Ik ga het filmpje thuis kijken. Bedankt voor het delen!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sunrise_ schreef:briitje schreef:[Wat word ik hier in en in verdrietig van .
In dit geval zou ik een spuitje nog dier vriendelijker vinden
Het sneue is nog wel dat Lolita's tanden nog in een heel goede conditie zijn vergeleken met andere orca's in gevangenschap, en dat haar familie ontzettend bekend/te traceren is en zo'n 6 maanden per jaar te zien is. Haar moeder leeft ook nog in het wild, en Lolita reageert nog steeds op geluidsfragmenten van haar familie. In theorie zou zij dus een heel goede kandidaat zijn voor een seapen en voor trainingen in het volgen van een boot en dergelijke. Nog los van haar slechte levensomstandigheden.
https://www.youtube.com/watch?v=kmFB3_MDvCA
DarkoFoitzik schreef:ja is door haar geschreven. ik ken het boek zelf niet maar het is dan vrij duidelijk dat het negatief is. ze verwijs took in dit artikel naar haar boek. jammer dat zo een mensen bestaan.
Keiko heft nog 5 jaar buiten zijn betonnen bak geleefd. dat lijk mij het meer dan waard om de dieren te verplaatsen.
DarkoFoitzik schreef:Sunrise_ schreef:Edit; er wordt vaak gedaan alsof doodgaan het ergste is wat een dier kan overkomen. En daar ben ik het niet mee eens. Leven is meer dan alleen overleven in een bad, en niet als een volledige orca kunnen leven.
precies dit, ik ben er bijna van overtuigd dat een spuitje vriendelijker is dan dit leven.
Milkberry schreef:Inslapen valt denk ik niet te verkopen aan Sea World, nog aan de doorsnee mens. Maar een oplossing zoeken voor de kwaliteit van leven zou Sea World sieren. Ze kunnen zichzelf nergens afschermen van alle aandacht, toeters en bellen.
En het filmpje van Lolita breekt ook mijn hard. Dat arme ding al zo lang alleen. Mist haar familie, haar vrijheid.
Sea World wekt bij mij met de dag meer irritatie op. Als ze zo veel ervaring hebben en het allemaal zo goed weten.. laat dat dan ook zien. Dan weten ze toch ook dat een betonnen tank geen leefwaardig bestaan kan zijn voor een orka? En zeker niet voor een orka die ze uit zee gevist hebben. Die is zich absoluut bewust van het feit dat het leven geen moer voorstelt in een tank.
Maartje1990 schreef:Milkberry: lolita zit niet in de parken van seaworld.
Desalniettemin zijn de tanks daar natuurlijk ook gewoon te klein.
En seaworld os niet alleen maar slecht ze doen ook heel erg veel goede dingen

Milkberry schreef:Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?
Sunrise_ schreef:https://www.youtube.com/watch?v=wvTcNjyeKfU
Zoals dit. Ik vind dit niet zo handig aangepakt en niet zo geloofwaardig.
Maartje1990 schreef:Milkberry schreef:Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?
Dat beweerde ik ook niet. Maar je bestempelt ze alsof ze alleen maar "slecht slecht slecht" zijn.
Xmercury: seaworld heeft al in geen 35 jaar orcas uit het wild gehaald. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook een andere generatie mensen zijn geweest dan die er nu werken.
Kaus schreef:Sunrise_ schreef:https://www.youtube.com/watch?v=wvTcNjyeKfU
Zoals dit. Ik vind dit niet zo handig aangepakt en niet zo geloofwaardig.
'Perfectly natural'... Ze laat letterlijk orka's in SeaWorld zien die dit gedrag vertonen. Hoe is dat in godsnaam natural.
xMercu
[quote="Maartje1990 schreef:Milkberry schreef:Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?
Dat beweerde ik ook niet. Maar je bestempelt ze alsof ze alleen maar "slecht slecht slecht" zijn.
Xmercury: seaworld heeft al in geen 35 jaar orcas uit het wild gehaald. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook een andere generatie mensen zijn geweest dan die er nu werken.
xMercury schreef:Docu Blackfish en het boek Death at SeaWorld van David Kirby!

alleen moeten er ook geen onwaarheden verteld worden
Kaus schreef:Tja, waarom wel zo'n bron geloven en niet de documentaire? Er zullen vast beelden tussen zitten die verdraaid zijn. Maar imo zit er een grote kern van waarheid in.
En xMercury, bedankt
Citaat:bedoel ik ook helemaal niet. SeaWorld fokte met de dieren in gevangenschap en haalde toen de jonge dieren bij hun moeder weg.
Maar de generatie mensen die er nu werken zijn net zo slecht en schuldig. Ze zetten het werk gewoon voort.