Dat is heel simpel. Degene met honger maakt geluid en houd zijn snavel open. De ouders gooien het erin en wanneer het vol is, gaat het snaveltje dicht. Het is net tanken
Ja, qua kleur kun je echt verschil zien! In beide filmpjes zie je ook rode oogjes voorbij komen. Dat zijn de (witmasker) lutino's (en dus automatisch dames).
Oudste pluisje van Britt en Breitling 7 dagen oud en al geringd, pffff. Ring zit nog steeds goed.. Jongere broertje/zusje is ook al geringd. Dit is echt een buffel! Hij flappert zelfs al wat met zijn 'vleugels'
Wat zijn ze mooi van lelijkheid . Bijzonder hoe dat werkt met de kleur van de oogjes. Geven rode oogjes enkel en alleen kans op die kleurmutatie (witmasker lutino)?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-16 19:18
Meestal rond de tiende dag en soms verloren ze de ring dan idd ook nog Loki was degene die het 't langst vol hield. Die heb ik pas met dag 18 kunnen ringen (maar die had dan ook wel een vervelende start gehad).
Rode ogen kunnen lutino, witmasker lutino of fallow zijn En een rode lens kan wijzen op cinnamon of split cinnamon http://www.justcockatiels.net/uploads/2 ... 0_orig.jpg (Hier staat fallow niet bij vermeld, maar op de foto's zie je wel duidelijk verschil).
zigranta
Geplaatst: 18-04-16 19:20
Die van de foto "tevreden bekkie van nr 2"is net ET!
Ik kan ze echt niet lelijk vinden Maar liefde maakt blind geloof ik
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-16 10:50
Vanochtend om 07:45 uur begonnen met de twee volieres schoonmaken en twee uur later was alles weer netjes Goed, ik ben nu stoned van de Dettol, maar dan heb je ook wat
Voliere 1:
Voliere 2 (zoek de vogels )
Babies/eitjes update! Vannacht is het tweede kleintje van Joy en Titan geboren! Dat maakt nu 26 donsjes
Aura en Hermes: 5 babies Phoenix en Pyriet: 5 babies Britt en Breitling: 4 babies Djinti en Yeti: 4 babies Dainty en Marabi: 3 babies Merel en Yeti: 3 babies (1 eitje) Joy en Titan: 2 babies (1 eitjes) Hera en Amor: 3 eitjes Mégan en Daiquiri: 4 eitjes Ghost en Geisha: 3 eitjes
Op de foto: het drietal bij Joy en Titan (2 eigen donsjes en 1 pleegdonsje van Yeti en Djinti).
Ik lees al een tijdje mee, super leuk en interessant! Maar vraag me toch iets af. Hoe houd je bij welk eitje/kleintje van wie is, aangezien je een trio hebt en je de eitjes overlegd bij andere ouders.
Fee_ Sommige mensen merken ze. Ik doe dat soms met een stipje, maar -behalve bij Joy/Titan- liggen de andere 3 overgelegde eitjes van het trio bij koppels die zelf gele donsjes zullen krijgen. De donsjes van het trio zijn altijd wit, dus op die manier is het makkelijker zichtbaar
Leuk Marlies! Ook aluminium? Met hout ben je op de korte termijn een stuk goedkoper uit.
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-16 12:11
Ik heb het vermoeden dat een van de twee oudste babies van Aura en Hermes ook nog eens cinnamon is!