in verschillende lijnen wordt gedaan.

@Rebecca, leuk zijn die video's hè? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:13

Ja te leuk :')

Afbeelding

Netjes op afstand , heb hem geleerd niet op de salontafel te zitten en deze afstand is prettig

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:33

Wat een fluffy kat :P Een van onze katten is ook zo mega pluizig terwijl het gewoon een kortharige is.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 10:35

eclair98 schreef:
Nou, noem eens een aantal scholen die slecht zijn. Als het echt zo slecht is, haal ik daar natuurlijk geen hamster, maar ga ik wel naar een andere fokker. Maar ik ben ook van mening dat veel fokkers niet weten wat ze fokken...

Ik zou helemaal niets halen tot je het allemaal op een rijtje hebt. Je kunt niet zo maar even beginnen met een huisdier en omdat je hier mooie bakken ziet.

Als je al van mening bent dat veel fokkers niet weten wat ze fokken, waarom dan wel een hamster halen op een school? Waarom zouden zij wel weten hoe het moet? Ik zou je dan eerder aanraden om naar een opvang te gaan of op marktplaats een zielig hamstertje te redden. Heb ik laatst nog gedaan, een oudje wat al jaren in een veel te kleine kooi zat. Leefde helemaal op en scheurt de hele bak door.

Ik vergeet steeds foto's te maken van mijn eigen bakken, moet ik echt gaan doen. Zeker die van Pietertje ziet er erg leuk uit nu.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:37

Ik heb al meer uitleg gegeven in het topic, maar ook via pb's aan mensen.

De meeste fokkers die ik ken zijn puur en alleen ''vermeerderaars''. Bij mij op school kijken ze dan ook daadwerkelijk naar ziektes en afwijkingen, voordat ze gaan fokken ;) En die hamstertjes via MP, die kunnen ook niet goed zijn, bijv. van een dierenwinkel.

En zomaar even beginnen, asjeblieft, ik hou er mee op om mezelf te verdedigen ;) Het hoort ook niet thuis in dit topic ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 10:41

Klopt, zielige marktplaatshamstertjes kunnen zeker niet goed zijn. Ik zou alleen niet weten waarom dat erg is? Ik heb genoeg zielepootjes gehad en dat ware hele leuke hamsters, en werden zelfs oud dus ik zie het probleem niet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:46

Nou, het redden van ander mans zielige hamsters is niet de oplossing voor dát probleem, dan blijven mensen maar vermeerderen.

Ik wil je eventueel wel een pb sturen, maar ik heb er eigenlijk to-taal geen zin in. Mijn berichtje was misschien onduidelijk, maar ik doe het niet zomaar opeens, ik wil het al meer dan een 1 jaar en dit is voor de mij de doorslag. Ik heb vroeger hamsters gehad die er perfect uitzagen en ook oud zijn geworden, ouder dan de gemiddelde leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:49

Oli is 'gered', dat was een badkuip cadeau hamster. Lilly ook gered , hele leuke dieren aan :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:52

Dát zeg ik ook niet, dat het stomme dieren zijn. Maar als je het broodfokken bij hamsters tegen wil gaan, moet je er geen hamsters kopen of hamsters die er vandaan komen. Maar eerder bij een goede fokker.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:54

Na, ik denk dat deze discussie wel klaar is? Je hebt je goed ingelezen, ik haal mijn gerbils ook bij een fokker vandaag (als het een hamster was geweest ook).. Uiteindelijk is alles prima, als je er maar goed over nadenkt en je goed inleest, en dat heb je duidelijk wel gedaan. :)

Ik heb toch maar besloten om een puntdak voor mijn aquarium te maken, ik zie het zo voor me dat onze dikke kat op t gaas gaat liggen slapen en dat het door gaat zakken.. :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:55

Maar die hamsters haal je toch ook niet bij een broodfokker? Je 'redt' ze van marktplaats.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:20

Leuke levenomgevingen hier! Ik ben opzoek naar een terraria voor mijn aankomende vriendjes, namelijk dikstaart gerbils <3 Alleen nog wachten op een beschikbaar nestje..

Wat vinden jullie hier trouwens van voor een rat?
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/ ... e=57D8FEBF