Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:00

Klopt het dan als ik KVV wil voeren en nog brok bij voer dat dit geperste brokken moeten zijn?
(ik zie door bomen het bos niet meer haha)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 16:02

Dit kan je samen voeren als ik t goed zeg. Maar stel je wilt smorgens brok savonds kvv, maakt dat niet uit. Als er maar 8 uur tussen zit ivm de vertering

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:05

wij voeren vlees en brok tegelijk :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:08

Oke dus mogen ook krokante brokken zijn als er maar voldoende tijd tussen zit begrijp ik.
Wil ook brok blijven voeren ivm dat hij soms nog wel eens een dagje ergens anders is en dan is kvv lastiger natuurlijk

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 16:15

Klopt Donna ☺. Geperst mag samen. Anders 8 uur tussen laten zitten ☺

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:18

tnx!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:28

loez schreef:
Heeeel herkenbaar. Waarom ze het op de hondenschool niet doet is omdat je er daar sneller op in bent gesprongen dan thuis waarschijnlijk. En thuis is eigen veilige omgeving :) Zenna doet het hier thuis ook 300x heftiger dan ergens anders. Waarom? Omdat het er ingeslopen is en dit de grootste uitdaging wordt om het er uit te krijgen. Daarom wandelen wij niet meer in eigen
Omgeving op dit moment. Wij gaan naar het industrie terrein. Weinig prikkels, zelden andere honden. Zijn nu bezig om het wandelen weer als leuk en plezierig te ervaring. Beiden! Lekker ontspannen. Daardoor krijgen we beide veel meer rust en blijf ik veel kalmer.

Echt ... kan het hele verhaal alleen maar beamen.. eerlijk waar.
Hoewel ik wel in eigen omgeving loop maar wel oncourante tijden en routes zodat ik idd niet te veel tegenkom en ik probeer een beetje te timen dat ik 1 persoon wel tegen zou kunnen komen... die snapt het namelijk en als we elkaar tegen komen is ze zo lief de tijd te nemen om mij een leermomentje met de hond te gunnen.
Ken de persoon amper , maar ben fan ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:57

Zon mensen zijn goud waard' die heb ik hier dus absoluut niet, terwijl iedereen elkaar hier kent. Mensen blijven gewoon staan kijken hoe ik met Zenna sta te worstelen.... Ipv dat de bijvoorbeeld doorlopen.

Ook een reden waarom ik hier niet meer naar buiten durfde zelfs. Bang wat mensen zullen zeggen of denken... Daar moet ik dalijk wat meer mee gaan oefenen, dat me dat niet interesseert.
Maaaaar we komen in elk geval weer buiten samen en hebben weer plezier! En dat is echt wat nu telt voor ons. Alles wat we doen moet ongedwongen en relaxed gaan. Zodat we samen meer vertrouwen krijgen.

Als je wilt kan ik je ons verhaal sturen! Heb ik alleen je e-mailadres nodig :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:06

Stuur je een pbtje :j

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:16

Loez, vervelende situatie zeg maar wel goed je er aan wil werken.
heb lekker maling aan de wereld :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:21

Dat probeer ik idd PP! Nu we samen andere honden vermijden, word ik wel meer zeker van mijzelf gelukkig!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:27

is ook moeilijk, ik begrijp het wel. Mijn windhondje rent achter alles aan wat sneller gaat dan wandel snelheid. en voornamelijk wielrenners heeft ze het op gemunt. Ze doet niks maar rent wel er achteraan.
Soms schaam ik me dood, maar heb gemerkt als ik doe alsof het normaal is en er niet op in ga dat ze na 10 meter stopt. :D Mijn huid wordt wel volgescholden door de persoon maargoed. :Y)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:35

Zenna loopt nooit los ivm haar gedrag naar andere honden. Ze reageert zelfs enorm fel op wandelende mensen.
Komt door mezelf, omdat zodra ik mensen in de verte zie, aan het kijken ben of er een hond bij loopt, dus ik wordt gespannen.

Daarom vermijden we andere honden nu, wandelaars komen we wel tegen en dat gaat al steeds beter, omdat ik meer ontspannen blijf. Ook probeer ik regelmatig met mijn trainster mee te gaan zonder Zenna, als we dan andere honden tegenkomen kan ik zelf oefenen om ontspannen te blijven, want ik schrik zodra ik een hond zie, wetende dat Zenna uit gaat vallen.

Die gedachtes moet ik vanaf :) dus ik ben ook zonder Zenna hard met mezelf aan het werk haha :D

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:37

dat is wel een goede oefening!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:45

Kan zeker merken dat dit langzaamaan helpt. Gaat ook niet in no time weg, maar doe er alles aan om nu zelf meer ontspannen te worden en er weer plezier in te krijgen. Zo kan ik dit makkelijker overbrengen op Zenna :)

We zijn al een stuk verder dan eerst, maar nog een lange weg te gaan.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:46

onze kleine summer (kruising) is ook niet lief tegen andere hondjes (zeker niet als ze kleiner zijn dan haar) als er maar iets blaft naar haar, klapt ze erin en slaan haar kaken op slot.

met de pup en boelie gaat het hartstikke goed, maar daarom hebben wij ook niet voor een teef gekozen, maar 2 reuen. wij vermijden ook zoveel mogelijk contact dus met andere hondjes, het is niet dat ze een hyena is ofzo hoor haha, je kunt je geen liever hondje wensen, maar vooral als ze aan de riem zit en je komt zo'n klein keffertje tegen, kunnen we beter een rondje om. laat staan als je 60 kilo aan je riem hebt lopen. :')

hoe was jullie weekend?

wij hebben gisteren het badje weer neer gezet, voor bunkie de eerste keer en hij vond het geweldig! bunk weegt nu trouwens 26.5 kilo en is 19 weken, hij weegt 1 kilo meer dan boelie woog toen hij zo klein was. maar hij groeit ook wel hard en meer overbouwd dan boelie was. als het dus maar niet te hard gaat allemaal -O- gaan er hier toevallig nog meer mensen naar de honden show in juni? 2 dagen in den bosch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:17

God wat een hondenleven hebben die 2 hahaha heeeeerlijk!!

Zojuist een mail terug van de boerboelfokker, zij hebben geen hond ter herplaatsing maar een collega fokker hebben een reu van 9 maanden die ze waarschijnlijk niet in gaan zetten voor de fok.... Dus fingers crossed!

Zijn evt ook pups van 4 maanden ter herplaatsing vanuit bustapit.... Maar das wel heel erg jong

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:05

Rockey wat een beer is het al!
Prachtig zo met het badje.
Bij de volgende ronde mooi weer word er bij ons ook zeker een badje opgezet.

Loez wat leuk en spannend!!
Wanneer verwacht je wat te horen?

Hier zijn we gistermiddag lekker de hele middag op de boerderij (bij mijn ouders) geweest. Lekker een beetje Om prutsen enz.
En Boy kon lekker omkeutelen :)
En ook lui zijn ;)

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:06

Och heerlijk om te zien PP. Dat helpt me weer herinneren dat ik ECHT een tuin mis :P.

Gister was het hier in het 'bos' verschrikkelijk druk. Kijk alweer op naar de zomer, als alle mooi weer lopers er weer aan komen. Niet altijd fijn met een onzekere uitvallende hond :(

Loez ik herken jouw gevoel wel hoor. Ik kijk ook altijd als er mensen aankomen of die met een hond zijn en zoja hoe en wat. Voorheen schaamde ik me ook altijd rot als mijn hond als een bezetenen tekeer ging. Echter heb ik dit echt naast me neergelegd en icm met een training van Arvid van Putten gaat het al veel beter.

Is het voor jouw (ook) schaamte? Of meer bang dat het mis kan gaan? Als je dat weet en hier aanwerkt en je zelf dus zekerder word, scheelt dit al heel veel. Maar zo te zien ben je daar ook mee bezig :+ *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:09

Erg leuk rockey.
Ik vind het heel jammer dat die van mij een hekel aan water hebben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:59

Wij hebben nog een vraagteken bij Den Bosch staan rockey. We gaan eerst eens kijken hoe het zondag in Utrecht gaat en dan kijken we van daaruit verder. Sowieso gaan we niet beide dagen. Het is wel redelijk dichtbij, maar dan moeten we even kijken wat het beste in de planning past.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:00

briitje schreef:
Och heerlijk om te zien PP. Dat helpt me weer herinneren dat ik ECHT een tuin mis :P.

Gister was het hier in het 'bos' verschrikkelijk druk. Kijk alweer op naar de zomer, als alle mooi weer lopers er weer aan komen. Niet altijd fijn met een onzekere uitvallende hond :(

Loez ik herken jouw gevoel wel hoor. Ik kijk ook altijd als er mensen aankomen of die met een hond zijn en zoja hoe en wat. Voorheen schaamde ik me ook altijd rot als mijn hond als een bezetenen tekeer ging. Echter heb ik dit echt naast me neergelegd en icm met een training van Arvid van Putten gaat het al veel beter.

Is het voor jouw (ook) schaamte? Of meer bang dat het mis kan gaan? Als je dat weet en hier aanwerkt en je zelf dus zekerder word, scheelt dit al heel veel. Maar zo te zien ben je daar ook mee bezig :+ *\o/*

Vooral idd schaamte, en dan vooral met wat zullen andere mensen wel niet denken.... Belachelijk eigenlijk want andere hebben niets met ons te maken, maar ik heb altijd behoorlijke faalangst gehad,.. Dus in combi met schaamte denk ik is dit erger en erger geworden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:07

Wat ik zeg ik herken het wel. Onze honden hebben al een slechte naam en als ze dan zo tekeer gaan, word het eigenlijk alleen maar beaamt.. |o.
Maar heb dat echt naast me neergelegd en tegenwoordig als hij uit gaat vallen, leg ik uit dat dit uit onzekerheid is. Vraag tegenwoordig zelfs of ze even 1 min kunnen wachten tot hij gekalmeerd is. Wat ik uiteraard uitbundig beloon en soms loop ik nog even met de mensen mee.

In sommige gevallen loop ik met een korfje (ook om te oefenen) en hier krijg ik ook waardering voor. Dit krikt je zelfvertrouwen wel op. Ook omdat je ziet dat onze training niet voor niks is. Al ben ik in sommige gevallen ook nog onzeker hoor.

Maar wat je zegt, andere hebben niks met jullie te maken ;). Doet Zenna het uit onzekerheid? Of omdat ze gewoon geen andere honden moet?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:09

Ik reageer hier eigenlijk nooit, maar ik moet zeggen dat het wel 'fijn' is om te zien dat er lotgenoten zijn wat betreft asociale grote honden :o We hebben jaren besteedt aan het trainen van onze oudste rottweiler, maar hij loopt nog steeds aan de lijn en met muilkorf. Dat laatste is meer uit zelfbescherming, want je kunt wel hopen dat een andere wandelaar de hond aanlijnt als ze zien dat de jouwe is aangelijnd, maar we hebben meermaals meegemaakt dat dit niet het geval is. En wie is er dan weer de boeman als de hond hap zegt? :roll: De training heeft overigens wel nut gehad hoor, want hij kan rustig langs andere honden lopen zonder op tilt te slaan. Maar zodra ze in zijn ruimte komen telt hij tot drie, en dan pakt hij het nekvel beet. Zonder schade, maar toch.

Het is een beetje jammer dat hij zo is, want afgezien van vreemde honden is het een schatje. En het beïnvloed ook de manier waarop je met een andere hond loopt. Dat kan overigens ook positief zijn, want ik let er zelf ook op dat als een hond aangelijnd is, mijn hond dat óók is. Voorbeeldje:
Vorige week werd ik nog even boos op een huisgenoot van me. De jongste (hondsociale) hond was bij ons op visite, en we gingen met een groepje wandelen. We kwamen 2 honden tegen die los liepen, dus ik lijnde hem niet aan. Eén van de andere honden werd wat opdringerig, dus hij snauwde hem weg, en we vervolgden ons pad. Even verderop kwamen we diezelfde hond weer tegen, deze keer aangelijnd. Die huisgenoot was met de bal en mijn hond aan het spelen, dus ik zei 'wacht even met die bal, zij probeert haar hond bij zich te houden'. En gewoon niet luisteren he :roll: Lekker de bal blijven gooien. Dus werd ik boos. En hij boos op mij, want 'ze heeft die hond toch vast, of niet?'

Het is te merken dat niet-hondenbezitters (soms ook hondenbezitters) niet altijd nadenken over de situatie van een ander. Voor hetzelfde geld kon ze haar hond niet houden en zou hij de bal proberen te pakken. Dat kan goed gaan, maar kan ook heel erg slecht gaan.
Uit ervaring weet ik dat het prettig is als anderen rekening met je houden. Helaas weet ik ook dat veel mensen gewoon geen begrip hebben, je hond zien als een 'rotbeest' of dat jij gewoon een faalhaas bent die zijn/haar hond niet kan opvoeden.
@Briitje: Dat gevoel van schaamte herken ik wel, want ik krijg dan toch het gevoel dat ik inderdaad gefaald heb met mijn hond. Maar weetje, mensen die hem kennen zijn gek op hem, en we hebben alles er aan gedaan om te voorkomen dat hij schade aanricht. En ik kan gewoon met 2 volwassen rottweilers netjes naast me lopen zonder te gaan droogskiën, en dat kan de overbuurvrouw met haar jack russeltjes niet zeggen :+

BTW, even inhakend op de discussie eerder over vers vlees voeren: ik kreeg vorige week spontaan de opmerking van een huisgenoot dat mijn hond helemaal niet stinkt. Dat vond hij apart :P Maar ik moet zeggen, in de jaren dat we Lotgering voeren stinken ze inderdaad niet. Ze laten geen scheten, hebben schone tanden en stinken eigenlijk nauwelijks uit de bek.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:23

Kesje schreef:
Ik reageer hier eigenlijk nooit, maar ik moet zeggen dat het wel 'fijn' is om te zien dat er lotgenoten zijn wat betreft asociale grote honden :o We hebben jaren besteedt aan het trainen van onze oudste rottweiler, maar hij loopt nog steeds aan de lijn en met muilkorf. Dat laatste is meer uit zelfbescherming, want je kunt wel hopen dat een andere wandelaar de hond aanlijnt als ze zien dat de jouwe is aangelijnd, maar we hebben meermaals meegemaakt dat dit niet het geval is. En wie is er dan weer de boeman als de hond hap zegt? :roll: De training heeft overigens wel nut gehad hoor, want hij kan rustig langs andere honden lopen zonder op tilt te slaan. Maar zodra ze in zijn ruimte komen telt hij tot drie, en dan pakt hij het nekvel beet. Zonder schade, maar toch.

Het is een beetje jammer dat hij zo is, want afgezien van vreemde honden is het een schatje. En het beïnvloed ook de manier waarop je met een andere hond loopt. Dat kan overigens ook positief zijn, want ik let er zelf ook op dat als een hond aangelijnd is, mijn hond dat óók is. Voorbeeldje:
Vorige week werd ik nog even boos op een huisgenoot van me. De jongste (hondsociale) hond was bij ons op visite, en we gingen met een groepje wandelen. We kwamen 2 honden tegen die los liepen, dus ik lijnde hem niet aan. Eén van de andere honden werd wat opdringerig, dus hij snauwde hem weg, en we vervolgden ons pad. Even verderop kwamen we diezelfde hond weer tegen, deze keer aangelijnd. Die huisgenoot was met de bal en mijn hond aan het spelen, dus ik zei 'wacht even met die bal, zij probeert haar hond bij zich te houden'. En gewoon niet luisteren he :roll: Lekker de bal blijven gooien. Dus werd ik boos. En hij boos op mij, want 'ze heeft die hond toch vast, of niet?'

Het is te merken dat niet-hondenbezitters (soms ook hondenbezitters) niet altijd nadenken over de situatie van een ander. Voor hetzelfde geld kon ze haar hond niet houden en zou hij de bal proberen te pakken. Dat kan goed gaan, maar kan ook heel erg slecht gaan.
Uit ervaring weet ik dat het prettig is als anderen rekening met je houden. Helaas weet ik ook dat veel mensen gewoon geen begrip hebben, je hond zien als een 'rotbeest' of dat jij gewoon een faalhaas bent die zijn/haar hond niet kan opvoeden.
@Briitje: Dat gevoel van schaamte herken ik wel, want ik krijg dan toch het gevoel dat ik inderdaad gefaald heb met mijn hond. Maar weetje, mensen die hem kennen zijn gek op hem, en we hebben alles er aan gedaan om te voorkomen dat hij schade aanricht. En ik kan gewoon met 2 volwassen rottweilers netjes naast me lopen zonder te gaan droogskiën, en dat kan de overbuurvrouw met haar jack russeltjes niet zeggen :+

BTW, even inhakend op de discussie eerder over vers vlees voeren: ik kreeg vorige week spontaan de opmerking van een huisgenoot dat mijn hond helemaal niet stinkt. Dat vond hij apart :P Maar ik moet zeggen, in de jaren dat we Lotgering voeren stinken ze inderdaad niet. Ze laten geen scheten, hebben schone tanden en stinken eigenlijk nauwelijks uit de bek.

Dus dit.. Helaas houd echt niet iedereen rekening met je. Ik zou juist denken.. ' hee hond zit niet voor niks vast' ... Maar blijkbaar heeft niet iedereen die capaciteit om zo te denken :+. Ik krijg op die manier ook vaak ruzie :Y). Gewoon omdat mensen geen rekening met je willen houden. Of als mijn hond dan wel lelijk doet, ik de gene ben die me hond moet opvoeden *\o/*. Je kent het wel he...

Ik loop standaard met een survival kit buiten :'). Bestaande uit: Korf, breakstick, koekjes, balletje en bijtrol om mee te spelen. Dus probeer ook echt ongelukken te voorkomen.

Ik snap het gevoel van schaamte heel goed hoor. Wat je zegt, alsof je gefaald hebt met de opvoeding. Helaas en soms ligt het toch een stuk gecompliceerder dan men denkt.
En de mensen die hier dagelijks lopen, kennen ons wel. Of ze lopen juist de andere kant op of willen ook even meewerken. Kortom houden rekening met ons. Maar het zijn vooral de mensen die hier niet vandaan komen. Vooral met mooi weer lopen alle stafford-achtige hier los. En denk maar niet dat er rekening word gehouden met raseigenschappen ^)