SeaWorld...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:42

Inderdaad ontzettend hypocriet.. Ze handelen alleen maar uit eigenbelang. Als ze echte dierenvrienden zouden zijn, dan zouden hun ogen open gaan en drastische stappen ondernemen.. Maar helaas :n

Ik ga het filmpje thuis kijken. Bedankt voor het delen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:56

Sunrise_ schreef:
briitje schreef:
[Wat word ik hier in en in verdrietig van .

In dit geval zou ik een spuitje nog dier vriendelijker vinden

Het sneue is nog wel dat Lolita's tanden nog in een heel goede conditie zijn vergeleken met andere orca's in gevangenschap, en dat haar familie ontzettend bekend/te traceren is en zo'n 6 maanden per jaar te zien is. Haar moeder leeft ook nog in het wild, en Lolita reageert nog steeds op geluidsfragmenten van haar familie. In theorie zou zij dus een heel goede kandidaat zijn voor een seapen en voor trainingen in het volgen van een boot en dergelijke. Nog los van haar slechte levensomstandigheden.

https://www.youtube.com/watch?v=kmFB3_MDvCA

Hier krijg ik echt hartpijn van...Zo hartverscheurend.. Waarom nou ? Ik hoop zo dat Oa zij OOIT de vrijheid eens mag proeven. Wanneer gaan de ogen van zo een park nou open ?

Hoe weet men dat ze nog reageert op haar familie ? Echt alleen via dat fragment ? Is dat Kwa geluid niet vervormd dan ?

Zijn ze in dit park bezig voor een seapen ? Mis die link/foto even.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:57

DarkoFoitzik schreef:
ja is door haar geschreven. ik ken het boek zelf niet maar het is dan vrij duidelijk dat het negatief is. ze verwijs took in dit artikel naar haar boek. jammer dat zo een mensen bestaan.

Keiko heft nog 5 jaar buiten zijn betonnen bak geleefd. dat lijk mij het meer dan waard om de dieren te verplaatsen.

De schrijver is een hij :P

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:40

DarkoFoitzik schreef:
Sunrise_ schreef:
Edit; er wordt vaak gedaan alsof doodgaan het ergste is wat een dier kan overkomen. En daar ben ik het niet mee eens. Leven is meer dan alleen overleven in een bad, en niet als een volledige orca kunnen leven.

precies dit, ik ben er bijna van overtuigd dat een spuitje vriendelijker is dan dit leven.

Ben het hier ook helemaal mee eens Sunrise! Alsof je het overleven in een tank kunt vergelijken met het echte leven in de zee.

Er zit een gelimiteerde tijd aan hoe lang een mens in een isolatiecel mag blijven zitten. Waarom? Omdat isolatie gek maakt. Onze misdadigers hebben meer rechten dan de walvissen in een zeeaquarium. Te gek voor woorden toch?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:49

Dat zeg ik eerder ook, dat inslapen nog dier vriendelijker is. Dan hebben ze een stuk meer vrijheid
Laatst bijgewerkt door briitje op 15-06-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:58

Inslapen valt denk ik niet te verkopen aan Sea World, nog aan de doorsnee mens. Maar een oplossing zoeken voor de kwaliteit van leven zou Sea World sieren. Ze kunnen zichzelf nergens afschermen van alle aandacht, toeters en bellen.
En het filmpje van Lolita breekt ook mijn hard. Dat arme ding al zo lang alleen. Mist haar familie, haar vrijheid.
Sea World wekt bij mij met de dag meer irritatie op. Als ze zo veel ervaring hebben en het allemaal zo goed weten.. laat dat dan ook zien. Dan weten ze toch ook dat een betonnen tank geen leefwaardig bestaan kan zijn voor een orka? En zeker niet voor een orka die ze uit zee gevist hebben. Die is zich absoluut bewust van het feit dat het leven geen moer voorstelt in een tank.

Maartje1990

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:31

Milkberry: lolita zit niet in de parken van seaworld.

Desalniettemin zijn de tanks daar natuurlijk ook gewoon te klein.

En seaworld os niet alleen maar slecht ze doen ook heel erg veel goede dingen :j

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:35

Milkberry schreef:
Inslapen valt denk ik niet te verkopen aan Sea World, nog aan de doorsnee mens. Maar een oplossing zoeken voor de kwaliteit van leven zou Sea World sieren. Ze kunnen zichzelf nergens afschermen van alle aandacht, toeters en bellen.
En het filmpje van Lolita breekt ook mijn hard. Dat arme ding al zo lang alleen. Mist haar familie, haar vrijheid.
Sea World wekt bij mij met de dag meer irritatie op. Als ze zo veel ervaring hebben en het allemaal zo goed weten.. laat dat dan ook zien. Dan weten ze toch ook dat een betonnen tank geen leefwaardig bestaan kan zijn voor een orka? En zeker niet voor een orka die ze uit zee gevist hebben. Die is zich absoluut bewust van het feit dat het leven geen moer voorstelt in een tank.

Volgens mij is het Seaquarium (waar Lolita gevangen gehouden wordt) niet van SeaWorld.. Hebben jullie die documentaire van Lolita ook bekeken? Die wil ik vanavond graag gaan kijken.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:42

Maartje1990 schreef:
Milkberry: lolita zit niet in de parken van seaworld.

Desalniettemin zijn de tanks daar natuurlijk ook gewoon te klein.

En seaworld os niet alleen maar slecht ze doen ook heel erg veel goede dingen :j

Seaworld doet absoluut goede dingen en veel om dieren te redden. Sommige dingen vind ik alleen persoonlijk niet oké, zoals dat ze sperma hebben gebruikt van Kshamenk die in deze omstandigheden leeft;

Afbeelding

en dat er zoveel met de dieren gesleept werd, waardoor families niet bij elkaar konden blijven. Denk bijvoorbeeld ook aan het gesleep met de dieren naar Loro Parque, waar een groep jonge orca's bij elkaar is 'gegooid' als het ware waardoor het daar gewoon niet goed loopt tussen de orca's onderling. Ik denk ook dat Seaworld het soms niet zo handig aanpakt, dat ze soms teveel in de verdedigingsmodus schieten terwijl de publieke opinie toch echt aan het bijdraaien is. Misschien zou het beter zijn wanneer ze hier nog wat meer voor zouden open staan.

https://www.youtube.com/watch?v=wvTcNjyeKfU
Zoals dit. Ik vind dit niet zo handig aangepakt en niet zo geloofwaardig.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:47

Ik heb de docu over Lolita gezien. Super sneu!! Ik weet dus waar Lolita nu gevangen wordt gehouden.
Ik reageerde eerst op het inslaap verhaal, daarna op het stuk over Lolita, en daarna nog in het algemeen op SeaWorld omdat zij eenzame orka's goed proberen te praten. Misschien had ik even een alinea er tussen moeten laten om het leesbaar te houden. Sorry guys ^__^

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:49

Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:17

Het weghalen van jonge orcas bij hun moeder is ook zeer triest.. Bewijst niet van veel kennis en kundigheid :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:08

Milkberry schreef:
Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?

Dat beweerde ik ook niet. Maar je bestempelt ze alsof ze alleen maar "slecht slecht slecht" zijn.

Xmercury: seaworld heeft al in geen 35 jaar orcas uit het wild gehaald. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook een andere generatie mensen zijn geweest dan die er nu werken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:18

Sunrise_ schreef:

'Perfectly natural'... Ze laat letterlijk orka's in SeaWorld zien die dit gedrag vertonen. Hoe is dat in godsnaam natural. :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:51

Maartje1990 schreef:
Milkberry schreef:

Dat beweerde ik ook niet. Maar je bestempelt ze alsof ze alleen maar "slecht slecht slecht" zijn.

Xmercury: seaworld heeft al in geen 35 jaar orcas uit het wild gehaald. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook een andere generatie mensen zijn geweest dan die er nu werken.

Dat bedoel ik ook helemaal niet. SeaWorld fokte met de dieren in gevangenschap en haalde toen de jonge dieren bij hun moeder weg.

Maar de generatie mensen die er nu werken zijn net zo slecht en schuldig. Ze zetten het werk gewoon voort.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:53

Kaus schreef:
Sunrise_ schreef:

'Perfectly natural'... Ze laat letterlijk orka's in SeaWorld zien die dit gedrag vertonen. Hoe is dat in godsnaam natural. :')

Hier gingen mijn nekharen ook van overeind staan...

Wat heb jij trouwens een geweldig onderschrift!!! <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:06

xMercu
[quote="Maartje1990 schreef:
Milkberry schreef:

Dat bedoel ik ook helemaal niet. SeaWorld fokte met de dieren in gevangenschap en haalde toen de jonge dieren bij hun moeder weg.

Maar de generatie mensen die er nu werken zijn net zo slecht en schuldig. Ze zetten het werk gewoon voort.[/quote]

Waar haal je dat vandaan? Kan ik nl niet vinden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:36

Docu Blackfish en het boek Death at SeaWorld van David Kirby!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:39

xMercury schreef:

Blackfish is zo achterhaald als ik weet niet wat..
Boek ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:44

xMercury schreef:

Die docu zit vol incorrectheden.

Zie http://www.dolfinarium.nl/wp-content/up ... points.pdf

En wbt weghalen van kalf bij de moeder zie punt 38 ;)

Edit: ik ben overigens verre van een voorstander van orca's in gevangenschap ;) alleen moeten er ook geen onwaarheden verteld worden

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:26

Wat heeft een bron van het Dolfinarium nou weer te maken met de documentaire Blackfish? :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:30

Heb je 'm bekeken? Dolfinarium heeft gewoon de blackfish analysis geplaatst op hun site, die is niet door hen gemaakt

Edit: hier zelfde analysis maar dan van seaworld website. Toen ik hier naar ging zoeken via google kwam ik eerst op dezelfde versie die het dolfinarium op de site heeft staan http://da15bdaf715461308003-0c725c907c2 ... points.pdf

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:55

Tja, waarom wel zo'n bron geloven en niet de documentaire? Er zullen vast beelden tussen zitten die verdraaid zijn. Maar imo zit er een grote kern van waarheid in.

En xMercury, bedankt :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:57

Kaus schreef:
Tja, waarom wel zo'n bron geloven en niet de documentaire? Er zullen vast beelden tussen zitten die verdraaid zijn. Maar imo zit er een grote kern van waarheid in.

En xMercury, bedankt :D

Precies hetzelfde wat ik dacht.. Zij willen natuurlijk hun eigen straatje schoonvegen om zo de boel nog een beetje te kunnen redden..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:08

Citaat:
bedoel ik ook helemaal niet. SeaWorld fokte met de dieren in gevangenschap en haalde toen de jonge dieren bij hun moeder weg.

Maar de generatie mensen die er nu werken zijn net zo slecht en schuldig. Ze zetten het werk gewoon voort.

Of ze het nou wel of geen andere generatie zijn, zie ook geen verbetering ten opzichte van de dieren.

Ik kan er werkelijk waar niet bij dat de trainers die vissenkom goedkeuren -O-